Re: Huis kopen in Florida
Kan iemand mij de voordelen uitleggen van een vakantiehuis kopen vs. een vakantiehuis huren in Florida?
Met andere woorden; waarom zou ik, zeg 120.000 euro uitgeven als ik de komende 15 jaar voor de helft van dat bedrag daar 6 weken per jaar ook een huis kan huren?
Ik ga dan trouwens niet uit van verhuur van de woning.
Ik denk dat dit per persoon verschillend is en ok afhankelijk is van de insteek. In jou geval moet je de afweging maken tussen een eigen plek die je zelf naar je wensen invult of elke keer op zoek moeten naar een huis dat aan al je wensen voldoet.
Ga je het economisch bekijken dan kan je ook een rekensom maken dat na verkoop van je eigen huis na 15 jaar en met voldoende boekwinst de afgelopen 15 jaar voor niets op vakantie in Florida bent geweest. Dit is wel de meest optimistische visie.
Buiten de 120.000 komen er in die jaren ook nog de utiliteitskosten (al zullen die bij onbewoond niet torenhoog zijn) en local taxes bij. En een beetje onderhoud (tuin/pool) zal ook niet gratis zijn.
Bij huren trek je de deur achter je dicht en is het over en sluiten. En dat kan prettig zijn, zeker als je een huis huurt wat aan al jouw wensen voldoet, zoals wij al een tijdje doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Norbert
Kan iemand mij de voordelen uitleggen van een vakantiehuis kopen vs. een vakantiehuis huren in Florida?
Economisch/financieel gezien? GEEN. Zelfs als je 3x per jaar gaat is het waarschijnlijk nog stukken voordeliger om iets te huren. Ik geloof niet in de beleggingsaspecten, we verhuren niet, dus noch op de korte noch op de lange termijn verwachten we er financieel iets wijzer van te worden.
Waarom deden we het dan? Om de magie, om het bijzondere gevoel om thuis te komen in die plek die helemaal van jezelf is. Die plek die je kan inrichten naar je eigen smaak. Die plek die al die maanden dat je niet in Florida bent, je kopzorg is. Die plek waar je het hele jaar hevig naar toe verlangt. Die plek waar je een soort verliefdheid voor kreeg die nooit meer overgaat. Die plek waar je altijd over wilt praten al zijn je toehoorders het allang zat. Die plek die je grote trots is. Die plek waar je bloeddruk spontaan met dertig punten daalt. Die plek die zoveel meer dan het huis in Nederland, THUIS is. Die plek waar je de rest van het jaar hevige heimwee naar hebt. Die plek die je hevig de blues kan geven als je terug moet.
Dat is misschien een heel duur soort geluk maar wij vonden het dat 100% waard. Het voelt nog altijd als de beste beslissing die we ooit genomen hebben.
BTW Norbert - lang niet gesproken oud-collega!
@koenkamphuys
Wat een prachtig betoog.....ik snap het helemaal. Er zijn ook dingen die je met je hart doet en niet met je hoofd. Wij zijn al dolgelukkig dat we weer 3 weken mogen gaan laat staan er een eigen huis te hebben.
Enjoy....life can be short!!
Prachtig betoog,daar sluit ik me bij aan!
En je moet zelfs helemaal geen huis hebben in florida om mensen te hebben die het helemaal zat zijn om te horen hoe geweldig het er wel is :)
SH*T... daar hadden we het natuurlijk allereerst om gedaan. :mrgreen:
Mooi gezegd Koen, wat mij betreft geen vinger tussen te krijgen!
Tijd niet gesproken inderdaad, wanneer waren wij eigenlijk collega's, 2007?
Kan me nog heel goed je verhalen en enthousiasme over jullie huis in Florida, toen in aanbouw, herinneren, top dat je er nog steeds zo van geniet!
(ik herinner me trouwens een t-shirt van jou van de Walmart, iets met de tekst Employee of the month en eronder een poppetje wat op de bank voor de tv zat met een spelcomputer :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cindy74
En je moet zelfs helemaal geen huis hebben in florida om mensen te hebben die het helemaal zat zijn om te horen hoe geweldig het er wel is :)
Hahaha inderdaad Cindy, en wij maar proberen uit te leggen waarom we nu WEER gaan. Pppfff ik geef het op, dan moeten ze het zelf maar een keer proberen. :sun: