Lijkt me helemaal ok \\:D/
hopelijk is het nu helemaal duidelijk dan..
Afdrukvoorbeeld
Ben overigens wel erg benieuwd hoe de betaling van de esta straks moet geschieden, las al dat het via creditcard gaat.
mocht dit zo meteen de enige manier worden dat er betaald kan worden, wat ik me kan voorstellen, dan worden we als reizigers alsnog verplicht een creditcard te hebben.
voor mensen die een auto huren was dit natuurlijk al lang een must have en sommige forummers, naar verluid, gebruiken niets anders. maar ik ken voldoende mensen die niet in het bezit zijn van 1 en het zou jammer zijn als die voor zoiets er een zouden moeten aanvragen. dus wel erg nieuwsgierig hoe ze dit gaan oplossen
Dat lossen ze niet op, amerikanen zijn zo gewend aan het plastic van hun CC en de rest moet zich aanpassen aan hun. Maar zonder CC naar Amerika ?? Ik zou er in ieder geval zelf niet aan beginnen.
En anders is er vast wel iemand in de buurt/omgeving die dat bedrag met zijn/haar CC wil voorschieten.
ik moet eerlijk zeggen jeroen ik ook niet,
zeker omdat ik op de meeste bestemmingen alleen al een auto wil huren en daar hem sowieso voor nodig heb
en plus online aankopen gebruik ik hem vrij vaak voor, en zou ik niet meer zonder kunnen
maar bijvoorbeeld mijn ouders hebben er geen en als het zo is, dat de cc op de naam van de reiziger moet gaan staan, noem maar even iets geks, dan is dat wel heel vreemd.
maar zou heel goed kunnen dat de amerikanen ook eens aan de anderen denken die nog niet zo cc gericht zijn..... :-) we shall seee
Wat dat betreft scheelt het straks een boel vragen op het Forum.
Q: Kan ik een auto huren zonder CC?
A: Ja dat kan maar voor ESTA heb je die toch nodig.
Q: Hoeveel cash moet ik meenemen?
A: Niet zoveel. Voor de rest heb je je CC bij je.
etc etc :)
.........maar zou heel goed kunnen dat de amerikanen ook eens aan de anderen denken.........
Welterusten, droom lekker verder.
Knaapje
Ik heb ook zojuist 3 nieuwe aanvragen ingevuld. Ze zijn geldig tot augustus 2012.
Waarschijnlijk gaan we mei 2012 terug naar Florida :D
Hallo ik heb een vraag als je de USA uit gaat heb je dan ook nog je ESTA nodig?? Dit vraag ik omdat ik een fout heb gemaakt bij het paspoortnr van mijn jongste zoon het laatste cijfer was een 0 , en ik dacht dat het de letter o was.De douanebeambte op het vliegveld in Orlando was zeer vriendelijk en vroeg dus naar mijn Esta formulier en zag dat ik dat verkeerd had gedaan.Nu zijn we gewoon sinds 12 augustus in florida maar de beambte zei wel dat ik het paspoortnr. moest wijzigen.Nu wilde ik dat doen maar zag dat ik dan een volledig nieuw ESTA formulier moet maken, nu is dat het probleem niet maar stel dat hij wordt geweigerd en ik het land niet meer uit kan. Dus vandaar mijn vraag heb je het ESTA formulier ook nodig als je het land uit gaat?? Zo niet vraag ik hem liever thuis weer aan voor de volgende keer
Esta is alleen belangrijk voordat je vertrekt, het is opmerkelijk dat je het land bent ingekomen maar vertrekken is geen probleem.
Alleen opnieuw aanvragen als je nog eens wilt gaan, nu is het nog gratis.
Interessante zin voor diegenen die beweren dat er nooit naar gevraagd zal worden