Ja hoor dat kan prima, het is een natuurpark en er geldt geen minimum leeftijd:). Wel zwembandjes voor de kleine meenemen natuurlijk.
Afdrukvoorbeeld
Ja hoor dat kan prima, het is een natuurpark en er geldt geen minimum leeftijd:). Wel zwembandjes voor de kleine meenemen natuurlijk.
Wij zijn vandaag in Kelly Park geweest. Het was er heerlijk. We hebben het een paar uur uitgehouden. We waren er rond een uur of 10 op maandagochtend. Het was er heerlijk rustig. In de loop van de dag werd het wel drukker maar het bleef rustig. Volgens de uitbater van de hamburgertent was het er gisteren een gekke huis. Zo wie zo is het in het weekend druk maar gisteren was het ook de laatste zondag van de zomervakantie. Vandaag gaan ale kinderen hier weer naar school.
Wij vonden het een heerlijke afwisseling, zeker met alle gezellige drukte in Kissimmee en de Disney parken. We hebben ook nog schildpadden gezien en een slang maar het water is werkelijk kraak helder. Waterschoentjes niet nodig gehad.
voor iedereen die tijd over heeft en eens wat anders wil is het zeker een aanrader.
Een paar weken terug zijn mijn zoon en ik ook naar Kelly Park geweest. Op een donderdag maar in de zomervakantie en het park zat dan ook al om tien uur vol met hoofdzakelijk luidruchtige tieners. Van wildlife hebben we dus weinig gezien: een paar schildpadden die net voorbij de brug zaten, waar het is afgesloten voor zwemmers, en een groepje armadillo's die zich van al het gedruis niets aantrokken. De meest gespotte soort was toch wel de homo sapiens, maar alleen in de ondersoort Americanus... ofwel wij waren de enige buitenlandse toeristen. O ja, en we zijn lekgeprikt door de muggen - ook die soort was uitgebreid aanwezig.
Bij elkaar kan ik de vergelijking met de lazy river in zwempretparken wel begrijpen. Ook hier was het regelmatig een duw- en trekspelletje met banden en een hoop waterpret. Maar de omgeving is veel mooier, de sfeer is leuk en tegenover het nadeel dat je aan het eind terug moet lopen staat dat je onderweg dus die armadillo's tegenkomt. Bij elkaar vonden we het toch wel een heel apart dagje uit.
Kan me voorstellen dat het dan wel anders is. Maar als het rustig is, is het een heerlijke ervaring.
Wij hadden geen last van muggen trouwens.
Wij hebben Kelly Park wel bezocht en ik ben zelfs het water in geweest met een tube ;-) Het was niet zo eng als ik vooraf gedacht had want we zijn gelukkig geen alligator of slang tegengekomen alleen een leuke schilpad :D
Ik had er vooraf wel veel meer van verwacht. Ik vond het wel leuk en mooi maar was er niet zo lyrisch over als sommige anderen en ik weet niet of wij er nog een keer naartoe zullen gaan.
Hoe werkt dat kanoën/kayakken precies? Is dat net als bijvoorbeeld in Frankrijk met af en toe een flinke stroomversnelling zodat je lekker snel gaat of is het echt peddelen tot je een ons weegt?
Naar mijn mening kan je idd niet kayakken/roeien in Kelly Park.
Het is idd een soort lazyriver, maar rond kan je ook niet, want op het einde kan je niet verder, en moet je weer vooraan beginnen.
Kano is zeker wel mogelijk, ongeveer een halve mijl doorrijden na de Kelly Park ingang. http://ben-jeanette-bastiaanse.blogs...iva-river.html
Maar dan heet het toch geen Kelly Park meer ?
Dan heeft A3 het ook fout.
De kano huur je bij Kings Landing. Dit ligt ongeveer 2 minuten rijden vanaf Kelly Park. Dus nee, je kan niet Kayakken maar er vlak bij dus wel :)
http://i.imgur.com/wLn5W.png
*** Moderator: En hiermee is deze discussie afgesloten ***
Hohoho. Ik heb altijd gelijk! :)
Maar Njit heeft nog meer gelijk. Je kunt dus kayakken (en kanoeen) op de Rock Springs Run, de rivier die ontspringt in Kelly Park. Alleen ligt de kanoverhuurder een paar honderd meter voorbij het punt van Kelly Park tot waar je mag snorkelen/zwemmen. Je kanoot van het ene natuurpark naar het andere (Wekiwa Springs). Let wel op: er zitten gegarandeerd alligators.........
Voor osn kanoverslag: zie onze trip van 2009: http://www.floridaforum.nl/showthrea...ian-2009/page2
MVG
A3
wij zijn er in juli ook geweest op een vrijdag... veel te druk en veel te veel herrie van de jeugd om wildlife te zien. Zoals Koen Kamphuys al zei, liggen er na het eindstation, net voorbij het bruggetje, enkele schildpadden. (zouden die opgezet zijn?:o) Tweemaal hebben we een otter voor onze neus boven het wateroppervlak zien komen. En ook wij werden lekgestoken door de musquito's. Nochthans waren we goed met muggenspray deet 8 ingesmeerd maar waar we geen rekening mee hielden, was dat bij elk contact met water ook de spray verdween.
We hebben het ruim zes uur volgehouden aldaar en het parcours meermaals afgelegd met tube en ook zonder. Mijn dochters zeiden me dat als we nog een keer op vakantie gaan naar Florida, een bezoek aan Kelly Park een must is.
