Lees deze guide even door, zeer duidelijke uitleg waar ook staat wat je kan doen als het niet werkt.
http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575
Afdrukvoorbeeld
Lees deze guide even door, zeer duidelijke uitleg waar ook staat wat je kan doen als het niet werkt.
http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=860575
Het is toch mogelijk om een lijst van huurauto's per locatie te bekijken?
weet iemand waar ik dit kan vinden? Wij hebben de autohuur vast laten leggen bij Alamo via Exit Reizen. We hebben gekozen voor fullsize.
In deze klasse heeft Alamo o.a. : Dodge Charger , Chevrolet Impala en Ford Fusion. Mocht je de auto op Sanford moeten afhalen, daar is de keuze heel beperkt.
http://static.cargurus.com/images/si...1-640x480.jpeg
http://blog.caranddriver.com/wp-cont...03-626x382.jpg
http://zombdrive.com/images/2015-ford-fusion-5.jpg
Het biedt natuurlijk geen garantie maar wij hebben afgelopen juli gekozen voor een Hyundai Sonata (fantastische auto), wij hadden de keuze uit een aantal oudere auto's welke types ik mij niet exact herinner behalve een Chrysler 200. Dit betreft full size op MCO.
Auto gehuurd bij Uscarhire en na ontvangst supplier reference nummer, redelijk eenvoudig OLCI en skip de counter uitgevoerd via deze guide.
Gemak dient de mens en elke tijdwinst (ergernis minder) is mooi meegenomen.
Deze tip zorgde bij ervoor dat het werkte, kreeg eerst een foutmelding:
Als je een foutmelding krijg of skip the counter niet ziet doe dan het volgende:
Open een tweede tabblad (laat de pagina waar het fout gaan gewoon open staan)
Google in het tweede tabblad Alamo Bypass the counter en klik de bovenste link in de zoekresultaten
Rond het proces af (geef CC en accepteer de verzekeringen van toepassing)
Bedankt! Wij huren via Alamo Tampa Airport.
ik twijfel nog of we deze keer via exit meteen upgraden van FS naar cabrio. We moesten de laatste keer toch nog wel flink bijbetalen voor een Mustang, zelfs na flink onderhandelen.
Dit is ook nieuw voor mij, wij hebben de auto een paar maanden geleden gereserveerd via Expedia deze keer.
Als ik dit doe, wordt de auto dan ook vastgezet, maw kan ik dan niet meer annuleren (kan nu nog wel)?
Je ziet bij verhuurbedrijven en tussenpersonen altijd auto's staan met dezelfde klasse, maar vaak met 2 of 4 deuren en desnoods een ander type auto in dezelfde klasse. Bedragen kunnen aanzienlijk verschillen.
Nu weet ik bij Alamo op Orlando dat ik de afgelopen 8 jaar altijd zelf een auto mocht kiezen. Dan kan je toch in principe de goedkoopste auto in een klasse boeken (2-deurs) en wat anders moois uitzoeken in dezelfde klassen?
Staan die andere auto's er op om extra geld te verdienen voor mensen die er niet mee bekend zijn hoe het gaat, of denk ik nu vreemd? Ik kon altijd kiezen uit de rij en was daar niets meer, dan kon je gratis een klasse hoger kijken.
Voorheen kon je dan nog Economy betalen en met fullsize wegrijden, dat gaat al een paar jaar niet meer. Anyway, ik wil binnenkort een auto boeken en zit dus in dubio om bijv. de goedkoopste Compact te kiezen met in mijn hoofd om dan een grote Compact weg te rijden... moet lukken toch?
Als je met een klasse hoger weg rijdt is er volgens mij niemand die je tegen houdt.
En als ze dat wel doen kun je altijd nog zeggen dat je je vergist hebt/auto verkeerd stond/je een upgrade hebt gekregen..
Alleen een lastige greeter misschien!
Wij hebben in Miami al een paar keer gehad dat we gelijk zo'n greeter op onze nek hadden.
Die wilde persé onze boekingsbevestiging zien en bleef de hele tijd achter ons aan te lopen.
Als ze dat bij mij doen loop ik gewoon weer even terug, ik laat me toch echt niet stalken bij de autoverhuur :D
Maar ik wacht ook gerust op een auto die mij bevalt want ik ga me niet lopen ergeren aan een auto tijdens de vakantie.
Overigens ben ik nog nooit tegen gehouden toen ik met een grotere auto weg reed bij de autoverhuur.
