-
Re: Welke doorlopende reis en annulering heb jij ?
FBTO werelddekking. Heb ik wel eens nodig gehad toen de TSA een enorme puinhoop van de koffer had gemaakt en er verschrikkelijk veel spullen onder de make-up troep zaten.
Eigenlijk keren ze pas uit vanaf 100 euro schade (de schade was meen ik 70 euro, de koffer zelf was ook niet goed schoon te krijgen maar al wat jaren oud en dus dagwaarde), maar dit keerden ze dus mooi wel uit! Waarschijnlijk omdat we wel meer bij de FBTO hebben lopen. Toch netjes gedaan van ze!
-
Re: Welke doorlopende reis en annulering heb jij ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
hockey
Ik vraag mij altijd wel af of je van reisverzekeraar kunt veranderen als je al geboekt hebt. Polis van de annuleringsverzekering moet toch altijd ingaan maximaal een x-aantal dagen na boeking ? Of houden ze er bij een claim rekening mee dat je eerder ergens anders verzekerd was?
Ja daar heb ik even niet bij stil gestaan, het is toch een doorlopende,...?!?
Ik heb nu Unigarant opzich wel tevreden maar behoorlijk prijzig, als ik bij de andere aanbieders zoals Unive ABN ed alles aanvink ben ik goedkoper uit en vaak met betere voorwaarde vandaar dat ik toch maar even ga switchen. Maar ga me nu wel afvragen of ik hier verstandig aangedaan heb aangezien alles al is geboekt voor juli/aug,.
-
Re: Reis- en annuleringsverzekering
Ik ben vorige jaar veranderd van de ING naar Interpolis. Tijdens mijn vakantie verliep die van de ING en ging over naar Interpolis.
Interpolis heeft mij zwart op wit gegeven dat de dekking van reis en annuleringsverzekering gewoon door bleef lopen.
-
Zolang je maar een reisverzekering hebt lopen tijdens je reis, ben je gedekt voor schade.
(Je kunt een reisverzekering zelfs 1 dag voor vertrek afsluiten.)
-
Al jaren uit gemakzucht de ING doorlopende reis- en annuleringsverzekering met werelddekking. Zou ik me eigenlijk eens in moeten verdiepen. Jaren geleden nodig gehad toen ik mijn bril in de Peruaanse jungle ben kwijtgeraakt en ook netjes geld terug gekregen (ja, zelfs met dit ongeloofwaardige verhaal wat trouwens wel waar was).
Je reisverzekering kan je nog op het laatste moment afsluiten maar je annuleringsverzekering niet (binnen 14 dagen na boeking bij de ING) en dat is ook logisch als je bedenkt waar die voor is.
-
Ik heb een doorlopende reis en annuleringsverzekering met werelddekking afgesloten bij de SNS bank. Ik heb het nog niet nodig gehad. Ik hoop dat het een goede verzekering is. Hopelijk heb ik hem niet nodig maar ik wil toch wel heel graag goed verzekerd zijn.
-
Onze familie heeft de reis en anuleringsverzekering bij Unive lopen, zjn er heel tevreden over.
Wij zouden in mei 2012 met 9 personen naar Florida gaan maar ivm ziekte kon en mocht mijn zwager niet mee.
Vliegticket niet alleen voor hem volledig vergoed gekregen maar ook voor zijn vrouw.
-
Reis is al beantwoord voor wat betreft later veranderen na boeken. Bij doorlopende annuleringsverzekering is dit ook heel goed te doen en wordt dekking gewoon geboden. Stukje makkelijk maken richting de klant. Men neemt dan als het ware over dat jij bij X al doorlopend gedekt was ten tijden van boeken. Dat je bij Y zit op het moment dat je moet annuleren, maakt dat Y uitkeert volgens de dekking die je bij Y gekozen hebt. Y neemt dus als ware de dekking op moment van boeking door X over als zijnde "dat je verzekerd was is belangrijker dan dat het bij ons was op dat moment of niet".
