Hoi Njit,
Dank je voor je snelle reactie.
Omdat we beide (nog) geen rijbewijs hebben (niet over beginnen, ik hoor het al 20 jaar... :D)
Misschien een stomme vraag maar wat is een OV land???
Afdrukvoorbeeld
Hoi Njit,
Dank je voor je snelle reactie.
Omdat we beide (nog) geen rijbewijs hebben (niet over beginnen, ik hoor het al 20 jaar... :D)
Misschien een stomme vraag maar wat is een OV land???
Openbaar Vervoer, misschien :D?
hahahaha, duidelijk.
Taxi hebben we absolut geen problemen mee.
Dit even terzijde.
We zitten dus echt voor de vakantie daar in een hotel.
Omgeving en het volk trekt ons erg aan. Het zou erg zonde zijn als het niet de moeite is om daar een dag of 12 door te brengen.
We zijn anderhalf jaar geleden naar Orlando geweest voor een 22 daagse pretpark vakantie (met zijn 4en en er was toen wel een auto....). We zaten toen in een Vila met alles erop en eraan, helemaal super. We wilden ook toen naar Miami maar door de drukke dagen is dat er niet van gekomen. nu willen we met zijn tweeën daar genieten van het strand, de mensen en de omgeving. Misschien langs Miami Ink ;-) en wat andere dingen bekijken. beetje sjoppen aldaar (ging vorige keer ook hartstikke goed, 2 extra koffers moeten kopen voor alles wat we hebben gekocht.) maar ook met handdoekje op het strand en zeker lekker hardlopen daar.
Miami kun je echt niet vergelijken met Orlando. De Cubaanse invloeden zijn daar heel sterk. Veel spaanssprekende mensen, macho cultuur etc.
Ik kan me in Miami best een paar dagen vermaken maar 10 dagen?
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor.
toch maar even goed over na denken.
Er kwam wel eens een zwerver achter mij aan die wat change wilde hebben. Die volgende mij ook gewoon´s nachts een pizzatent in op Washington Ave toen we net Club B.E.D. uit kwamen lopen. Maargoed, ik negeerde ´m eerst op straat en toen kwam ie dus achter me aan lopen. Als je dan duidelijk ´No´ zegt issie ook zo weer weg.
Ik vind Miami South Beach veilig genoeg, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht ´s nachts vind ik minder fijn. En is er wel wat aan de hand, dan komt het halve korps opgetrommeld. Niet normaal met hoeveel auto´s ze komen :)
Overdags als je wat aan het drinken bent op Ocean Drive komen er ook wel eens zwervers langs die wat geld willen om wat te eten te kunnen kopen (of poeder).
Als je dat niet wilt, moet je wat meer achteraan gaan zitten. Zit je vooraan langs de stoep, dan heb je veel aanspraak, ook van straatverkopers. Maar je ziet dan ook de leukste en vreemdste mensen langslopen. Ik zit dan ook graag ergens vooraan dat ik het meeste kan zien. :) Pas alleen wel op dat de mannen die langs lopen niet gaan flirten of knipogen naar je vriendin. :mrgreen:
Hoe is het om te rijden in Miami? Ik ga a.s. woensdag ochtend met de auto naar Miami beach, wil parkeren in 13th street in de parkeergarage daar.
Is het een beetje te doen of....?
Willen verder naar Duck Tours, adviseren jullie om vooraf een kaartje te bestellen?
overigens is ducktours verhuisd, ze zaten eerst op washington ave maar ze zitten nu een straat hierachter in James ave. Zojuist gebeld!