Re: Dagtrip Orlando - Everglades (Miami)
Hallo allemaal,
Leuk dat het zo'n discussie heeft opgeleverd.
We hebben besloten om "Het" de eerste dag te gaan doen. Bij onze andere Amerika reizen plannen we de eerste hele dag ook lange ritten / lange dagen dus.. 14 September vliegen we landen al om half 5. We gaan de boel inruimen, even wat eten, slapen. Rond half 6 's ochtends in de auto dan moeten we toch 11 uur de Everglades tour kunnen doen. Rond 2 uur in de middag een rondrit Miami kunnen doen en tegen 4 of 5 uur weer op weg zijn naar Orlando. Eten mee in de auto voor de heen reis. 's Avonds een keer op ons gemakkie stoppen onderweg voor wat te eten. Rond 11 uur weer op de kamer.
Ontbijtje staat dan voor de dag daarop pas om 10 uur gepland....
Bedankt allemaal.
Kathy
ps deze discussie ben ik ook gestart op het Orlando forum van tripadvisor en daar zijn ze toch wat huiverige voor de hele onderneming. Zou dat dan toch in verschil in Amerikanen en Nederlanders zijn ??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
kathy
ps deze discussie ben ik ook gestart op het Orlando forum van tripadvisor en daar zijn ze toch wat huiverige voor de hele onderneming. Zou dat dan toch in verschil in Amerikanen en Nederlanders zijn ??
Niet om het een of ander maar als ik de reacties zo lees dan zijn er ook op dit forum niet zo heel veel mensen te vinden die je dit aanraden.
Op de terug weg loert het meeste gevaar voor jullie, de weg is nogal eentonig en normaal al slaapverwekkend laat staan als je moe bent. Ik zou maar zorgen voor een goede dosis koffie om wakker te blijven gedurende de terug reis.
hoi kathy
de discussie is inderdaad erg interessant en leuk om te volgen
zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende menningen, dat is het leuke maar ook het lastige natuurlijk van een forum.
overal op dit forum is te lezen dat het jammer is om voor 1 dag naar miami uit orlando te gaan, omdat er zoveel te zien is, en dan oook nog in combi met de everglades. idd een hele onderneming, maar tja, als jij dat wil, wie zijn wij om je tegen te houden. ik begrijp dat wanneer je met een kort tijdsbestek zit en je toch zoveell mogelijk wilt zien, dat je dan concessies doet. Zou ik ook doen ;-) iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en vind het echt heel stoer dat je toch een dag naar miami en everglades gaat, terwijl je in orlando zit. dus ik vind het helemaal leuk en ben benieuwd hoe het bevalt!
Je gaat het in ieder geval een gedeelte zien.
de andere discussie. ik kan ook niet slapen in het vliegtuig en voor mij zou het echt waardeloos zijn, zoveel te rijden op de dag erna, alhoewel wij zelf de dag na onze vlucht ook naar miami gaan, alleen wij hoeven alleen heen en daar de boel ontdekken want hebben daar een hotel. maar slapen in het vliegtuig? maakt niet uit hoe lang de vlucht of hoe laat, zelf een reis van 24 uur (zambia met 3 keer overstappen) ik slaap niet. helaas :-(
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
verwijderd
Op de terug weg loert het meeste gevaar voor jullie, de weg is nogal eentonig en normaal al slaapverwekkend laat staan als je moe bent. Ik zou maar zorgen voor een goede dosis koffie om wakker te blijven gedurende de terug reis.
Ook ik voelde me op een dagtrip naar Miami langzaam wegsukkelen achter het stuur. Maar zo'n dagtrip naar Miami is veel te kort ten opzichte van de tijd die je nodig hebt voor de heen- en terug rit, en ook zie je dan veel minder.
En zoals Jeroen al zegt is de Turnopike zeer eentonig.
Wij doen het volgende maand anders, wij hebben een overnachting geboekt in Fort Lauderdale zodat wij er een 2-daagse trip van maken. Lekker relaxed en je loopt dan niet de hele tijd op je horloge te kijken omdat je bijtijds weer terug wilt rijden. Wij vertrekken lekker vroeg vanuit onze villa en gaan dan helemaal binnendoor via de Hwy27, dan is het ook maar een kleine 4 uur rijden maar langs de '27' kun je ook wat meer pauzes inlassen en hier en daar rondkijken. De volgende avond vertrekken wij dan weer rond 18:00 en zijn dan
weer redelijk bijtijds in onze villa terug zdat het geen nachtwerk wordt.
En met een beetje zoeken op expedia.com kom je best leuke hotelaanbiedingen tegen...
Groetjes,
Pieter & Petra
Bedankt weer voor de reacties.
Het gaat niet over tijd hebben om in zuid Florida te overnachten want die hebben we wel maar wij zijn geen steden mensen, willen er zo kort mogelijk blijven. Dus voor de steden is een snelle (vaak georganiseerde) stadtour voor ons voldoende.
De Everglades is een heel ander verhaal, dat is waarschijnlijk een prachtig natuurpark wat eigenlijk een langer bezoek verdient dan een paar uur. Voor nu willen we even een snelle blik werpen op de Everglades waarna we er misschien in een latere reis wat langer voor uit trekken.
Het rijden op een saaie weg, als we moe zijn, ja dat is oppassen geblazen maar wij kunnen allebei rijden en als de een rijdt blijft de andere wakker. Zijn we allebei moe/slaperig, dan zetten we de auto altijd een uur of anderhalf langs de kant om wat te slapen. We hebben nooit haast om ergens te komen.
Het idee om twee dingen in één dag te doen is eigenlijk ontstaan doordat ik een georganiseerde dagtrip langs zag komen vanuit Orlando, via de Everglades naar Miami met een rondrit en een bezoek aan South Beach met een bus !! Dus qua tijd is het te doen....we gaan het gewoon doen en gaan er van genieten. Lukt de terug weg helemaal niet meer dan kunnen we altijd nog ergens een motel opzoeken.
Nog 22 nachtjes slapen... but who's counting !
Wij hebben in 2004 ook vanuit Orlando in een dag Miami bezocht en daarna een Airboat tocht gedaan bij Billie Swamp. Voor een indruk zou je ons verslag van 2004 kunnen bekijken. Het gaat dan om dag 6
Grz en een fijne vakantie.
Ton
Hallo Dr Phlox,
Aha, ben blij dat ik toch niet de enige "gek" ben die denkt dat het wel kan op één dag !
Leuk om de ontwikkelingen in je reizen en reisverslagen te lezen. Wat een onderneming om met drie kinderen een hele maand naar Florida te gaan maar wat een fantastische herinnering heb je hen (en jullie zelf ook natuurlijk) daarmee gegeven !
Bedankt voor je reactie.
Kathy