Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in
Zal misschien wel een gekke vraag zijn,maar ik kijk vaak naar airline en meer van dat soort progammas op tv.
Nu zie ik altijd dat ze een formulier in moeten vullen of ze voedsel enz in de bagage hebben.
Nu is mijn vraag,moeten we in America bij aankomst ook invullen,en zo ja moet ik dan ook bv wat ik aan snoep in me handbagage heb ook aangeven.
En dan bedoel ik zakje drop,of andere snoepjes zoals kauwgum of mag dat gewoon in je handbagage zitten.
gr Marja
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
tinkerbel60
Nu zie ik altijd dat ze een formulier in moeten vullen of ze voedsel enz in de bagage hebben.
Nu is mijn vraag,moeten we in America bij aankomst ook invullen,en zo ja moet ik dan ook bv wat ik aan snoep in me handbagage heb ook aangeven.
Ja, je moet een douaneverklaring invullen, het gaat om een formulier per gezin. De vraag die wordt gesteld is of je voedsel (food) bij je hebt. In geval van een dropje is dat dus <ja>. Waar het dropje zich bevindt, doet natuurlijk niet ter zake.
Je mag het dropje gewoon meenemen, ze willen alleen wel graag dat je het aangeeft. Soms wordt volstaan met de vraag wat voor "food' je bij je hebt, in andere gevallen wordt de koffer extra gescand. Dit kost wat meer tijd. In het uiterste geval mag je je koffer even openmaken. Niet aangeven is ook een optie. Bedenk dan dat er steekproefsgewijs ook gecontroleerd wordt, heb je geen "food" aangeven en wordt het toch aangetroffen, dan mag je dat even uitleggen. Soms kost dat nog meer tijd......
Zie ook een afbeelding van het formulier.
Hoe @teleton het beschrijft klopt precies. Ik ben vorige maand nog in de states geweest en twijfelde of ik iets mee wilde nemen wat op "food" leek. Uiteindelijk niet gedaan, maar bij binnenkomst in de states specifiek gevraagd hoe het volgens die douane/paspoortcontroleur zat en die gaf aan dat als je iets eetbaars bij je hebt dit MOET aangeven op het formulier. Bepaalde producten mogen niet, maar koekjes en snoep is geen probleem, maar je moet dus wel JA invullen achter food.
Dat is ook hoe wij het doen. Drop gewoon aangeven, net als andere 'candy'. Wij hebben ook altijd een stuk kaas mee, aangeven en zeggen wat je bij je hebt. Dan is er geen probleem.
Wij zeggen ook altijd "ja" alleen al omdat we koffiesticks meenemen. Soms wordt gevraagd wat je hebt maar soms ook niet.
Wij nemen altijd een voorraadje drop mee voor onszelf en iedere keer ook iets van 9-10 pakjes stroopwafels voor onze relaties, welke wij echter nog nooit hebben aangegeven op de douaneverklaring :o
De volgende keer dan toch maar eens gaan doen :rolleyes:....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Teleton
In het uiterste geval mag je je koffer even openmaken.
... en helemaal uitpakken, je handbagage en zet even je laptop aan.
Ik had nog wel alles in één koffer.