Re: Huis kopen in Florida
Ik kreeg spontaan kippenvel toen ik het antwoord van koenkamphuys las.....en wij zijn nog niet geweest....:grin:
In '97 wel rondreis gedaan van San Francisco naar LA en toen ook al onder de indruk......
Wij kijken er enorm naar uit om eindelijk met ons gezinnetje weg te zijn van de dagelijkse dingen.......
Ben blij dat jullie er na al die jaren nog minstens evenveel plezier aan beleven!!!!!
Wij zijn nog steeds van plan om "iets" te kopen in Florida. Onze voorkeur gaat nog steeds uit naar een condo/huis op de Keys. Het lijkt erop dat het de laatste jaren makkelijker is geworden om iets te kopen in Florida maar het lijkt alsnog een heel verhaal. Is er inmiddels al iemand hier die ook iets op de Keys heeft gekocht? Zo ja hoe is dit jullie bevallen en verhuren jullie ook en doen jullie dit toevallig via MC Exit? Alle ervaringen zijn welkom :D
@ remco
zou jij mij misschien het mailtje uit 2011 willen toesturen (als je deze nog hebt) over alle bijkomende kosten van het kopen van een huis/condo in Florida. Zou fijn zijn om eens alles op een rijtje te hebben van iemand met ervaring :D. Dit mailtje was aan AkkerW
Mocht er iemand anders zijn met een eigen woning in Florida die toevallig alles al op papier heeft staan,....ik zou jullie dankbaar zijn.
Wij hebben inmiddels wat leuke condo's op Key Largo gevonden welke we over 2 maanden willen gaan bekijken. Wij willen wel gaan verhuren en er zelf ongeveer 6 weken per jaar verblijven. Wij beseffen dat het een gok blijft maar dit is iets wat we eigenlijk al heel lang willen de prijzen zijn nu redelijk betaalbaar (met hypotheek en aanbetaling). Uit ervaring weet ik dat het op de Keys vaak duur is om te huren en dan ook nog eens niet netjes en schoon. (zo anders dan bijvoorbeeld Orlando of Cape Coral) Ik denk dat als wij de prijzen wel netjes houden en zorgen dat het er super uitziet dan moet de verhuur toch geen probleem zijn. Wij zullen wel kiezen voor een resort opzet zoals bijvoorbeeld Kawama zodat wij geen omkijken hebben naar een zwembad onderhoud ed. Mijn vraag is eigenlijk aan de mensen die een huis of condo hebben en verhuren... Van welk percentage zijn jullie uitgegaan en welk op percentage zitten jullie nu?
Een huis kopen zit er voor ons zeker niet in. Zal ook wel nooit gebeuren (tja misschien met de Lotto) nu heb ik een ander idee.
Zijn er regels voor ? Geen idee.
Ik ga het voorleggen.
Mijn idee is als volgt.
Ik koop een camper (rv)
deze zet ik in de buurt van de luchthaven (of bij 1 van de Nederlandse permanente bewoners) deze gebruik ik zelf en verhuur ik aan andere.
sleutels doe ik zelf (gewoon post of brengen in Nl of via de Nederlandse villa bewoners
zijn daar regels voor of kun je dit gewoon afspreken/doen
iemand ideeën hierover?
In villacommunities mogen doorgaans volgens de regels van de homeownersassociation geen aanhangers(met boten) danwel campers op de oprit staan. Daarom zie je dit soort zaken dan ook altijd op het binnenterrein van een self-storage geparkeerd staan.
En een camper daar kopen zal geen probleem zijn, maar de verzekeringen en ook de diverse taxen en kentekenregistratie zal een probleem worden als je daar zelf niet woonachtig bent.
Juist koen. We willen uiteraard niet op 1 plek blijven. Orlando is momenteel wel ons favoriet maar de Vs is uiteraard veel groter :)
we zullen dus moeten kijken naar mogelijkheden. Niet meteen voor volgend kaar maar voor de toekomst.
We hebben nog even...
fijne 4de july allemaal...
Heeft iemand recent ervaring met het kopen van een Townhome of Condo in Davenport (aan 27). Prijzen rond de 120-150 duizend dollar voor fraaie exemplaren, maar wat zijn over het algemeen naast gas, licht, water, tv, internet, Managementfee de maandelijkse kosten. Bestaat er zoiets als k.k. Tegen welke belastingen loop je aan? En wat zijn de kosten als je op een Resort zit! Gezamenlijk betalen voor de voorzieningen lijkt me logisch! Een indicatie zou mooi zijn, maar het gaat mij ook met name over de ,,gelopen'' procedure.
Hallo Pzomerdijk,
wij hebben begin 2012 een villa gekocht in Haines, iets zuidelijker op de 27. Ik zal je morgen wel een pb sturen met wat info. Groeten, Wendy