dank u teleton
we gaan ons verder verdiepen
bedankt voor uw reactie
paull
Afdrukvoorbeeld
dank u teleton
we gaan ons verder verdiepen
bedankt voor uw reactie
paull
Loop Road is sinds maart 2011 afgesloten voor een grote opknapbeurt. Een stuk van 12 mijl wordt opnieuw van buizen onder de weg voorzien en opnieuw 'verhard' met gravel. Het project gaat 13 maanden duren.
http://www.nps.gov/bicy/planyourvisi...ad-updates.htm
Wij zitten 2 dagen in Miami Beach en 1 dag op Key West.
Vanuit Key West gaan wij naar Fort Myers.
Ergens daar tussen in willen wij graag naar de Everglades (airboattour en/of tramtour). Wanneer kunnen wij dit het beste doen?
Ok, hele forum afgesnuffeld voor goede tips. Ga dus ook niet vragen wat de beste plek is etc:grin:
Mochten we gaan dan lijkt me een airboattour bij het Everglades Safaripark en daarna eventueel de tramtour bij Shark Valley een leuke optie om te doen vanuit Miami. Vroeg vertrekken daar, zodat je nog een beetje op tijd bent. Vroeg op de dag, nog niet te heet.
Het enige dat mij echt doet twijfelen (en wellicht toch echt weerhoudt) om te gaan zijn de muggen in zo ongeveer de natste maand om te gaan: juli! Bovendien staat het water hoog, dus wellicht ook weinig kans iets te zien. Nu kan ik zelf de muggen misschien nog wel aan, maar we gaan ook met twee kinderen en daarom twijfel ik. Deet kopen en smeren kan natuurlijk altijd, maar als ik zo hier en daar lees dat je toch echt helemaal lek gestoken kan worden in juli... tja, dan weet ik het niet.
Maar goed, de kans om een keer de Everglades te bezoeken is natuurlijk wel speciaal. Dus om dat dan weer NIET te doen voor een paar muggen...
Twijfel!!!
Wij hebben in 2008 op 13 Juli de airboattour bij het Everglades Safaripark en de tramtour bij Shark Valley gedaan. We hadden geen last van de muggen en was goed te doen.
Zie anders dag 3 van ons verslag van 2008
Gewoon doen. Is een ervaring op zich.
Grz
Ton
Net gelezen, maar er staat toch wel in dat je nog wat extra muggenbulten bent opgelopen :razz: Blijkbaar niet ernstig genoeg om er herinneringen aan over te houden.. haha!
Ben tot pagina 10 gekomen, maar kan toch echt niet alle 31 pagina's aflezen om antwoord te zoeken op mn vraag..
Misschien ook een hele domme vraag maar ik ben nog maar een newbie (A)
Mijn vriend en ik willen een paar uur (1-5) de everglades bezoeken. Klopt het nou dat je manatees EN alligators kan zien? Wij gaan vanaf naples, wat is nou de naam/adres/website van de plekken waar je het best heen kan op de route naples-key west. We willen een airboattrip doen van ongeveer een uur en misschien een show of iets anders waar we dan nog het meeste garantie kunnen krijgen op het zien van de alligators. Mensen noemen wel; the flamingo en andere dingen maar ik heb geen idee wat dat nou voor gebied is en vooral; waar!
Sorry als deze vraag al ergens gesteld is!
Ik heb nog nooit van een plek gehoord in de Everglades waar je manatees kunt zien. Die houden zich 's winters op in wateren die noordelijker in Florida liggen.
Aan de route Naples-Key West heb je werkelijk 1001 mogelijkheden, het is de in dit topic veelbesproken US 41.
Daar sluit ik me bij aan. Wij zijn nu al een paar keer in de Eerglades geweest, maar hebben nog iets iets met manatees gezien of gedaan daar. Die leven alleen in de Noordelijke wateren van Florida. Dus ik denk dat je een beeje in de war bent
Gr. Luke