Vraagje, want ik weet niet of ik er overheen lees in de papieren, maar hoe lang van tevoren moet je aanwezig zijn in Miami om in te checken? Hoe laat gaan de balies open? En hoe groot is de kansdat je in Miami nog kunt upgraden naar Premium comfort?
Afdrukvoorbeeld
Vraagje, want ik weet niet of ik er overheen lees in de papieren, maar hoe lang van tevoren moet je aanwezig zijn in Miami om in te checken? Hoe laat gaan de balies open? En hoe groot is de kansdat je in Miami nog kunt upgraden naar Premium comfort?
De balies in Miami openen 3 uur voor vertrek. Verstandig is dat je je ook 3 uur voor vertrek bent. Zker als je nog wilt upgraden.
"Openingstijden" van de check-in balies vind je hier: http://www.arkefly.nl/klantenservice/?FaqNodeId=8907
Aangezien ArkeFly aankomende zomer met toestellen naar Miami/Orlando vliegt waar slechts 12 Premiumstoelen in aanwezig zijn, acht ik de kans dat je op de luchthaven nog kan upgraden klein.
Deze klasse is vaak snel uitverkocht.
Voor de winter tot eind april heeft de maandagvlucht wel 31 stoelen. Dan maak je wat meer kans.
Het gaat idd om een maandagvlucht in de winter. ik zat meer met de passagiers die in Orlando opstappen.,die hebben natuurlijk eerder de kans op te upgraden.
Ik las ergens, dat als je naar Sanford vliegt, dat eerste de mensen van boord gaan, die doorvliegen naar Miami.
Hoe controleren ze dat, ik wil nl. ook zo snel mogelijk weg, en hoef niet naar Miami ;)
Omdat de ene groep naar "links" wordt geleid en de andere naar "rechts"?
Ik heb werkelijk geen idee, maar als iedereen tegelijk van boord gaat heb je de kans dat de machine onnodige vertraging oploopt doordat passagiers die verder moeten met dezelfde machine dan wellicht achterin de rij kunnen komen te staan?
Tja, gewoon een beetje geduld opbrengen en rekening houden met je medepassagiers, dus wachten. Iedereen wil er snel uit ;)
Wordt pas gecontroleerd als je in de rij voor immigrations staat, dat komt iemand vragen wie er "transfer" heeft. Loodst je dan naar een ambtenaar voor controle.
In het vliegtuig wordt een paar keer gevraagd om de passagiers naar Miami eerst te laten uitstappen, maar hier trekken weinig mensen zich iets van aan. Bij ons in het vliegtuig stond iedereen op en begon gelijk de race naar de aankomsthal en immigrations.
Triest, en dan ben je op vakantie...
In en in triest inderdaad. En eigenlijk vind ik het gewoon asociaal.
Zowiezo wordt er slecht geluisterd in het vliegtuig en bij het in en uitstappen....
en daarin spannen de Nederlanders echt negatief kroon.
Even een vraagje b767-300er, begrijp ik het goed dat er aankomende zomer alleen naar orlando/ miami wordt gevlogen met toestellen zonder winglets? ( dit nav je opmerking over de 12 premiumstoelen). Wij vliegen 4 juli en ik was al een beetje aan het rondneuzen welke stoelen we willen reserveren, we vliegen met twee kinderen dus is het leuk om bij het raam te zitten, maar kan nergens vinden of we met een toestel met of zonder winglets vliegen.
Voor zover ik het kon zien, want we zaten vrij vooraan, bleven bij ons de mensen wel netjes wachten. Het was ook door immigrations, koffer ophalen en weer afgeven en direct weer boarden. Idd behoorlijk asociaal als Mensen daar niet op kunnen wachten. Ze vertragen dan wel de vlucht naar Miami.
Overigens denk ik dat Arke het probleem zo moet op kunnen lossen. MensEn gewoon bij de uitgang van het vliegtuig hun boarding pass laten zien en dit ook omroepen. En heel kinderachtig terug sturen bijwie Orlando staat.
Ik heb niet geschreven dat ik het doe he, ik wil alleen weten hoe ze het controleren.
