Leuke aanbieding van Arke, 14 dagen Orlando, vlucht en hotel, vertrek 20 juni, maar EUR 599,= per persoon (op basis van 2 personen)
http://www.arke.nl/vakantie/verenigd..._content=36553
Afdrukvoorbeeld
Leuke aanbieding van Arke, 14 dagen Orlando, vlucht en hotel, vertrek 20 juni, maar EUR 599,= per persoon (op basis van 2 personen)
http://www.arke.nl/vakantie/verenigd..._content=36553
Bizar verhaal weer bij Arke, we hadden Comfort geboekt nu kregen we begin deze week een belletje van ons reisbureau dat ze met een ander soort vliegtuig (waarschijnlijk een 763) vliegen en deze geen comfort heeft, we worden nu in economy geplaatst en krijgen geld terug.
Uit rond vragen of dit vaker voor kwam in mijn kenniskring hoorde ik dat dit standaard is bij Arke, en indien je niet via een reisbureau boekt maar rechtstreeks bij Arke dan krijg je dit pas te horen op het moment van vliegen.
Deze mensen krijgen dan een x % van de extra kosten terug en niet het bedrag wat je dus terug krijgt via je reisbureau.
Meerdere dit verhaal gehoord? Ik zal het zelf ervaren over 2 weken, maar vind het raar dat ze dit (bewust) op zo'n korte termijn (altijd) aanpassen.
De terug vlucht heb ik ook comfort maar dit zal volgens mijn reisbureau ook omgeboekt worden maar dat krijg ik tijdens mijn vakantie te horen.
Ik heb er nog nooit van gehoord en heb ook gewoon Comfort gevlogen. Ik vlieg dit jaar nog 2 x met Arke maar dan naar Griekenland dus ben benieuwd.
Wel balen trouwens want die extra beenruimte is juist zo fijn.
Zojuist ook gelezen dat er gecombineerd zal worden met TUI België op Miami.
Nog niet erg duidelijk hoe alles juist zal verlopen en of er ook een tussenstop in Orlando komt zoals met Arke.
Tijdschema's en dagen nog niet terug te vinden.
Keep you posted.
Hoi Marik,
Dit heb ik ook meegemaakt met Arke in een trip naar Rhodos. En een vriendin van mij ook naar een andere bestemming. Mijn ervaring met Arkefly was zo slecht (vertraging, verandering van de klas (wij hadden ook Comfort geboekt), vecht om geld terug te krijgen. Voor mij dus geen Arkefly meer!...
Zie ook ons bericht op bldz 23 dit gebeurd inderdaad regelmatig bij Arkefly, sindsdien hebben we weer alle vluchten met KLM gedaan, en alle klasse die we geboekt hadden ook gewoon gekregen. Wel gaan we op 19 juli voor de eerste keer met Lufthansa ben benieuwd.Voor ons ook nooit geen Arkefly meer.
Hierbij de link ivm gecombineerde vluchten JAF en Arkefly BRU-AMS-MIA-SFB http://www.travel-magazine.be/nl-be/...ailItemID/6006
Klik gewoon linksboven op magazine en je komt bij het artikel:o
De samenvoeging van belgie en Nederland is inderdaad bekend en gaat uit mijn hoofd per 1 november in.
Het probleem met de stoelen is al langer een bekend probleem. Heeft te maken dat ze met 2 types 767 toestellen vliegen die er van binnen niet hetzelfde uitzien. Kunnen ze ook niet gelijk trekken want de deuren zitten op andere plekken. Deze problemen ontstaan als ze wisselen van toestel door noodzakelijk onderhoud etc. Vanaf oktober is dit probleem opgelost omdat ze dan nog maar met 1 type 767 vliegen.
Overigens heb ik het ook een x andersom meegemaakt. Comfort geboekt, premium gekregen. Toen was de toestelwissel "andersom" en dus in ons voordeel. Voor een korte vlucht maakt het mij niet zoveel uit. Met een lange vlucht is het ronduit vervelend. Probeer een stoel bij de nooduitgang te bemachtigen!
groot voordeel voor de sanford gangers. Op vrijdags heen en zaterdags terug. Niet meer via Miami, dus 2 non stop vluchten.
Bedankt,leuk om weten.
Hopelijk binnen enkele jaren alles 787:)
Voor de volledigheid, op maandag is de route AMS-BRU-MIA-AMS
Op vrijdag is de route AMS-SFB-MIA-BRU om vervolgens op zaterdag dezelfde route andersom te vliegen: BRU-MIA-SFB-AMS.
De vluchten worden uitgevoerd door Arke.
Dit is het begin van de samenwerking van Arke met Jetair, welke sinds 1 maart samen TUI Benelux vormen en als 1 bedrijf verder gaan. ook de serviceniveaus worden medio 2015 samengevoegd tot 1, en de interieurs van de dreamliners worden ook hetzelfde per april 2015. Dat betekend dat de indeling van de huidige dreamliner maar tot april 2015 zo blijft.
Ik klaag verder niet, de vlucht was spot goedkoop en ik zit er 2 weken wat is 11 +/- op zo'n vakantie ;-)
btw, verbeek, hopen op de dreamliner.
Laat ik voorop stellen dat het een prachtig toestel is en je meer ruimte hebt (vnl in de breedte) dan een 767.
Maar er wordt gevlogen in een 3-3-3 opstelling, en dat is als je met zijn 2-en reist toch altijd wat minder. Er zijn nagenoeg geen 2-tjes beschikbaar in de machine. Bij een 767 met de 2-3-2 of 2-4-2 indeling is dat toch altijd wel wat fijner.
Dus je krijgt dan een tussenstop in Brussel??
Dat hangt er vanaf waar je heen vliegt en op welke dag je wilt vertrekken.