Een collega van mij is er enkele dagen later geweest op een maandag en toen was het er heel rustig maar ook hij had weinig wildlife gezien.
Ik ben nu met mijn reisverslag bezig met bijbehorende videos. Voor die van Kelly Park is het nog even wachten.
Ik weet dat de vraag al ergens gesteld is maar ik kan hem helaas niet terugvinden, heb het topic van voor naar achter gelezen maar kennelijk toch niet grondig genoeg. Weet iemand of de tubes ook verhuurd worden rond kerst? Of is het water dan te koud? En is het in de kerstvakantie ook ontzettend druk in het park of vinden de meeste Amerikanen het dan te koud voor zo'N uitstapje?
Ik was er 2 jaar geleden in december (op een doordeweekse dag) en volgens mij werden er toen geen tubes verhuurd. Het water heeft overigens het hele jaar door dezelfde temperatuur. Wij waren op dat moment ook nog de enige bezoekers van het park, dus heerlijk rustig :-)
3 weken geleden hebben we nogmaals een bezoek gebracht aan Kelly Park, wederom op een doordeweekse dag en waren er pas om 16:00. De bezoekers die er nog waren maakten zich op om het park te verlaten en nadat het steeds rustiger werd zagen wij steeds meer wildlife verschijnen.
Geweldig mooi park, wij waren er voor het laatst in september 2011, erg mooi, lekker liggen dobberen in een band, die wij overigens hebben gehuurd bij een of andere lokaal cafe aan de rand van het park. We gaan tijdens onze komende trip in september weer terug.
http://www.youtube.com/watch?v=0tYZd2Ti0b0
Ziet er leuk uit, maar zitten daar geen "enge" beesten in het water??
Ik ben als de dood voor vissen maar ik ben als enige in het water geweest ;) . Ja er zitten schildpadden , otters , vissen maar die hebben meer bang van jouw dan jij van hun .
http://lh4.ggpht.com/_9o0dNdg_qwc/Sf...jpg?imgmax=800
En af en toe een alligator ;-)
no kidding! Eigen foto?
A3
hey misschien stomme vraag. Je gaat met de tube stroomafwaards, daarna moet je tevoet terug naar het begin punt. Is dit een lang stuk wandelen? omdat we met een kind van 2 daar zullen zijn
In jullie geval een kwartiertje denk ik....
Zijn er opblaas mogelijkheden als je besluit je eigen banden mee te nemen ?
Zelf een pompje meenemen gok ik..
Bij de verhuur zijn er opblaasmogelijkheden. (deze liggen voor Kelly park entree) Als het niet te druk is mag je daar je eigen band opblazen. Maar denk eraan dat je een grote (ze gebruiken tractorbanden) neemt want het water is erg koud en je wil niet de hele tijd in het water hangen (hangt natuurlijk ook van de buiten temperatuur af) :)
Het is echt een paradijsje :)
ook even doorrijden en kanoën is echt een aanrader...
Ik denk dat ik (mede door het lezen van het reisverslag van petrajessy) dit jaar toch een trip naar Kelly Park op de planning wil zetten. Afgelopen juli stond het al op de planning maar het is er toen niet van gekomen. Al lijkt me doodeng om vanuit mijn tube oog-in-oog te drijven met een gator!
Wij dreven oog in oog met tientallen iets te dikke Amerikanen in augustus, verder geen wildlife gezien :D
Weet je zeker dat dat geen manatees waren? :D
Wij waren er eind februari.. Of begin maart! Fantastisch samen met een paar miljoen kleine rot miertjes en een Boschenaar die al meer dan 20 jaar in Florida woonde met zijn zuid Amerikaanse vrouw, voeg daar nog wat squirrels en een wasbeer aan toe.. Geweldig! Wat ik ook heel erg leuk vond was dat waar ik aan het begin van de middag een tube huurde, een rustig leeg café, bij terugkomst vol zat met bikers, met van die driewieler en choppers voor de deur. Ik had het gevoel dat ik een scène van een Tarantino film binnen liep..
Wat een geweldige ervaring was dat! Wij waren er in juli, het was vrij druk maar niet te druk. Heerlijk liggen dobberen in onze band. Schildpadden gezien en tijdens het teruglopen door het bos heel veel grote webben gezien met bananenspinnen (dat was even slikken maar toch ook weer heel interessant) en inderdaad die kroeg......een ervaring op zich!
Is het nog steeds zo dat er in de kerstvakantie geen banden verhuurd worden? Ik zag dat sowieso 1 verhuurder winterstop heeft.
Wij hebben 1x de autobanden gehuurd buiten het park. Onze ervaring is dat deze banden zo heet worden in de zon, dat wij er tegenwoordig voor kiezen om zwembanden vanuit Nederland mee te nemen en daar op te zelf op te blazen. Deze koop ik dan bij de Action voor een paar euro. Na het dobberen in Kelly Park geven we ze weg!
Dat is ook een goed idee. Zijn alleen banden toegestaan of ook van die luchtbedjes (en hoe zit het met die max 5 feet?). Ik wil ze best huren maar als er niks te huren is...... En heet lijkt mij ook niet fijn.
Alles is volgens mij toegestaan in Kelly Park. Het is een soort openlucht zwembad / park met toezicht van life guards.