Ik schrijf toch "ik wil nl. ook zo snel mogelijk weg"
Toen ik vorig jaar met ArkeFly vloog werd er inderdaad omgeroepen dat de passagiers voor Miami eerst uit moesten stappen. Een aantal mensen stapten uit waarvan ik zeker wist dat ze niet doorvlogen….. Uiteindelijk werd de steward boos en lieten ze de mensen die niet doorvlogen wachten. Ongeveer de helft van de reeds uitgestapte passagiers bleek uiteindelijk in Orlando de terminal uit te wandelen, triest!
Voel me niet aangesproken.
Ja, dat doe ik ook, ik wacht ook netjes, maar als mensen gaan treuzelen, dan haal ik die ook altijd in.
Dat is correct.
Overigens kan je dit hier (klikken) prima vinden......
De tijden bij de link zullen nog aangepast worden., deze zijn iets verouderd.
Ik wil een nieuwe laptop tas aanschaffen, en wel een Crumpler met de afmetingen van: 52breed x 40hoog x14dik in cm.
Nu heb ik de vraag bij Arke al gezet, maar daar krijg ik helaas geen antwoord van.
Ik wil de tas nl. onder de stoel doen, zoals ik altijd al gedaan heb met andere tassen, maar ik weet helaas niet of deze wellicht te groot is voor onder de stoel.
Wellicht weet een frequent Arke vlieger hier meer over te vertellen. We hebben Comfort klasse
Op de website van Arkefly is het volgende te lezen:
Als uw handbagage niet groter is dan 50x40x20 centimeter, doet Arkefly niet moeilijk over het gewicht. Wilt u grotere stukken of meerdere stukken als handbagage meenemen? Dat kan. Lees hier waar u op moet letten.
Afmetingen
Als uw handbagage niet groter is dan 50 x 40 x 20 centimeter blijft deze gegarandeerd bij u aan boord. In de bagagebakken boven uw hoofd, of onder de stoel voor u.
Kiest u voor een groter stuk handbagage, houd dan rekening met de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm. Wanneer er ruimtegebrek in de bagagebakken ontstaat, vervoeren we de grotere stukken alsnog in het vrachtruim van het vliegtuig. U hoeft daarvoor niet te betalen, maar heeft uw handbagage dan niet bij de hand.
Voor handbagage die groter is dan de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm, geldt dat we deze zonder uitzondering in het vrachtruim vervoeren. Bij de gate vindt een laatste controle plaats. Voor de extra handelingen van onze medewerkers én het risico op vluchtvertraging, betaalt u vijftig euro.
Zo te lezen voldoet u aan de maximaal toegestane afmeting van 55 x 40 x 25 cm, maar blijft de vraag of hij onder de stoel past..
Ja, dat is inderdaad mijn vraag, de rest wist ik helaas al, in iedergeval bedankt voor je reactie.
Dank je wel Fleurida voor het meedenken, ik houd het voorlopig nog even op mijn "oude" crumpler.
Hallo Richie, ik heb mijn koffertje in Florida gekocht, bij Brookstone in de Florida Mall hebben ze ook van alles. Je kunt ook via Amazon of Ebay iets kopen en bij je vakantiehuis laten bezorgen. Je moet alleen wel Paypal hebben hiervoor. Dan kun je een extra adres toevoegen en worden de spullen daarheen gestuurd. Als we naar Florida gaan bestel ik meestal de dag voor vertek de spullen die ik hebben wil, meestal geeft een verkoper een dag of 3 levertijd op. Dan heb ik de spullen aan het begin van de vakantie al binnen. Dit werkt mooi en op Amazon of Ebay kun je dan ook mooi de laagste prijs en of het free shipping is opzoeken. Ik heb een mooi horloge gezien wat ik volgende week donderdag ga bestellen:)
Dank je wel, misschien heeft iemand anders er iets aan, is wel een leuk koffertje
Genoemde afmetingen passen niet onder de stoel.
50x40x20 past precies onder de (middelste) stoel, vandaar de garantie dat deze aan boord mee kan. Grotere objecten passen niet onder de stoel alleen in de bakken erboven.
