Ik zou me echt niet druk maken over een eventuele rij. Ze hebben daar heel veel kassa's. Het is Disney, niet de ALDI. Die laten je echt niet te lang wachten..
Afdrukvoorbeeld
Ik zou me echt niet druk maken over een eventuele rij. Ze hebben daar heel veel kassa's. Het is Disney, niet de ALDI. Die laten je echt niet te lang wachten..
Is het trouwens ook mogelijk om alleen maar tickets te kopen voor Typhoon Lagoon of Blizzard Beach?
Ja, dat kan. Die koop je gewoon daar aan het loket. Kosten $48.98+tax.
Zie http://disneyworld.disney.go.com/tickets-passes/
Geen parkeerkosten bij de Disney Waterparken.
Wij gaan voor het eerst naar Orlando en de Disneyparken.
Wij willen de 4 Disneyparken bezoeken + 1 van de waterparken en trekken voor ieder van de parken 1 dag uit, met uitzondering van het waterpark.
Deze zullen we misschien voor 2 uur bezoeken.
We twijfelen nu tussen het 4 of 5 daagse ticket met of zonder hopper optie.
Wat raden jullie ons aan? Is het aan te raden om tussen parken te gaan hoppen als je voor het eerst de parken bezoekt? Straks vinden we 1 van de parken niet leuk, wat dan?
Als wij een 5 dagen base ticket + water park & fun ticket kopen, mogen wij dan 5 dagen de disneyparken bezoeken en op die zelfde 5 dagen ook naar 1 v/d waterparken gaan of na die 5 dagen?
Bij twijfel neem je het beste het 5-daags ticket. Het orijsverschil met het 4-daags ticket is niet erg groot, en het geeft je wat meer mogelijkheden. Achteraf een extra dag kopen is erg duur.Ik heb ik 12 jaar Disney nog nooit de behoefte gehad om te hoppen. Echt niet. Maar anderen blijkbaar wel, anders bestond de mogelijkheid waarschijnlijk niet. Voor jezelf een kwestie van inschatten. Als je verwacht dagelijks heel lang in de parken te verblijven (raad ik je niet aan in de warmste periodes) dan kan hoppen wel leuk zijn. Het kost wel redelijk wat tijd: reken op ruim een uur voordat je in een ander park bent. Een Disney park niet leuk? ;)Waterparken mogen op dezelfde dag als een "groot park".
Hoppen niet doen in een disneypark er is echt wel veel te zien als je voor het eerst gaat dan kan je beter kiezen voor de waterparkoptie .
@misssherry; wij zijn nog nooit in Orlando geweest en ons ook aan het oriënteren m.b.t. de verschillende parken. Voor zover ik nu begrijp klinkt voor ons een ticket met waterparc and fun optie het beste. Wanneer je een 3 dagen ticket koopt kun je 3 dagen naar een thema parc en daarna 3 dagen naar een waterparc. (Althans zo heb ik het begrepen.)
Op de site www.attractionticketsdirect.de kun je nu een 6 daagse ticket kopen voor de prijs van een 3 daagse ticket, dus 6 dagen parken en 6 dagen fun/water option.
Ik denk dat dat hem gaat worden voor ons.
Maar zoals gezegd, wij zijn ook maar beginners en halen zoveel mogelijk info van dit forum.
Voor het juiste begrip nog maar een keer:
Met de waterparkoptie (waterpark-fun-and-more) krijg je evenveel plus-dagen als het aantal dagen voor de grote Disney-parken. Dus bijv. een 4-daags ticket geeft 4 dagen toegang tot een groot Disney-park en 4 maal toegang tot een Disney-waterpark (of een andere Disney-plus-locatie).
Per dag kun je één (1) groot park bezoeken*. De plus-opties kun je op dezelfde dag als een groot-park-bezoek gebruiken, maar ook op andere dagen.
Je bent helemaal vrij in het indelen van alle bezoeken aan de grote parken en de waterparken (en andere plus-locaties). Zolang je die maar binnen maximaal 14 dagen** van elkaar doet.
Je hoeft niet als eerste een groot park te bezoeken. Je kunt best op dag 1 een waterpark "doen" (lekker opfrissen na een lange reis), dan een paar dagen wat anders, vervolgens naar Magic Kingdom gaan etc.
*= tenzij je ook de hopper-optie erbij hebt, dan kun je elke "dag" onbeperkt alle grote Disney-parken bezoeken. De hopper-optie geldt niet voor de Disney-waterparken en de andere Disney-plus-opties.
**= tenzij je de no-expiration-optie erbij hebt, dan is er geen periode waarin je alle dagen en opties op moet maken en verlopen ongebruikte parkdagen en plus-opties nooit.
Voorbeelden van gebruik van bijv. een 4-daags base-ticket met waterpark-fun & More optie:
Dag 1: Magic Kingdom (dag1)
Dag 5: ochtend Blizzard Beach (plus1), middag DisneyQuest (plus2)
Dag 7: Epcot (dag2)
Dag 10: Animal Kingdom (dag3), middag/avond Typhoon Lagoon (plus3)
Dag 11: Hollywood Studios (dag4)
Dag 14: Blizzard Beach (plus4)
Of:
Dag 1: Blizzard Beach (plus1)
Dag 2: Rondje golf op Oak Trail Gold Course (plus2) + Typhoon Lagoon (plus3)
Dag 3: DisneyQuest (plus4)
Dag 11: Magic Kingdom (dag1)
Dag 12: Magic Kingdom (dag2)
Dag 13: Magic Kingdom (dag3)
Dag 14: Magic Kingdom (dag4)
En zo zijn er nog honderdduizenden mogelijkheden om je "dagen" en "plus-opties" in te plannen en op te maken.
@Michael66; Bedankt, heb ik het inderdaad goed begrepen :razz:
Zojuist de tickets besteld, dus keuze gemaakt mede aan de hand van de vele nuttige tips op dit forum.