Ik weet het niet meer precies, maar in ieder geval van te voren regelen. Aanmelden en van te voren info doorgeven. Ik kreeg daar een mail van, of zo.
Afdrukvoorbeeld
Ik weet het niet meer precies, maar in ieder geval van te voren regelen. Aanmelden en van te voren info doorgeven. Ik kreeg daar een mail van, of zo.
Aanmelden bij alamo voor express pick up . Dan krijg je een contrakt met barcode die je kan inscannen bij de kiosk .
oke bedankt
We hebben nu geboekt bij https://www.cardelmar.nl
Deze was (met tank benzine, volledige verzekering en Alamo) voor 17 dagen Standard SUV € 558.
Alamo.co.uk/brits was € 140 duurder!
Net geboekt via Rentalcars.com 18 dagen (5/10 t/m 23/10) midsize SUV voor 494,06 euro, ophalen in Tampa en afleveren in Miami, auto van Alamo. Alamo UK was voor dezelfde periode en auto 664,16 euro en Alamo DE 651,08 euro.
Gisteren de auto opgehaaldt op Miami.
Deze had ik geboekt via alamo.co.uk/brits heb helemaal geen problemen gehad.
Ik had alles ingevuldt zodat we meteen naar de garage konden.
daar aangkomen auto uitgezocht en door naar de exit daar hebben ze het contract uitgeprint, tekenen en weg.
was echt heerlijk snel.
Njit, het is alweer een paar pagina's terug maar ik zie dat je ook een auto gehuurd hebt bij UScarhire.com. Welk pakket haden jullie? Wij krijgen steeds mailtjes over roadside assistance en dat hebben we er niet extra bijgenomen. (wij hebben het Silver pakket genomen)
Wij hadden ook Silver. Ik heb wel wat mailtjes gehad over het ophalen (dat je vooral geen extra's moet afnemen).
Wat staat er in jullie mailtje dan? Wellicht even knippen-en-plakken?
Twijfel tussen de brits site (goedkoop ivm andere aanbieders) voor onze periode. Het gedoe met de UK Licences zou weer typisch ons nekken...
Vandaag onze auto opgehaald dmv skip the counter optie. Ging perfect, direct door naar de garage, auto uitzoeken en naar de uitgang. Oh ja, geboekt via de Brits optie, gaf geen problemen.
Hoi Njit, nog bedankt voor je antwoord! Inmiddels hebben we de huurauto opgehaald en dat ging inderdaad vrij soepel.
Is de afstand tot de garage van Alamo te voet te doen of is er een shuttle ofzo?
Op Orlando International Airport (MCO) is het de weg oversteken.
En in Miami moet je met een treintje mee: http://www.miami-airport.com/cip_rcc.asp
Heb geboekt bij alamo/brits en probeer nu online in te checken maar ondervind een probleem zodra ik alle gegevens ingevuld heb vraagt het programma om vliegtuig maatschappij in mijn geval airberlin maar die staat dus niet in het lijstje .
Laat ik de gegevens weg omdat ze toch optioneel zijn en druk ik op het kopje next dan krijg ik een rode balk te zien met de tekst frequent flyer program is niet te gebruiken met deze reservering .
Het inchecken gaat ook niet verder op 1 of andere manier wat nu ?
Heb gekeken bij mijn reservering op de site bij alamo/brits maar daar kan ik niks wijzigen bv het topbonus weg halen van air berlin.
De auto is reeds betaald .
Het rare is dat ons vlucht nummer wel automatisch staat ingevuld bij het online inchecken maar dat airberlin niet in het keuze lijstje voorkomt .
Wat voor een inchecken bedoel je? SaveTime?
ja inderdaad skip the counter neem aan dat dat hetzelfde is als save time
Nee, met save time vul je al je gegevens alvast in, maar moet je wel langs de balie. Je bespaart tijd omdat alle gegevens al ingevuld zijn. Met skip the counter loop je gelijk door naar de garage, zoekt een auto uit de rij en rij je weg naar d uitgang. Daar laat je je cc en rijbewijs zien en kan je weg. Wij hebben dat dit jaar op Miami gedaan en was erg gemakkelijk en geen "lastige" vragen over upgrades en/of aanvullende verzekeringen.
