Volgens mij was de vraag CASH of alternatief...
En niet wáár men het beste kunt wisselen...
USA zonder Credit Card is gewoon bijzonder lastig voor de vakantieganger.
Afdrukvoorbeeld
Volgens mij was de vraag CASH of alternatief...
En niet wáár men het beste kunt wisselen...
USA zonder Credit Card is gewoon bijzonder lastig voor de vakantieganger.
Een bankrekening in Amerika openen als "niet-ingezetene" is zo goed als onmogelijk, die optie kun je dus wel vergeten.
Als je toch wilt profiteren van de lager $$$ koers zou ik zeggen, dan moet je travellers cheques kopen. Deze blijven altijd geldig, verlopen dus niet en je bent verzekerd tegen verlies en diefstel (wat je bij cash geld natuurlijk niet bent) mocht je travellers cheques overhouden en de koers van de $ zou weer stijgen, dan kan je ze zelfs met "winst" weer inwisselen tegen Euro's.
Je betaalt wel wat aankoopkosten, als ik het goed heb is dat een bepaald percentage van het aankoopbedrag, maar wel met een maximum, ik meen uit mijn hoofd dat dat € 50,00 is.
Je moet dus wel een aardig bedrag willen kopen, voor een paar honderd dollar is het de moeite niet waard.
Dit is denk ik toch de beste manier om "goedkoop" dollars te kopen, ikzelf zou het niet doen, mijn verwachting is toch dat de koers van de dollar nóg verder gaat dalen, de toekomst zal het uitwijzen.
Laat dit forum eens weten hoe je dit uiteindelijk "opgelost" hebt en of het je inderdaad veel geld gescheeld heeft, daar ben ik uiteindelijk wel nieuwsgierig naar !!
Volgens mij heb ik op het forum een keer gelezen dat je zowel de borg van de villa, als van de auto cash kan betalen......blijf je wel met een overschot aan dollars zitten, ach nou ja...van de borg van de villa rij je na het uitchecken nog even langs de mall...weg dollars en de borg van de auto kan je op het vliegveld spenderen..of gewoon bewaren tot volgend jaar.........
Wij hebben gewoon cash betaald voor ons huisje. En inderdaad, toen we de security deposit terug kregen op de laatste dag reden we meteen ff langs Best Buy en hebben een laptopje gekocht!! :)
Hallo,
Ik heb een vraag, heb het nog niet kunnen vinden hier op het forum.
Mijn nicht is vorig jaar in Florida geweest en als ze met de Visa wilde betalen dan werd er gevraagd: debet or credit. De ene keer kon ze pinnen en de andere keer een bon tekenen, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Wie kan mij het verschil vertellen? Mijn nicht had het gevraagd daar, maar de mensen hadden er niet echt een uitleg over.
Ben benieuwd!
Groetjes
Anneke
Debet is van je lopende rekening. Da's dus hetzelfde als dat je hier uit de geldautomaat iets zou pinnen. Wordt dus direct afgeschreven.
Credit is van je Visa account. Dus dat wordt later pas afgeschreven.
Geweldig, dank je wel!!!!
Gr.
Anneke
goeie tip, voor ons als enoooorme onervaren ccard gebruikers ook goed!
Zijn onze cc niet altijd credit?... ik meende een paar keer debit gezegd te hebben vorig jaar maar dat gaf weinig success
Ja voor ons Nederlanders is de pinpas de debitcard en die kan je dan dus (meestal?) gebruiken.
Knaapje
Klopt helemaal, het verschil zit erin dat bij de Amerikanen de card voor beide doeleinden gebruikt kan worden.
Dat is dus niet zo met de kaarten van ons Nederlanders, wij hebben daarvoor aparte kaarten en daarom meestal de vraag aan de kassa, Credit or Debet!
Dus je kunt wel een CC afgeven en dan Debet zeggen maar dat zal dus nooit werken, omdat deze funktie niet op de kaart zit.
Resumerend:
Credit = Gaat van je Credit Card af (deze dus ook gebruiken)
Debit = Gaat van je Pin Pas af (en uiteraard alleen je pinpas gebruiken)
Zoals hierboven al gemeld is inderdaad:
Onze creditcards zijn alleen Credit. Dat wil zeggen: je koopt iets op krediet en betaalt het later was 'echt' (dan wordt het van je bankrekening afgeschreven).