Mijn beiden lopen bij ASR. Helaas inmiddels qua annulering zowel doorlopend als kortlopend. De benodigde dekking bieden ze niet doorlopend en het risico is voor mij te groot (chronisch ziek) om niet te verzekeren. Niet ubergoedkoop helaas die dubbele constructie, maar c'est la vie. Ik kan gewenst bedrag wel in 1 doorlopende polis onderbrengen bij andere verzekeraars, maar dan zijn de dekkingsgebieden en/of criteria te beperk naar mijn zin of kom ik uiteindelijk qua premie met zo'n minimaal verschil uit dat momenteel het de potentiele rompslomp van overstappen niet waard is.
ASR is nu alweer zo'n 10 jaar mijn verzekeraar voor reis- en annulering. Ze blijven gewoon het beste bieden voor mijn wensen/eisen. En niet bepaald onbelangrijk; ik ben erg tevreden met ze. Zonder uitzondering, helaas, heb ik elk jaar wel minimaal 1 claim gehad. Waaronder 2 volledige annuleringen, een verzetten waarbij annuleren en opnieuw boeken meest voordelige uit kwam, nodige keren reisverzekering en/of een combinatie. Ik ben ook niet de enige die blij is met mijn pakket. Afgelopen herfst ben ik tijdens een solo-vakantie in WDW op de ICU terecht gekomen. In eerste instantie wilde ik niemand over laten komen, wetende dat het gezien omstandigheden erg goed ging en verwachting was dat ik snel weer ontslagen zou worden. Leek me meer rompslomp voor iedereen en was ietwat te mijn nuchtere zelve.
Ik ben ontslagen zoals verwacht, maar toen begon het pas. Want; ik was alleen en alhoewel ik het er verschrikkelijk goed vanaf had gebracht (had ook een stoffelijk overschot repatriëring kunnen zijn geweest) viel het enorm vies tegen toen ik eenmaal terug in het hotel was. Ondanks tientallen disney castmembers die het zo gek niet kon om letterlijk alles voor me te doen en regelen werd het al snel duidelijk dat alleen zijn niet erg ideaal was. Ik kon nog geen half uur per dag van bed af. Het heeft een paar dagen geduurd voor ik dit toe kon geven voor mezelf, omdat dit toegeven was dat de vakantie echt over was en ik bedacht had dat ik terug zou gaan naar vakantie-vier-modus zij het in een lagere versnelling. Vanwege het gebeurde mocht ik echter de volgende dik 2,5 weken nog niet vliegen, medisch onverantwoord. Dus repatriëring was geen optie. ASR is een van de unieke waarbij het mogelijk is om als alleenreizende 1 persoon in te laten vliegen als hulpverlener als er zich iets voor doet op vakantie waardoor je door medische zaken hulp nodig hebt maar niet (meer) in het ziekenhuis ligt. Waar bij de meeste verzekeringen alleen familie over zou mogen komen ten tijden van opname of zelfs alleen die eerste dagen op de IC (i.v.m. levensbedreigend), dus niet zo bij ASR. Bovendien met volledige vrije keuze wie ik over wil laten komen, al zou dat mijn buurvrouw zijn geweest. Zodoende is mijn moeder over gekomen. Een unieke dekking, volgens mijn contactpersoon bij SOS International de eerste keer ooit dat men dit ooit gedekt had gezien. Ze vertelde me in eerste instantie ook dat ze het uit zouden zoeken maar ervaring leerde dat het eigenlijk nooit gedekt was. Ik ken mijn polissen voor ik ze afsluit en was hiervan op de hoogte en dit was een van de dekkingsopties waarom ik dit pakket heb afgesloten als iemand met chronische ziekte en vaak alleen reizende. En het moet gezegd worden, het was ook allemaal binnen no time netjes geregeld. Net zoals vele andere extra kosten die gemaakt zijn die lang niet standaard altijd maar gedekt zijn, extra uitkeringen etc. (dekking voor eventueel ongenoten vakantiedagen en opnamedagen zijn redelijk veel voorkomende opties binnen annuleringsverzekeringen).