Misschien wordt de vlucht samen met een andere maatschappij uitgevoerd?
zie op de site alleen check in on line staan
Vraag:
is Alamo.co.uk nu zoveel voordeliger?
Als ik op de NL site voor een Full-size (Ford Fusion) voor de periode 28 augustus tot 5 september ga, kom ik incl Gold uit op 446 euro.
Bij. co.uk, inclusief Gold, op 282 euro (200 Britse pond)
Bij .com op 336 euro maar daar kan je niet direct de optie Gold kiezen.
Dat is een wezenlijk verschil. Waar komt dat door? En kan ik dus bij co.uk boeken? Ik lees er in dit (lange) topic veel over maar het is me niet helemaal duidelijk.
En deze verzekering? Wat houdt dit nu precies in? Nemen jullie die er bij? ersonal Accident Insurance/Personal Effects Coverage
Welke Brits heb je bekeken? alamo.co.uk of alamo.co.uk/brits ? Zit een verschil in wat erbij zit. PAI is meestal gedekt door je reisverzekering.
Je kan gerust in de UK boeken. Velen zijn u reeds voorgegaan.
Je zou ook nog bij uscarhire.com kunnen kijken. Die hebben ook overzichtelijke pakketten.
Ik heb bij co.uk gekeken.
Als je via Brits gaat wordt er aangegeven dat je een boek moet presenteren. Dat heb ik natuurlijk niet. Ervaringen hier?
Skip the counter kan ook pas wanneer je check in online hebt gedaan https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
Deze aparte site bestaat al heel lang. En dat boek wordt er ook al heel lang bij genoemd. En nog niemand die het boek daadwerkelijk heeft moeten laten zien.
Op je Contract ID staat BRITSPP maar daar doen ze verder niks mee De enige voorwaarden die ze wel zullen hanteren is dat je geen Amerikaans of Canadees rijbewijs mag hebben. Dit staat wél als dusdanig op je contract.
Bedankt voor de info
Door dit antwoord (onderstaand) zou ik inderdaad voor iets anders gaan maar omdat het soms veel voordeliger is en de voorwaarden goed en overzichtelijk zijn hebben wij ook alvast gekeken en ook hetzelfde gezien, vandaar dat wij een mailtje hebben gestuurd naar Alamo klantenservice.
Heeft iemand in Florida al problemen gehad daardoor? dus geen Engels rijbewijs? Het zal dan wel een gok blijven, dat ze er niets van zeggen???
Het antwoord van Alamo:Citaat:
I am notfamiliar with that site, however, I did go to the site to view the terms andconditions for using that site. The site states that you must have a UKdriver's license. If you do not have a UK driver's license then you are notable to use this website.
I hope this information helps.
If you need additional assistance, please do not hesitate to contact me.
Kind regards,
Miciaela - Alamo - Email Customer Care
Dit had ik al gepost in dit topic (bericht #1323), nadat ik een mail had gestuurd naar Alamo.co.uk over de Brit Guide korting:
Of het gecontroleerd wordt???Citaat:
Dear,
Thank you for your email. My name is Brandon and I would be happy to help. I apologize but you will need a British license to use this web site. However, you should be able to book with the Alamo site in your country and also receive a discount. The discount for paying in advance will still be offered on the French Alamo web site.
De laatste keren hoefden wij niet eens naar de balie en afgelopen keer konden we thuis al on-line inchecken en gingen we met ons contract gelijk naar de garage.
Voor onze volgende Florida vakantie toch maar ergens anders geboekt (wel een auto van Alamo)...
Wij kochten elke 2 jaar de nieuwe Brit Guide en hadden die dus ook altijd bij ons maar er werd nooit ergens om gevraagd. Ik betwijfel of het ze ook maar iets kan interesseren via welke verhuurder je bij Alamo terecht bent gekomen. En nogmaals, de laatste keren kwamen wij niet eens meer aan de balie.
