het Disney gevoel dus :) En dat kun je niet uitleggen... Ik wordt er altijd erg vrolijk van..
Afdrukvoorbeeld
Helemaal eens met Cindy en Mushu...MK is sfeer! Mainstreet vind ik eigenlijk het allerleukst van het hele park (en nee...dan hoef ik niet eens persé iets gekocht te hebben in de winkeltjes). Gewoon zo'n heerlijk kneuterig sfeertje. De attracties kan ik inmiddels dromen. Komende vakantie hebben we slechts 2 dagen om alle Disneyparken te 'doen'. Voor de attracties gaan we niet naar MK (hoewel we Jungle Cruise niet over zullen slaan), maar we willen zeker even sfeer snuiven.
Mijn favoriete park is toch eigenlijk Epcot. Voelt misschien het minst 'Disney', maar ik vind het een heerlijk park! Studio's vind ik leuk...heb het minst met AK, hoewel daar idd ook wel heel gave attracties zijn (Dinosaur, safari, it's tough and de Expeditie).
Stja na 28 keer parijs en 10 keer orlando ken ik het ook uit mijn broekzak ....makkelijk is dat je niet hoeft te lopen met plattegronden en ik weet elke wc zijn dus moet je hoognodig weet ik altijd wel een plekje ;) .
Wij vinden het top dat we kunnen wandelen en alles en iedereen kunnen afkijken inplaats van we moeten hierin en daarin neeeje bij ons is het the easy way zaaaallliigg . En erna zalig in een disneyhotel slapen gewoon supergoed zijn ze ! En de man in het securetyhuisje die roept ....you belong here........pfffff krijg heimwee
Gewoon een leuk filmpje.
Tinker Bell's Magical Nook meet-and-greet with Disney Fairies at Magic Kingdom.
http://youtu.be/IBT73BoaUHM
Afgelopen april in Magic Kingdom geweest, vooral gedaan voor onze dochter (van bijna 4), ik heb zelf erg weinig met dit soort attractieparken. Ook MK heeft daar geen verandering in weten te brengen. Dat het voor kinderen een heel leuke ervaring is of kan zijn begrijp ik nog wel, maar wat volwassenen er toch aan vinden zal ik nooit begrijpen, maar ja smaken verschillen. Komt misschien ook wel door de drukte, die kennelijk nog lang niet op zijn hoogtepunt was, ik vind een half uur of langer in de rij staan voor een "attractie" al te veel.
Maar goed mijn dochter heeft het denk ik heel leuk gehad en daar hebben we het dan voor gedaan.
@HarIre:
Bedankt voor het delen van je ervaring. Je bent echt niet de enige die er zo over denkt.
En zoals je zegt: je kind heeft er van genoten, en jij hebt genoten van je kind dat het erg leuk vond. Dat vind ik ook heel veel waard.
Wij vinden eigenlijk alle WDW parken top, en dat zeker niet in de laatste plaats vanwege de sfeer en het "happy" gevoel wat je krijgt van al die vrolijkheid.
Maar, wij gaan niet lang in een rij staan. Daarom zijn we bij opening daar en blijven tot hooguit 1 uur in de middag. Evt. gaan we dan 's avonds nog even terug voor het vuurwerk.
We volgen wel een bepaalde route in een park en houden ons daaraan. Scheelt hopen tijd in de wachtrijen.
Graag meningen over het nieuwe deel van MK waar ze veel reclame voor maken, Fantasyland, hoe vonden jullie het? Zijn de huisjes van onze muis enzo nou verdwenen? Ik zag ze niet op de kaart en vond ze zo leuk....
Yep de huisjes zijn verdwenen .
Ja Mickey's toontown is weg (sinds 2011). Het nieuwe gedeelte is nog niet af in 2014 gaat de mijntrein van de 7 dwergen rijden maar daar wordt nu nog hard aan gewerkt. Verder is Dombo verplaatst naar het nieuwe gedeelte. Er zijn nu 2 Dombo attracties en de rij is interactief (je kan een beeper krijgen en je kinderen in de tent laten spelen totdat de beeper afgaat en je de attracties in mag). Goofy's barnstormer is behouden gebleven maar het uiterlijk is iets aangepast. Verder vind je er het kasteel van het beest (= restaurant Be Our Guest), Enchanted Tales with Belle (Belle vertelt een verhaal met guest interactie) en Under the Sea (verhaal vd kleine zeemeermin in een karretje). Het ziet er mooi uit en past wat meer bij het overige gedeelte van Fantasyland. De attracties zijn natuurlijk vooral op kinderen gericht maar beter van kwaliteit dan veel andere fantasyland attracties.
