Re: Personeelsbeleid Cruise
Driemaal een RCCL cruise gedaan. Helaas geen kijkje achter de schermen mogen nemen maar ik denk dat je er gewoon van moet genieten.
Ook wij zijn geschrokken van de informatie uit deze reportage, echter ondanks de lage lonen kunnen deze mensen sparen voor hun eigen huis en eventueel een bedrijfje beginnen
zelf hebben wij nog geen cruise gemaakt maar willen graag eens een cruise maken naar Alaska.
Groetjes Henke.
Re: Hoe leuk is een cruise ?
Ik vindt een cruise het leukste wat er is, maar dat is voor iedereen anders.
Er is alles wat in een stad ook is en het is heel ontspannend. Er zijn reisverslagen op de site van mensen die dat gedaan hebben. Wij hebben een blog waar een 7 daagse cruise op staat met disney maar dan naar Mexico maar je krijgt wel een idee van hoe het er is.
Je kan ook vragen stellen als je wil.
Blog:
http://disneycruise-la-mexico.blogspot.com
Wij zijn 3 keer op een cruise geweest en met best veel personeel gesprokken, ook over hun werk en toekomst plannen. Er is een duidelijk verschil in waar je werkt op het schip en wat de functie is. Maar hard en veel werken moeten ze allemaal, en ze hebben een laag loon en leven van de verplichte fooi.
Ze hebben contracten van 6 maanden en zijn dan 2 maanden vrij ze maken heel veel uren. En ze vinden het allemaal hard werken maar ze doen het voor een paar jaren om dan in hun laat een klein bedrijfje te beginnen.
Maar ze doen het wel met plezier de meeste dan die wij hebben ontmoet, ik heb nu nog contact met personeel van een van de schepen.
Connie