Re: Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!
Hoi Marg! Wij hebben op Brickell key geslapen. Dat ligt precies tegenover jouw hotel. Een gebied met veel onafgebouwde nieuwbouwflats en kantoorgebouwen. De crisis heeft daar goed toegeslagen. Zoals bijna overal in de VS pak je de auto, zelfs als je naar de Bayside Market Place gaat wat even verderop is. Daar is n.l. een grote overdekte parkeergarage bij. Lekker makkelijk. Ik heb me geen moment bedreigd gevoeld daar en ik vond de sfeer heel goed. Tegenover de Bayside Market place loop je Down town in. Beetje oude troep. Winkels zijn om half 6 dicht, kan ik me herinneren en dan is het verlaten. Verheug je dus niet te veel op het centrum, maar concentreer je vooral op de Market Place waar ook de toeristenboten liggen om je rond te varen langs de huizen van de sterren. Ook de supersnelle speedbootride kun je daar doen. Het Hard Rock cafe is altijd leuk natuurlijk, Bubba Shrimp is een bezoekje waard en het cafe van Gloria Estefan Bongo Cuban cafe. Er zit bij mij ook alweer 2 jaar tussen, dus ik weet niet of ik nog up to date ben.
Het zal je bevallen!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JKG
Bedoel je niet 'negerinnen'? Of lopen de mannen er echt zo bij? Dat wil ik wel zien dan. :grin:
Nope nope, de mannelijke versie ;).
En mensen op straat met baxters enz is geen uitzondering.
En het is nu niet dat ik afgelegen zat, ik heb het dan op die winkelstraat daar lincoln road namelijk waar ik deze toestanden zag.
Ben er even de naam van kwijt! Maar overdag was het er gezellig.
update: had het op lincoln road.
Ow, vaag :) Die ben ik nog niet tegengekomen, ook niet op Lincoln Road :)
Wat is een baxter? Nooit van gehoord in Nederland en het is niet dat ik heel erg oud ben ofzo en geen hedendaagse taal ken. :mrgreen: Ik google'de net even op 'Baxter' en bij images zag ik een erg mooie rondborstige dame.
Hoi Francien,
Bedankt voor de geruststellende woorden.Ik ga er maar gewoon iets leuks van maken.Een boottochtje rondom her sterren eiland lijkt me ook wel leuk.En Bayside marketplace zal ik ook zeker een keer te vinden zijn.
Ga jij ook dit jaar weer?
Gr Marg
Aha, dat maakt het duidelijker. Zie ook deze site waaruit blijkt dat 'baxter' in Belgie vaker wordt gezegd http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/78/
Dan heb ik toch liever wat Esther Baxter's over straat lopen :mrgreen:
Nee, Marg. Dit keer geen Miami denk ik. We hebben ons eigen honk nu in Naples en vanuit daar maken we trips. Alleen de tandenborstel, bikini en pyama in het valies en go! Onze voorkeur gaat uit naar the Keys. Totaal aan verslingerd. Of de Sarasota area. Maar Miami is TE GEK!!!! laat je niet kisten door gekke praatjes hierboven "travo's, infuuszakken", onze Floridavrienden dwalen idd wat af........:)
Ik weet wat ik gezien heb, en voelde me er niet goed, zeker niet na 20.00uur s'avonds.
Gelukkig hadden we een goed hotel. En in een verkeerde buurt hebben we zeker niet gelopen want het barste er van de bekende winkels.
Ikzelf had meer van miami south beach verwacht. Het strand was fijn, maar ook daar kwam ik s'avonds niet op de pier. En andere hotelgasten ook niet.
Ach ja, the freaks come out at night zeggen ze he, ook op South Beach haha. Ik heb ook de travestiete streetwalkers (prostituees) gezien, aan je beschrijving te horen dezelfde. Vond het eerder grappig dan bedreigend. Ook zie je zwervers naar buiten komen zodra het wat later wordt en de meeste toeristen terug naar hun hotel gaan, maar dat heeft elke amerikaanse stad voor zover ik weet en south beach is natuurlijk ook voor zwervers een goed klimaat :-)