Die kunnen je ook wel helpen en langer boeken, maar dan zonder de korting! Voor een paar dagen langer dan 23 dagen betaal je dan gewoon voor 3 pesonen zo'n 800 euro meer...
Afdrukvoorbeeld
Gewoon niet langer gaan dan 23 dagen dus. Of een andere maatschappij uitzoeken die hier niet moeilijk over doet. Ik ga bij de bakker ook niet zeuren dat ik liever wat meer krenten in de krentenbollen wil. Hij bied die aan en ik mag ze kopen. En wil ik wat anders dan ga ik wel bij de buurman winkelen. Het leven is soms zo makkelijk..
En nee, ik heb geen aandelen ArkeFly. Maar je krijgt waar je voor betaald, tegen de voorwaarden van de aanbieder.
Nee, geen zedepreek per PB.
Soms laten we (de moderators) iets een tijdje lopen. Kijken we even aan hoe e.e.a. zich ontwikkelt. En als op een gegeven moment in onze ogen het onderwerp ondergeschikt wordt aan de nevendiscussie (of: het gekibbel), of anderszins off-topic, dan maken we er een einde aan. Onafhankelijk van wie er op dat moment als laatste gereageerd heeft. Of dat nu een Florida-fanaat is of een newbie.
En nu was dat moment aangebroken. toevallig net nu jij een reactie plaatste. Kwestie van pech gehad.
Verdere reacties op de moderatie of andere forumleden kun je - zoals eerder gezegd - per privebericht doen. Zedenpreken mogen ook per PB.
Vriendelijk dank voor de uitleg pzomerdijk & b767-300er. Het maakt de keuze voor 23 dagen marketing-technisch gezien logisch, maar daarmee ook absoluut minder fraai voor ons, de consumenten.
Ik weet overigens dat één van de hoofdfactoren van de prijsbepaling het aantal hits is op bepaalde data. Hoe meer men zoekt op bepaalde data voor een bepaalde bestemming, hoe duurder die bestemming zal worden de keren dat je daarna kijkt. De beste dag om te boeken is daarom dinsdag, omdat men op maandag bijna niet zoekt naar vliegtickets volgens algemene statistieken.
Het is jammer dat een aantal members hier de kwestie probeert af te doen als een simpel iets en dan met Jip en Janneke-taal een punt probeert te maken. Het gaat om het principe dat bij Arkefly zeer vreemd is:
-Ze bieden een aanbieding aan die geldt wanneer je boekt voor 2 februari voor een vertrek voor 28 juni
-De website staat enkel boekingen van 23 dagen toe, terwijl alle reisbureaus en de telefonische klantenservice van Arkefly langere boekingen toestaan. Het is dus geen excuus dat het dan logisch zou zijn dat de aanbieding enkel voor 23 dagen zou gelden, want Arkefly = Arkefly, of het nu online, in het reisbureau of via de telefoon is. Het is allemaal de directe partij Arkefly en geen tussenpartij. Daarom ga ik er dan vanuit dat de voorwaarden voor een aanbieding volledig zijn en dus verbaas ik mij wanneer dit niet het geval is. Zoals nu.
Het geeft voor mij enkel aan dat Arkefly vrij amateuristisch in elkaar zit. Ik verwacht bijvoorbeeld ook van een telefonische klantenservice-medewerker dat diegene meer qua antwoord kan bieden dan enkel 'geen idee'. Al had ik in mijn geval wellicht een extreem voorbeeld: ze wist ook niet van het 23-dagen maximum af op de website. Ze vroeg aan haar manager of dit wel klopte. Of ze kunnen heel goed doen alsof hun neus bloedt bij Arkefly of ze weten gewoon echt weinig.
Laten we in ieder geval hopen dat het via e-mail iets uitgebreider is.
Dit zie je bij wel meer bedrijven. Vodafone heeft aanbiedingen die ze via diverse bladen verspreiden (Kampioen, Veronicagids). Deze aanbiedingen kun je enkel en alleen online of via het speciale telefoonnummer bestellen. De hele afhandeling staat los van de normale Vodafone sales. In de winkel kunnen ze deze ook niet voor je bestellen en de normale Vodafone klantenservice kan de orders ook niet inzien. Maar uiteindelijk krijg je wel gewoon een Vodafone SIM kaart en een telefoon met Vodafone branding.
