Op de website van Ibis staat dat de shuttlebus dagelijks rijdt van 06.00 tot 23.00 uur.
Afdrukvoorbeeld
Op de website van Ibis staat dat de shuttlebus dagelijks rijdt van 06.00 tot 23.00 uur.
Het éen sluit het ander niet uit.
In juni zijn wij vanuit het Mercure gestart en kwamen hier bij terugkomst achter.
Omdat we toen reeds voor oktober geboekt hadden bij Ibis heb ik ook op dat bord staan kijken en ook daar stond een gelimiteerde regeling aangegeven.
Door de vele vertragingen was ik niet alert genoeg om er een foto van te maken dus kan ik nu niet meer nagaan of dit voor bepaalde dagen/maanden was.
Ook hier dan nog maar eens de oproep om van deze borden een foto te maken en hier te plaatsen:
http://www.allesamerika.nl/forum/dow...php?id=613&t=1
Voor degene die uit Zaventem vertrekt en na het inchecken nog tijd over heeft.
Maak aub een foto van de shuttledienstregeling
De borden staan bij de parkeerplaats van de shutlebussen één level lager dan "Arivals"
Er wordt daar stevig verbouwd, als je het gebouw uitkomt is het geheel aan de rechterkant op de allerlaatste busstop plaatsen
wij gisteren gebruik gemaakt van de shuttle, rijdt de hele dag,om de 40 minuten. Bij het afrekenen van je hotelkamer betaal je meteen de dagen dat je parkeert a € 1,00. Dit wordt op de afrekening vermeld. Bij terugkomst moet je alleen bij de receptie van het hotel je parkeerkaartje laten valideren. (duurde minder dan 1 minuut, wel uiteraard je betaalde bon die je moet tonen niet onder in je koffer hebben ...)
Allemaal bedankt voor het meedenken...
Toch nog een (stomme?) vraag.
Staan die shuttlesbusjes klaar op het vliegveld, elke 40 minuten, of bel je ze gewoon op dat je bent geland?
Ik kan me voorstellen dat er niet altijd iemand aankomt of vertrekt, zodat het rendabel is, om daar vast te staan..
Er wordt van 10 augustus '09 tot 10 september '09 gewerkt op de autostrade E19 , tussen Antwerpen en Brussel , ter hoogte van Kontich . Men verwacht opstroppingen . Gelieve rekening te houden met vertragingen .](*,)
Men voorziet files tussen de 10 en de 30 km .
Wat een geluk dat die niet bestaan.......Kijk svp ook even in de reactie van 6 foot 6. De shuttledienst is afhankelijk van het seizoen en de drukte. Het hotel zal je de juiste info geven, vaak is er een tabel met de aankomsten en vertrekken.
In sommige hotels rijdt de bus gedurende de drukke uren permanent heen en weer. Dat zou bijvoorbeeld in de ochtend tot 10 uur kunnen zijn. Kom je na die tijd aan, dan kan je meestal vervoer op afroep regelen. Ook hier geldt dat het hotel je vooraf kan informeren. Ik heb er zelf met Ibis over gebeld toen we boekten. Afspraak is in ieder geval dat zij voor gratis vervoer van en naar het vliegveld zorgen. Handig om de afspraken vast te leggen. Dat vind ik bij Ibis niet zo sterk, dus hebben we het zelf maar bevestigd.
De bekende airport hotels liggen overigens allemaal op steenworp afstand van Zaventem. Mocht de busdienst op de een of andere manier toch problemen geven, dan is een taxi zo ter plekke. Kan geen kapitalen kosten, toch?
Vanmiddag nog gebeld, volgens de receptionist reed de shuttle de hele dag, zo'n beetje ieder half uur, ik heb echter nog steeds mijn twijfels.
Taxi is € 17,50 tot het Mercure maar is geen onverdeeld genoegen.
De chauffeurs houden niet van korte ritten en dat zal je weten ook.
Ik heb nog wel een vraag, en het gaat niet over het parkeren ;-)
Het gaat gewoon over het vliegen zelf via Brussel.. is dat nou goed te doen daar?
