zou me niet zo'n zorgen maken over dat eerste adres :) kies een willekeurig hotel in de omgeving neem dat adres mee en klaar is kees of je er nu wel of niet verblijft.
Afdrukvoorbeeld
zou me niet zo'n zorgen maken over dat eerste adres :) kies een willekeurig hotel in de omgeving neem dat adres mee en klaar is kees of je er nu wel of niet verblijft.
Ik ga als ik naar Miami ga altijd naar Best Western Ocean Front Resort. Zit net wat boven Miami Beach (Bal Harbour), gratis parkeren voor je neus en je hoeft niet door de lobby. Je hebt buiten gewoon een trappenhuis en een lift. De deur van het 'appartement' is dus ook gewoon vanaf buiten bereikbaar. Tis dan wel geen motel, maar of je het een hotel kan noemen.. kweet niet.. ze hebben ook allemaal een keuken. 'Aparthotel' zou het denk ik in Spanje heten, wie weet hier ook wel. :) Daarnaast heb je een Publix supermarkt op kruipafstand. Ik kon 'm vanuit de deuropening zien.
Dit jaar ga ik er weer heen. Je bent in 30 minuten met de bus op Washington Ave/Ocean Drive voor 2 dollar. Taxi is er denk ik in 15-20 minuten maar kost je zo'n 20-25 dollar.
Hey florida fanaat,
Hoe reserver je bij de best western ocean front resort, via hun eigen site?
Maak je ook gebruik van de AAA rating? Dit staat toch gelijk aan de ANWB pas. Is het parkeren op eigen terrein og aan de weg.
Alvast bedankt.
Ik heb het gewoon via het reisbureau gedaan. AAA = ANWB ja.
Via reisbureau is denk ik wat duurder, maar ach dat gun ik ze wel.
Ik gebruik verder geen AAA rating want ik heb mijn ANWB lidmaatschap opgezegd sinds 1 januari.
Maar als je ANWB hebt, zou ik gewoon via de site boeken van Best Western.
Het parkeren is op een eigen terrein, aan 2 kanten van het complex. Je kunt wel vrij de parkeerplaats op, maar je krijgt dus een label wat je om je binnenspiegel moet hangen. Heb je die niet, dan wordt de auto weggesleept. Dus je ziet dan ook geen auto's van mensen die er niets te zoeken hebben. Maar afgelopen eind sept/begin oktober was het er heel erg rustig. We kregen dan ook de kamers met balkon bij het zwembad.
hallo alllemaal
zo me even door 29 pagina's info over miami geworsteld en dan toch nog zelf wat vragen willen stellen
heb enorm veel leuke tips gelezen en ga daarvan er zeker een aantal gebruiken
in november, weekend voor thanksgiving gaan wij naar florida en verblijven we tijdens een rondreis(zelf ondernemend) 1 nacht in miami en willen daar 1,5 spenderen.
Mijn vader (reisgenoot) wil liever geen hotel vantevoren boeken omdat we daar specifiek naar moeten zoeken dan
naar mijn idee, na jullie verhalen, lijkt het me niet zo moeilijk worden als ik een hotel boek in de buurt van miami beach en ook nog reizend ben met gps? toch? hahaha
is het rijden in miami zelf lastig?ik bedoel vergelijkbaar met parijs of met amsterdam bijvoorbeeld dan weet ik een beetje waar we op kunnen rekenen.
dat waren ze al weer
trouwens njit bedankt voor de post van je reisschema, een paar weken geleden
bijna exact wat wij gaan volgen denk ik als wij in miami zijn:
Dag 1: komen rond 2 a 3 uur aan in de middag vamuit orlando
Miami Metrozoo – Monkey Jungle - rondje Coral Gables (Venetian Pool!) – Restaurant ‘Rusty Pelican’ - Bayside Marketplace (avond)
Dag 2:
Lunchen ‘News Café’ Ocean drive, south beach- Bayside Marketplace (overdag) – Boottocht langs bekende woningen- Art Deco – Holocaust Memorial en dan vertrekken richting key largo
leuk?
