floridaleek, hulp gevraagd!
Zoals gezegd bij het voorsteltopic hier mijn vragen:
wij (vriendin en ik) willen graag in September naar Florida. We zijn allebei van mening dat je gewoon een keer in je leven in Amerika moet zijn geweest en Florida sprak ons (samen met NY waar we waarschijnlijk volgend jaar heen gaan) het meeste aan.
We zijn van plan er een echte doe vakantie van te maken, en hebben ons oog laten vallen op een Fly and drive reis...met name deze reis:
http://www.kras.nl/vakantie/verenigd...orida-v.a.-ams-
We willen iig naar verschillende parken : disney, seaworld, everglades, zwemmen met dolfijnen, winkelen, dagje strand, uitgaan, key west en wat culturele uitstapjes zijn ook niet mis.
bij de bovenstaande reis zit de auto en de hotel en de vliegreis bij maar nog niet het eten en het entreegeld van de verschillende excursies..hoe doen we dat het slimst?..hier In NL, of daar ter plekke?..of is het misschien handiger, en goedkoper om gewoon een halfpension hotel in florida (+vliegreis) te boeken(op jiba ofzo) en vanuit het hotel de excursies te boeken zodat je elke dag met een bus word opgehaald en weer teruggebracht word?..
heeft iemand met bovenstaande reizen ervaring?...want wat me een beetje tegenstaat van fly drive is datje zelf de weg moet vinden..krijg je een kaart mee ofzo? of een navigatie?.. en hoe zijn de wegen? en de verkeersregels?..
er is zoveel informatie te vinden, en omdat we allebei florida leken zijn, hopen we dat jullie ons wat wijzer kunnen maken.
met vriendelijke groeten
meltje
mvg
Re: floridaleek, hulp gevraagd!
Meltje,
Toen wij de eerste keer naar Florida gingen, gingen we ook georganiseerd.
Met een busrondreis. Ik moet zeggen dat was ons heel goed bevallen. Je komt overal en ziet alles wat je moet zien. Tuurlijk is er nog veel en veel meer te zien dan alleen wat je op de rondreis krijgt te zien. Maar op de rondreis zijn het in iedergeval de hoogte punten.
De keren daarna, dan weet je hoe het reilt en zeilt in Florida, zijn we zelf op onderzoek gegaan. En dat was en is (nog steeds) ons ook heel erg goed bevallen. Er zijn meer organisatie's die rondreizen hebben. Je moet even alles gaan vergelijken. Heel veel succes. En als je nog meer wilt weten dan mag je het gerust aan me vragen.
Groetjes,
Astrid
Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
vorig jaar ook voor het eerst in florida geweest ook voor het eerst in de USA ha ha maar erg goed bevallen was een georganiseerde busreis veel gezien ook veel asfalt want de afstanden zijn ontzettend groot.
vind zelf dat je hier ontzettend veel informatie kan vinden en wil volgend jaar weer gaan maar dan zelf rijden en lekker naar orlando.
heb er echt zin in
Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lea
vorig jaar ook voor het eerst in florida geweest ook voor het eerst in de USA ha ha maar erg goed bevallen was een georganiseerde busreis veel gezien ook veel asfalt want de afstanden zijn ontzettend groot.
Ja Lea daar heb je helemaal gelijk in dat de afstanden groot zijn. Maar met zo'n rondreis zien je wel van alles.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lea
vind zelf dat je hier ontzettend veel informatie kan vinden en wil volgend jaar weer gaan maar dan zelf rijden en lekker naar orlando.
heb er echt zin in
Dat is helemaal waar. Door dit forum heb ik in 2007 ook de stap gezet om zelf op onderzoek te gaan in Florida. En dat moet je zeker doen. Het is ontzettend relax. En je kan stoppen wanneer jezelf wilt.