Re: Hoe laptop te beveiligen?
Bijna elke laptop heeft standaard een bevestigingspunt voor een Kensington slot.
Zie hier: http://nl.kensington.com/html/7142.html
Maar je zult het altijd ergens omheen moeten doen.
Als men voldoende tijd heeft dan krijgt met deze ook wel door. Het werkt enkel vertragend zodat iemand het niet snel van je tafel kan weggrissen.
Bedankt voor je reaktie, deze uitvoering is mij bekend, wij zoeken meer een oplossing in het vastleggen van de computertas en dan een wat zwaardere kabel die niet zo snel door te knippen is.
Groetjes Henke.
Stel dat ondanks alle maatregelen een laptop (ik zeg nadrukkelijk niet 'je laptop') toch wordt gestolen, dan bestaat er software die je in staat stelt om via internet contact te leggen met jouw laptop - mits die op dat moment online is natuurlijk - en je data veilig te stellen en zelfs via de webcam een foto van de dader te maken. Ik meen me te herinneren dat dit programma Laptop Cop heet.
Op het gevaar om weer voor joker te staan (al eerder meegemaakt :-)) zal ik het nog één keer vertellen.
Als er geen andere mogelijkheid was (zware tafel, bank of zoiets) legden wij de LT met de Kensington kabel altijd vast aan het toilet. Die zijn, in tegenstelling tot bij ons, in de VS meestal van het massieve soort en zorgen i.i.g. voor een forse vertraging om mee te nemen, iets wat de heer de Boef liever niet heeft.
Tegenwoordig blijft hij gewoon op tafel staan. De huizen die we de laatste jaren huren hebben allemaal een goed alarmsysteem, ook iets waar het geboefte niet blij mee is.
We hebben een hardcover Samsonite koffer. modelletje dat in het vliegtuig als handbagage mee mag.
Verder een flinke fietsketting met slot. Lap top in de koffer,ketting om een poot van de airco,toilet of kluis en hopen maar dat het zo goed gaat.
Eigenlijk waren we het hele gedoe van opbergen en zo beu en dus hebben we terwijl we in het Disney hotel waren de lap top gewoon open en bloot op de tafel laten staan. Geen centje pijn gehad.
Maar na dit weer gelezen te hebben denk je toch weer...
Overigens heb ik in een kofferwinkel in de Koopgoot in Rotterdam een lap top koffer gezien die gewoonweg niet te openen was. Onvoorstelbaar maar een zacht soort rubber wat niet te snijden ,steken of forceren was.
De snee met een mes "sloot " zich weer vanzelf.
Een fantastisch ding maar de prijs was ..............
Die kensingtonkabels heb je zo door, zelfs grote sloten heb je zo door. De zwaarste motorkettingen krijgt men nog vlug open. Als je maar weet waar je mee te maken hebt. En anders gewoon een betonschaar meenemen als inbreker, 1x knippen en weg kensingtonkabel. Moet je thuis alleen even wat meer tijd besteden aan het slotje zelf zonder plastic te breken.
De kensingtonkabels zijn puur bedoelt voor de toevallige passant die iets mee wil nemen, niet voor een georganiseerde kraak.
Ben wel benieuwd naar die koffer/tas die niet open wil. Daar wil ik wel eens een dremeltje op zetten :) Slijpschijf kan ook, maar dan beschadig je de inhoud eerder.
Tja ik kan alleen maar zeggen dat ik met open mond heb staan kijken naar de demonstratie. De mevrouw had een Stanley mes en een schroevendraaier om de koffer "aan te vallen".
Het Stanley mes liep gewoon vast in de zachte massa en de schroevendraaier maakte wel een soort van gat maar toen ze hem verwijderde en even wachtte was het gat gewoon weer dicht.
Een slijpschijf kan ik niet over oordelen maar een Dremel verbrand onder zekere garantie.
Het spul leek wel op zelfvulkaniserende tape maar dan vele malen beter en sterker.
Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat de prijs van de koffer zo hoog was dat je er meerdere laptop voor kon kopen.
Meer iets voor de rich and famous met hele dure juwelen ze zo vermoed ik.:mrgreen:
Re: Miami - hotel met kluis voor laptop
Al ben ik nog niet in Miami geweest maar de laptop doe ik in de hotels altijd in een grote normale koffer en daar heb ik in de vele hotel verblijven nog nooit problemen mee gehad.
En met de elektronische deur systemen kunnen ze volgens mij ook zien wie er toegang hebben gehad tot een kamer en zal er bij diefstal snel duidelijk zijn wie dit geweest kan zijn.
Ik zou me daar ook niet al te druk over maken, als diefstal in de hotelkamers een hot issue zou zijn dan zouden die kluizen in elke hotelkamer te vinden zijn.
Voor je andere waardevolle spullen kan je in veel hotels bij de incheckbalie terecht voor een kluisvak. Al heb ik daar ook nog nooit gebruik van gemaakt.
Zo doen wij het ook altijd. Nu is de koffer wel de eerste plek waar een dief zal kijken maar goed, als je bang bent voor diefstal dan zou ik de laptop gewoon niet meenemen..
De eerste keer MET laptop was ik ook erg beducht op diefies. Kensingtonslot mee, en de laptop aan een vast object koppelen, meestal in de badkamer. Handdoek erover, en mooi uit het zicht.
Tegenwoordig blijft hij mooi staan op het buro, en in de villa op tafel. Als ze hem willen hebben, krijgen ze hem toch wel. Alleen bij de campingtrips is het anders, dan gaat hij in de kofferbak.
Er zijn wel hotelketens die wat grotere kluisjes op de kamer hebben, meestal van die blikken bakken op de vloer (die je er met minimaal geweld zo afrukt), en net groot genoeg voor een 14" laptop die je er dan bijna liggend op de vloer moet inmeubelen.
Zoals gezegd, hij blijft gewoon op het buro staan :mrgreen: