Re: Vliegen met British Airways (BA)
Vanochtend gebeld met BA. De vlucht van Gatwick naar Tampa is 20 minuten vervroegd en daardoor is er onvoldoende aansluiting op de vlucht vanuit Amsterdam om de koffers over te laden. Andere opties zijn er voor ons niet. Een dag eerder vertrekken of uitwijken naar Orlando geeft het zelfde problem. Nog wel mogelijk om vanaf Amsterdam eerder te vertrekken (of vanaf Diusseldorf, dat zou voor ons ook nog kunnen) maar dan vlieg je niet op Gatwick maar op Heathrow of London City en moet je met alles dwars door Londen slepen. Resultaat: we vliegen nu de avond daarvoor (10 april) naar Gatwick, pakken daar op kosten van BA een hotel en vliegen dan zoals gepland op de 11e naar Tampa.
Citaat:
pakken daar op kosten van BA een hotel en vliegen dan zoals gepland op de 11e naar Tampa
bijzonder , dat werd mij geweigerd . de kosten van taxi of hotel moest ik zelf betalen . ( heb uiteindelijk geannuleerd gratis en via het actietarief 900 euro bespaard en vertrekken 3 dagen eerder)
Wij hebben vanmiddag bericht gehad van WTC. Ze mochten alleen een vlucht een dag eerder of later aanbieden. Later levert niets op, daar komen we vandaan (en dat willen we ook niet), gaan dus maar kiezen om te vertrekken op de maandag (24 juni). We twijfelen alleen of deze vlucht we zal blijven staan. Dit is namelijk de enigste vlucht in de week die nog als vertrektijd naar Tampa 11.50 uur heeft staan. Van de vluchten van dinsdag tot en met donderdag weet ik dat deze inmiddels allemaal zijn vervroegd naar 11.35 uur. We houden de boeking maar goed in de gaten.
Misschien al een bekende link... maar toch, je kan van dag tot dag zien hoe laat de vluchten nu gepland zijn...
http://aviability.com/flight-number/...ritish-airways
Zo zie ik dat in de week dat ik vlieg, meerdere vluchten 20 minuten vervroegd zijn, maar de mijne nog maar 5 minuten....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moniquekruiningen
Misschien al een bekende link...
Bedankt, deze kende ik nog niet. Wel vreemd, want volgens deze informatie vliegen we op 11 apr nog op de oude tijd, terwijl ik gisteren toch echt 11.35 vanaf Gatwick als nieuwe vertrektijd bevestigd heb gekregen. We zien het wel met inchecken. Er zit nu een extra nacht tussen dus dat moet altijd goed gaan. @ Gudu: we kunnen alles declareren bij customer care, hotel en taxi.
er was mij verteld dat ik het kon indienen maar omdat ik het ruim op tijd wist er weinig/geen kans was om het vergoed te krijgen . er was nog iemand hier in december die hetzelfde te horen heeft gekregen en ook heeft gekozen voor een dag eerder vertrekken en een hotel te boeken op eigen kosten . we hebben allebei zelfs een officele klacht ingediend waarop ik vervolgens niets meer gehoord heb ( is nu 2 maanden geleden).
in het eerste gesprek werd mij verteld dat de taxikosten vergoed zouden worden , in de 2 gesprekken daarna was dit opeens onmogelijk en een hotelovernachting al helemaal niet . heb je zwart op wit dat je vergoeding krijgt . zo niet dan zou ik dat toch laten bevestigen en ben blij dat ze voor jullie wel deze oplossing hebben aangeboden.
uiteindelijk ben ik nu beter uit :p
Vandaag contact opgenomen met WTC omdat we niet gelukkig waren met het voorstel om maandag te vertrekken. Ze konden ons niet helpen, maar raadde aan om zelf rechtstreeks met BA te bellen. Dat heb ik vanmiddag gedaan en met resultaat. De man die ik aan de lijn kreeg was erg behulpzaam en heeft ons zonder vragen overgeplaatst naar de vlucht van zaterdag 22 juni. We gaan dus lekker 4 weken vakantie vieren inFlorida! Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Nu de planning aanpassen!
Ik blijf ook alles checken, hoop dat er inmiddels een oplossing is voor jullie!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
gudu
... heb je zwart op wit dat je vergoeding krijgt . zo niet dan zou ik dat toch laten bevestigen
Ik maak me er verder niet zo naar om. Een overnachting pal naast de north terminal van Gatwick, waar we aankomen en de volgende ochtend weer vertrekken naar Tampa, kost zo'n 55 tot 60 euro in de Premier Inn, redelijke hotelketen die we van elders kennen. Voldoende hotels dichtbij en de meeste redelijk geprijsd. Als BA het niet wil vergoeden, ach ja, voor dat bedrag ga ik de strijd niet eens aan als ze het, ondanks de belofte, toch weigeren te betalen.:cool:
Lang leve British Airways! Wil hier toch even mijn succesverhaal kwijt. In december ben ik met 10 personen inclusief ondergetekende gevlogen naar Amerika met BA. Direct zijn mijn vrouw en ik lid geworden van het BA executive club spaarprogramma. Vandaag viel mij op dat je accounts kan samenvoegen tot een familieaccount. Dus ook mijn de overige familieleden toegevoegd en zo kon ik "out of the blue" 5 hotelovernachtingen gratis krijgen! Dat is toch een leuk cadeautje van BA. Kan ik direct stoppen met Priceline en andere koopjessites :-)