Arkfly vliegt niet op de Westcoast, alleen Miami en Stanford.
Afdrukvoorbeeld
Ah vandaar, dank je voor de toelichting 76-er!
En idd, voorheen, tot vorig jaar ofzo, vloog Arke wel op de westcoast, misschien doelden ze daar wel op?
Ben ik nou gek? Arke vloog tot vorig jaar toch ook op Las Vegas en Los Angeles? -ER, waar ben je?
Miami en Sanford zijn op de website nog gewoon te boeken.
De westkust zijn ze inderdaad pas dit zomerseizoen mee gestopt! Uiteindelijk hebben ze geloof ik maar 1 of 2 seizoenen op LAS-LAX en SFO gevlogen hoor....
Twee keer met ArkeFly gevlogen en naar volle tevredenheid dus mei voor de derde keer. Hoop ook niet dat ze ermee stoppen, baalde ook al zo dat ze niet meer op Las Vegas vliegen.
Hier ben ik ;-)
Tot afgelopen oktober werd de westkust aangevlogen en daarna gestaakt.
De oostkust blijft zover ik weet gewoon bestaan.
Over het omvliegen, heb niets aan het verhaal van 76-er toe te voegen. 11 uur is idd lang, meestal zit je dan al in Cancun. Ruim 10 uur klopt aardig. Maar dit doen andere maatschappijen er ook over als ze non-stop naar Orlando zouden vliegen.
Air Berlin rekent voor DUS-MIA 10h30m. Arkefly 10h15 voor AMS-SFO
Er zit zon 400 kilometer verschil in vliegafstand. Lijkt me dus aardig overeenkomen.
Sinds een lange tijd ben ik "lid" van Flightaware, en volg vele maatshappijen, waaronder sinds kort ook Arkefly.
Als ik naar de gemiddelde vluchttijd kijk van OR317 op vrijdag, dan ligt deze op 9 uur en 55 minuten, er zijn uitschieters naar boven en naar beneden, gebaseerd op data tot vorig jaar oktober.
Vaak rechtstreeks met Martinair gevlogen naar Orlando en meestal duurde de vlucht zo rond de 9 uur.
Daarom was ik ook zo verbaasd toen de piloot omriep dat de verwachte vliegtijd naar Orlando 11 uur was. Maar er stond vast enorm veel tegenwind, want op het stuk naar Miami werd gezegd dat de verwachte terugreis naar AMS 7 uur en 40 minuten zou zijn, dus die gingen als een speer terug.
Is de vlucht van Arke vandaag soms uitgevallen, ik zie alleen het onderstaande i.p.v. OR 317:
http://e0.flightcdn.com/images/airli...s/24px/ICE.pngIcelandair ICE503 B753 [COLOR=#7AC143 !important]Onderweg[/COLOR] vr 01:20PM CET AMS ► KEF Keflavik IS ICE689 B752 Gepland KEF ► SFB 08:05PM EST vr 1 uur 40 minuten
Nee hoor, ik zag bij Schiphol dat hij 14.11 u is vertrokken, je kon ook zien hoe lang de laatste vluchten er over deden dat verschilde van 9.45 tot 11 uur, zal denk ik toch met de wind toemaken hebben.
Dan heb ik wellicht niet goed gekeken op Flightaware, ook op Teletekst volgens mij niet te zien
Ik heb via internet Schiphol vertrektijden, vluchtnummer en bestemming , wel Miami want dat is de eindbestemming, en toen stond er 14.11u vertrek. Moest ook wel even zoeken maar toen ik Miami als eindbestemming invoerde ipv Orlando toen kreeg ik de goede vlucht.
Je moet trouwens ook de schema tijd aanpassen die zette ik op 13.30
Je ziet links onder schema staan, ik dacht in het rood, die tijd staat op de huidige tijd, als je er op klikt kan je de tijd aanpassen naar vroeger of later.
Niet in het rood maar direct onder waar je je vluchtnummer moet invullen, staat schema, 16.00 als je op die 1600 klikt kan je het aanpassen, dus bij Schiphol vertrektijden .
Of je kijkt op de site van Arkefly.
http://www.arkefly.nl/vluchttijden/
Daar staat ook de verwachte aankomsttijd in Orlando erbij. 18.21 uur om precies te zijn, met een vertrek van 14.11 uur is dat dus iets meer dan 10 uur vliegen.
Vertrek is af-gate. Aankomsttijd is aan de gate. Dus de vluchtduur zal zon 9h45m / 10h geweest zijn.
E de machine is vandaag gewoon vertrokken hoor:
klikkerdeklik
Ook is zomers de vluchtduur heen wat korter (en terug wat langer) omdat er dan minder straalstromen zijn van west naar oost, dus minder tegenwind op de heenreis.
Ik zie ineens dat onze vlucht 1 uur later aankomt, terwijl we nog het zelfde tijdstip vertrekken, nu is de aankomst tijd 20.00 uur i.p.v. 19.00 uur.
