-
Re: Autohuur: Hertz
Sinds kort ben ik Hertz #1 Club Gold Member en zag ik op de site bij dit type lidmaatschap staan : "...Bij de grootste luchthavens van de VS kunt u de auto modelspecifiek reserveren..." en ik ben dan ook benieuwd of iemand dat wel eens gedaan heeft :confused:
-
Goede vraag, ik heb zelf een Traverse klasse geboekt, via Hertz, ook Gold member... echter ik kan mijn ervaring nog niet delen.. wel rond 24 September Pieter.
-
Yep, wij hadden een minivan (Chrysler) geboekt. Deze was echter niet voorradig op het moment van aankomst. We hebben toen een upgrade gekregen naar een groter model Dodge Grand Caravan.
De upgrade was leuk, maar het is toch altijd grappig dat een lang van te voren gereserveerde auto er niet is..... Dus ook niet bij een Gold membership !
-
In het overzicht staat bij de meeste klassen "or simular". Bij een enkele staat er dat deze auto specifiek gehuurd kan worden zoals de mustang convertible. Deze klasse heeft dan geen "or simular" toevoeging.
Uiteraard geld ook hier, wanneer de auto er niet is krijg je een upgrade.
De verhuurders reserveren altijd meer auto's uit een bepaalde klasse dan er op voorraad zijn, omdat ze proberen upgrades te verkopen. Hebben ze pech en neemt niemand een upgrade dan zijn de auto's 'uitverkocht' en krijg je een gratis upgrade.
-
:rolleyes:@ IRIS02 en @ dennis-oostveen : In het overzicht staat bij de meeste klassen inderdaad "or simular", dat klopt en meestal krijg je dan een auto van een ander merk dan aangegeven. Wat de upgrades betreft heb ik al vaak het geluk gehad dat ik een free upgrade kreeg, altijd leuk om de vakantie mee te beginnen :D
Nu even terug naar de vraag die ik al eerder stelde inzake : "...Bij de grootste luchthavens van de VS kunt u de auto modelspecifiek reserveren..."
Voor onze Orlandotrip van volgende maand heb ik een Fullsize-SUV geboekt, als ik nu ervan uit ga dat ik een auto modelspecifiek kan reserveren, zou ik dus in feite contact op kunnen nemen met Hertz (Orlando) met de vraag welke modellen ze in die klasse hebben. Stel dat ik als antwoord krijg bv Chevvy Tahoe, Dodge Durango en Toyota Sequioa, dan zou ik dus in feite het model wat ik wil (moeten) kunnen reserveren.
Vandaar mijn vraag of er forumleden zijn die hiermee ervaring hebben :rolleyes:
-
Je moet dan inderdaad even contact opnemen met Hertz.
Dit is een Nederlands telefoonnummer en je kan kiezen uit een Nederlandstalige of Engelstalige medewerker. Als je kiest voor Nederlandstalig heb je de kans dat het een Buitenlandse medewerker is die een beetje Nederlands kan praten. Ik zelf heb nog nooit een Nederlander aan de telefoon gehad.