We zijn altijd via Schiphol gegaan en altijd prima bevallen. Voor ons zou Brussel een half uurtje langer rijden zijn, dus dat vind ik nog niet zo erg.
Maar als je weg gebracht zou worden, gaat dat makkelijk?
Hallo Damian08,
wij zijn een paar jaar geleden vanaf Brussel naar o.a. Mexico gevlogen. Is ons erg goed bevallen. (en niet alleen vanwege de prijzen..;))
Alleen als je aan komt rijden is het even goed opletten, anders rijd je het vliegveld zo weer af.. Maar niet getreurd, even een bochtje en je rijdt er weer zo op... De parkeerplaats is recht tegenover de vertrekhallen. Toen was er een ideaal systeem met parkeren. Je keek een parkeergang in, en boven de lege plekken brandde een groene lamp. De volle hadden een rode lamp. Je rijd dus niet als een zotje de hele garage door..
Het vliegveld zelf is, zeker vergeleken met AMS, relatief klein. Na de douane heb je niet echt de mogelijkheid om de tijd tot het boarden met winkelen te vullen. Ze hebben wel heerlijke relaxstoelen om het wachten aangenaam te maken..
Kleinschalig, maar of dat nu zo vervelend is?
Voor ons is de afstand ongeveer idem als die naar AMS. Maar zodra de prijzen het toelaten (en de vertrektijden enz) vertrekken wij het liefst vanuit Brussel.
Met het vliegveld is niks mis hoor. Je kunt er dikwijls mooie aanbiedingen vinden die goedkoper uitvallen dan Schiphol. Maar dan moet de 'ground transportation' niet stukken duurder uitvallen. Dat hadden wij deze keer en daarmee verdween het verschil als sneeuw voor de zon.
Hai Koen,
Misschien een stomme vraag, maar wat bedoel je dan met de Ground transportation??
Komen die kosten later dan?
Misschien bedoelt Koen dat het parkeren daar soms wel eens duurder uit kan vallen, vooral als je wat langer gaat? Of de reis naar Brussel; Trein en/of een hotel?
Net als op Schiphol zijn de prijzen hiervoor afhankelijk van vraag en aanbod en kan je inderdaad beter, voor je vliegtickets boekt, even uitzoeken hoeveel je kwijt zult zijn.
Wij wilden zelf in mei een maand parkeren en toen kwam er nog een vakantie bij....Uiteindelijk zijn we met de taxi gegaan en toen zaten we, qua totale kosten, weer op het niveau van van der Valk.
Even weer het topic openen.
Wij vliegen dit jaar weer vanaf Brussel Airport. Heeft iemand al een aanbieding gezien voor een stay+park +fly aanbieding in de buurt van het vliegveld?
Kyra
Wij vlogen vorig jaar ook vanaf Brussel en hebben toen in het Campanille hotel geslapen, we mochten de auto daar 3 weken gratis laten staan. Binnen 10 minuten waren we met de taxi op de luchthaven. Ideaal! Hotel was EUR 60,- en taxi EUR 15,-
Hoi, wij hebben in februari 17 dagen in P3 geparkeerd en we hebben totaal 114 euri betaald. Maar je kunt ook sleep, park en fly doen voor 199 euri in het Sheraton Hotel.
Gelezen op luchtvaartnieuws.nl:
De Belgische luchtverkeersleiders leggen vanaf dinsdagavond (23 maart) 22.00 uur het werk neer. Daardoor dreigt het vliegverkeer op de Belgische luchthavens ernstig te worden verstoord. Volgens de vakbonden is het personeel van Belgocontrol, het overheidsbedrijf dat verantwoordelijk is voor de luchtverkeersleiding, alle vertrouwen in het management kwijtgeraakt.
Belgocontrol zou slecht worden geleid en met financiële problemen kampen.
