Re: Vliegen met British Airways (BA)
Inderdaad, zoals Michael66 zegt, kun je dit proberen. Het is ons al voor twee reizen gelukt. De ene keer was het geen enkel probleem en werd het meteen geregeld. De andere keer kon het zogenaamd niet, maar toen ik zei dat we de vorige keer zonder problemen waren omgeboekt, lukte het ook. Wij hebben de eerste keer onze reis naar Orlando kunnen omboeken naar Tampa, de tweede reis hebben we om kunnen boeken van Tampa naar Orlando. Het is verstandig zelf al wat voorwerk te doen en aan te geven wat je in wat veranderd wilt zien.
Ik sluit me helemaal aan bij Elstar, ook ons hebben ze kosteloos omgeboekt naar een nog betere (en kortere) vlucht; geheel gratis! En dat terwijl wij echt een bodemtarief betaalde voor de tickets. Ik had wel het nodige voorwerk gedaan, want ze probeerde me eerst op een wat minder goede vlucht te zetten.
Dus je moet daar weer door security, dat had ik me niet gerealiseerd. Op de kaart van de terminal ziet het er inderdaad niet groot uit dus 50 minuten zou geen probleem moeten zijn. Maar persoonlijke ervaringen van forummers zijn wel prettig om te horen. Omboeken wil ik eigenlijk niet i.v.m. onze rondreis die de dag erna richting oost Georgia gaat.
Nou neem ik aan dat als onze eerste vlucht naar Gatwick vertraging heeft, dat ze ofwel op ons wachten ofwel ons dan alsnog op de vlucht naar Tampa gaan zetten. Lijkt me...
Wij hebben dus gedaan wat Michael aangeeft. De overstaptijd werd zo kort dat we ipv naar Tampa nu naar Orlando vliegen, dat geeft flink wat meer ruimte en voor mij rust :).
Hallo,
Na aanleiding van jullie verhalen over wisselingen in vluchttijden, ben ik zelf ook even gaan kijken op de site van BA.
wij vertrekken volgens de reserveringspapieren (WRC reizen) op 10 juli om 12:20 naar London Gatwick maar wat blijkt nu deze hele vlucht staat er niet meer tussen.
Dus nu is mijn vraag wat zouden jullie doen? Afwachten tot de tickets komen (meestal 1 week vantevoren) of nu al contact opnemen met WRC?
Groet, Angela
Direct opnemen met WRC. Beter nu weten en eventueel nog iets kunnen doen dan de laatste week en er misschien wel hele vreemde tijden uitkomen.
Zou geen seconde wachten met contact opnemen en het zeker voor het onzekere nemen.
Er staat idd geen BA vlucht meer in de planning om 1220 uur.
Vertrektijden af Amsterdam zijn nu 1055, 1405 en 1855 (op 10 juli)
Ik heb gebeld met WRC en het is de vlucht van 10:55 geworden.
Ze doen dit soort veranderingen altijd een maand vantevoren doorgeven maar dat was nu nog niet gebeurt.
Nu hebben we gewoon wat langer op Gatwick. De vlucht naar Orlando vertrekt om 13:50.
Ben helemasl opgelucht.
Bedankt voor het meedenken!
Fijn dat het zo snel is opgelost, goeie vlucht alvast.
Het entertainment aan boord is in ieder geval goed geregeld!
https://www.britishairways.com/trave...next&flightno=
Met "Django Unchained" en "The Hobbit" kom ik de eerste zes uur wel door :)
Wij hebben net geboekt bij ze voor mei 2014 met BA naar tampa int.
voor 590,- euries pp gaan we lekker heen en weer naar de sunshine state. :)
Nu al zin in!!