Ware het niet dat je voor 30 euro in een best aardig hotel kunt zitten...
Voor dat bedrag vindt je echt geen villa... een villa kost t.o.v. een hotel het dubbele...
Afdrukvoorbeeld
Zelfs in de Orlando regio heb ik, voor onze begrippen, geen goed hotel kunnen vinden voor eur. 30,00 per nacht. Wij komen al snel op het dubbele uit per nacht en dan kom ik je ook in de buurt van de prijzen voor de villa's. Wellicht geen top villa maar wel een villa met veel ruimte en een eigen zwembad.
Onze begrippen voor hotels is dat je goede service hebt, ruime kamers, goede restaurant(s) in het hotel, mooi zwembad, etc. Kortom luxe want we zijn tenslotte op vakantie en we willen genieten. Maar niets gaat boven een villa met veel ruimte en privacy.
En zo zie je maar dat iedereen iets anders zoekt :) Dit jaar voor het eerst een Condo in Orlando maar daarvoor gewoon een hotel..
ruime kamer: wij willen het liefst een kingbed, een koelkastje en gratis Wifi. Ruim is een flexibel begrip. Als je in New York of Tokyo geslapen hebt dan is alles al snel heel ruim :)
restaurant in het hotel: wij eten het liefst elke dag ergens anders. En als je in een toeristisch gebied als Orlando zit dan hoef je nooit ver te rijden.
mooi zwembad: een hotelzwembad kan nooit tippen aan een Typhoon Lagoon :)
Maar dat is ook het mooie van Orlando. Voor elk budget is er wel wat leuks te vinden. Van een budget hotel tot een zeer luxe Disney verblijf.
Met een kleine van 1,5 is het ook wel fijn om van roomservice te kunnen genieten of om snel een ontbijt te nemen in het restaurant van het hotel. Het liefst gaan we ook elke dag ergens anders eten.
Naast New York en Tokyo weet ik nog wel een paar plaatsen waar het begrip ruim erg krap is. Wat dacht je van London, San Francisco, Brussel, Parijs en je kan Amsterdam ook toevoegen aan dat lijstje.
Ik kan alleen maar beamen wat Njit zegt. Voor elk budget is er een mogelijkheid in Orlando.
Wij zitten voor het moment in Mona Lisa Suite hotel in Celebration en het is proper, ruim een mooi zwembad, een keuken met frigo erin en een klein ontbijtje, maar alles tiptop.
Graag in dit onderwerp alleen je vragen en tips plaatsen die direct met WDW te maken hebben. Voor hotels, villa's en de moeilijke keuze daartussen zijn andere onderwerpen beschikbaar op het forum.
Alvast bedankt!
Hi,
Wij (koppel met 2 kids van 8 en 11) zouden volgend voorjaar naar Florida trekken voor 2 weken en voorzien 3 dagen Orlando. wij zouden sowieso een dag uittrekken voor Sea World en een dag voor Universal Studios. Eén dag maken we vrij voor Disney, doch gelet opde omvang van dit park zullen we keuzes moeten maken. Wij zijn al naar Disneyland Parijs geweest en daar zowel het park als de studio's gezien. Mijn vrouw zou eerder opteren voor Epcot. Ikzelf ben nog in dubio...
Iemand enige suggesties,:sun:
Paul.
<<Moderator Michael66: Je bent niet de eerste met deze dilemma's! Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande onderwerp over eerste keer bezoek aan Walt Disney World. Misschien dat je hier alvast wat info kunt vinden om een goede keuze te kunnen maken. Succes!>>
Bij ons staat Epcot al jaren op nummer 1!
Ze zijn allemaal leuk hoor. Elk park heeft zijn charme.
Welk park je ook kiest, zorg dat je bij opening daar bent. Dat scheelt een hele hoop tijd aan wachten in de rijen.
Wij vinden trouwens de Hollywood Studios veel leuker dan die van Universal (ook veel betere service).
Aangezien Parijs niet te vergelijken is met Orlando , zitten jullie , volgens mij , met een groot probleem . :sad:
Trouwens met 2 kids van die leeftijd kunnen jullie in Orlando veel meer tijd doorbrengen , het worden zeer moeilijke keuzes !!!
Grootste fout die iedereen maakt die naar Disneyland parijs is geweest de parken vergelijken en denken dat die hetzelfde zijn. Dus niet!
De sfeer alleen al is heel anders, sommige attractie in MK zijn anders, hetzelfde geld voor de Studios.
En persoonlijk is Epcot een heel mooi park maar gezien de leeftijd van je kids zou ik toch liever een ander park nemen.