Maar rond Orlando kan je toch nog gewoon contant betalen of is dat ook al veranderd.
Afdrukvoorbeeld
Maar rond Orlando kan je toch nog gewoon contant betalen of is dat ook al veranderd.
In en rond Orlando kun je óók nog gewoon met contant geld betalen....
Dat klopt helemaal, daarom zou ik me vooraf aanmelden. (Create a personal account) Als je bent aangemeld krijg je bericht met je Sunpass accountnummer. Je kunt ook vooraf je saldo aanvullen, het minimum is 10 dollar. Je rekening is dan actief. Als je de rekening pas ter plekke opent, dan geldt inderdaad de wachttijd. Daarna kan je je gegevens over de code van de E-pass en het kenteken van de auto invullen of doorgeven. Dat is logisch, want bij een volgend bezoek heb je ook weer een andere auto en een andere Ministicker, terwijl je account met je saldo blijft bestaan.
Je moet wijzigingen volgens de site direct doorgeven.Telefonisch doorgeven kan ook: 1-888-865-5352. Zodra je de minitransponder aanmeldt, wordt je saldo automatisch verhoogd met het aankoopbedrag van de Mini.
Al met al heb je er nogal wat zorg over. Daarom betaal ik zelf graag de maximale zes dollar servicekosten die Alamo in rekening brengt. Hiervoor nemen ze me al het werk uit handen. En ik hou heel erg van mijn gemak......#-oDat lukt vast; klik hier.
En daarom heb ik een transponder gekocht, dan zijn alle aanmeldingen vooraf en wachttijden over. Alleen eerst 1 keer activeren en saldo op zetten, daarna z.s.m. je kenteken invoeren, maar dat kan evt. binnen redelijke tijd na aankomst en velen beweren, dat het zelfs helemaal niet echt noodzakelijk is.Citaat:
Al met al heb je er nogal wat zorg over. Daarom betaal ik zelf graag de maximale zes dollar servicekosten die Alamo in rekening brengt. Hiervoor nemen ze me al het werk uit handen. En ik hou heel erg van mijn gemak......#-o.
Overigens, bij Alamo vallen de kosten mee, bij Dollar en bijv. Thrifthy (=1 moeder) zijn de kosten incl. tol zo'n $ 40 per week en alleen voor de gehele huurperiode af te sluiten. Dat was nog een reden om een transponder te nemen.
Knaapje
Op de site van Sunpass staat het volgende:Als je dus voor vertrek thuis je account aanmaakt, met een fictief kenteken, kun je er meteen mee rijden. Bij de eerste gelegenheid op internet wijzig je het kenteken.Citaat:
If you activate your SunPass Mini and establish your prepaid account today, you can use your new SunPass Mini in MDX, EPASS and Leeway lanes tomorrow m orning after 6 a.m. All other lanes/bridges, typically within 2-3 hours from time of activation.
Volgens mij heb ik al ergens in dit topic gelezen dat iemand het zo had gedaan, en dat het goed is gegaan.
Er zal voor het kenteken een verschil zitten tussen de mini/sticker (die voor 1 auto bedoeld is) en de transponder (die je van auto naar auto mee kunt nemen en zelfs ook voor meerdere auto's min of meer tegelijkertijd kunt gebruiken)
Knaapje
Bij de aanvang van de huur van de auto op de luchthaven van Orlando bij Dollar. Eens geïnformeerd naar hun systeem was het voor de ganse huurperiode (16 dagen) alle taxen in $ 49.95. Afzetters...
Besloten het zonder te doen en dat lukt tot nu toe prima.
De expressway rond de baai van Tampa (Selmon expressway) is blijkbaar enkel te gebruiken met Sun pass of de methode "we bill your plate". Wat wordt met dat laste bedoeld? Iemand ervaring mee en dan vooral in de combinatie met autoverhuurbedrijven?
Zo denk ik er dus ook over. Vorig jaar ook gedaan en lekker door kunnen karren voor die $6.
Wat ik me alleen afvraag...... op de meeste linkse rijstrook zag ik soms iets staan van "Fast Lane" of iets dergelijks.......
Kan ik daar ook gebruik van maken met mijn SunPass of krijg ik dan troubles?
Ja hoor, die kun je gebruiken. Die zijn juist bedoelt voor Sunpass/or similar.