Alamo/National en Dollar/Thrifty zitten er aan te denken om het weer uit hun programma te halen...
Afdrukvoorbeeld
Alamo/National en Dollar/Thrifty zitten er aan te denken om het weer uit hun programma te halen...
Wij huren een auto bij Alamo en vertrekken daarna naar Davenport. Na 8 dagen vertrekken we naar de gulfcoast Rotonda om daar nog een week vakantie te vieren. Ik heb geen flauw idee hoeveel tolwegen we tegen zullen komen. In orlando gaan we dus alleen naar de parken. Is het rendabel om zo'n sunpass te nemen als Alamo die biedt? Ik vind het alleen al superhandig om niet steeds in de file te moeten staan en dan steeds muntjes gepast klaar hebben liggen. Niks voor mij: chaootje.
Ik heb in zo'n 30 weken Florida(15x2weken) nog geen $10,00 aan tol betaald en dat was vooral in het begin.
De taxistandplaatsen bij alle Disneyparken, Universalparken en Seaworld staan duidelijk aangegeven. Bij de zwembaden van Disney en Seaworld heb ik ze niet gezien.
Dan heb je vast veel gereden op wegen waar geen tol werd gerekend. Zoals ik al zei ben je op de turnpike van Orlando naar Miami al meer kwijt dan jij in 30 weken kwijt bent geweest.
@PetraJessy
Gepast betalen hoeft trouwens niet altijd he, ik ging altijd bij de change booths want ik had geen zin om helemaal te zoeken naar de juiste munten, al helemaal omdat kleine munten vaak meer waard zijn dan grote munten (in tegenstelling tot wat we in Europa gewend zijn).
Ook Avis, Budget en Hertz zouden volgens verschillende bronnen aan het systeem meedoen (bijv. http://www.tollroadsnews.com/node/3155) Op de sites van deze verhuurders kan ik echter niets vinden.
Enfin, er moet toch iets dat nog niet vantevoren geregeld is in de reis zitten?
Laat Sunpass nu Platepass hete bij Hertz:
Hertz customers will be charged the actual tolls plus a daily service fee of $2.50 for days that they actually use the PlatePass® service, up to a maximum charge of $10 per week. Every Hertz vehicle in the United States has been pre-enrolled with PlatePass®, and no advanced commitment or contract is required for our renters to use this service in Florida. In Florida, the new service leverages the state's existing toll system infrastructure that captures images of a car's license plates when they pass through toll areas. Once the customer has returned their rental vehicle, American Traffic Solutions will consolidate the accrued service fee and tolls. The PlatePass® system will electronically calculate the tolls and fees, which will be charged to the same credit card that was used to rent the vehicle. Detailed statements will be available by visiting www.PlatePass.com.
Hi
Dit is mijn eerste topic (op de voorstelling na dan) op dit forum, dus ben nog een beetje de weg kwijt....
Ik ga met een vriendin op 08/09/2008 naar Orlando toe (Walt Disney World) en had daar een aantal vraagjes over...
Ik ben 19 jaar en zij is 18 jaar oud...
Hoe zit het met de leeftijdgrenzen??? Drinken is toegestaan vanaf 21 jaar.. Dat weet ik... Maar als ik bijvoorbeeld het hotel boek, moet er dan iemand bij het gezelfschap zijn die 21 jaar of ouder is???
Hoe is het daar gesteld op geld??? Moet ik van te voren geld meenemen of is het handiger om daar steeds te pinnen??? Kan dat ook met een nederlandse of belgiesche bankpas????
Alvast bedankt....
Leeftijd: het is 18 of 21. Dit ligt aan het hotel. Sommige hotels hebben een minibar met daarin alcohol. Door een leeftijdsgrens van 21 in te stellen hoeven ze zich daar niet druk over te maken. Dit zou je dus bij het hotel moeten navragen. Veel hotels vereisen ook een credit card bij het inchecken (borg).
Autohuur: tussen de 21 en de 25 betaal je extra (bij USAReisen kun je ook vanaf 19 een Underage pakket boeken)
Geld: het allerhandigste is een credit card. Maar je pinpas werkt daar ook gewoon. Geld meenemen is niet echt nodig. Hoogstens voor de eerste dag om wat eten op het vliegveld te kopen oid.
Ik ben de weg kwijt](*,) In het voorstellen Gay boy en wel met een vriendin? Grapje: "Nee joh gezellig".
Ik denk dat het wel eens moeilijk kan worden op sommige plekken 's avonds. Ze willen nl voor onze begrippen heel streng zijn met paspoort tonen enz. als je wat wilt drinken of naar binnen wilt.
Ook al oog je ouder of is 1 van de 2 wel oud genoeg dan nog.