De eerste trein van de Snow White attractie is inmiddels aangekomen in het Magic Kingdom
http://img850.imageshack.us/img850/5430/yt0w.jpg
Ik ga met mijn ouders naar MK. We gaan maar 1 dag 1 park. Gaan voor het Disney gevoel en niet voor attracties etc. Dat is gewoon iets persoonlijks. Ikzelf vond Epcot niet zo geweldig maar animal kingsom wel maar daar zijn mijn ouders niet zo voor, niet zo een dieren fanaten zullen we maar zeggen. ;-) Nu zie ik dat er kaartjes zijn voor halloween en die een stuk goedkoper zijn... ik kom er alleen niet zo wijs uit hoe dat kan? Gewoon entree kaartje is bijna 100 dollar deze maar 59 (ex tax). Weet iemand hoe dat zit? Misschien geen hele dag toegang? Ik kan het echt zo snel niet op de site terug vinden of ik kijk er gewoon enorm overheen!
Thanks!
De kaartjes voor Halloween zijn inderdaad alleen voor 's avonds :)
Deze kaartjes bedoel je denk ik: https://disneyworld.disney.go.com/ev...lloween-party/
Dit zijn kaartjes voor de Halloween party 's avonds. Het park gaat dan om 19:00 dicht voor iedereen die geen apart kaartje gekocht heeft.
Je kunt echter al om 16:00 al het park in met je MNSHP kaartje.
Hier nog wat meer info: http://www.disneytouristblog.com/mic...y-review-tips/
En hier ons verslag van de Halloween Party: http://halloweenflorida2011.wordpres...lloween-party/
wij hebben de haloween partij in oktober 2012 gedaan
we waren rond half 7 in het park
het is wel een gekkenhuis hoor, voor atracties heb je niet echt tijd
en niet alle eet gelegenheden zijn open
trick or treat is groots opgezet, en je komt ook echt met een berg snoep weer terug in je hotel aan
de sfeer is fantatisch, en de parade is ontzettend leuk
wij gaan dit jaar weer!!
Super bedankt voor de snelle reacties en extra info. Ik ga het bij mijn ouders eens in de groep gooien. ;-) nogmaals, gaat ons om de sfeer en een enkele attractie. Misschien is dit dan wel een leuk alternatief! En park is dan laat open dus als je om 16.00 daar bent.... ik heb er hoe dan ook al zin in om te gaan ongeacht welk entree kaartje het ook wordt! ;-D
@njit, ik heb net je reisverslag gelezen. Dus als ik het goed begrijp kunnen we om 16.00 dan al het park in en is het open tot 00.00? Zelfs de attracties?! Want dan is de keus gauw gemaakt en gaan we ipv een "gewone" mk dager een halloween mk dag van maken!
Met een kaartje voor het Halloweenfeest mag je idd va 16u het park in, je krijgt dan een armbandje om. Als om 19u het feest begint, zijn er wel restaurants en attracties die sluiten. Het vuurwerk en de parade zijn de speciale Halloweenversies. Verder zijn er als extra's trick or treat locaties en een aantal Holloweenshows. En natuurlijk veel verklede mensen, ook erg leuk om te zien!
Ik moet gewoon voor het disney gevoel in it's a small world en ben nog mooot in de peter pan vlucht geweest en vefder vinden wij de shows altijd geweldig! Dus om 16.00 dan door naar deze 2 attracties en natuurlijk een echt usa feestje vieren met halloween. Ik ben verkocht, even kaartjes kopen!! ;-D
Wellicht een leuke halloween-outfit scoren bij de Walmart. Ben je helemaal in stijl :)
Wij zijn vorig jaar naar het Halloweenfeest geweest en gaan dit jaar weer. Is volgens ons dus zeker de moeite waard. En in die twee attracties gaan, moet lukken. Vorig jaar waren die ook in de avond, tijdens het feest, open. En vergeet de Haunted Mansion niet, is wel zo leuk voor de Halloweensfeer. Veel plezier.
Dank je! De tickets zijn in the pocket!! En wij gaan verkleed als NL toeristen... ;-)
En we zullen zorgen dat we om 16.00 op de stoep klaar staan! Oke, wij wandelen wat door het park als het feest is maar de sfeer zal toch aanwezig aan!
Bedankt voor de tips!
Een paar cijfers m.b.t. het nieuwe Fantasyland in Magic Kingdom.
Bron: Orlando Sentinel
- 6: stone figures on the bridge to Be Our Guest Restaurant
- 7.5: height, in feet, of the Audio-Animatronic Ursula in the Under the Sea — Journey of the Little Mermaid ride. She's 12 feet wide.
- 20: height, in feet, of the ballroom ceiling in Be Our Guest
- 21: acres that make up "new" Fantasyland (The original Fantasyland was 10 acres, Disney says.)
- 25: mph of the Barnstormer roller coaster
- 32: flying elephants on the doubled-up Dumbo attraction, now featuring two spinning carousels
- 84: candles on the center chandelier at Be Our Guest
- 86: length, in feet, of the hand-painted mural in the loading area of Under the Sea
- 87: age in years of Pete, as in Pete's Silly Sideshow, a meet-and-greet area in Storybook Circus. Pete is the longest-running continuous Disney character, having debuted in 1925's "Alice Solves a Puzzle."