Het kan dus best zijn dat Arkefly voor verschillende verkoopkanalen verschillende systemen heeft. En daarmee ook verschillende regels.
Jammer voor ons als klant maar Arkefly wil hier blijkbaar onderscheid in maken.
......'k heb net zo'n idee dat het ook wel weer simpele Jip- en Janneke taal zal zijn......#-oHet ligt immers niet voor de hand dat ze hun bedrijfseconomische plannen en de bijbehorende marketingstrategie met je delen, toch?
De laagste ticketprijs vind je bij mijn weten om drie uur in de nacht voor de kersenboom bloeit, bij volle maan en wolkenloze hemel terwijl je oma de horlepiep danst omdat ze haar allerlaatste periode heeft. Personen die tijdens het boeken luidkeels grommen, stampvoeten en met hun ogen rollen, maken kans op extra korting maar resultaten uit het verleden.... etc. etc.Citaat:
De beste dag om te boeken is daarom dinsdag, omdat men op maandag bijna niet zoekt naar vliegtickets volgens algemene statistieken.
Deze mythe is al 'busted' door TROS Radar vorig jaar.
http://www.trosradar.nl/uitzending/i.../vliegtickets/
De statistiek van de consumentenbond is het ook niet eens met dinsdag: http://www.consumentenbond.nl/morell...iegtickets.pdf
Leuk artikel. Bedankt voor het delen!
En hierin kunnen wij ons allemaal wel eens vreselijk vergissen.
Ze hebben voor hunzelf een zeer duidelijke strategie (yield management)welke ervoor zorgt dat de vliegtuigen maximaal gevuld zitten (de 3 weken methode). Dit omdat ArkeFly primair een vakantie/pakketreizenvlieger is. (naar Middellandse zee en de Caribs/Antillen) en secundair voor de losse stoelen (VS, Antillen) en pakketreizen in de regel nooit echt langer zijn dan 3 weken.
Even de advocaat van de duivel spelen: Over de prijzen. Die genoemde prijzen worden ook zeker aangeboden op de website. Maar er staat nergens dat de genoemde prijzen gelden voor alle reisduren en op alle reisdata. Maar de beloofde prijs staat wel deglijk op de website. Maar omdat de vertrekdata ons niet uitkomen, de reisduur niet overeenkomt met wat wij willen en op onze data dat wij willen reizen duurdere prijzen worden gehanteerd, is het opeens oneerlijk?
Volgens mij werkt het bij andere maatschappijen precies hetzelfde. KLM werkt met de voordeelweken, maar de genoemde vanafprijs geldt niet voor alle datums en alle reisduren. Zo wou ik naar Barcelona en de laatste dag met de avondvlucht mee terug. Dat kon niet voor die prijs, dat kon alleen met de allervroegtse ochtendvlucht. Met een stedentrip van 3 dagen wil ik dat dus niet. Dus betaal je meer. Oneerlijk? Ik weet het niet. Waarschijnlijk zit het avond vliegtuig al bijna vol en het ochtendvliegtuig nog niet, dus proberen ze met de prijs mensen naar de minder volle vluchten te dirigeren. Inderdaad, zoals overal gesteld, kwestie van vraag en aanbod. Zo ook bij ArkeFly. Ze gaan geen stoelen verkopen voor weggeefprijzen die ze met "normale" prijzen ook wel vol krijgen.
Samengevat: ben je flexibel in reisdata en reisduur, dan kan je een leuke deal slaan bij alle maatschappijen. Zit je vast aan bepaalde reisdata en een vaste reisduur, dan is de kans vele malen kleiner dat je zo'n leuke deal vindt.
[advocaat van de duivel-modus off]
VWB het call center van ArkeFly, daar zitten allemaal mensen die niet in dienst zijn van ArkeFly, maar gewoon een dag/avondbaantje hebben in een telefooncentrale en de ene dag voor ArkeFly werken, de dag erna voor Ziggo, de dag daarna voor Telfort etc etc etc. Deze mensen zijn in loondienst van een callcenter, wat weer ingehuurd wordt door ArkeFly. Wil je echt goede informatie, loop dan echt een Arke Reisburo binnen. Deze mensen staan er het dichtste bij en kunnen het meeste voor je betekenen. Alleen de prijzen, daar kunnen ze ook op het reisburo niets aan doen.......
Groeten Niels
Kijk voor vluchtschemas van ArkeFly op www.vliegschemas.nl/arkefly.htm