Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Dat klopt,
Ik werd vande week gebeld door mijn reisbureau
omdat we in december naar florida gaan.:D
Ik moest voor 8 september het Esta formulier invullen.
Na 8 september kost het 14 Dollar P.P dit moet je betalen met je credit card.
Ik heb het maar gauw ingevuld
ben ik voor 2 jaar klaar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cant51
Zie net een berichtje van de NOS dat het ESTA-formulier vanaf 8 september niet meer gratis
Dat was hier al een tijdje bekend :mrgreen:, in ditzelfde topic, in dit bericht.
Ik wilde net gaan beginnen om het Esta formulier in te gaan vullen en nu heb ik een vraag.
Ik moet mijn achternaam invullen, en nu zal je wel denken, tja woman die weet je toch wel:razz:
Maarrrr ik ben in Juni getrouwd, heb een andere achternaam gekregen maar op mn paspoort staat nog steeds mijn meisjesnaam.
Moet ik dan op het Esta formulier mijn meisjesnaam invullen(omdat er staat, naam invullen die staat in het paspoort) of de naam die ik nu gebruik.
Ik wil namelijk geen problemen krijgen als ik bij de controle staat..
meisjesnaam, want die staat dus in je paspoort
ook je vliegticket wel op deze naam gezet?
groeten rebecca
:oops:Uhm.. die staat op Verzijl-Wirtz.. geeft dat nou problemen?
alleen meisjesnaam gebruiken, zo staat het ook in paspoort (In paspoort staat eventueel eronder je getrouwde naam vermeld). Ticket ook meisjesnaam.
Citaat:
damian08
humzzz, als je getrouwde naam niet op je paspoort staat, wat ik volgens mij wel van jou begrijp, zou ik dit toch even navragen bij je vliegmaatschappij
of via het reisbureau als je via een reisbureau hebt geboekt.
altijd tickets boeken en dus ook esta aanvragen met naam die op het paspoort staat geschreven.
vraag dit dus voor de zekerheid na
iemand ervaringen met dit??
Citaat:
damian08
De JUISTE achternaam staat op de harde kaart van je paspoort
aan de zijkant... (die met al die cijfers en letters...)
Iets van: ">>>>846395>>860383>>ACHTERNAAM<<<<78450328"
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gechat met Orbitz, daar heb ik namelijk de tickets vandaan.. nu moet ik, waar ik al bang voor was Customer Service bellen.
Hoop dat dat goed gaat, mn Engels schrijven gaat me beter af dan het spreken en alles te onthouden wat ze zeggen:oops:"
Ze vroeg me of ik een trouwakte had, wat ik dus heb, dus ik hoopte eigenlijk dat ze zou zeggen van neem die maar mee en dan komt alles goed.. maar helaas.
Ik had er beter bij na moeten denken, van fouten leer je :-D
Vaag, zojuist opnieuw onze ESTA's vernieuwd. Ik zie alleen dat de toestemming is verleend en dan de geldigheidsduur, maar bij m'n vriendin het bekende hele printje met alles wat je ingevuld hebt. Nogmaals mijn status gecontroleerd een paar minuten later, maar nog steeds niets gewijzigd. Mijn toegang is dan wel verleend, maar zouden jullie nog verder actie ondernemen? Zelf vind ik het wel prima zo, immers hoef je die papieren ook niet mee te nemen, maar wie weet denk ik wel te gemakkelijk. :)