Ik ontving weer een mailtje van Check My Trip, dat mijn vlucht weer was gewijzigd, nee, dacht ik, wat nu weer? Toch hopelijk niet een nog langere overstap?
Ik vertrek nu om 18.40 vanuit Washington, ipv de eerdere 18.50 uur.
Wat een opluchting :D
Afdrukvoorbeeld
Ik ontving weer een mailtje van Check My Trip, dat mijn vlucht weer was gewijzigd, nee, dacht ik, wat nu weer? Toch hopelijk niet een nog langere overstap?
Ik vertrek nu om 18.40 vanuit Washington, ipv de eerdere 18.50 uur.
Wat een opluchting :D
Lekker de site van United inderdaad aanhouden. USA Today, heel erg leuk, maar ik haal idd de info van de vliegmaatschappij en niet bij derden vandaan.
Ze hebben niet eens de tijd om van iedereen z'n tassen en rommel te wegen naast de in te leveren koffers. Kan wel, maar dan moeten ze wel extra balies openen. ;)
Heb het toch al een aantal malen gezien op de diverse USA-luchthavens dat de cabin crew bij de gate vlak voor het boarden alsnog een selectie ging maken van welke handbagage mee mocht aan boord en welke er toch 'onderin' moest. Werd gewoon omgeroepen dat de crew even iedereen langs ging om te kijken hoe of wat.
Het betrof dan wel vluchten met 'regional-jets' van United, en daar zullen wij Orlandogangers normaliter niet mee vliegen...
( alhoewel het mij voor een keertje best gaaf lijkt )
http://cdn.airnation.net/wp-content/...mbraer-145.jpg
Hallo allemaal!
Op 30 september zullen mijn ouders, mijn man, ons dan 7 maanden oude dochtertje en ikzelf opnieuw de reis naar orlando wagen! Ditmaal zullen wij gaan vliegen met united (voorgaande keren hebben wij gevlogen met arkefly en british airways waarover wij zeer tevreden waren echter was de prijs voor het vliegen met united een stuk aantrekkelijker en dachtten wij, laten wij dat dan maar eens proberen. Wij zijn wel van plan om met een hoop spullen terug naar Nederland te keren echter is de bagagezwaarte maar beperkt mijn inziens t.a.v. arkefly en british airways. Ik heb op het forum gelezen dat je extra koffers mee kan nemen (terug) voor 100 dollar per koffer echter hoe gaat dit in zijn werk?
Groetjes,
Marlene
- Arkefly is standaard 25 kg, Comfort Class is 35 kg.
- British airways is standaard 23 kg.
- United is standaard 23 kg
Dus enkel ten opzichte van Arkefly is het minder, 23 kg is gewoon standaard.
Gewoon een kwestie van je extra koffer inchecken en je kunt meteen afrekenen bij de incheckbalie. Hou er rekening mee dat als je op de heenweg een extra lege koffer meeneemt, dit ook $100 kost...
Optie is dus vd heenweg een kleinere koffer in je grote koffer doen, of ter plekke in Orlando een koffer bijkopen ;-)
Ja, doen wij ook altijd, kleine koffer in een grote en 'oude' spullen achterlaten, gaat prima. Als je $ 100 dollar voor een extra koffer gaat betalen, schiet je toch je doel voorbij om van alles 'goedkoop' in Florida te kopen?
Wat wij vaak doen is(we gaan met 3 personen) we nemen 3 22 inch(maximale afmeting handbagage) rolkoffers mee, waarvan er 2 in de koffer die we inchecken zitten. Op de terugweg vullen we 2 hiervan met normale bagage(lees kleding) en zorgen ervoor dat deze als ze het aanbieden bij de gate wegens ruimte gebrek zo ingecheckt kunnen worden. zo heb je ook wat extra ruimte.
Sjon, Bianca en Romy.
Zo ga ik het ook doen, mijn trolley gaat op de heenweg in de koffer, en op de terugweg gebruik ik deze als handbagage.