Nooit ook maar enige hobbel met ze gehad. Altijd erg snelle afhandeling, geen opzoeken van grenzen om claims eventueel af te wijzen of wat dan ook. Idem dito voor Sos International overigens. Erg vlot, professioneel, menselijk en ongelooflijk doortastend en uitgebreid. Ik hoop zowel ASR als SOS nooit meer nodig te hebben, al vermoed ik dat dit niet zal gebeuren. Maar wanneer ik ze nodig heb, weet ik dat ik een goede, bij mijn wensen passende dekking heb en in geval van medische grotere problemen SOS een prettige alarmcentrale is om mee te werken. (heb er minder doortastend of klantgericht meegemaakt)
Belangrijkste bij alles; de wensen van het reisgezelschap. Daar passend aanbod bij zoeken zal opties al doen inzoomen. Blijft dan nog over zaken als prijs, kwaliteit, klanttevredenheid, eventuele extra dekkingen die sommige opties bieden of hogere of lagere eigen bijdrage en wat al niet meer. Wat voor mij een perfect pakket is, zal voor mijn buurvrouw totaal niet passen. Zoveel mensen, zoveel wensen.
-
Ik ga toch overstappen maar zat een beetje met de vraag of een reeds geboekte reis weer onder de nieuwe annulering valt. Dat is dus zo, zie laatste regeltje citaat!
PS: dit is van UNIVE
Artikel 3 Wanneer geldt uw annuleringsverzekering?
Uw verzekering geldt:
•
zolang u een woonadres in Nederland heeft, en
•
voor reizen van maximaal 180 dagen
De verzekering geldt voor reizen die ná de ingangsdatum van de verzekering zijn geboekt. En voor reizen die
in de 7 dagen vóór de ingangsdatum van de verzekering zijn geboekt.
Is de reis langer dan 7 dagen vóór de ingangsdatum van de verzekering geboekt? Dan geldt de verzekering
alleen als:
- de vertrekdatum van de reis langer dan 1 maand na de ingangsdatum van de verzekering ligt, of
- u direct voor het afsluiten van deze verzekering een andere annuleringsverzekering had
-
bij Unive werd ons geadviseerd naast de doorlopende reisverzekering, de medische kosten extra bij te verzekeren omdat als een toerist uit het buitenland (micheal heeft dit ook al eerder aangegeven) nh ziekenhuis moet je al gauw in een prive kliniek belandt. De reisverzekering is vaak gebaseerd op de kosten bij verblijf in een ziekenhuis in Nederland, in de USA kan dat aardig oplopen. (denk aan duizenden euro's)
-
ik ben bang dat ik misschien ook voor het eerst mijn verzekering moet gaan gebruiken want ik ben 2 wkn geleden plotseling opgenomen in het ziekenhuis
met galstenen en een ontstoken galblaas.
Operatie lukte niet en ik moet nu wachten totdat de ontsteking weg is voor een nieuwe operatie maar dit kan misschien nog 2 mnd duren en dan nog
herstellen en ik vertrek op 27-4.
nu heb ik op het moment geen last en misschien blijft dat zo en kan ik de operatie na de vakantie doen maar vette dingen eten ( spare ribs e.d. )
zit er dan niet bij en daar had ik me zo op verheugd en stel je voor dat ik dan wel last krijg daar dan heb ik een probleem want mijn verzekering
dekt schijnbaar geen 'lopende ziekte' en mijn zorgverzekering zal niet voldoende zijn.
ik heb een reis en annuleringsverzekering bij de ING maar geen werelddekking want dat moest ik nog afsluiten.
