Re: Vliegen met Air Berlin
De stoel die wij gekozen hebben blijkt net voor het toilet te zitten dat vind ik toch wat minder.
Tijdens het reserveren was ons dit niet opgevallen , we kwamen er later pas achter .
Wel raar dat je maar 1 keer kunt inloggen bij de stoel reserveringsbevestiging.
Ik dacht dat ik gelezen had dat als je de top
bonus service kaart had kosteloos je stoel reservering mocht wijzigen.
@ ietie.
We hebben meerdere keren de stoelen bij de toiletten gehad en eigenlijk alleen maar blij ermee.
Je hoeft jezelf in ieder geval niet dwars door de rijen te persen om er te komen. Zeker 's nachts is dat een crime als half de gasten hun voeten in het looppad parkeren.
Het enige nadeel vind ik dat je je stoel niet kan kantelen om te slapen.
Bij AB kan dat volgens mij wel op de long-haul vloot.
Dat niet kunnen kantelen is alleen op de short-haul zover ik weet.
Geen idee of die stoelen kunnen kantelen. We vinden het bloed irritant als onze voorburen de hele tijd zitten te flipperen en dus met het spreekwoord :'wat gij niet wilt dat u geschied" in het achterhoofd kantelen we dus nooit.
Is trouwens ook niet nodig je kunt je benen uitstekken en dat weegt op tegen alle kantel voordelen.
Bedankt voor het meedenken en jullie adviezen.
We zullen zien hoe het gaat.
De XL stoelen (bij nooduitgang) kunnen versteld worden. Enigste nadeel is dat de stoel bij de raam minder been ruimte heeft vanwege de deur.
Stoelen bij de toiletten is niet echt een nadeel - toch? Op bepaalde momenten kan het wat drukker zijn, maar je hoeft zelf inderdaad niet langs alle
rijen te persen of te wachten wanneer het personeel met de karretjes langs alle stoelen zijn gepasseerd.
Mogelijkheid achteraf stoelen te wijzigen is mij onbekend en wellicht niet mogelijk met XL stoelen vanwege de meerprijs.
Ik ben benieuwd of Air Berlin op de USA blijft vliegen, ik begreep dat ze een order van 33 toestellen geannuleerd hebben en dat het de bedoeling is om straks alleen nog regionale vluchten te gaan uitvoeren. Zou wel jammer zijn want dat betekend nog minder concurrentie op de vluchten naar de USA.
Air Berlin heeft inderdaad een order van 33 toestellen geannuleerd, maar dit zijn grotendeels korte afstandsvliegtuigen (18 Boeing 737's)
Met de airbussen 330's die ze nu nog hebben kunnen ze nog prima een aantal jaren voort. De 15 orders voor 787's zijn inderdaad ook geannuleerd, maar dat wil nog niet zeggen dat ze stoppen met het lange afstandsvliegen. Wel is het zo dat Air Berlin al jaren geen winst meer schrijft en dat er dus eigenlijk geen geld is voor nieuwe toestellen.
Sinds wanneer kun je bij AirBerlin ook voor vluchten naar de US 30 uur van te voren op internet inchecken?