dank jullie wel voor alle tips
groetjes rebecca
Miami is vergeleken met andere steden in Florida redelijk druk. Maar meerdere banen, dus in principe geen probleem. Zeker niet met GPS en als je in Amsterdam of Parijs hebt gereden. Denk dat deze twee steden lastiger zijn. Het Amerikaanse systeem werkt gewoon erg makkelijk. Alleen in de spits verdommen ze het om je ruimte te geven als je van baan wilt wisselen. Ze duwen dan echt door zodat je er niet tussen kan, dus dan moet je zelf ook gewoon je auto er voor gooien als je het durft. In principe is het natuurljk zo veel mogelijk 'keep your lane', maar soms moet je toch echt van baan wisselen om ergens te komen. :mrgreen:
Wat betreft het hotel, waarom niet vooraf boeken? Met GPS vind ie elk hotel. Straks zit elk hotel vol en moet je je tijd vergooien met het vinden van een hotel die redelijk geprijst is...
Heb je trouwens mijn foto's gehad? Heb niets meer van je gehoord.
Ik ben niet altijd te spreken over de stuurkunsten van de gemiddelde Amerikaan, maar één ding moet ik ze nageven; ze geven altijd ruimte om in te voegen. Met name als het druk is. Ook ritsen gaat hier super. Miami en omgeving is overigens niet helemaal of misschien zelfs helemaal niet te vergelijken met de rest van de VS. Het zal het temperament van de vele latino’s zijn die daar rondrijden.
In Miami doen ze dat dus helaas niet atijd :). 1x in de spits op een brede snelweg rond 17u. Knipper aan, maar reageren? Ho maar, gewoon gas bij geven zodat ze echt geen ruimte maken. Lukt het bij één auto niet, rijd ik gewoon een stukje door, probeer ik het nog een keer... misschien waren ze niet helemaal bij het verkeer. En een keertje op het kruispunt van Sunny Isles Blvd (waar ik op reed) en Biscayne Blvd, waar ik op de meest rechtse baan reed en waarbij je had 'right lane must turn right'. Bij de eerste de beste pijl op het wegdek die aangaf dat je hier niet rechtdoor kan rijden, wilde ik al van baan verwisselen, dat is 300m voor de kruising. Toen liet een USPS busje mij er ABSOLUUT niet tussen. Toen ik er iets verder toch nog netjes tussen kon. Wat zie ik in mijn rechterbuitenspiegel, een ander USPS auto die dezelfde 'fout' als mij maakte en wat deed die collega die mij er niet tussen liet? Die gaf z'n collega vol de ruimte. Ik zal maar niet zeggen wat ik toen dacht. :mrgreen:
Normaal rijd ik trouwens nooit op de rechterbaan, altijd één baantje naar links, dat rijd beter door en dan komen er geen auto's te weg op rijden. Meteen een tip voor Rebecca. :) Maar ik dacht dat ik daar ergens al naar rechts moest op Sunny Isles blvd, maar het was dus na de kruising.. en om in de spits dan nog ergens makkelijk af te komen... maargoed, lukt het echt niet, dan ga je natuurlijk rechts en dan draai je gewoon om. Wat dat betreft zijn de wegen in Amerika erg makkelijk gemaakt.
Voor de rest van Florida heb ik dit dan ook niet meegemaakt en is het rijden 10x beter dan in Nederland. En in de spits is het gewoon drukker en heb je minder tijd om snel van richting/baan te veranderen dan in de periode dat het niet megadruk is.
Als op het op autorijden aankomt is Miami inderdaad een bijzonder stukje Amerika. Als het trouwens niet lukt om er tussen te komen, dan moet je gewoon iemand met een middenklasse nieuwe auto uitzoeken. De ervaring leert dat die over het algemeen wat inschikkelijker zijn dan de rest.
Zal er aan denken de komende keer. :mrgreen: Ergens voor of achter dat USPS busje lukte het ook wel hoor, maar in de file op de snelweg wilden meerdere auto's dus niet aan de kant... zal een goeie nieuwe auto zoeken ZONDER barcode op de ramen geplakt. :)