-
Re: Everglades
Nog geen uurtje. Via google maps is dit makkelijk uit te vogelen.
Aan de kant van everglades city is er volop te beleven en dit is erg dichtbij Naples. Je kunt hier kiezen tussen een tocht de everglades (alligators) in of een tocht langs de eilanden bij de kust (dolfijnen en manatees). Hier zit ook een Everglades informatiecentrum.
Overigens hebben wij de boottocht langs de eilanden gekozen en onderweg in een poel (tip van de kapitein) de alligators gespot ;)
Maar vanuit Naples kun je ook de Tamiani Trail nemen en hier zijn er ook veel aanbieders van alligatortripjes.
-
bedankt, gaan we volgende week zeker proberen\\:D/
gr diana
-
spuit je maar in met deet, want de bugs bijten hard, ik weet er van mee te spreken, en ik had me ingespoten.
-
wij waren een week of 3 geleden in de everglades en hadden geen deet bij ons.
maar gelukkig waaide het die dag flink en hebben we op 1 of 2 geen muggen gezien.
ligt dus echt wel aan het weer of er muggen zijn of niet.
-
Wij waren 2 weken goed voorbereid (goed ingesmeerd met max deet) in de Everglades. Toen wij even stopten bij een visitors centrum en onze autodeur even een paar seconden openstond, zaten er gelijk vele muggen in de auto en werden wij gelijk gestoken. Everglades voor ons geen succes en toen (vanuit Naples) gelijk doorgereden naar de Keys!
-
waren van plan volgende week loop road (shark valley) te gaan fietsen maar lees nu dat de weg wordt gerenoveerd???!!!! Weet iemand of het helemaal op slot is of dat we nog kunnen fietsen tussen de alligators?
-
Loop Road is niet hetzelfde als Shark Valley. Shark Valley ligt een stukje ten oosten (dichter bij Miami dus) van de oostelijke kruising met de US 41 en is gewoon open.
-
dankjewel Koen. Dat is een hele geruststelling!
-
Vandaag in Shark Valley geweest, was een heel leuke 'tram-tour' veel gezien, erg leuke tour... een aanrader ;-)
Er waren behoorlijk veel fietsers die de tocht per 'bike' hebben gedaan, maar denk er om het is echt HEET.... neem voldoende water mee, bij startpunt is laatste water voorziening, daarna niets meer!
Veel plezier!
Remco
-
Ja, we hebben inderdaad de tocht gefietst maar het viel niet mee. We werden uitgebreid gewaarschuwd i.v.m. een heatindex van wel 110 geloof ik. Per persoon 2 liter water mee en er absoluut niet aan beginnen als je "normaal" al nooit 25 km fietst. Toch vond ik het de moeite waard, al viel de alligatoropbrengst tegen( 1 klein vrouwtje en wat zeer kleine nakomelingen ). Wel mooie sprinkhanen gezien en vanaf de toren halverwege diverse waterschildpadden. En toch de voldoening van het gedaan hebben;)