Wij huren altijd een intermediate (midsize) die kan je bij Alamo aanklikken in 2 deurs en in een 4 deurs. Wij nemen altijd een 4 deurs omdat onze dochter achterin zit maar voor de prijs maakt dit niet uit.
Ik denk dat ze je bij het poortje met de slagboom wel dan een vraag gaan stellen, maar zeker weten doe je het niet. Je zou het bijna een keer proberen. ;)
Op Alamo en Eautohuur (hoewel deze nu anders heet) zie je idd geen verschil met deuren, bij Sunny Cars wel. Compact 2 deurs en 4 deurs (ze noemen wel andere modellen, maar hoe kan je die nu noemen als je zelf wat mag pakken?)
verschilt 126 euro. Beide auto's Compact-klasse, beide met goldpakket en dus betaalde tank benzine. Maar omdat je zelf mag kiezen, kan je dus net zo goed de goedkoopste nemen en met de grootste Compact 4-deurs wegrijden...
Ik heb in 8 jaar tijd nog nooit meegemaakt dat ze achter mij aanliepen bij Alamo en meestal ging ik 2x per jaar. Niet eens altijd Florida, ook in California en Nevada geen last van 'stalkers' gehad. ;)
Ik denk trouwens dat midsize en een grotere compact weinig verschillen hoor. Het ligt bij mij aan de prijs wat ik neem, maar als in dezelfde klasse al een prijsverschil is van 126 euro... dan ga ik voor de goedkoopste en op goed geluk wat moois uitzoeken.
Ik heb een keer één van die jongens die rondliepen gevraagd om een hogere klasse.
Toen ik heb $20 dollar beloofde is hij met mijn papieren naar het kantoortje gegaan en kreeg ik een free upgrade.
Bij de slagboom aangekomen werd mij verteld dat ik de verkeerde (lees niet geboekte) wagen had meegenomen.
Maar nadat ik wees op de enveloppe waar stond dat ik een free upgrade had gekregen mocht ik vertrekken.
Altijd heb ik me afgevraagd of ik het zelf niet op de enveloppe had kunnen zetten?
Moet je wel de code weten natuurlijk. :cool:
Klinkt bijna als de 20 dollar trick in Las Vegas, haha.
Als ze wat zeggen dan stond de auto gewoon in het verkeerde vak,is toch niet mijn schuld en ik ga echt niet alle koffers weer uit de auto halen :)
En trouwens, de mensen achter mij in de rij willen ook niet opgehouden worden dus ze laten je toch wel doorrijden.
Snap niet dat je een lagere klasse auto huurt en dan een hogere klasse meeneemt. Als je een free upgrade krijgt dan heb je geluk. Zomaar een andere klasse nemen en er niet voor betalen vind ik een beetje aso. Gewoon nemen waarvoor je betaald, wil je groter/luxer dan moet je dit reserveren of ter plekke upgraden.
Ik vind het eerlijk gezegd ook erg bijzonder. Ik noem het zelfs 'diefstal'. Je betaalt bij de kassa toch ook geen verpakking van 100 gram en neemt dan een verpakking van 250 gram mee.
Zomaar instappen in een grotere zou ik ook niet doen. En bovendien heb ik nooit iemand achter mij, als ik bij de slagboom sta. Ik hoef niet op een eventuele zwarte lijst, want Alamo bevalt mij wel.
Ik weet zeker dat elk van jullie de grotere auto in de rij zouden uitkiezen omdat die mooier en ruimer is dan de andere auto's die in dezelfde rij staan. Misschien een enkeling zal voor de kleinste auto in de rij gaan en er mee weg rijden. En er wordt altijd gekeken naar de kofferbak ruimte.
Zo staat er geregeld een Captiva/Equinox tussen de midsize auto's terwijl die volgens velen inmiddels een standaard SUV is.
Het gebeurt erg vaak dat de auto's niet in het juiste vak staan bij Dollar op MCO, er staat ook wel eens een mid-size in het standaard SUV vak en daar rijdt dan toch ook niemand mee weg die weet voor welke auto hij/zij betaald?
En diefstal ??? Sorry hoor maar je rijdt met je auto naar een controlepunt waar ze je altijd kunnen aangeven dat je de verkeerde auto hebt en hem moet omruilen. Diefstal is iets zonder toestemming meenemen en dat is wegrijden met een grotere auto niet.
In dezelfde klasse pak ik wel een auto met een grote kofferbak. Dat sowieso. En geen lelijke auto's zoals de Nissan Cube. Mijn vrouw vond 'm wel leuk. Ik doe de koffers er in. Ga zitten. Werd er echt ongelukkig van. Hup, koffers eruit en wat beters gepakt.
Is al wel een paar jaar terug hoor. :)
Dollar... dat zijn toch die jongens die 10,95 per huurdag vragen voor het gebruik maken van de automatische tolpoortjes? Flat fee dan wel, maar voor je 10,95 bij elkaar hebt gereden: succes.
Kan me gedeeltelijk vinden in het betoog wat hierboven staat.
Bij de meeste verhuurbedrijven krijg je een rij aangewezen waar je uit mag zoeken, staat daar iets groters tussen dan wat je geboekt hebt dan heb je mazzel en neem je die mee.
Ik vindt het een ander verhaal als je willens en wetens naar een andere rij loopt en een auto meeneemt die hoger in de klasse zit puur omdat je die graag wilt.
Zou iedereen dit doen krijg je het concept zoals Hertz dit aanhoudt, geen keuze meer maar bij de balie wordt een auto aangewezen.
Je komt toch ook niet met je economy vliegticket bij de balie aan en verwacht dat je zomaar bij een exit, economy plus of business kunt gaan zitten puur omdat er stoelen vrij zijn...
Vragen staat je vrij, net als een upgrade voor je auto, soms krijg je het voor niks, soms betaal je ervoor en soms krijg je de deksel op je neus :).
Even back OT: Heeft er hier iemand ervaring met Disney Car Care Center en hoe snel het daar verloopt en of het aanbod van auto's een beetje groot is?
Daarom heb ik een transponder voor de tol poortjes dus maak geen gebruik van de dollar toll optie.
Heb hier ook een transponder. En ik gebruik geen Dollar (meer), al jaren Alamo.
Disney Car Care Centre. Heb daar eens een auto omgewisseld van Alamo. Er staat niet zoveel. Kan je op Google Maps ook wel zien hoe groot de parkeergarage is.
Je bent vrij vlot aan de beurt. Een oude kerel hielp me en dat ging prima. Wisselde de auto omdat ik snel rugpijn kreeg. Was geen probleem.
Niels, oktober 2015 heb ik een auto gehuurd bij Disney Car Care Centre. Zie het eerste gedeelte van mijn verslag: http://justmeandmickey.blogspot.nl/2...-shopping.html. Het inleveren staat kort beschreven bij het Typhoon Lagoon stukje.
Ik was blijkbaar als laatste uit het shuttle busje en stond dus achteraan in de rij voor het ophalen van de auto. Dat heeft denkt ik 15 minuten geduurd. Ik kreeg sleutels mee en het nummer van de parkeerplek waar mijn auto stond. Het is niet groot en er zijn weinig auto's. Het terugbrengen ging heel snel en ik werd door een heel vriendelijke oude man gelijk naar het park van mijn keuze gebracht. Wat mij betreft prima geregeld en heel gemoedelijk allemaal.
Je mag dus niet uitzoeken bij de car care centre. Dat is wel jammer :(
Met een wisseltje mocht ik wel zelf kiezen. Ik had een Ford Focus, die het jaar ervoor of dat jaar prima ging met mijn rug, maar dit keer dus niet.
Zag een Dodge Avenger staan en daar had ik ook een prima ervaring mee dus was volgens die man geen probleem. Even gezeten in de stoel als proef en dat voelde stukken beter aan en toen de ruil gemaakt.
Maar ik kan mij voorstellen dat bij het afhalen van een auto zonder inruil, je inderdaad niet mag kiezen.
Met andere woorden eerst in de rij kijken van wat je geboekt hebt en vriendelijk verzoeken of je degene mag die je graag wilt hebben :)
We rijden gelukkig niet heel veel of ver dus als de koffers etc. passen is het snel prima :)
Er was niet echt een rij Niels. Het is een gewone (niet zo'n heel grote) parkeerplaats waar wat auto's staan (er stonden er niet heel veel toen ik er was). Je kan natuurlijk wel eerst kijken wat er staat en dan vragen of je die ene mag hebben. De sleutels krijg je binnen en zitten dus niet al in de auto's zoals op MCO. Als je van de parkeerplaats wegrijdt dan ga je ook niet nog eens langs een medewerker van Alamo, je rijdt gewoon weg.
Thnx voor de tip.
We hebben een midsize SUV dus goed kijken wat er tussen staat wat eventueel in aanmerking komt. Vragen kan ook altijd welke auto's ze hebben en welke in aanmerking komt.