Debit is iets wat de Amerikanen kunnen: zij hebben een credit card, VISA doorgaans, welke ook een functie als een bankpas heeft en die dus direct geld van hun rekening afschrijft. Hiermee kunnen ze ook geld pinnen. Dit kunnen wij Nederlanders dus niet!
Bijna allemaal goed.
Wij kunnen de bank kaart ook als credit gebruiken en dan wordt het toch gelijk afgeschreven.
Het voordeel voor mij is dat er dan geen kosten aan zitten, gebruik ik hem als debit met mijn pin dan moet ik $1.50 betalen omdat ik hem gebruik bij een geldautomaat niet zijnde mijn eigen bank.
De bank kaart is dus wel van VISA maar is in dit geval geen credit card, het is een VISA debit card die wel als credit card behandeld wordt en toch is het geen credit card.
Wie snapt het nog?
Mja, waar het omgaat,
Als ze je vragen debit or credit of je moet kiezen op de terminal kies voor credit anders gaat het toch niet werken. Gebruik je je pinpas, kies dan voor debit.
Dat is dus ook niet helemaal waar, want hier kun je gewoon een pincode bij je credit kaart krijgen, ik weet alleen niet of dat als een cash advance berekend wordt.
Even een wellicht stomme vraag. Ik heb nog een hoeveelheid aan dollarcenten liggen. Worden die daar nog gewoon geaccepteerd? Ronden ze daar ook de bedragen af?
Worden geaccepteerd. Nee, geen afronding.
Ok bedankt, dan neem ik m'n spaarpot van vroeger mee.
Mijn vrouw is net terug uit Florida, pinnen schijnt ook te kunnen bij sommige winkels. Want ik werd thuis op de site van de ING verrast door pin afschrijvingen uit Florida. Ben zelf al meerdere malen in Florida geweest, maar dit was toch iets nieuws voor mij. Greetings JAK....
Het wordt voor ons de 1e keer Florida. Kan iemand ons adviseren hoe we daar het beste kunnen betalen? Kunnen we het beste een visa card regelen, dollars halen hier in Nederland, of geld pinnen in Florida?
Zitten er hoge kosten aan om daar te pinnen bijv.?
Alvast bedankt voor de reactie!!!
Dan heb je vast nog veel meer vragen;). Mijn advies: kijk eens hoe de informatie hier is ingedeeld. Net als in de bibliotheek of in de supermarkt zit er een vrij helder systeem in. Over de betaalmogelijkheden vind je in dit overzicht al heel veel informatie. Lees vooral ook de berichtjes over de cash-back mogelijkheid die de supermarkten bieden. De kosten verschillen per bank, je kunt dus het best even zelf vergelijken. Reizen met contant geld op zak wordt niet aanbevolen, maar 't kan geen kwaad om wat dollars cash mee te nemen. En een reis naar Florida zonder creditcard is als Sinterklaas zonder kadootjes. 't Kan wel, maar 't blijft behelpen......;)
Het is bijna noodzakelijk om een creditcard te hebben in Amerika aangezien je de borg voor de auto en hotel kamers altijd met je creditcard voldoet, andere mogelijkheden zijn altijd moeilijk te realiseren.
Het betalen kan daar contant, met pin of met creditcard.
Zelf nemen we ook altijd toch een aanzienlijk bedrag Dollars mee om niet alleen aangewezen te zijn op de pin of creditcard maar andere nemen slechts een paar Dollar mee en pinnen de rest.
Veelal wordt er bij de supermarkten gebruik gemaakt van het cashback systeem, waarbij je extra pint en dan contant geld terug krijgt waardoor je weer wat dollars in je zak hebt.
Verder is er al het nodige geschreven op dit forum omtrent cash geld, creditcards en pinnen en wil ik je adviseren die topics even te zoeken met de zoek mogelijkheid en eens door te lezen.
@ Kitty; Ik heb je vraag verplaatst naar een zelfde soort topic, met al veel informatie.
Ook op deze pagina staat veel over betalingsverkeer, en via de zoekfunctie vond ik nog meer.
hallo,
heeft iemand ooit gebruik gemaakt van pottchange??
zit in amsterdam
wisselt euro's om naar dollars zonder kosten..
voor 3000 euro kregen we bij hun 3973 usd...
weet niet of dat dit gunstig en betrouwbaar is
graag ervaringsverhalen
groetjes Monique
Ja, in een ander onderwerp dat gaat over het goedkoop wisselen van euro's in dollars: http://www.floridaforum.nl/showthrea...highlight=pott
Hoi allemaal.
Ik wil graag weten.Of je ook met 1 Giropas kan betalen.
