Re: Autohuur Hmmm dilemma's
Hoi Yvet,
Ik weet niet hoe de cruise in jullie vakantie valt? Maar heb je er over nagedacht dat je ook de auto kunt houden? Wij hebben dit afgelopen keer wel gedaan. Ten eerste hoef je hem dan niet in te leveren en na de cruise weer op te halen en je hoeft ook niet met de bus naar de cruise (dan kun je gewoon met je "eigen" auto).
Als je op hele weken uitkomt is inleveren misschien wel voordeliger maar je hebt wel het gemak zoals boven beschreven. Kom je op "gebroken" weken uit kan het inleveren ook duurder zijn omdat je dan gebroken weken gaat huren.
Wij hadden de auto dus gehouden en wel de "goedkope" Equinox gehuurd dan hoef je ook niet te zoeken naar een verhuurmaatschappij die bij de cruise terminal in de buurt zit.
Succes met beslissen!
Groetjes,
Sonja
Als je goede ervaringen met Alamo hebt zou je kunnen kiezen voor National. Ik neem aan dat die nagenoeg gelijk is aan Alamo aangezien ze op veel plaatsen al gezamenlijk een verhuurstation hebben.
Ik heb helaas met Alamo geen ervaringen en met Hertz maar 1x dus dat is ook niet echt doorslaggevend.
Wel is het zo dat Hertz dichterbij de port zit en dat scheelt dan max 10km en een shuttle heeft tussen verhuurstation en port.
Wij zitten idd op hele weken, 26-04 t/m 03-05 en dan na de cruise weer 2 volle weken 10-05 t/m 24-05.
Dus voor ons zou parkeren een hele dure oplossing zijn, namelijk exact 1 week autohuur plus parkeerkosten.
Dat is dus geen optie helaas....
de benzine prijs in Florida ligt momenteel ergens tussen de $ 2,93 en $ 3,39 per Gallon. Een Dodge Neon (compact) heeft een tank van 12,4 gallon. Een Dodge Nitro heeft een tank van 19,5 Gallon. Dus die upgrade is zijn geld wel waard.
Welke locatie zit het dichtst bij de cruise terminal ?
6211 North Atlantic Avenue
6650 North Atlantic Avenue
8401 Astronaut blvd
Heb namelijk even zitten kijken bij E-bookers voor die periode en de prijzen verschillen iets per locatie.
Wij gaan ook met een cruise en houden gewoon de auto(ook een Equinox van Alamo). Parkeer 'm bij de terminal (schijnt iets van € 10.- per dag te kosten) dat is makkelijker dan dat gesleur met bagage en allerlei terugbreng toestanden. (Althans dat vinden wij:lol:)
De auto houden is voor ons een optie als we de 3 of 4 dagen cruise hadden gedaan.
Maar nu komt dat uit op een kleine €175 voor de autohuur plus €70 aan parkeerkosten. Ik heb er geen €245 voor over om niet ff de auto terug te brengen en ff met koffers te sjouwen (welke wieletjes hebben dus weinig sjouwwerk).
We zijn nog steeds in conclaaf met onszelf over welke auto nu te doen en waar.......
Tja als je met twee volwassenen gaat heb je vanaf een midsize prima de ruimte. Alleen als je veel of grote koffers hebt betekend dit toch soms dat je een koffer op de achterbank moet droppen. Bij een fullsize passen over het algemeen zonder problemen twee grote koffers en een carry-on in de achterbak.
Een SUV is leuk maar niet echt nodig of je moet het voor de lol doen. Verder is het benzineverbruik van een SUV ook iets hoger. Een SUV is ook best wel groot als je niet gewend bent hierin te rijden, dus als je een onervaren rijder bent kan deze zorgen voor onzekerheid.
Zelf kies ik tegenwoordig voor een fullsize groot genoeg en toch niet gelijk log.
Wij huren altijd de kleinste auto als wij met twee of drie personen zijn. Tot nu toe altijd een grotere auto gekregen dan besteld/gehuurd. Van de zomer wilde ze ons een jeep mee geven, maar die heeft geen dichte kofferbak. We laten meestal bagage achter in de kofferbak als we gaan cruisen. Dus gingen we terug en kregen we een maatje groter dan een fullsize.
Tot nu toe altijd geparkeerd bij de haven, maar bij de haven in Miami rekenen ze nu 20 dollar parkeergeld per dag in plaats van de 12 dollar die ze voorheen vroegen. Maar gemak dient de mens!!!
Voor volgend jaar moet ik het ook nog uitzoeken. We gaan voor het eerst naar California. Eerst een week kustweg, dan een week cruisen en dan naar San diego en Las vegas. Denk dat wij dan de auto inleveren, maar ik weet het nog niet zeker. De shuttle gaat vaak pas rijden als hij vol zit (vanaf de boot) of pas laat in de middag (naar de boot). Dus dan wordt het toch een taxi (moeten we weer rekenen).
Zoals al werd gezegd kost het 245 euro om de auto te houden. Ik denk dat je die al snel kunt inleveren in de buurt van de cruiseterminal en dan heb je vaak maar een paar uurtjes "last" van de koffers. In een paar uur 245 euro besparen da's lekker meegenomen toch, kun je heel veel leuke dingen van doen.
Maar ja gemak siert de mens, maar als het gaat om dit soort bedragen moet dat gewoon een mens zijn met een geldoverschot als die kiest voor het gemak.