Re: Martinair stopt per 1 april (?)
Ik heb niet gezeurd, ik heb alleen gevraagd wanneer ze dacht dat Martinair met een alternatief zou gaan komen.
Ik weet niet of je al eens gezocht hebt naar vluchten die vertrekken op 28 Juni, de meesten zitten al vol of het gaat je bijna 1000 euro per persoon kosten. ( we gaan met zijn zessen ) Verder zijn de auto en de villa ook al geboekt, vind je het gek dat ik me toch een beetje zorgen maak?
Nu kunnen de mensen wel zeggen dan had je niet bij Martinair moeten boeken, maar ik heb het wel gedaan, en ik maak me echt zorgen.
Re: Martinair stopt per 1 april (?)
Maar kun je er op dit moment iets aan veranderen?
Ze zijn gewoon verplicht om iets te regelen. Maar ze zijn niet verplicht om je nu al op de hoogte te brengen..
Re: Martinair stopt per 1 april met rechtstreekse vlucht op Orlando
Das waar, volgens mij is het nieuws pas gisteren bekend geworden want mijn reisbureau wist het nog niet......even op de plaats rust is het verstandigste wat je nu kan doen...
En wat njit zegt, ze hebben de verplichting om je in Orlando te krijgen....dat is aan hun.
Ik snap wel dat je je zorgen maakt, kijk mijn alternatief moet toch eerder komen dan april....ik ga 28 april weg.
Ik maak me ook zorgen...sterker nog ik ben gisteren eigenlijk zo boos geworden, maar daar bereik je nix mee....niet annuleren en even op de plaats rust....kijken wat ze je te bieden hebben!!!!!
Kijk en even voor de mensen die dus zeggen: "dan had je niet bij hun moeten boeken"
Als ik een reis boek bij een luchtvaartmaatschappij verwacht ik te krijgen wat in de voorwaarden staat....kunnen ze dat niet leveren moeten ze het oplossen.
LAATSTE NIEUWS!!!
Sommigen zullen hiervan nog steeds balen, anderen zijn een beetje opgelucht!
Orlando stopt: touroperators boos op MP
05 DEC 2007
Touroperators reageren woedend op het plotselinge besluit van Martinair om vanaf het zomerschema 2008 niet meer naar Orlando te vliegen. Ook Central Florida is 'verbijsterd'. Volgens Oad, de grootste klant van MP, is het veel te laat gecommuniceerd naar de reisbranche.
Orlando stopt: touroperators boos op MP // 05 DEC 2007
Reactie Ter Haar
'Onze Amerika-gids ligt al bij de drukker. Daarin hebben we Orlando met Martinair nog gewoon opgenomen. Het is nu niet meer mogelijk om dat eruit te halen. Maar wat erger is: er is vanuit Nederland geen directe vlucht meer naar Orlando. We zullen onze passagiers dus via Miami moeten leiden. Of bijvoorbeeld via Düsseldorf met LTU of met lijndiensten via bijvoorbeeld New York. Zeker niet ideaal dus', zegt commercieel Oad-directeur Julius ter Haar.
Timing Martinair
Hij vindt de timing van Martinair 'uitermate ongelukkig, te meer daar Amerika booming is door de lage dollarkoers'. Overigens begrijpt Ter Haar best dat de carrier maatregelen moet nemen om uit de rode cijfers te komen.
'Als het echter gaat om routes en bestemmingen, moet dat eerst met ons worden doorgenomen. Zodat we daar tijdig op kunnen anticiperen. We gaan dan ook nog een hartig woordje met de MP-top spreken', laat hij al weten.
Samenwerking met reisbranche
Volgens Ter Haar werkt Martinair de laatste maanden slecht samen met de reisbranche. 'Ze lijken soms wel eens te vergeten dat touroperators hun belangrijkste klanten zijn. Dat is bijzonder spijtig en teleurstellend. We gaan daarom nadrukkelijk aan de orde stellen hoe we verder moeten. Want het dreigt zo de verkeerde kant op te gaan.'
Meer nieuws Martinair
Martinair schrapt ook Edmonton en Calgary in Canada. 'We concentreren ons voortaan op een kleiner aantal bestemmingen, waar we hoge frequenties kunnen realiseren. Miami bijvoorbeeld dagelijks. Dat is voor ons efficiënter vliegen en passagiers hebben meer keuze in nonstop vertrekdagen. In Canada handhaven we Toronto en Vancouver', aldus de MP-woordvoerder. Eerder was al bekend dat Martinair de vluchten naar Jamaica en Tobago staakt.
Hoofddoelstelling van MP
Structurele kostenverlaging is de hoofddoelstelling van MP. 'Daarin zijn we met dit zomerschema grotendeels geslaagd.' Curaçao wordt in 2008 vier keer week aangevlogen, Aruba en Paramaribo twee keer. Voorts Havana drie keer per week en Costa Rica dagelijks. Daarnaast houdt Martinair de pure touroperator-gebonden bestemmingen Punta Cana, Puerto Plata, Varadero en Cancun in het netwerk.
Door Paul Eldering
Las het volgende op het 'andere' forum:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronald
Ik heb zojuist gebeld met MP. De bevestigingen gaan vandaag de deur uit maar MP gaat 2 alternatieven aanbieden.
1) kostenloos annuleren
2) vlucht naar Miami. Hoe je verder komt moet je zelf zien. (ja meneer, dat mag een vliegtuig maatschappij doen)
en op zijn mailtje naar EU Claim of dit allemaal wel toegestaan was:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronald
Nog meer goed nieuws. Ik kreeg zojuist dit antwoord van EU Claim.
