Re: Eten meenemen naar Florida
Alles wat vlees bevat mag niet worden meegnomen naar Amerika. Ook niet als het vacuum verpakt is. Als je het wel doet dan kan je problemen bij de douane krijgen als je het niet aangeeft. Bij de extra controle wordt altijd gevraagd of je vlees, verse groente of vers fruit bij je hebt. Dit staat ook op het formuleir dat je in het vliegtuig moet invullen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
FloridaVerslaafde
Het gaat om het volgende. Een Nederlandse kennis in Florida wil heel graag originele HEMA rookworst hebben. Weet één van jullie of het is toegestaan deze vacuum verpakt mee te nemen ?
:cool:
Heb wel een originele opblaas HEMA rookworst voor je die je voor ze mee kunt nemen:p
Zoiets geks meegemaakt vorige maand. We zijn gevlogen op Sanford en we hadden keurig het boxje food aangekruisd. Dus kregen wij de vraag wat we bij ons hadden. Nou wat chips, drop, smintjes en cappucino. 3 keer raden wat voor antwoord we kregen.... That is not food, you should not tick the box. Only when you have meat, poultry etc... Nu kan het aan mij liggen, maar in Washington, New York, Detroit en nog vele andere luchthavens hebben we nog nooit deze opmerking gehad. Gevolg was nu wel, dat al onze bagage nog eens extra door de scanner heen moest. Heeft iemand dit ooit wel eens meegemaakt?
Wij waren vergeten een 'overleden' banaan in het vliegtuig achter te laten. Dus bij de douane kregen wij wel de aantekening 'Food'. We hoefden niet een keer extra door de scan maar de banaan moesten we inleveren (gelukkig). Viel allemaal nogal mee.
Wij hebben deze vraag wel eens op Atlanta op dezelfde manier beantwoord en ook food aangevinkt op de kaart maar we hoefden niet apart door de extra scan en we konden zo naar buiten lopen. Voor stroopwafels en drop zal ik geen food aankruizen maar we hebben ook babymaaltijdpotjes bij ons en dan doe ik het wel aanvinken. Dit om achteraf geen gezeur te krijgen. We zorgen er altijd wel voor om vers fruit in het vliegtuig achter te laten.
Hema worsten heb ik ook weleens meegenomen vaccuum verpakt naar familie daar, wel aangekruisd uiteraard maar geen problemen mee gehad. Wat die controle betreft is het (nog) geen Australie. Mijn honden werden de laatste keer strenger gecontroleerd LOL
Dat heet gewoon mazzel hebben...
Want het is absoluut verboden.
Wij hebben de laatste 2x blikjes knakworst en kaas meegenomen naar Florida. We hadden dit niet aangegeven op het formulier (op aanraden van de stewardess!!!).
We hadden een overstap in Detroit en de tijd was vrij kort. De stewardess had ons min of meer bang gemaakt dat we dan de aansluiting zouden missen.
Er werd ons bij de douane alleen gevraagd of we meer dan $ 10.000 contant geld bij ons hadden. Ik zei toen: I wish. En de douanebeambte moest toen lachen en we mochten doorlopen.
Dit jaar vliegen we naar Frankfurt en daarna door naar Orlando. We nemen dit jaar weer kaas mee en ik zal het nu wel invullen. Gewoon om gezeur te voorkomen mochten we idd controle krijgen.
.................if you put it in your mouth, it is food.............................
Is mij eens verteld bij de douane.
Kaas meenemen mag wel ( vermeld "hard cheese vacuum sealed") op het douaneformulier, maar knakworsten mogen niet mee.