Dus ik kan dat bij dollar rent dus ook doen wat Moonlight schrijft via het kenteken?
Zou wel zo handig zijn
Afdrukvoorbeeld
Dus ik kan dat bij dollar rent dus ook doen wat Moonlight schrijft via het kenteken?
Zou wel zo handig zijn
Dollar hanteert tot nu toe een ander systeem. Kijk even op hun site of zoek op dit forum in het topic over Dollar. In het kort komt het hier op neer:Citaat:
Ordinarily, Pass24 pre-paid toll service is available to Dollar Rent A Car customers for $5.95 per day or $27.95 per week in Florida, which includes all toll charges
Als je bij dollar huurt kan je beter de eerste tolpoortjes contant betalen en dan bij de eerste publix zo'n vignet halen en op het raam plakken, scheelt je behoorlijk in de kosten.
Bij Alamo zijn de kosten een stuk lager dan bij Dollar.
@Teleton:
Dollar denkt de goudmijn ontdekt te hebben.
Inmiddels is het $ 6,99 per dag en $ 36,99 per week (Ex Tax?)
En voor de hele huurperiode!
Knaapje
Noot;
Het weektarief zie ik inmiddels ook niet meer op hun site, dus misschien is het wel gewoon 7*$6,99.
Als ik het dus goed begrijp dan kan ik bij een publix (tankstation) een sunpass kopen voor 4.99 dollar en kan ik hem dan ook daar op laten waarderen voor 10 dollar maar doen zij hem dan ook regristeren of is dat niet nodig?
Als het niet zo is dan heb ik geen andere keus om dan een te kopen bij dollar rent.
Maar iemand zei tegen me dat ik op de weg van Orlando naar miami beach langs de kustweg geen turnpike is, alleen aan het begin van de weg is een tolweg.
Alvast bedankt Sonja 65
Je kan de sticker bij een Publix (supermarkt) kopen voor 4,99 dollar. Je moet het zelf registreren via internet en 10 dollar opwaarderen. Op de Sunpass site vindt je alle informatie hierover.
Je kan ook altijd nog contant betalen.
Registreren dien je zélf te doen via internet...
Dit is vereist indien je een SP transponder hebt.
Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de SP ministicker.
Tsja, als je niet over de turnpike rijdt, hoef je natuurlijk ook geen tol te betalen. Da's logisch........
En het opwaarderingsbedrag is minimaal 10 dollar, daarmee kom je niet van Orlando naar Miami over de turnpike. Je moet wel zelf je saldo in de gaten houden......
De kustweg 1A1 is een leuke weg om een stukje te rijden. Hou er rekening mee dat je hier niet erg hard opschiet, met een beetje geluk rijd je er 30 mijl per uur.
Contant betalen is geen goed advies lijkt mij. Dat lukt vanaf een bepaald punt echt niet meer. Daarom is er nu juist de E-pass. Kijk op de site voor meer info. www.floridasturnpike.com
Nou denk dat we hem hem maar bij dollar rent erbij pakken dan kunnen we rijden waar we willen.
Want als ik hem zelf moet gaan regristreren dan zal ik ook nog een internet cafe ofzo moeten opzoeken.
De 1A1 is dat dan de kustweg die recht langs de zee loopt om het zo maar te zeggen?
Er zal toch ook wel een mogelijkheid zijn om die weg te verlaten en een turnpike op te rijden of niet?
Alvast bedankt
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Als je je daar prettig bij voelt, moet je dat zeker doen, maar kijk nog eens goed of je die kosten er wel uithaalt. Dat kan je zelf het beste uitrekenen.
Waarom neem je niet even rustig de tijd om het hele Sunpass verhaal door te nemen? Zo ingewikkeld is het niet. Je kunt vooraf je rekening openen en als je in Florida aankomt geef je telefonisch de gegevens van de minitransponder en je auto door. Je kunt, als je je route hebt bepaald, op de site al een indicatie van je tolkosten berekenen, dan weet je ongeveer hoeveel je vooraf moet storten. Er zijn tegenwoordig honderden adressen waar je je saldo kunt opvragen, dit is gratis. Voor cash bijstorten brengt men en vergoeding van 1,50 in rekening. Je kunt natuurlijk ook met je creditcard via internet bijstorten. Alles staat op de site heel duidelijk uitgelegd, je moet er alleen wel even zelf de tijd voor nemen om het te lezen.
Je kunt eventueel ook proberen hier op het forum afspraken te maken met een medeforummer die misschien wel een transponder voor je wil meenemen. Dan heb je al je gegevens, behalve die van de auto vooraf kunnen verwerken.
Misschien heb je problemen met de vertaling van de site. Leer dan nu hoe je met de Google-vertaler werkt. Ook handig als je daar bent en je raakt in een situatie verzeild die je niet voorzien hebt. Als je eenmaal in Florida bent, zal je je toch zelf moeten redden.
Als je op de kaart kijkt, zie je dat de 1A1 een tweebaansweg is die van noord naar zuid langs de kust loopt. Maar er lopen meer wegen van noord naar zuid. Een daarvan is de tolweg, die Florida's Turnpike heet. Je kunt dus niet een Turnpike oprijden, je rijdt de Turnpike op. Vanaf Florida City tot de grens Miami Dade/Broward County zijn er geen tolhuisjes meer waar je kunt betalen.
Alternatieven voor de Turnpike zijn de 95 en de 1, dit zijn geen tolwegen. Ze zijn de hele dag door erg druk, er wordt veel aan de weg gewerkt je moet dus op het nodige oponthoud rekenen. Vooral bij slecht weer zijn deze wegen een ramp.
Misschien komt het niet aardig over, maar als ik nog een tip mag geven: lees je vooraf in over de snelwegen en vooral ook de verkeersregels in Florida. Zorg ook dat je een beetje weet welke plaatsen waar ongeveer liggen en hou er rekening mee dat de aanduidingen soms summier zijn. Een Amerikaan slaat niet links of rechts af, maar gaat Noord, Zuid, Oost of West. Daarom staat er op veel dashboards in de auto met een kompas aangeven in welke richting je rijdt.
Ook het rijden met de StomStom vereist de nodige handigheid. Zo zal het systeem aangeven dat je rechts moet aanhouden. Maar dan zit je, bijvoorbeeld als je op de 1A1 of 1 rijdt wel dikwijls in de verplichte rijbaan voor rechtsaf.....:-&.