"Martinair is niet verplicht uw vervoer van Miami naar Orlando te verzorgen noch is Martinair verplicht u een vergoeding te betalen.
Het staat de maatschappij vrij bestemmingen te laten vervallen of toe te voegen, mits zij de passagiers hiervan tijdig op de hoogte brengt."
M.a.w. We kunnen nergens meer op terugvallen. MP staan in hun goedrecht.
Ik las dit...ben gelijk gaan bellen.....met D - Reizen hoofdkantoor....zij gaan nu Holland international bellen.....en hen vragen wat het alternatief nu wordt.....jeetje wat een ....streek, met andere woorden.....zoek het maar uit......gelukkig moet ik zaken doen met Holland International en niet met Martinair zelf....hopen dat het dan wat gunstiger uitpakt.....nou zal zo wel teruggebeld worden...ik hou jullie op de hoogte.....
Enneh......mensen...als ik de voorwaarden goed begrijp........moet men wel degelijk zorgen dat je op de plaats van bestemming komt.......mits het een definitieve boeking betreft, dit is wat D - Reizen mij vertelde........
UPDATE:
Teruggebeld.....Holland international heeft ook van Martinair te horen gekregen om de passagiers over te boeken naar Miami, maar holland international doet dit niet, en zij zoeken eigenhandig naar een beter alternatief, zij waren daar mee bezig en hebben beloofd hier zeer snel mee te komen...ik ben weer iets gerustgesteld....maar juichen doe ik nog niet.....
Orlando stopt: touroperators boos op MP
05 DEC 2007
Touroperators reageren woedend op het plotselinge besluit van Martinair om vanaf het zomerschema 2008 niet meer naar Orlando te vliegen. Ook Central Florida is 'verbijsterd'. Volgens Oad, de grootste klant van MP, is het veel te laat gecommuniceerd naar de reisbranche.
Reactie Ter Haar
'Onze Amerika-gids ligt al bij de drukker. Daarin hebben we Orlando met Martinair nog gewoon opgenomen. Het is nu niet meer mogelijk om dat eruit te halen. Maar wat erger is: er is vanuit Nederland geen directe vlucht meer naar Orlando. We zullen onze passagiers dus via Miami moeten leiden. Of bijvoorbeeld via Düsseldorf met LTU of met lijndiensten via bijvoorbeeld New York. Zeker niet ideaal dus', zegt commercieel Oad-directeur Julius ter Haar.
Timing Martinair
Hij vindt de timing van Martinair 'uitermate ongelukkig, te meer daar Amerika booming is door de lage dollarkoers'. Overigens begrijpt Ter Haar best dat de carrier maatregelen moet nemen om uit de rode cijfers te komen.
'Als het echter gaat om routes en bestemmingen, moet dat eerst met ons worden doorgenomen. Zodat we daar tijdig op kunnen anticiperen. We gaan dan ook nog een hartig woordje met de MP-top spreken', laat hij al weten.
Samenwerking met reisbranche
Volgens Ter Haar werkt Martinair de laatste maanden slecht samen met de reisbranche. 'Ze lijken soms wel eens te vergeten dat touroperators hun belangrijkste klanten zijn. Dat is bijzonder spijtig en teleurstellend. We gaan daarom nadrukkelijk aan de orde stellen hoe we verder moeten. Want het dreigt zo de verkeerde kant op te gaan.'
Meer nieuws Martinair
Martinair schrapt ook Edmonton en Calgary in Canada. 'We concentreren ons voortaan op een kleiner aantal bestemmingen, waar we hoge frequenties kunnen realiseren. Miami bijvoorbeeld dagelijks. Dat is voor ons efficiënter vliegen en passagiers hebben meer keuze in nonstop vertrekdagen. In Canada handhaven we Toronto en Vancouver', aldus de MP-woordvoerder. Eerder was al bekend dat Martinair de vluchten naar Jamaica en Tobago staakt.
Hoofddoelstelling van MP
Structurele kostenverlaging is de hoofddoelstelling van MP. 'Daarin zijn we met dit zomerschema grotendeels geslaagd.' Curaçao wordt in 2008 vier keer week aangevlogen, Aruba en Paramaribo twee keer. Voorts Havana drie keer per week en Costa Rica dagelijks. Daarnaast houdt Martinair de pure touroperator-gebonden bestemmingen Punta Cana, Puerto Plata, Varadero en Cancun in het netwerk.
Na een week stalken........heb ik een alternatief...een mooi alternatief.....voor € 30,-(of iets meer) pp meer vliegen wij met Northwest via Detroit naar Orlando...en wel met volgend reisschema.....
Vertrek
Van Amsterdam (Schiphol) naar Orlando (International Airport)
Vertrektijd 08:00 Ma 28 Apr 08 14:29 Ma 28 Apr 08
Via Detroit (Wayne County Airport)
Retour
Van Orlando (International Airport) naar Amsterdam (Schiphol)
Vertrektijd 13:30 Ma 5 Mei 08 07:35 Di 6 Mei 08
Via Detroit (Wayne County Airport)
Met zowel op heen als terugweg een overstap van 1,5 uur op Detroit.....
Goed alternatief dacht ik zo........hopen dat de anderen net zo iets kunnen krijgen....mijn tactiek...bellen, mailen enzo tot ze er gek van worden.....heb nu de vlucht die ik zelf als alternatief in gedachten had (welliswaar met een beetje onderhandelen)...hi hi hi hi