Mij lijkt het een beetje sterk dat ze nu al weten wat eventueel de weersverwachtingen zijn. Dit hebben ze ook bij de vlucht van 21 maart aangepast.
zomertijd/wintertijd?
klopt. zomertijd in de VS gaat reeds mid maart in. Dit is altijd een verschil. 2 periodes per jaar. tussen 9 maart en 31 maart en tussen 26 oktober en geloof iets van 8 november.
9 maart gaat de zomertijd in, je vertrekt naar Amsterdam ook een uur later met dezelfde aankomsttijd. Wij hebben hetzelfde, hebben we op de terugweg lekker de tijd om onze week af te sluiten bij Olive garden :)
Weet iemand wanneer de winterdienstregeling van Arkefly vrij komt om te boeken? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Hou de website van Arkefly in de gaten. Sommige bestemmingen zijn al te boeken, dus ze zijn ermee bezig.
Wij vliegen op 9 mei van AMS naar Orlando en retour op 27-05 vanuit Miami naar AMS. De vluchttijden toen we boekten waren heen vertrek om 13uur en retour om 21.30. Als ik nu op de arke site kijk en op mijnarke inlog staat er ineens vertrek heen om 9uur en terug om 16.30. Ik heb een bericht via Facebook naar Arke gestuurd en kreeg de mededeling dat de vluchttijden inderdaad nieuw ware maar dat ze altijd aangepast konden worden.
Ik zie dat de OR317 de laatste tijd steeds rond 13uur of iets later vertrokken is. Heeft iemand van jullie nog dit rare geval?
Waarom het belangrijk is? omdat we anders een hotel in de buurt van schiphol moeten boeken omdat we vanuit zuid-limburg moeten komen :-).
Thanks
Wij vetrekken 3 juni...hadden precies hetzelfde (zie eerdere posts)..hebben dus inderdaad maar hotel bij schiphol geboekt...
Klopt hoor vertrek op 9 mei, staat al een paar maanden op 9.00 uur (wij zitten ook op die vlucht). Heerlijk komen we lekker bijtijds aan:up:
Gezellig! Wij vliegen ook op 9 mei. Het is te hopen dat het 9:00 uur blijft, dan hebben we nog wat aan de middag daar!
Ooooh...ik zie net dat die van ons op 8 augustus ook van 13.00 naar 09.45 is...komen we lekker om 14.40 al aan in Sanford, heerlijk. Terug vanaf Miami wordt wel haasten dan, begin van de avond, als we vanuit Cape Coral moeten komen en onderweg nog een airboatride willen doen....
Ik kan bovenstaande tijden alleen maar bevestigen.
Ze staan ook op deze website (klikkerdeklik), die het de afgelopen jaren ook altijd bij het rechte eind had.
Ik vlieg in mei voor de eerste keer met arke. Bij andere vliegtuigmaatschappijen ben ik gewend mijn passagiersinformatie zoals paspoortgegevens en eerste verblijfsadresdoor online door te geven.
Bij arke is dit niet mogelijk en online inchecken is ook niet mogelijk. Moet je deze gegevens pas bij inchecken op schiphol overleggen? Dit lijkt mij veel tijd kosten.Wat is de ervaring van degenen die al met arke hebben gevlogen?
Dit gebeurd op Schiphol.
Gisteren met arkefly naar Sanford gevlogen.
Keuze op schiphol om zelf in te checken of bij de balie.
Wij hebben zelf ingechecked, dit is zo gebeurd, gegevens bij de hand houden en invullen maar.
Bagage in de bagagekluizen deponeren, printen en off you go.
Maar je kunt ook gewoon naar de balie gaan, dit ging ook heel snel.
@laanvdj & b767-300er:
Bedankt voor de informatie
Beste b767-300er,
ik zie dit op jouw site staan:
05-09-14 t/m 24-10-14 76W 900 1315 1500 1615 1730 835
Klopt het dat dat eers een 763 was?
Dat kan kloppen ja. Ik heb de oude gegevens even niet meer bij de hand.
Even nagekeken, en inderdaad stond er eerst een 763 op deze vlucht en is dit gewijzigd in een 76W
Dank je wel! Is dat voordelig of juist nadelig? Heb nog nooit met Arke gevlogen.
Ik kan het verkeerd hebben, maar voor zover ik weet hebben de nieuwere 76W(inglet) een breedte indeling van 2-4-2, tegenover 2-3-2 in de oudere modellen. Qua stoelbreedte ben je dus wat minder af.
76-er,
Klopt.
Kort Samengevat:
een 763 is gemiddeld bij Arkefly 25 jaar out, en zit in premium 2-2-2, en in de andere klassen 2-3-2. Je hebt een losse entertainmentset (indien betaald)
Een 76W is gemiddeld wat jonger en nieuwer, zit in premium 2-3-2, en in de andere klassen 2-4-2, het entertainment zit in de hoofdleuning van de stoel voor je. Er is bij deze varianten ook gratis water aan boord wat je zelf kan tappen. (en door de winglets op de vleugels verstookt ie wat minder peut)
De 763 gaat er per 29-10-14 bij Arkefly helemaal uit. (ze hebben er 2 en de eerste gaat per eind mei)
Weet dus niet in hoeverre het nadelig is. De beenruimte is hetzelfde, de stoelbreedte 2,5cm smaller, het entertainment is wat moderner.