Langzaam zie ik toch wel telkens Delta of U. Airlines als beste uit de bus komen, uiteraard heeft iedereen een eigen voorkeur en mening. Belangrijk voor de meeste is het TV scherm merk ik, voor ons ook erg belangrijk.
Martinair laat ik gezien de reacties, lekker links liggen, ook vd KLM/Air France ben ik nog niet zeker of dat iets is.
Heeft er iemand ervaring met Icelandair ?
Raffie
29-07-09, 12:15
haitske
Bagage Delta Airlines na 01-07-2009
Beste Delta Airlines reizigers,
Er is een wijziging bij Delta Airlines mbt de bagage.
Voor alle tickets die na 23-05-2009 geprint zijn, mogen we nog maar 1 koffer per persoon meenemen met een maximaal gewicht van 23 kg. (ipv 2) :sad:
Wel is het mogelijk om je handbagage tot 18kg vol te stoppen.
Voor elke 2e koffer die je mee wilt nemen, wordt er $ 50,- in rekening gebracht.
Met kinderen:
Indien er minimaal 10% van het volwassene ticket in rekening gebracht wordt, mag je het volgende kostenloos voor je kindje meenemen.
koffer van max 10kg, 1 verzorgingstas, buggy en autostoel.
Ps let nog wel even op de maximale afmetingen van de koffers en handbagage.
Vanaf 1 december 2008 is het belastingvrije bedrag voor goederen verhoogd. U mag vanaf dan goederen met een waarde tot € 430,- belastingvrij invoeren.:razz:
Groetjes,
Haitske.
29-07-09, 12:27
corrus
Re: Bagage Delta Airlines na 01-07-2009
Dit geldt niet voor reizigers afkomstig van Intercontinentale vluchten.
Echt waar!
29-07-09, 12:51
haitske
Helaas wel voor reizigers uit Europa naar de US.
For customers traveling between the U.S. and Europe for tickets purchased on or after May 23, 2009 for travel beginning July 1, 2009 customers in economy class will be charged $50 US (or the local equivalent currency) for the second checked bag. Exceptions to the second checked bag fee include.
Groetjes,
Haitske.
29-07-09, 12:53
[verwijderd]
Officieel geldt het wel als je er bij Delta naar vraagt via de email, ook voor de vluchten vanaf Amsterdam.
Echter als je met de Nederlandse afdeling belt zeggen ze daar weer dat je gewoon 2 koffers mee mag nemen voor je vlucht vanaf Amsterdam naar de USA.
Maar ja, neem je het risico dat je wel moet bijbetalen?
Ik heb in ieder geval mede hierdoor voor een andere maatschappij gekozen, aangezien niemand bij Delta mij dit schriftelijk kon bevestigen.
29-07-09, 12:55
corrus
Je mag inderdaad gewoon 2 koffers meenemen...
Er is geen sprake van gokken...
29-07-09, 13:42
haitske
Beste Corrus,
Ik wil nu niet heel erg vervelend overkomen, maar mag ik misschien vragen hoe je aan die informatie komt?
Nu maakt het mij niet zo veel uit voor de heenreis, maar ja voor de terugreis is het toch wel leuk als je met 2 personen $100,- kunt besparen. (kan je weer leuk voor shoppen).
Zover mijn informatie strekt mag je echt maar 1 koffer meenemen, heb dit zowel via mail als telefonisch bij delta nagevraagt, op de website staat het ook zo vermeld en tevens kreeg ik het zelfde te horen van het reisbureau waar wij de tckets geboekt hebben.
Groetjes,
Haitske.
30-07-09, 09:15
Chablis
Het lijkt mij dat je wel degelijk 2 koffers mee mag nemen. Echter, voor de 2e betaal je dan 50 dollar ;)
30-07-09, 09:22
Njit
Je mag wel 10 koffers meenemen. Maar daar ging het hier niet om denk ik :)
30-07-09, 10:41
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haitske
op de website staat het ook zo vermeld en tevens kreeg ik het zelfde te horen van het reisbureau waar wij de tckets geboekt hebben.
Was benieuwd hoe dit zou uitpakken. Daarom maar even naar Delta gebeld. Daar werd bevestigd dat je voor de tweede koffer inderdaad 50 dollar moet betalen. Nu er één schaap over de dam is zullen er wel meer volgen. Afwachten dus, hoe de andere maatschappijen zullen reageren.
Citaat:
Checked Baggage—International
Currently when traveling to or from cities outside the United States you can check two bags, per passenger at no extra charge. For customers traveling between the U.S. and Europe for tickets purchased on or after May 23, 2009 for travel beginning July 1, 2009 customers in economy class will be charged $50 US (or the local equivalent currency) for the second checked bag. Exceptions to the second checked bag fee include:
First and Business Class passengers
SkyMiles and WorldPerks Elite members (Platinum, Gold, and Silver)
Active duty military members traveling on orders
Passengers who purchased tickets prior to May 23, 2009
Passengers who are confirmed on a Full Y class Economy ticket.