Re: Martinair stopt per 1 april met rechtstreekse vlucht op Orlando
Zeker gezien wat Martinair heeft gedaan, een hele boel mensen met grote problemen opgezadeld door de vluchten te annuleren.
Ik heb eerder ook met Martinair gevlogen en drama, staat het toestel al 3 uur bij de gate, stappen we in, blijkt er een toilet kapot te zijn. Ondanks dat er op 18-09-2001 maar 1/4 van het vliegtuig bezet was, konden we niet weg met 1 kapot toilet. 2,5 uur vertraging en niks maar dan ook niks te drinken en/of eten. Dit terwijl we om iets van 18.00 uur zouden vertrekken. Na veel aandringen van de passagiers werdt er toch drinken geserveerd maar toen moesten we eigenlijk al taxien naar de baan.
Dit is toen maar even uitgesteld.
Maar vluchten annuleren en de mensen laten stikken, vind ik toch wel erg laag.
Ja, ik was in het begin ook heel blij met MP rechtstreeks...nu ik met NW via Detroit ga (door toedoen van MP) voel ik me eigenlijk een stuk rustiger.....het voordeel is...NW/KLM/Delta en noem maar op zijn lijnvluchten..deze gaan bijna elke dag...ik heb een tijdje regelmatig gekeken op de pagina van Schiphol...en de vlucht die ik moet hebben is slechts 1 maal 5 MINUTEN later vertrokken..dat geeft mij een geruster gevoel dan MP...en daar heb ik 1,5 uur overstappen graag voor over....
Ook zijn de plannen volgend jaar naar Miami te gaan...dan nog ga ik niet meer met MP voor mij hebben ze afgedaan...
http://www.mousehousemagic.com/ticke...111054217i.gif
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Saskiac1977
...en daar heb ik 1,5 uur overstappen graag voor over....
In die tijd doe je allelei zaken die je anders in Orlando nog zou moeten doen: door Immigrations, koffers inklaren, door aggriculture. Dat hoef je bij aankomst in Olando allemaal niet meer te doen. Daar is het gewoon uit het vliegtuig stappen, koffers halen en naar de balie voor je huurauto. Allemaal veel gemakkelijker daar en het tijdverlies van de tussenstop .... dat heb je eigenlijk niet meer.
Dit is voor mij juist de reden om een vlucht met tussenstop te nemen, kun je lekker in Orlando meteen doorgaan naar de huurauto en je hotel, geen lange wachtijden, die er altijd wel zijn in Orlando omdat het best wel een druk airport is met al die toeristen die binnen komen.
Zo heb ik het nog niet bekeken, maar je slaat wel gelijk de spijker op zijn kop Michael. Je bent inderdaad veel sneller door, en kan dan ook veel sneller je auto bemachtingen.
Grz
Ton
Ik ga liever via New York, Atlanta, Detroit, Chicago, Memphis etc. etc. met al zijn, voor ons althans (en al talloze malen genoemde), voordelen.
Citaat:
Michael66
In die tijd doe je allelei zaken die je anders in Orlando nog zou moeten doen: door Immigrations, koffers inklaren, door aggriculture. Dat hoef je bij aankomst in Olando allemaal niet meer te doen. Daar is het gewoon uit het vliegtuig stappen, koffers halen en naar de balie voor je huurauto. Allemaal veel gemakkelijker daar en het tijdverlies van de tussenstop .... dat heb je eigenlijk niet meer.
En dat zijn dus de voordelen waar ik op doelde :D
Citaat:
Saskiac1977
Ja als je naar Miami gaat is dat inderdaad niet zo`n probleem.....ik maak me niet te druk hoor over het missen van mijn vlucht....kijk vanaf VS luchthavens vertrekken veel meer vluchten richting Orlando dan vanuit bijvoorbeeld Nederland...als je je aansluitende vlucht mist kan je met de volgende mee........
Als we zonder klein kind zouden reizen, zou het me ook niet uitmaken die tussenvlucht me eventuele problemen bij overstappen.
Overigens zijn wij Met Martinair al eens naar Orlando geweest, en ook nog naar Dominicaanse. En ik moet zeggen dat die vluchten zonder problemen zijn verlopen. Eigenlijk juist heel goed.
Ja wij reizen ook met een klein kind (4 jaar)...dus dat maakt niet zoveel uit....maar ik zit liever 1,5 uur met een klein kind op Detroit dan dat ik na een vlucht van 10 uur ook nog eens naar Orlando moet..kan ie ook ff lekker zijn benen strekken......kijk wij zitten 9 dagen Disney dus voor ij was de optie Miami...maar dan moet ik na de vlucht een auto huren (die ik toch niet ga gebruiken) en dan nog eens twee maal 3 uur rijden...nee dan maar overstappen..maar ik begrijp jouw keuze wel hoor, ik had ook rechtstreeks geboekt omdat wij met een klein kind reizen....
http://www.mousehousemagic.com/ticke...112072334i.gif
Mijn dochter en ik gaan 26 april naar Florida en ja de vlucht is geannuleerd. Wij vliegen nu op Miami en dan een binnenlandse vlucht naar Orlando. Kosten € 230 maar die worden vergoed door de annuleringsverzekering (in combinatie met hotel) op vertoon van de nota van de meerkosten en een brief van Martinair waarin zij bevestigen de vlucht te annuleren (even via het reisbureau opvragen). Ik heb overigens Martinair wel een brief geschreven, maar even afwachten wat het antwoord is. Dus voor alle gedupeerden: doe een beroep op je annuleringsverzekering. Balen is natuurlijk wel dat je langer onderweg bent want tussen aankomst op Miami en doorvlucht naar Orlando zit 3 uur. Maar ja, wij hebben al zoveel voorpret, dat mag de vakantie niet bederven en voor iedereen die al eens geweest is, je begrijpt het...
Groetjes,
Trees
@Saskiac1977;
Als je idd verder toch de auto niet gebruikt, kan ik me voorstellen dat je liever gelijk dan op Orlando aankomt.
Mijn man rijdt erg graag auto nl, en vind het bepaald geen straf om van Miami naar Orlando te moeten. Alleen dat doen we nog niet gelijk na aankomt, dus eerst hotel in de buurt van Miami airport, en de volgende dag lekker op stap, leuke route rijden enzo, en eind van de dag dan in Orlando aankomen.
Maar wie weet, misschien komt er nog familie ook heen (we huren toch een villa met genoeg ruimte), en kunnen die dan wel zo'n vlucht nemen!
Zeker als ik toch hoor, dat velen hier er wel goede ervaringen mee hebben.