Opgelost (en opgelucht......:wink:)
De gevreesde chaos in het luchtverkeer is uitgebleven. De luchtverkeersleiders van Belgocontrol hebben gisterenavond en vannacht dan toch niet gestaakt op Brussels Airport. Directie en vakbonden zaten gisteren samen voor een ultiem gesprek en die onderhandelingen verliepen positief. Volgende week praten beide partijen verder. Er werd daarom beslist om het werk niet neer te leggen. De gevreesde chaos waarbij de helft van het luchtverkeer in de war werd gestuurd, bleef uit.
Bron: Brusselnieuws.be
Ik woon in Maastricht en voor mij is het makkelijker en goedkoper om vanuit Brussel te vertrekken, ik laat mij door een airport shuttle wegbrengen a 66 euro p.p. retour. Mijn zoontje van 2 mag gratis.
Deze kosten zijn goedkoper dan benzine en parkeergeld en/of hotel kosten.
Verder is het op Zaventem rustiger dan Schiphol. Onze zoon vermaakt zich hier ook prima.
Hallo allen,
Voor degene die vanaf Zaventem vliegen bij hotel CAMPANILE BRUSSEL hebben ze nu een dagaanbieding voor 45 euro per nacht. Gratis parkeren voor de duur van je vakantie.
Misschien is het handig als je aangeeft waar je deze aanbieding kunt boeken? Op hun site wordt de aanbieding niet vermeld, tenzij je de weekendaanbieding bedoelt. Zelfs mijn vriendje Google bood geen soelaas.
Volgens mij is er overigens geen shuttlebus en moet je een taxi huren om naar Zaventem te gaan. Taxikosten bedragen tussen de 13,50 en 20 euro per rit.
Goed om te weten dat er meer mogelijheden zijn. Ik zou bijvoorbeeld het Ibis overwegen. Mits tijdig geboekt (20 dagen voor aankomst; kies Happy tarief) kost dit 60 euro per nacht, parkeren 1 euro per 24 uur en gratis vervoer van en naar Zaventem is inbegrepen.
Nog voordeliger? Probeer het Formule1 hotel vanaf 47 euro per nacht. Ook hier parkeren voor 1 euro en gratis gebruik van de shuttlebus naar Zaventem.
Zelf bel ik altijd even voor ik boek om de afspraak over het parkeren te bevestigen. Vreemd genoeg vind je daar niets over op hun sites of in de boekingsbevestiging. Vervolgens bevestig ik zelf d.m.v. een mail met de afspraak en de naam van de medewerker die de toezegging deed.
ik heb vanmorgen rechtstreeks op hen eigen site geboekt voor 45 euro en bevestigd gekregen dat ik kosteloos mag parkeren. taxi kost 25 euro.
Bij het zoeken op vliegtickets vanaf Brussel, kom ik soms opties tegen waarbij er terug wordt gevlogen naar amsterdam, en dan het stuk Amsterdam - Brussel Midi met de trein.
Mag je dan in Amsterdam uitstappen en het stuk met de trein overslaan?:oops:
Zeker niet op de heenweg, terugweg kan het wel.....
Moet men het gehele traject Brussel - Adam op de heenweg met de trein afleggen?
Wij wonen op het traject, kunnen we dan ook een stukje doen? (op de heenweg)
Nee, je moet starten op de plaats van je ticket. Daar volgens mij melden en dan wordt je ticket geldig gemaakt...
Wij vetrekken op 30 juni 2011 vanaf Brussel Aiport. De afgelopen dagen ben ik mij aan oriënteren geweest naar aan parkeerplaats voor 20 nachten. Wij zijn hier erg van geschrokken en dan voornamelijk van de prijs;
Enkele voorbeelden:
Parkeren op luchthaven P3 € 234.
Carhotel € 294.
Park, Sleep, Fly Van der Valk; € 224,00 + € 17,00 transferkosten, want we vertrekken om 7.30 uur en moeten 3 uur van te voren op het vliegveld zijn en dan rijdt er nog geen shuttlebusje.
Holiday Inn totaal: € 264,00 + € 20,00 taxikosten.
Etap overnachting € 65,00 + parkeren € 8,00 per nacht (x 20)
Formule1, geeft aan geen mogelijkheden voor parkeren hebben in tegenstelling tot eerdere berichten op dit forum.