-
WIj konden met boeken echt een model/merk kiezen-vastleggen en geen klasse. Bij aankomst werd ook velteld dat deze auto klaar stond maar dat we ook de Nissan mochten nemen (was iets groter maar lijkt op een bus). Ik had zelf ook nooit eerder gezien dat ik ergens een model/merk kan boeken ipv klasse misschien was dit een aktie oid. Geboekt bij hertz.nl
START CHECK-IN
RESERVERING AANPASSEN/ANNULEREN
ANDERE RESERVERING
Inbegrepen in het tarief : 753.61 EUR
Uw Reisplan
OphaaldatumTerugbreng datum
di, 17 jul, 2012 om 18:00di, 14 aug, 2012 om 17:00
OphaallocatieTerugbrenglocatie
Orlando International Airport
1 Airport Blvd
Orlando, Florida
32812-3023
Telefoon: 407-859-8400
Fax: 407-888-5420
Openingsuren: 24 Hours, 7 Days
Locatietype: Corporate
Orlando International Airport
1 Airport Blvd
Orlando, Florida
32812-3023
Telefoon: 407-859-8400
Fax: 407-888-5420
Openingsuren: 24 Hours, 7 Days
Locatietype: Corporate
AankomstinformatieKorting
Aer Lingus
Vluchtnummer: 603CDP-nummer:ANWB AA EUROPE SYCS
Uw tarief is met 10 % korting
Uw auto
Grand Caravan/Town &Country
automaat brandstof niet gespecificeerd, met airco
Onbeperkt mijl inclusief
Discount:
CDP Korting: ANWB AA EUROPE SYCS
Uw tarief is met 10 % korting
Uw extras :Bescherm de auto - Afkoop Eigen Risico,
Prijs details van uw aanvraag
Auto
Grand Caravan/Town &Country
{baseIntegdays ater} weeks
Totaal geschatte huurkosten :
LUCHTHAVENTOESLAG OP VLUCHTAANKOMSTEN
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Customer Facility Charge:
Mijn vlucht of trein staat er niet bij
Kenteken registratie kosten invorderen
Energy Toeslag
Subtotaal auto753.61 EUR
Extras
Bescherm de auto - Afkoop Eigen Risico
Totaal geschatte huurkosten 753.61 EUR
-
Weer een goede huur ervaring gehad met Hertz, al was dit pas de 3e keer dat ik een auto heb gehuurd bij Hertz.
Ik had voor de kleinste klasse gereserveerd in de VS, wat op de website als een "Kia Rio" werd beschreven. Uiteindelijk
kreeg ik een Nissan Sentra mee vanaf het vliegveld in Sanford. Dus toch een soort van upgrade, reden waarom ik geen
grote auto's huur is vanwege de geringe rijervaring die ik heb. Maar was een leuk autootje en heb geen problemen ervaren
met deze auto toen ik hem voor 2 weken heb gehuurd, met een totale afgelegde afstand van 1.208 mijl was het goed te doen.
Ook had deze auto navigatie systeem, waar ik niet heb voor heb gereserveerd. Maar ik mocht het wel gewoon gebruiken, zonder
extra kosten te betalen. Als laatste het was een auto uit Virginia, maar dat gebeurd wel vaker neem ik aan.
Ik ben ook écht gematst door Hertz, bij de vorige huur in de VS moest ik een Young Drivers Fee betalen van 15 dollar per dag, wat geldt voor huurders in de leeftijd van 21 tot 24 jaar. Tijdens de laatste huur (29 augustus t/m 10 september 2012) was ik nog steeds 23.
Dus ging ik er al helemaal vanuit dat ik die extra kosten moest betalen, uiteindelijk hebben ze dit niet gedaan. Kosten besparing
en een vertrouwens-boost in 1.
-
Iemand enig idee waarom er zoveel verschil zit in de prijzen als je de CDP code 763130 (Worldwide Global Sale) gebruikt met verschillende "landen" (op de homepage kan je de land aanpassen). UK, zoals Sunshine State had geschreven in een ander topic, schijnt enorm goedkoper te zijn dan andere landen (o.a. NL). Ik wil bijvoorbeeld 2 dagen een Corvette gaan huren, met UK kost het mij 148 GB (183 EUR) en met NL kost het mij 268 EUR. Beide opties hebben vrijwel alles waarvan er bij UK zelf een gratis eerste tank gratis bij zit en "Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage" !
Raar of normaal? En kan ik problemen krijgen als ik het vanaf UK site boekt?
http://www.dumpt.com/img/files/ow6nq...xj9h_thumb.jpg
-
Ik weet niet of ik je goed begrijp hhoor... wij hebben regelmatig geboekt op een .uk of .de site maar dan wel gewoon ingegeven dat wij uit Nederland komen.
Dit is geen enkel probleem zo hadden wij in 2011 geboekt bij Dollar.de het verschil met Dollar hier was ruim 400 euro (4 weken minvan). (Als je bedoelt dat je ingeeft dat je woonachtig bent in de UK ipv NL denk ik dat je wel problemen kan krijgen maar dat weet ik niet zeker dus kan ik je daar niets zinnigs over vertellen).