- 115: windows in Beast's Castle
- 250: calories in LeFou's Brew from Gaston's Tavern
- 183: characters in the Under the Sea ride (128 are featured in one scene alone)
- 1,181: days between Disney's announcement of the Fantasyland expansion and its grand opening
- 2,000: peanuts created to press into the walkways of Storybook Circus
- 12,000: "book-a-likes" in the library at Enchanted Tales with Belle
- 20,000: Leagues Under the Sea, an attraction that operated where the Fantasyland expansion stands. The submarine-themed ride closed in 1994.
Voor diegenen die het nog niet wisten:
Het grootste geheim van WDW.
Welk "land" in MK ben jij?
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...72349892_n.jpg
Had je het al gezien?
Het plein voor het kasteel in Magic Kingdom is/wordt aangepast.
De bedoeling is vooral om de grote mensenmassa's rond de vuurwerkshows beter aan te kunnen. En het creëren van ruimte voor Fastpass+ klanten.
Zie ook: http://goo.gl/9On93O
Voor:
http://s25.postimg.org/uw2gh5yxb/Scr...41_38_PM_1.png
Na:
http://s25.postimg.org/d7appjn67/Scr...1_41_58_PM.png
vind het toch wel jammer, er is toch wel wat groen (bomen) verdwenen
Heel logisch dat ze daar nu wat aan doen want het is daar soms zo druk dat je er amper langs komt, mooi ook die 2 extra paden naar de extra uitgangen van Disney die bij extreme drukte open gaan.
Ontmoet Tinkerbell in haar Magical Nook:
http://youtu.be/W26iDKvlG1k
Ben benieuw naar New Fantasy land ! Zeker naar the little mermaid ride !
favorite ! We zouden begin sep gaan (2-12 sep) hopelijk niet te veel volk dan...
Ik ben disney fan dus denk dat ik wel genoegen neem met MK ;)
Wij gaan met 2 kids dan 3,5 en 1 jaar oud naar Florida. Magic Kingdom wil de oudste sowieso heen voor de parade. Kunnen we omdat ze nog te klein zijn voor attracties Magic Kingdom dan in 1 dag doen of moeten we 2 dagen boeken?
Entree prijzen zijn aardig hoog dus als 1 dag dan voldoende is scheelt dat weer in de kosten.....en is Animal Kingdom interessant om te bezoeken ondanks dat ze nog niet in attracties kunnen?
In WDW zijn de parken gericht op families. Dus weinig heftige attracties en veel mogelijkheden om zelfs met een baby in te gaan! Voor de attracties waar je met baby niet in kan/wil is er child swap. Verder is er in de parken veel te zien en zeker ook in Animal Kingdom. Mijn advies zou zijn om het heel rustig aan te doen zeker met kleine kinderen. Dus liever meerdere dagen dan 1 heel drukke dag.
Omdat ze zo klein zijn zou ik zeggen neem een tweede dag om alles rustig te bekijken ipv ren je rot door het park omdat het mot.
Animal kingdom is geweldig zeker met kleintjes omdat dieren nou eenmaal leuk zijn.
Verhoudingsgewijs is een meerdagen kaart niet veel duurder.
Dus neem de tijd en geniet van de tijd dat je er bent.
Hoeveel dagen zijn aan te raden om de parken een beetje goed te bekijken? Wij willen 2 (misschien 3) week richting en eigenlijk wil ik een week uittrekken voor het bezoek aan de Disney parken en Universal.
Wij gaan met kinderen van 10 en 2. Maar omdat WDW al sinds ik klein was een droom was wil ik toch er voldoende de tijd voor nemen.
Dit is echt een heel handige link om de parken zo volledig mogelijk te zien en in welke volgorde je dat het beste kan doen:
https://www.undercovertourist.com/touring-plans/
Veel plezier! Wij gaan volgende week!
Een week voor de Disney parken, Universal en Island of Adventure is qua dagen misschien wel genoeg, maar qua vermoeidheid zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen. Het slenteren door de parken, de temperatuur en de (mogelijke) drukte kan behoorlijk slopend zijn. Als je niet in een Disney Hotel verblijft of in een hotel bij Universal dan komt daar ook nog reistijd bij. Een voorbeeld: om vanaf de parkeerplaats van Magic Kingdom bij de ingang te komen kost je op drukke dagen zo 30 minuten. Als het heel druk is en je moet wachten op de boot of de monorail dan kan je zo een uur kwijt zijn. Dan ben je nog niet eens binnen......
Verblijf je niet in een Disney hotel dan komt daar nog reistijd bij naar je hotel of villa. Het kan heel druk zijn op de wegen rondom de parken,
Een en ander zal schelen als je niet in het hoogseizoen gaat.
Wij willen begin mei gaan dan is het nog goed te doen qua drukte?
Begin mei is het in ieder geval stukken rustiger dan tijdens de kerstperiode, meivakantie of in de maanden juli/augustus.
Begin mei heb je wel te maken met feestdagen zoals Hemelvaart, moederdag en op de derde zaterdag van mei Armed Forces Day.