Maak me er niet zo druk over ;)
Wij hebben weer een auto geboekt bij Alamo/Brits en ik kwam net iets vreemds tegen bij het inchecken op de Alamo website. Volgens de voorwaarden van Alamo/Brits zit er tegenwoordig nog 1 extra bestuurder in. Bij het inchecken kon ik echter meerdere extra bestuurders toevoegen zonder dat dit extra kosten betekende . Ik heb daarom 2 extra bestuurders opgegeven. Ook bij de stap daarna (skip the counter) werden geen extra kosten voor meer dan 1 extra bestuurder toegevoegd. Betekent dit dat dit nog een verrassing wordt die we terplaatse moeten afrekenen of kunnen we net als vroeger nog steeds met de Brits korting meerdere extra bestuurders toevoegen. Iemand dit ook onlangs meegemaakt?
Zover ik weet zit er 1 extra bestuurder bij de prijs in.
Kwam dit nog tegen in de voorwaarden:
Additional Driver
An additional fee of up to $9.99 per day, variable by location, per additional driver will be charged, except where already included in the rate or the state law provides otherwise. Additional drivers may be required to present a valid license and credit card in their name at the time of rental, (In Manhattan locations, additional driver must present a valid credit card and valid license in their name).
Met de huidige brandstofprijzen hoef je geen Full-Paid pakket te nemen, moet Full-Full veel voordeliger zijn. Bijna volgooien (of helemaal) als je naar het vliegveld gaat rijden en vlak daarvoor dat ding nog 1x voltanken.
Of zie ik dat verkeerd? Kan mij zo 100 euro schelen.
edit; laat die brainfart maar zitten. Ik wil er een extra bestuurder bij en dan moet je dus dat full-paid pakket nemen. Helaas pindakaas, maar ik wil wel dat mijn vrouw mag rijden als het moet. Met +/- 4000km rijden, weet je nooit wat er kan gebeuren en is het fijn als je een backup hebt. :)
Wij huren altijd een auto met meerdere bestuurders, maar mijn vriendin rijdt echter nooit, wij nemen dit alleen maar als er bijvoorbeeld met mij iets gebeurd, waardoor ik niet in staat ben om te rijden.
Is dit nu echt nodig, stel ik breek een been of iets anders, en mijn vriendin moet echt rijden, ben je dan ook verplicht om de optie meerdere personen bij te boeken ?
Ja, het lijkt het me niet waard om die dollars te besparen als Alamo zou kunnen zeggen de auto werd op het moment van een ongeval/crash/botsing bestuurd door een niet geautoriseerde bestuurder en was daardoor onverzekerd.
Hallo,
Ik heb via uscarhire.com een standard SUV gehuurd bij Alamo (MCO). Nu heb ik online ingechecked en een bevestiging ontvangen (met barcode). De vraag is nu: moet ik nog langs een balie of kiosk? Of kan ik rechtstreeks naar de garage en een auto uitzoeken?
Via geavanceerd zoeken kwam ik er niet achter of dit onderwerp al eerder is besproken.
Hulp / advies wordt zeer gewaardeerd.
Groet,
Eddie
Hallo Eddie, online check in is niet hetzelfde als skip the counter. Wanneer je online incheckt is het voordeel dat alle gegevens al bekend zijn bij de kiosk en dat scheelt tijd. Als je direct naar de garage wilt, ga je naar skip the counter en vul je daar alle gevraagde gegevens in en krijg je een barcode. Heb je deze dan kam je direct naar de garage en hoef je niet langs de balie.
Citaat:
How can I "Skip the Counter"?
Many of our top locations offer "Skip the Counter" after you check in online.
Here's how it works:
When you "Skip the Counter," you don't need to visit the counter or kiosk. You can go straight to your car!
This optional service is offered free of charge at select locations in the Online Check-In process. Check if your location qualifies for "Skip the Counter."
To "Skip the Counter," you will be required to confirm your protection options, agree to the Rental Agreement Terms & Conditions, and enter a valid credit card. (No charge is made until you return your vehicle.)
Beste Wolf2014,
Bedankt voor je reactie. Je geeft aan dat ik naar skip the counter moet gaan. Is dat ergens een link op de website van Alamo en kan ik dit dus doen hier thuis op de bank in Nederland? Of moet ik straks op het vliegveld (MCO) naar zo'n blauw/gele paal (kiosk)?
Hoe mooi zou het nl. zijn als ik straks na een vermoeiende vlucht samen met mijn vrouw en dochtertje, met een printje in mijn hand, direct naar een auto kan lopen en wegrijden.
Groet,
Eddie