Wij hebben deze zomer nog gehuurd via Brits. Was dan wel in LV, maar er kraait geen haan naar. Wij moesten zelfs nog langs de balie maar niets gevraagd en niets gezegd. Nu moet ik wel zeggen dat wij geboekt hadden voor die mededeling door je scherm kwam.
Overigens is Brits helemaal niet zo goedkoop meer. Bij mij komt Cardelmar met Alamo bijzonder voordelig uit voor volgend jaar maart.
Ook wij hebben voor februari bij Cardelmar (Alamo) geboekt. Brits is een stuk duurder nu vanwege de ongunstige koers van de GBP.
Heb even vergeleken maar scheelt idd best veel. We hebben nog geen vliegtickets dus auto is nog niet te boeken. Maar houden deze wel even in de gaten.
Trails, ik heb nog niet geboekt omdat ik nog niet weet of je dan kunt inchecken bij Alamo. Weet jij dit? Lukt dat en kun je gebruik maken van skip the counter?
Ik heb al on-line bij Alamo ingecheckt via: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
Van CarDelMar krijg je een Pre Paid voucher.
Bij Alamo moet je als confirmation nummer invullen: de supplier reference die op je voucher staat. Alleen de cijfers, dus niet COUNT (wat achter de cijfers staat).
Rijbewijs gegevens invullen van alle bestuurders en bevestigen. Je krijgt dan gelijk een check-in confirmation van Alamo.
Daar staat wel op dat je je moet melden bij de Alamo counter op de first level van het vliegveld maar onze ervaring is dat je gelijk naar de garage kunt. Auto uitzoeken en bij de uitgang krijg je het contract. Zo ging het de vorige keren bij ons ook.
Heb je het nu over Alamo Orlando of Alamo Miami?
Wij vliegen nl. op Miami.
Sorry, wist ik niet. Ik heb het over Alamo Orlando. Ik ben nog nooit naar Miami gevlogen dus weet niet hoe het daar werkt maar ik neem aan dat je daar ook gelijk naar de garage kunt. Wellicht dat iemand anders (met ervaring van Miami) je kan helpen. Je kunt wel gelijk via Alamo de check-in online doen.
Ja dit lukt op Miami, hebben wij vorige maand gedaan. Scheelt veel stress en een hele lange rij wachtenden voor je ;-). We konden doorlopen met onze skip the counter uitdraai en konden (in ons geval) uit 10 verschillende mini vans kiezen op Miami.
https://www.alamo.com/en_US/car-rent...in/bypass.html
Dus jullie hadden ook geboekt via Cardelmar?
Want dat skip the counter er is, wist ik wel. Het gaat mij even om de combi tussen Cardelmar en skip the counter in Miami.
Nope, sorry dacht dat het om Miami ging wij hadden bij Alamo Brits geboekt.
Met dank aan dit forum heb ik net dus op expedia mijn auto geboekt voor een prijs veel lager dan op andere sites (en sommige kun je niet eens boeken op dit moment).
van 29-04 bij de Disney Car Care centre een Midsize SUV tot 13-05 weer inleveren op het vliegveld in Orlando voor 380,-
Nu vroeg ik mij wel af hoe alamo werkt omdat de voorwaarden mij verbaasden, er staat namelijk dat je de tank moet betalen en de auto leeg moet inleveren, klopt dit bij alamo?
Ik ben namelijk gewend dat je de auto weer vol in moet leveren en dus niks hoeft te betalen.
Normaal bij het Alamo Gold pakket is een tank inclusief, dan lever je hem zo leeg mogelijk in. Daar zitten ook extra bestuurders al bij inbegrepen. Jouw pakket lijkt echter niet het gold pakket te zijn, dus betaal je de eerste tankvulling aan alamo zelf ter plaatse en levert hem vervolgens ook weer zo leeg mogelijk in.