Re: Dagtrip Orlando - Everglades (Miami)
Hallo allemaal,
Nu we weer terug zijn van onze "magical" vakantie wil ik nog even een up date geven over onze dagtocht naar de Everglades en Miami.
We zijn de eerste dag niet gegaan, eerst wat uitgerust van de reis en wat zaken geregeld voor het verdere verblijf.
De tweede dag zijn we om 6 uur weggegaan vanaf Disneyworld. Na 1 staande ontbijt pauze en 1 "koffie" pauze waren we om 10.30 uur bij de balie van gatorpark in zoetwater Everglades. Hier hebben we een airboat ride gedaan en inderdaad alligators gezien. Toen op ons gemakkie via een binnenweg naar Miamibeach / Southbeach gegaan. We waren net te laat voor de 1 uur tour met Ducktours dus even rond gewandeld langs Southbeach en wat rond gesnuffeld in het Art Deco district. Om 3 uur een toer gedaan van 1,5 uur. Om half 10 's avonds zaten we aan de pizza in Kissimmee !
Hoe noemen ze dat ook alweer.... moe maar voldaan ! Voor ons was dit voldoende, de Ducktour leuk maar verwacht er geen hoogstaande literaire informatie van maar als je een leuke tijd wilt hebben in een open amfibie voertuig op de weg en op het water, dan is het een aanrader.
De dag erop gewoon uitgeslapen, een ontbijtje met Mary Poppins gedaan en van de rest van onze vakantie genoten.
Re: Dagtrip Orlando - Everglades (Miami)
Kathy, voor een volgende keer zou ik je toch adviseren meer tijd in de Everglades door te brengen. De airboot is niet echt de manier om het gebied nou goed te zien: er zijn volop mogleijkheden om de natuur van veel dichterbij en veel intenser te zien. Je schreef in een eerdere post al dat steden niet zozeer je ding waren maar natuurgebieden wel. Na een aantal 'uitstapjes' naar de Everglades - voor mij altijd 3 uur rijden en altijd binnendoor, heb gewoon geen andere keuze - ben ik erg onder de indruk geraakt van de veelzijdigheid van het gebied. En dan staan Shark Valley en Flamingo nog altijd op mijn verlanglijstje. Bergen tips vind je op het everglades-topic.