Re: Huis kopen in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Thrypa
Ik ben zo jaloers op de mensen die een huis hebben in Florida! Zijn er hier die er ook vast wonen? De meeste blijken meer een vakantiewoning te hebben? (...) Mijn bachelordiploma laat me gemakkelijk toe om naar Amerika te verhuizen (overal een tekort aan verpleegkundige)
De meesten die je hier in dit topic voorbij ziet komen heeft een huis daar voor vakantie-gebruik, of zoals ik het altijd noem, ons buitenverblijfje. Bij ons kriebelt het ook om de grote sprong te maken, maar een groene kaart krijgen is bepaald nog niet simpel. Niet zozeer 9-11 maar vooral de laatste economische dip heeft roet in het eten gegooid. Je kunt nog altijd via een bereidwillige werkgever een EB-3 visum aanvragen voor verpleegkundigen - hebben wij ook gedaan - maar de wachttijd is intussen opgelopen tot minstens 7 jaar en eigenlijk loopt-ie alleen maar verder op.
Naar emigratie wordt op dit forum wel vaker gevraagd - meestal in het voorstelforum - en de moderatoren zijn er altijd als de kippen bij om te zeggen dat dit een vakantieforum is en verwijzen dan naar andere fora. Behalve het allesamerikaforum kan ik je ook verwijzen naar het Britse Floridaforum, dat wel geheel op emigratie is gericht.
In elk geval heel veel succes met het realiseren van je droom, uiteindelijk is het zo dat als je het niet probeert, dat het dan sowieso niet zal gebeuren.
Hey Koen!
Bedankt voor je bericht :) Het is bij ons nog maar een hersenspinsel hoor!
Het is zo dat door ziekte van mijn moeder, ineens de klik is gekomen dat we echt niet een heel leven lang willen zwoegen en dromen en uitstellen omdat het helaas veel te snel gedaan zijn. Vandaar de iets concretere interesse.
Maar zoals je zegt: als je niet probeert, lukt het sowieso niet! Ik spit alvast de andere fora's al eens uit :)
Tja een huis in Florida....wie wil dat niet??
Ook wij laten onze gedachten wel eens de vrije loop en mijmeren dan over een eigen stekkie in Florida, zo van: Later, als we het beleven mogen...dan...ach je kent het wel. Want laten we eerlijk zijn: Het is al leuk om er over na te denken.\\:D/
Helaas is het niet zo makkelijk wat ik al heb opgemaakt uit de diverse verhalen (zowel hier, als op het Amerika forum). Maar ik ben er van overtuigd dat als je echt wilt dat het je ook wel zal lukken.
Wie weet komt het er ooit nog wel eens van maar voorlopig blijven we toch nog maar nog even in de Nederlanden. Want bedenk wel, dat je voor alle kosten die je moet maken, ook heel riant lange termijn kunt gaan huren. Je mag 3 maanden in Amerika blijven, daarna moet je terug, maar je kan daarna gewoon weer 3 maanden blijven enzovoort.
Stel: Je hebt een $100.000 te besteden. Dit is best veel maar als je lange tijd gespaard hebt en/of geerfd hebt kan eea best oplopen.
Voor dat geld kun je het best even uitzingen in Florida. Je pensioen loopt immers gewoon door (als dat nog bestaat dan ha ha). En in Nederland moet je ook eten toch? Ja ik zie het wel zitten!
Alleen nog even die 100000 regelen....
Ja Elstars, dat is een goed punt wat je aanhaalt. Bovendien zou ik mijn huis niet willen verhuren. En dat betekent dat je ook daadwerkelijk alle kosten zelf moet kunnen betalen.
Maar emigreren is natuurlijk iets heel anders.
