Advies gevraagd: Welk vrij nieuw villa park?
Wij gaan in april 2009 voor de 3e keer naar Orlando.
Vorig jaar zaten we op het Highlands Reserve park, daar hadden we een villa met privé zwembad. In de tuin/zwembad was erg veel privacy. 1 heel groot nadeel: veel levende kakkerlakken in huis......
Dit jaar hebben we een appartement gehuurd op Terrace Ridge. Erg mooi appartement, dit jaar alleen dode kakkerlakken gezien, een gezamenlijk zwembad. Een nadeel hiervan was weer dat er veel van die lovebugs rondvlogen....hier heb je bij een villa met een kooi eromheen weer geen last van.....
We hebben besloten volgend jaar weer een villa met privé zwembad te huren, maar vind het erg moeilijk op welk park.
Het liefst zou ik naar een vrij nieuw park gaan, met dus ook wat nieuwere villa's, in de hoop dat deze wat schoner zijn als die op Highlands Reserve.
Ik heb al veel sites bekeken, vaak zie je dat alle tuinen zowat op elkaar aansluiten. Ik zou het wel prettig vinden wat bebossing om de tuin te hebben.
Welk park is aan te raden? Het liefst wat dichter bij Seaworld dan Davenport, maar evt toch Davenport blijft natuurlijk ook een optie!
Re: Advies gevraagd: Welk vrij nieuw villa park?
Wij gaan naar Aviana, dat is nog niet helemaal klaar maar mooie nieuwe villa's, een clubhouse, gemeenschappelijke pool als extra en wat ons betreft een heerlijke ligging. De door ons gehuurde villa kijkt uit op een conservation area en heeft een extended deck. Dat zoeken wij.
Hoi allemaal,
Die kakkerlakken is gewoon een algeheel probleem in Florida gezien hetwarme/vochtige klimaat daar. Je ziet dus ook heel veel van die busjes rijden met reclames van verdelgingsbedrijven. Het maakt dus niet uit of je een villa hebt van 6 maanden of 6 jaar oud.
En als je er in je villa last van zou hebben kun je dus 2 dingen doen :
- Zelf aan de slag gaan en een paar spuitbussen halen bij PUBLIX / Wal!Mart ( die hebben een ruime sortering )
- Management company van je villa bellen en hun het laten doen
Overigens zijn alle parken in Davenport nog geen 10 jaar oud volgens mij...
Groetjes,
Pieter & Petra
:p Over 5 weekjes op Highlands Reserve in Davenport
Dit jaar hadden we inderdaad ook uit voorzorg als eerste bij de Publix een spray gehaald. Gelukkig niet nodig gehad.
Ik weet dat die kakkerlakken leven in Florida, maar toch vind ik het geen prettig gevoel geven die beesten te zien lopen.
Dit jaar troffen we een paar dode kakkerlakken in ons huis aan.
Op de gang buiten zagen we wel wat levende kakkerlakken, maar dat was niet zo erg.
Ik heb werkelijk (gelukkig maar) in huis nog nooit een kaakkerlak gehad en wij hebben niet in echt oude huizen gezeten maar zeker niet gloedjenieuw.
De laatste x zijn we wat vaker thuis geweest dan voorheen en daardoor hebben we kunnen zien dat er 1x per week een verdelger langskomt en die vroeg ons dan ook netjes of wij binnen nog problemen hadden gehad met beesten....
Dus nieuw of oud, maakt niks uit idd het is nu eenmaal de weersomstandigheden net als er vaak schimmel (ook nog nooit meegemaakt) is in kamers / hotels dat komt ook door het weer....
Ik sluit mij helemaal bij Yvet aan.
Heb nu 9x in een villa gezeten en pas 1x daadwerkelijk een kakkerlak 'gespot' in huis. In een keukenkast stond gelukkig een spuitbus dus het probleem was snel verholpen.
Het komt ook door het feit dat de vuilnisbakken in de garage moeten staan, en wij 'troffen' het toen dat er in de garage nog een volle vuilnisbak stond van de vorige 'bewoners' die er alles ( etenswaren, vleesresten vd BBQ ) gewoon ingegooid hadden zonder een vuilniszak te gebruiken.
In zo'n garage is het dik over de 40 graden overdag, dus je kunt het wel raden :shock:
Groetjes,
Petra & Pieter
:sun: Nog 5 weken + 1 dag....
Villa's liggen allemaal naast elkaar, in elke community die ik ken is dat zo. Enige afscherming door bebossing o.i.d. .... en dat in een nieuw park .... ik heb het nog niet gezien, ben het nog nergens tegengekomen.
Sommige huizen hebben wat privacy door een houten hek om de "tuin", maar veel zie je dat niet. Gewoon even goed zoeken.
Orlando:4pers- 5/6nachten- villa of hotel?
Wij verblijven 5 of 6 nachten in Orlando voor bezoeken aan pretparken en wat shoppen natuurlijk. Wij zijn 2 volwassenen en 2 kinderen van 12 en 13. Wat raden jullie aan: villa of hotel? Qua prijs en ligging? Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit, wat eten doe je toch elders denk ik.
Maar de villa's die ik tot nu toe zie, zijn bijna allemaal voor minimum 6 personen dus denk ik, misschien interessanter van een 4-persoonskamer op hotel te nemen? Alle tips zijn welkom.
Re: Orlando:4pers- 5/6nachten- villa of hotel?
Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar als ik met een gezin zou gaan zou ik een villa nemen.
Een villa huur je met een bepaalde prijs, en niet voor het aantal personen, dus of je met 6 of 4 gaat is dan even duur.
Als je in een hotel gaat moet je eigenlijk 2 kamers nemen, ik denk dat je dan goedkoper uit bent met een villa.
Ik weet dat heel veel mensen met een gezin 1 hotel kamer nemen, maar wij hebben dat ook 2 nachten gehad, en dan lig je dus met 2 mensen in 1 queen bed..... (140 cm breed) ik vind dat erg krap hoor.
groetjes Sylvia
Re: Orlando:4pers- 5/6nachten- villa of hotel?
Hoi Katty,
Ik verblijf nu nabij Tampa maar morgen ga ik naar Orlando voor een paar dagen en we hebben deze geboekt : http://www.booking.com:80/hotel/us/s...fdd8a62fa678b0
Kost nu 108 dollar per nacht ( circa 70 euro per nacht) Ik heb het pas gisteren geboekt voor maandag vanaf hier :-) Dus ik weet niet of het anders goedkoper kan.
Maar dat is een resort met villa's en er rijden allemaal shuttle bussen naar alle atracties (is 2,5 mijl). Dus je wordt ook nog gebracht en gehaald. Ik denk perfect voor een gezin.
Ik kan eind volgende week laten weten hoe het geweest is.
Ik zit nu nog bij een opvang voor grote katten haha dus vanaf morgen heb ik geen internet meer. Ik zal als ik weer thuis ben laten weten hoe het bevallen is.
Groetjes, sandra