Dank je b767-300er, het was mij ook al wat duidelijker geworden, dan het wellicht niet zou passen, maar jouw bericht bevestigd dit nu helemaal.
Ik hoorde net op het reisbureau dat Arke stopt met het vliegen op Amerika.
Ze maken dit seizoen nog af, meisje van het reisbureau zei dat het te maken had met het kopen van de vliegrechten of zo die zouden nu weer opnieuw aangevraagd moeten worden.
Het was ook al een drama geweest om die rechten toendertijd te krijgen.
Ben benieuwd, wanneer (als dit idd waar is) dit officieel wordt gemeld.
Dat zou wel balen zijn... :( Volgende week vrijdag dus waarschijnlijk de laatste keer met ArkeFly :(
Zelf kan ik nog niet zeggen of ik het balen vind, wil dit eerst ervaren, want wij vliegen eind maar met Arkefly.
Onze ervaring was iig erg goed ;) Vandaar volgende week weer ;)
Dit `reisbureaumeisje`heeft nog niks gehoord hoor....over het eventueel stoppen van de Arkefly vluchten op Florida....
Ik heb zelf ook een klein beetje mijn vraagtekens over dit bericht, maar we wachten met spanning af.
Ik heb overigens op een ander forum ook nog niks vernomen.
Of ze wel of niet stoppen is mij (nog) niet bekend. Zover ik weet start eerdaags de ticketverkoop voor de winter 2015.
Het verhaal van de rechten klopt niet. Als je eenmaal landingsrechten hebt, raak je deze niet meer kwijt. Je kan ze wel teruggeven, of op luchthavens waar deze rechten schaars zijn, verkopen aan een andere airline. voor de rechten moet je inderdaad wel betalen. Maar als je ze hebt, raak je ze niet kwijt. Behalve als je ze hebt en niet gebrukikt.
Maar als rechten verkrijgen zo lastig is, hoe komt JAF dan aan zijn rechten voor deze zomer en waarom gaat arkefly in de drukke maanden 3 keer per week vliegen. Kennelijk valt dat dus wel mee.
Ik zou het ook erg jammer vinden, vooral vanwege de prijs, hoewel ik wel het idee heb dat Arkefly er heen wel erg lang over deed. Of is een vliegtijd van 11 uur naar Orlando normaal?
Hoe lang doen andere maatschappijen erover die rechtstreeks vanuit Europa vliegen?
Verder vond ik het entertainmentsysteem echt prut, zowel heen als terug hadden wij haperende systemen en de koptelefoontjes hebben we direct vervangen door onze eigen koptelefoons.
Vorig jaar hebben wij er echt maar 9 over gevlogen naar Sanford... Gelukkig niet zeg 11 uur.. pff
Met de entertainment schermpjes hebben wij geen last gehad.. werkte prima. Maar ook zoals hier zal iedereen zijn eigen ervaring hebben ;)
Dan hadden wij vast een sterke tegenwind, want we hebben er echt 11 uur overgedaan. Terug daarentegen maar 8 uur en een kwartier.
Hier een liefhebber van Arke, ben er erg tevreden over, vlieg liever met Arke dan United, dus hoop dat dit verhaal niet waar is.
Ik heb wel het idee dat Arke een beetje omvliegt, wat noordelijker dan anderen, je vliegt een stukje over Groenland.
Heen heb ik er 10,5 uur over gedaan, en terug 7.45 uur vanaf Miami. Toen flinke meewind terug.
ArkeFly vliegt niet 'om'. Iedere dag opnieuw wordt de snelste weg berekend, dat houdt normaliter in op de heenweg de route met de minste tegenwind en op de terugweg de route met de meest meewind. Simpel gezegd dan hè. Vliegtijden heen en terug kunnen enorm verschillen, vooral in de winter wanneer de straalstromen op z'n hardst zijn (tot zo'n 300 km/u) . Zo ga je de ene keer via Groenland en de andere keer 'recht' over zee.
Vwb betreft het stoppen van routes, wordt daar niet enkel de westkust bedoeld?