Maandag controle en gesprek dus ik hoop dat we alles kunnen versnellen zodat ik onze eerste droomvakantie naar Florida niet hoef te annuleren ,
kost je ook altijd geld maar de kids zullen ook ontroostbaar zijn...
-
Wat vervelend Schil! Jullie zouden op hetzelfde vliegtuig zitten als ons, weet ik nog. Sterkte in ieder geval!!
-
Wat vervelend, maar op zich kun je gewoon met galstenen reizen, ik zou me daar niet door laten tegen houden!
5 jr geleden werd dit ook bij mij geconstateerd, vlak voor onze reis naar SanFran. Ik barstte in huilen uit, zo verheugd op de reis... In overleg met de arts met een berg diclofenac toch gegaan en na de reis direct geopereerd.
Helaas geen vette dingen kunnen eten, maar ja, als dat het ergste is. Je hoeft dan iig niet je kinderen teleur te stellen en toch naar Florida. Beterschap en sterkte!
gr Esther
-
toch te hopen dat je de verzekering niet nodig hebt en een hele fijne vakantie hebt.
-
@sunnyrojo
Deze reactie kreeg ik van Unive
Hieronder treft u het antwoord op uw vraag aan:
U informeert naar de medische kosten op de Univé reisverzekering.
Univé adviseert medische kosten mee te verzekeren indien u niet voor 100% voor ziektekosten in het buitenland op uw eigen zorgpolis bent verzekerd.
In ons reglement wordt niet gesproken over ziekenhuis of kliniek. De vergoeding voor medische kosten worden als volgt omschreven:
Wij betalen alleen medische kosten voor zover ze:
• hoger zijn dan de dekking op basis van uw zorgverzekering
• niet verzekerd zijn op uw zorgverzekering
Medische kosten in het buitenland
Wij betalen vanaf de eerste dag van de behandeling. Dit doen we tot u terug bent in Nederland. We betalen
uw medische kosten maximaal een jaar.
Tijdens verblijf in het buitenland heeft u contact met de alarmcentrale en in overleg wordt bepaald welke kliniek of ziekenhuis het beste is voor de patiënt.
Wij hopen u hiermee naar tevredenheid te hebben geantwoord.
Heeft u naar aanleiding hiervan vragen of opmerkingen, neemt u dan via e-mail contact met ons op.
Nu nog even gevraagd of de annulering ook geldt voor reis die in losse onderdelen is geboekt. Ik moet deze optie overal aanvinken maar bij Unive is er geen letter over te vinden...
-
ik denk dan het goed begrepen te hebben, de medische kosten in een nederlands ziekenhuis zijn lager dan in Amerika en in principe zijn we voor de Nederlandse kosten in onze ziekenhuizen verzekerd dus als je als toerist in Amerika in een duurder (volgens de Nederlandse dekking) ziekenhuis of duurdere kliniek komt te liggen wordt dit niet helemaal vergoed en zo zat een andere client vorig jaar met een extra kostenpost van 50.000,00 euro, dat risico loop ik dan liever niet voor die paar euro extra.
Bedankt voor je reactie trouwens.
-
De losse onderdelen van Unive zijn gedekt maar wel afzonderlijk van elkaar. Mocht je dus niet kunnen afreizen door een gedekte voorwaarde is alles gedekt (ook wat los geboekt is). Maar mocht de villa zijn afgebrand dan krijg je dus niet de tickets vergoed. (sommige aanbieders doen dit wel.) Heb toch voor Unive gekozen met de verhoogde dekking en de alles terug optie, dus als je terug naar huis moet door een gedekte optie uit de voorwaarde krijg je niet de resterende dagen van je geplande reis vergoed maar de hele reis.
-
Annuleringsverzekering prijzen
Voor onze vakantie van volgend jaar zien we bij ticketaanbieders zoals tix.nl - vliegwinkel.nl - etc dat de annuleringsverzekering flink duurder zijn geworden. Deze liggen nu rond de 170€ voor 4 tickets die samen 2.300€-2.700€ kosten.
Iemand een idee hoe dat kan. Voor de tickets van dit jaar was deze verzekering maar 100€ via Expedia.
-
Re: Annuleringsverzekering prijzen
heb even voor je gerekend, op verschillende sites een doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering (dus beide) komt ongeveer op 14 euro per maan, dus ja reken maar om
Let wel altijd goed op dat de annuleringsverzekering voldoende dekt per persoon, ticket, villa en auto (auto kan je meestal gratis annuleren) is toch veel geld.
Dus ja ik vindt het veel geld en heb ook een doorlopende verzekering. Kan je overal voor gebruiken, alle reisjes, of dag tripjes zijn verzekerd als je ze van te voren boekt.
Dus als ik jouw was zou ik opteren voor een doorlopende reis en annuleringsverzekering.
-
Re: Annuleringsverzekering prijzen
Dat is ook mijn advies....
-
Ook van mij,...
Inderdaad wel even naar je dekking kijken. Meestal is de standaard dekking 1500 pp met een max van 6000 per polis (gezin).
Voor de meeste van ons zal dit niet dekkend zijn, je kan bij veel aanbieders de dekking verhogen naar 3000 pp met een max van 12000 per polis (gezin) (er zijn ook nog varianten natuurlijk)
-
Als we toch bezig zijn met polissen : let er even op tot welke leeftijd kinderen op de polis mee verzekerd kunnen worden bij een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Bij ING bijvoorbeeld maar tot hun 21e ( onze dochter zit sinds deze maand op kamers en dan ga je je opeens weer verdiepen in verzekeringen...)
-
goed punt.
Zoals Aneglique reeds opmerkt goed kijken naar het bedrag.
Wij hebben 2500,-- pp, en dat is voldoende voor ons. Je kon kiezen in staffels van 500 euro...
-
Je kunt ook een standaard doorlopende reis- en annuleringsverzekering hebben waarbij je voor een specifieke reis een hoger bedrag kunt verzekeren. Kwestie van rekenen wat het voordeligste is
-
Ik merkte eigenlijk hetzelfde. Een doorlopende verzekering voor een jaar was zelfs GOEDKOPER dan een éénmalige verzekering, echt te idioot voor woorden :p
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
hockey
............. Bij ING bijvoorbeeld maar tot hun 21e ( onze dochter zit sinds deze maand op kamers en dan ga je je opeens weer verdiepen in verzekeringen...)
Dan moet je wellicht nog opletten of ze ook niet inwonend moeten zijn, al zijn ze dan nog geen 21 jr.
-
Nee, ze hoeft niet inwonend te zijn.
-
Zoooow daar schrik ik van, had niet gedacht dat er een max aan de annuleringsverzekering zou zitten.. Bij mij (ZLM) is dat ook 1500€ pp.. Dat is precies wat ik tot nu toe heb uitgegeven... Goed dat ik dat weet voor de vakanties die nog gaan komen... Thanks voor de info en het feit dat ik aan dit soort zaken herinnert word.
-
Ik heb mijn vliegtickets al gekocht, die zijn verder niet wijzigbaar dus als ik niet vlieg dan geen geld terug.
Vervolgens boek ik mijn huis in Florida, die betaal ik uiteindelijk in z'n geheel voordat ik vertrek.
Ik koop nu alvast kaartjes voor de pretparken, ook dat moet je ineens voldoen.
In Maart sluit ik mijn doorlopende reisverzekering+annuleringsverzekering af, dat mag want het is nog ruim voor vertrek (Juli).
Vervolgens moet ik in Juli 1 week voor vertrek door onvoorziene omstandigheden (zoals genoemd in de polisvoorwaarden) mijn reis annuleren.
Krijg ik dan al het geld terug dus: vliegtickets, huur huis, pretparkkaartjes, evt. Hotel overnachtingen die niet te annuleren zijn?
