Re: Geen TomTom (snik,snik)
Ik vindt het wel wat hebben hoor rondrijden en zo af en toe "verkeerd" rijden bewust en onbewust. Zolang je maar in de gaten houd of je oost, noord, zuid of west rijd dan kan je bijna niet verdwalen in Florida. Zorg even dat je van je bestemming een detailkaartje hebt afgedrukt of gewoon papier dan kom je er echt wel.
Het leuke van verkeerd rijden is dat je dingen ziet die je niet had gepland. Zowieso als je echt in een keer op de plek van bestemming wil zijn dan moet dat geen probleem zijn alleen het laatste stukje is dan soms zoeken.
Veel plezier en hou je Florida wel heel ik ga ook over anderhalve week :)
Jammer uiteraard, maar laat je vakantie daardoor niet bederven. vroeger deed je toch ook alles zonder TomTom ;-)
Neem een goeie kaart mee, van Randy McNally bv. of koop hem daar dan kom je echt wel overal. Ik heb deze kaart toch altijd bij me als backup.
In ieder geval veel plezier in Florida!
Ach allemaal bedankt voor jullie lieve woorden.
Nee die vakantie die gaat knallen hoor!!
En geen TomTom die daar iets aan kan doen ;)
We hebben bij het boeken van onze hotels via USAfunVacations netjes van ieder hotel een kloplete en dan ook echt een heel uitgebreide route beschrijving gekregen.
Met kleine en grote stukjes landkaart dus die hotels die vinden we wel ;)
Vorig jaar ook met de gratis kaarten in Miami rond gecrost en daar ging het ook prima mee.
Maar het was ons ook zeer te doen om de autoshops voor de auto onderdelen te vinden maar goed, die vinden we ze ook wel, net als vorig jaar.
Maar in iedergeval bedankt allemaal....
En ik laat Florida heel en voor diegene die vandaag, morgen, overmorgen en tijdens onze vakantie gaan:
Super fijne en vooral een goede vakantie en genieten maar!!!!!:p
Gr. Monique
Je kunt ook altijd nog bij de autoverhuur een navigatie huren. Wij hadden deze van te voren al besproken. Ik kan me niet meer zo goed herinneren wat je hiervoor moest betalen, maar ik dacht of $ 40 per week.
Jolanda
Toen wij 18 jaar geleden voor het eerst gingen was er dus ook nog geen tomtom. Nu hebben we er wel een, maar nemen hem dus nooit mee.
Wij vinden het dus ook veel leuker om onze weg te zoeken met een ouderwetse kaart. Als we nu bijv. een file inrijden, nemen we gewoon de eerst afslag die we tegen komen. De kaart erbij en we zoeken onze weg naar huis.... Veel leuker en zoals gezegd, je ziet veel meer. Wij rijden dan ook vaak op wegen waar de gemiddelde toerist dus echt niet komt.
Veel plezier!!
Jolanda
Maar als je een legaal produkt koopt maakt niet uit of je het in de winkel of online koopt je moet gewoon een nette service van Tom Tom krijgen,je hebt niet voor niks veel geld voor dit produkt betaalt.
Het is mischien te laat om nu nog allemaal vlak voor je vakantie te regelen maar ik zou als ik jullie was zeker stappen ondernemen als ik weer terug in NL was.
succes,
Dennis
Nou gelukkig vandaag de factuur gevonden van het kaartje en zodra we weer thuis zijn ga ik de procedure opstarten om hem weer goed terug te krijgen.
Alleen moet je een adres opgeven waar ze hem op komen halen maar ja per mail krijg je weer het antwoord terug dus dat gaat niet.
Ach die 3 weken kunnen er ook nog wel bij dat was geen probleem vertelde die aardige jongen gisteren.
Gr. Monique
P.S. de zenuwen beginnen al aardig rond te swieren...
Re: Amerika op TomTom 910
De TomTom Go 910 heeft al kaarten van Amerika op de harde schijf staan. Ik gok alleen dat je even moet wisselen van kaart.
Dit staat ook beschreven in de handleiding op pagina 56:
http://xs321.xs.to/xs321/07485/wisselkaart.png
GPS kaarten Florida gezocht
hallo forum,
ik ben voor mijn garmin 60csx op mzoek naar kaartmateriaal van florida, maar kan op de garmin site en op de navtec site, navtec maakt de kaarten voor garmin, niks vinden over florida. Ook mapsource heeft alleen europese kaarten.
Wat is het beste: mijn eigen garmin meenemen en hopen dat ik een kaart in florida kan kopen, gps in de auto erbij huren, simpelste gps met kaart in florida kopen?
groetjes,
Pauline