Voor Miami:
Op maandag een tussenstop op Brussel op de heen en terugreis
Op vrijdag een tussenstop op Orlando op de heenreis
Voor Orlando:
Op vrijdag non-stop heen
Op zaterdag non-stop terug.
Ik hoop voor ze dat dit geen klanten gaat kosten, ik zit niet echt te wachten op een tussenstop in Brussel. Erg jammer dat het samengevoegd wordt met de route vanaf Brussel.
Als ik hef schema goed bekeken heb, is non-stop Miami -Amsterdam niet meer mogelijk.
Edit: niet goed gekeken dus. Op maandagen vlieg je wel rechtstreeks terug naar Amsterdam vanaf Miami. Dus vanaf Amsterdam op vrijdag via Sanford heen en op maandag terug.
ALs je naar Miami wilt, kan je beter via Brussel heen lijkt me.
Kan je gewoon de hele vlucht blijven zitten. Nu moet je in SFB weer van boord om vervolgens weer aan boord te gaan.
aangezien de meeste NL-ers naar SFB reizen is dit wel lekker dat je AMS-SFB en SFB-AMS beide non-stop zijn.
Vrijdag - zaterdag Sanford vind ik wel ideaal, 1 dagje langer en rechtstreeks:cool:
Voor sommigen misschien niet zo logisch maar uit economisch standpunt was de samenwerking echt wel een must.
Nederland en zeker België zijn te klein om afzonderlijk de vluchten te vullen.
Wij maken er ook geen gebruik van omdat we weliswaar met een tussenstop goedkopere vluchten vinden.
SFB ligt op een dik uur van waar wij altijd heen gaan MCO op 25 minuten.(SFB Sanford-MCO Orlando international)
Het verschil met een tussenstop van een paar uur maakt dan echt niet het verschil,de prijs des te meer.
Ah vandaar, zag laatste de vluchten voor komende winter op de site van Arke, en viel me al op dat alleen de vrijdag erop stond. Rechtstreeks, ook op de terugweg, helemaal prima natuurlijk. Wel jammer dat je nu een week of 2 of 3 weken moet kiezen, en niet meer 11 of 12 dagen kunt gaan.
Heb je weer een excuus om een paar dagen langer te (moeten) blijven
Ik vond de tussenstop op Sanford wel zo prettig, ik denk ook dat Immigrations daar een stuk sneller is dan in Miami. Komen toch minder vliegtuigen aan.
Als je op vrijdag gaat naar Miami heb je de tussenstop op Sanford nog steeds ;-)
Maar kan je dan niet de ene vrijdag heen en dan de volgende zaterdag terug kunnen dus 10 dagen?
Wel hoor. Waarom niet?
Ik las hierboven dat je alleen nog maar 2 of 3 weken kon en geen 10 of 11 dagen??
Als je op vrijdag heen gaat en op zaterdag terug ziet men dat als een week. Het is echter 10 dagen. Want je land op zondag weer op asmterdam..
de vluchtdagen en routes zijn hierboven netjes aangegeven.
Wel goed excuus inderdaad :p
Laatste keer was ik 9 dagen, vind dat net even te kort, maar 15 dagen net even te lang (krijg snel heimwee naar huis...), dus een volgende keer wilde ik op vrijdag weg en dan op dinsdag weer terug, 12 dagen. Maar dat gaat dus niet meer.
Maar goed, een week is nu 10 dagen, dat is alweer een dag extra.
Wij wacten maar zowiezo de aanbiedingen weer af, voor volgend jaar. Kregen afgelopen september via mail de tip van Cindy1969, hebben toen vrij snel geboekt (in de usa ;) )
Haha, wacht ook met smart de aanbiedingen af. Vorig jaar was dat idd in september toen die aanbieding voorbij kwam, dus tegen die tijd even elke dag de Arkefly site checken ;)
zeker weten :)
Aan welke prijzen moet ik dan denken voor een ticket en in welke periode?
Ik had toen een ticket voor EUR 279,= en vertrok op 31 januari, die prijs was volgens mij ook alleen geldig in januari. Ritchie was in april geloof ik, weet niet meer wat zij betaald hebben, maar niet veel meer geloof ik?
450 p.p. alles incl. dacht ik
O, dat laatste vind ik nog wel aan de prijs. Als je via Arke een fly-drive boekt kun je dat ook kwijt zijn. Of was het een fly-drive?
Volgens mij niet. Toen ik er in januari was sprak ik mensen op het vliegveld die wel een fly drive hadden, zij waren 399 kwijt voor 9 dagen incl. autohuur. Daar doe ik het ook wel voor hoor :D
Foutje, onze tickets waren 549 p.p. en hadden de comfort klasse, zonder fly en drive.
Wij waren eind maart.
Wij betaalden hetzelfde in februari maar dan incl. 10 dagen autohuur. En als we nog iets langer hadden gewacht met boeken had het nog goedkoper gekund. Maar ja, dat blijft altijd een gok, het juiste moment van boeken.
Beste b767
jij weet zoveel van over welke vlucht met welk vliegtuig type wordt uitgevoerd. Mag ik je vragen of je weet met welk toestel(len) de vluchten op 13-8 heen en 27-8 terug worden uitgevoerd (schermpjes etc)?
thanx!
Beste Betsy,
Dit kan je zowiezo zelf ook terug zien op mijn website (klikken). Je vliegt heen en terug met een Boeing 767-300ER Zonder winglets (opstaande vleugeleinden)
Deze machines zitten in Premium Comfort 2-2-2 en in economy/comfort 2-3-2. Ze hebben bredere stoelen dan de met-winglets variant. Wel heb je geen entertainment in de stoel voor je, maar een losse player.
Fijne vakantie!