-
Volgens mij moet je binnen 2 weken nadat je geboekt hebt een annuleringsverzekering afsluiten. Het heeft dus niets met je vertrekdatum te maken.
-
Bij de ING annuleringszekering (maar is volgens mij bij alle annuleringsverzekeringen zo) is het dat je deze binnen 14 dagen na boeking moet afsluiten. De dekking geldt daar ook voor los geboekte onderdelen maar als je over het verzekerde bedrag komt moet je wel weer je verzekering verhogen. Dus let op het afsluiten moet wanneer je boekt en is niet afhankelijk van wanneer je gaat of betaald!
-
Bij Unive zijn de regels soepeler: Is de reis langer dan 7 dagen vóór de ingangsdatum van de verzekering geboekt? Dan geldt de verzekering alleen als: - de vertrekdatum van de reis langer dan 1 maand na de ingangsdatum van de verzekering ligt.
Maar terug naar de hoofdvraag: alles wat ik al aanbetaald/betaald heb krijg ik dus vergoed ?
-
Dat is heel soepel van Unive! Alles wat je (aan)betaald hebt, bij de reis hoort en aan de voorwaarden voldoet zou dan vergoed moeten worden. Maar soms zijn er ook andere regels voor zelf samengestelde reizen dus voor alle zekerheid: bel Unive.
-
Ik vraag me af hoe kaartjes voor de pretparken gezien worden.
Als je meerdaagse kaartjes hebt gekocht en je gebruikt ze totaal niet, dan kan je ze wellicht teruggeven, misschien onder aftrek van kosten en wordt dat de schade..
Ook kans dat er geredeneerd wordt, dat je ze gewoon later kunt gebruiken en niets vergoed krijgt.
-
Die van die pretpark kaartjes vind ik ook een moeilijke en kunnen een belangrijk deel van de kosten zijn.
Misschien dat een ervaringsdeskundige op dit forum er iets over kan zeggen.
Gewoon bellen naar Unive is natuurlijk ook handig.
-
Misschien een tip. Let goed op werelddekking voor je reisverzekering. Dit jaar is de werelddekking uit de basisverzekering gegaan. Voorheen was het ook al belangrijk om die werelddekking te hebben, maar vanaf dit jaar helemaal. Amerika is een heel duur land wat betreft gezondheidszorg. Je moet er niet aan denken om dit zelf te moeten betalen.
-
Ik neem aan dat je de basisverzekering voor ziektekosten bedoeld. Om enige verwarring hieromtrent te voorkomen.
zover ik weet vergoed een annuleringsverzekering enkel de totale reis en de accomodatie. De losse dingen als entreekaartjes etc worden, zover mijn kennis strekt, niet vergoed. Deze zijn waarschijnlijk ook later nog inwisselbaar of vrij overdraagbaar.
opvallend trouwens de soepele regels van Unive, de meeste verzekeringen hanteren inderdaad de 14 dagen regel.
is een doorlopende reisverzekering met voldoende annuleringsdekking niet handiger ipv een en ander los af te sluiten?
vaak als je 1x per jaar op vakantie gaat heb je dat er al uit.
-
Dat van die entreekaartjes is ook per verzekering verschillend, Unigarant bijvoorbeeld, verzekerd wel vantevoren gereserveerde entreebewijzen....ook als ze in je pakket zitten via touroperator zijn ze volgems mij bij iedere verzekeraar gedekt.
-
Ja sorry, ik bedoel de basisverzekering van de zorgverzekering.
-
Waar baseer jij op dat dit uit het basispakket van de zorgverzekering is gehaald ? Er is over gesproken maar zover ik na kan zoeken is de wereld dekking NIET uit het basis pakket gehaald. Mocht jij ergens iets hebben waaruit dit wel blijkt zou ik daar graag een linkje van ontvangen.