We hebben nog wel de vraag uitstaan bij een 3-tal andere hotels, maar heb nog geen reactie ontvangen.
Ik zet de vraag hier toch nog maar een keer uit; wie heeft hierin nog andere suggesties, zodat het parkeren toch iets goedkoper kan en anderen hier ook hun voordeel mee kunnen behalen?
Misschien is reizen met de trein nog een optie? Er is een station bij het vliegveld.
Of een taxibus vanuit NL, of laten brengen en halen?
Als ik het goed heb maakt ons mede forum lid Teleton altijd gebruik van het IBIS hotel om vanaf Brussel te vliegen, daar laat hij de auto dan achter voor een klein bedrag per dag. Misschien even op zijn blog's kijken of het daar beschreven staat.
Laatste blog is: http://tussenhaloweenenthanksgiving.blogspot.com/
En anders even op de site van IBIS kijken.
Klopt, tot nu betalen wij een euro per nacht en 59 euro voor de overnachting in een tweepersoonskamer. Maar.....wij reizen wel buiten het seizoen en resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor 2011.....
Zelf zou ik even naar het Ibis bellen. De parkeerregeling staat niet op hun site vermeld. Wij noteren de naam van de medewerker die ons de regeling telefonisch toezegt en bevestigen de afspraak per mail. Tot nu toe zijn we altijd zeer tevreden!
Ik heb meteen contact gezocht met Ibis en een e-mail terug ontvangen; een overnachting voor € 62,00 parkeren voor € 1,00 per nacht. De pendelbus naar het vliegveld rijdt pas vanaf 6:00 uur, daarom zullen wij heen gebruik maken van een taxi naar het vliegveld à 15 - 20 euro. Als we terugkomen kunnen wel wel gebruik maken van de gratis pendelbus.
We gaan zeker van dit aanbod gebruik maken. Dank jullie wel voor jullie input!
Mooi dat we je hebben kunnen helpen, scheelt toch aanzienlijk.
Teleton heeft toch echt zijn goede gewoontes blijkt maar weer ;-).
Een parking bij Zaventem waar wij goede ervaringen mee hebben:
http://www.parkingluchthavenzaventem.be
Ongeveer 50% goedkoper dan P3, dus dat is zeker de moeite waard.
Succes
Onrust bij de medewerkers van de bagage-afhandelingsbedrijven op Zaventem. Op 31 oktober verliest een grote speler zijn licentie wat vervelende gevolgen voor de medewerkers kan hebben. Een probaat middel om aandacht te krijgen is om de boel plat te gooien. Op 8 juni is de eerste 24 uursstaking uitgebroken. Volgens Het Nieuwsblad kon het wel eens een onrustige zomer worden. Vertrekkers vanuit Zaventem zijn gewaarschuwd......
owjee, dan maar een schoon broekie in je handbagage....
Op 17 Juni vliegen we van Brussel naar Lissabon hopen dat het dan weer over is.
Volgens mij is het weer even rustig...
http://www.brusselsairport.be/nl/alarm/16705/
Wij vliegen op 1 augustus vanaf Brussel Zaventem. Wie heeft hiervoor tips voor het parkeren van de auto met een normale prijs voor 3 weken of weet iemand een hotelletje in de buurt waar je je auto die tijd kan laten staan?
Bij van der Valk betalen wij (1 volwassen, 2 kids) 79 euro zonder en 99 euro met ontbijt, parkeren is 2 weken gratis (je auto staat in garage en wordt gewassen), voor een extra week betaal je 15 euro supplement
Lijkt me geen slechte deal!\\:D/
@flora44;Is dat niet het tarief dat alleen maar bij aankomst in het weekend geldt?
Van de VDV-site:@ AgnesB Kijk ook eens bij Ibis, de prijzen zijn afhankelijk van seizoen, vertrekdag en bezettingsgraad. Betaal zelf 65 euro en 1 euro per dag voor parkeren.Citaat:
Deze prijs is niet gegarandeerd met aankomst op andere dagen dan vrijdag en zaterdag.