Ik heb werkelijk geen idee wat bijv. 6 maanden per jaar een vakantievilla huren kost. Maar ik weet een ding wel. Er is iets heel bijzonders aan een eigen plekje. Ik kan honderd dingen opnoemen die ons plekje in Sebring zo bijzonder maakt. De ruimte bijvoorbeeld; mijn perceel is 2000 m2 maar gemiddeld is maar een op de tien percelen bebouwd, dat is dus een huis per twee hectare. In principe kunnen ze de boel om je heen in rap tempo dichtbouwen maar ze hebben er 30 jaar over gedaan om zover te komen als ze nu zijn... Naast de ruimte, de natuur. Allerlei wildlife om ons heen: herten, wilde varkentjes, kraanvogels, een bobcat. Een eigen strookje bos achter het huis. De rust en de stilte. Hartelijke, lieve en warme familie om de hoek. Het hele huis is precies gemaakt zoals wij het wilden, want we hebben het zelf laten bouwen. En zo zijn er nog zoveel dingen te noemen, maar niets vertelt waarom we zo'n sterke emotionele band hebben gekregen met die plek. Meer dan ons appartementje in Nederland is ons huis in Sebring ons thuis. Een gehuurd huis zal dat nooit geven en het is voor ons niet in geld uit te drukken wat dat waard is.
Zes maanden per jaar is heel wat, da's half emigreren ;). Jij verhuurt toch ook niet hè Koen?
Zelf zou ik dolgraag, als ik "met pensioen ben" willen overwinteren in Florida (of zo), maar dan zou ik een condo of townhouse huren. En dat zou dan voor maximaal 3 maanden zijn. Dan loont kopen niet, zeker niet als je niet wilt verhuren, of denk je van wel? En we kunnen eens afwisselen van gebied/woning.
Bovendien zijn wij al geëmigreerd, maar dan naar La Douce France. Met een heerlijk klimaat hier in de Vendée, het op 2 na beste departement om te wonen. Geen files, geen agressie, geen industrie, maar wel een goede economie, zeer schone lucht en ook de rust en stilte.
Ook in onze tuin (12 ha.) zien we regelmatig herten, everzwijnen, watervogels en vele soorten roofvogels.
Dus we weten precies wat je bedoelt.
Ha Koen,
Natuurlijk, ik geef je groot gelijk. er gaat niets boven een plek waar je je thuisvoelt.:razz: Ik schreef mijn stukje ook een beetje met een ;) en wil absoluut het kopen niet afraden hoor.
Het is alleen een mogelijkheid die ik best zou willen overwegen als ik niet zou willen (of kunnen) kopen en wat te besteden heb. Zie het maar een beetje als overwinteren (of doorzomeren) in Florida ipv Spanje!
Maar ja wat kraam ik nu uit... morgen eerst maar weer eens gaan werken...:-k en de volgende trip naar Florida bij elkaar verdienen.
Want ja we zitten aan het eind van ons geld... en hebben nog een stuk maand over!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
elstars
Tja een huis in Florida....wie wil dat niet??
..................
. Je pensioen loopt immers gewoon door (als dat nog bestaat dan ha ha). En in Nederland moet je ook eten toch? Ja ik zie het wel zitten!
Alleen nog even die 100000 regelen....
En wat dacht je van de dubbele kosten, die ook gewoon doorlopen met een enkelvoudig pensioen?
Eten doe je maar eens, maar je energie(gedeeltelijk), gemeentelijke kosten, belastingen en diverse heffingen, toezicht, tuin onderhoud, dubbele verzekeringen, enz. al eens over gedacht.?
Er is hier op het forum diverse keren voorbijgekomen hoeveel dat toch ook per jaar is. Ga er voor het gemak maar vanuit, dat wat je hier in Nl eraan kwijt bent er gewoon in de US ook nogeens bijkomt en je bent aardig op weg.
Knaapje
Maar dat (dubbele kosten) geldt bij huren in Forida dan toch niet, of mis ik even iets? Je hebt dan toch alleen je huur (all-inn neem ik aan) en desgewenst een autotje? Je bent in princiepe toch gewoon op vakantie?? Alleen wat langer? Toch?
Ik denk dat Knaapje het had over een huis kopen.