Ik heb hier in Nederland bij de het Postkantor wat dollars gehaald maar dat is best wel duur.Weet ook niet of je op het schip met 1 Giropas kan betalen.
IK verblijf 4 dagen in Orlando 7 dagen op het schip.All vast bedankt
Wat bedoel je eigenlijk met een giropas? Je bankpas? Heb je geen creditcard? In de VS is dat het meest gebruikte betaalmiddel. In restaurants wordt bijvoorbeeld contant of met de creditcard betaald. In dit overzicht vind je alle topics die met betalen te maken hebben.
Of je aan boord kunt pinnen weet ik niet. In Orlando kan je bij de supermarkten in ieder geval wel pinnen en je kunt geld uit de automaat halen. Het bedrag is gemaximeerd. Over de kosten van pinnen kan je het best even je bank (de ING ???) raadplegen.
Met de giropas kan gewoon gepint worden maar niet overal.
Wij hebben een paar keer geld opgenomen bij de wallmart bij afrekenen gewoon kiezen voor Cash Back.
Aan boord van het cruiseschip waar wij op zaten kon er gepint worden pinautomaar stond naast de guestrelations balie kosten weet ik niet precies meer kan ik bij intresse wel even voor je opzoeken maar zal niet veel geweest zijn anders had ik het wel geweten
GR Peter
Wat is het voordeligst?
En kan ik in bv; Wallmart betalen met pinpas en extra geld vragen? Zijn daar kosten aan verbonden? Of beter met Visa betalen? Help?#-o
Je kan bij bijv. de Walmart extra geld pinnen met je pinpas. Dit heet Cashback. Pinnen in het buitenland kost € 0,15 per transactie (bij de ABNAMRO). Pinnen met je creditcard kan ook. Dit is gratis. Geld uit de muur halen is wel duur.
Als je dus wat boodschapjes doet extra geld meepinnen en de overige aankopen met creditcard betalen. Volgens mij is dat het voordeligst.
Cashback kan alleen met een debitcard (pinpas), niet met een creditcard. Ja, het kan wel met een creditcard, maar dan heet het gewoon geld uit de muur halen bij een ATM, en daar zitten meer kosten aan dan cashback met je pinpas.
Gewoon een pakje kauwgom kopen en 100 dollar cashbacken, voor zover 100 dollar nog lukt. Meen dat het 75 bij Publix is en wellicht nog 100 bij Walmart...
Nog aanvullend op de vorige berichten: geld uit de geldautomaat kost meestal $2 per keer, en sommige automaten, met name in winkels en benzinestations, hebben een maximum van $200. Automaten van banken hebben een veel hogere limiet. Geld uit de automaat met je creditcard is pure oplichterij. De voordeligste optie blijft dus cashback bij de Wal-Mart. Heel veel grootwinkelbedrijven bieden die service. Bij het pinnen stelt het apparaat je zelf die vraag. Je hoeft dus niet eens de cassiere lief aan te kijken (als is dat niet verboden).
Eventjes voor de Belgen hier op het forum (en mss ook voor de Nederlanders)
Vanaf dit jaar is het niet meer mogelijk om zomaar een pinpas te gebruiken buiten Europa.
De pinpassen zijn automatisch geblokkeerd omdat er veel fraude was, dus even voor je vertrekt naar de bank gaan en uitdrukkelijk zeggen dat je de pinpas wil gebruiken om te betalen en/of geld af te halen....
Eigenlijk bestaan hier al heel veel topics over, maar volgens mij ben je zo $5 kwijt per transactie. Moet het eens nazoeken, m'n schoonouders deden het zo. Ik ben een echte Nederlander, dus altijd cashback. :lol:
Het is wel zo, dat een bedrijf nog een extra bedrag bovenop de kosten van de bank vraagt. Dus stel de bank vraagt 3 dollar, dan het zijn dat de winkel nog eens $1,50 vraagt. Bijv. meegemaakt bij de Publix in Miami/Bal Harbour @ 95th street & Harding Ave.
Waar is de moderator die het bij het algemene topic plakt? :mrgreen:
Bedankt. Heb net naar bank geweest en ze zetten je debetkaart dan open voor max. 3 maanden. Dan kan je gewoon pinnen buiten de euro zone.
Ja, hartelijk bedankt hoor voor de tip! Wij hebben het straks ook snel met onze bank geregeld. Ook al hebben we een creditcard, toch wel leuk als je weet dat je pinpas het in geval van nood ook doet.