-
Re: insulinepomp en medicijnen
Ik heb geen ervaring met Virgin Atlantic maar ben wel een frequent flyer. Ik zie vaak mensen bij de security met medicijnen in een aparte doorzichtige plastic verpakking. Mijn ervaring is dat men in de UK vaak nog strenger is dan in andere landen dus ik raad je aan om de spullen in een aparte tas te doen en eventuele vloeistoffen die hierbij horen in een doorzichtige verpakking (die liggen er voldoende bij de security). Verder zou ik een Engelstalige doktersverklaring meenemen die omschrijft welke materialen je dochter nodig heeft (ook handig voor de terugvlucht!).
>off topic<: wij vliegen ook as zaterdag met Virgin Atlantic van Manchester naar Orlando dus ik denk dat we in hetzelfde vliegtuig zitten...
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
hgommers
klopt het dat je deze spullen inderdaad gewoon handbagage mee kan nemen?
Hier vind je alsvast een topic waarin het een en ander over het meenemen van medicijnen vindt. Voor het meenemen van de medicijnen heb je met verschillende instanties te maken: je luchtvaartmaatschappij en TSA. De TSA regels zijn duidelijk, je zult van hen geen last hebben. De Faq's van Virgin geven geen helder antwoord op je vraag. Waarom stuur je ze geen mailtje, dan hoor je het uit de eerste hand?
-
Hun website vermeldt:
Citaat:
If you have a medical reason that means you need to inject during the flight you are permitted to carry syringes in the cabin. However, you must be able to produce medical evidence, such as a doctor’s letter when you check in or at security screening. The letter should be kept with you at all times. All medication must bear a label indicating the name of the medication and the person to whom it is prescribed.
Oftewel: OK, maar wel met originele etiketten van de apotheek en een medisch paspoort.
Contact hierover opnemen met Virgin zou ik zeker doen. Zodoende sluit je in ieder geval uit dat er iets mis is als je op de luchthaven staat, en dan evt. niet mee zou kunnen.
Better safe then sorry!!
-
Hoi,
Je bent zeker wel laat met alles.
Ik moet ook insuline meenemen (heb sinds kort insuline en ben gelijk op onderzoek uit gegaan). Hiervoor gebruik ik een tas van Frio, daarijn kun je de insuline koel houden. Deze blijft dagenlang koel dus ook handig voor daar in de parken, te activeren met koud water.Ik denk dat je die alleen nog kunt krijgen door langs een winkel te gaan die deze tassen verkoopt. Je hebt een medische verklaring van de huisarts nodig en een medisch paspoort van de apotheek. Vraag ook om een recept mocht je daar in de problemen komen. Alles mag je meenemen als het maar afgesloten is. Open verpakkingen kunnen eventueel weggegooit worden.
Mocht je nog vragen hebben stel ze dan, op het forum kunnen we je van genoeg info voorzien.
Groet,
Gwenda
-
we hebben contact gehad met Virgin atlantic. Zij hebben een aantekening gemaakt zodat het geen problemen geeft. Alle materiaal kan dus in de handbagage meegenomen worden.
Bedankt voor de adviezen...
-
Citaat:
hgommers
Alle materiaal kan dus in de handbagage meegenomen worden.
Mooi zo! Eén partij is dus voor 100 % geregeld. Ik zou voor vertrek nog even op de site van TSA kijken hoe je de spullen het best door de verschillende security checks loodst. Belangrijkste steekwoorden: medicijnen en toebehoren apart verpakken, voorafgaand aan security check melden en medicijnpaspoort beschikbaar houden. Het is bekend dat lang niet alle medicijnen worden gecontroleerd, maar als je controle hebt, kan je in de US of A maar beter aan alle regeltjes voldoen. Om met Michael66 te spreken: Better safe than sorry.
-
Hallo,
Ik draag een epipen bij me. Dit is een injectiepen die ik moet gebruiken bij een allergie aanval om te voorkomen dat ik in shock raak.
Ik heb geinformeerd bij de apotheek, en van hen krijg ik een medisch paspoort. Hier staat dus op dat ik in het bezit ben van die medicijnen. Ik draag dat gewoon bij de medicijnen in mijn handbagage.
Succes en een fijne vakantie toegewenst!
Groetjes, Ingrid
-
Mijn kinderen hebben allebei een insuline-pomp. En ik heb zelf ook suikerziekte en dus altijd pennen en insuline bij me. Wij hebben altijd een Engelstalige verklaring bij ons (nog nooit nodig gehad, en wij zitten echt wel aardig wat in het vliegtuig ....). Wij doen insuline en dergelijke nooit in aparte zakjes en zo. Zolang het maar duidelijk is dat het insuline is (etiketten en zo erop).
Wij hebben er nog nooit vragen over gehad. Ik vlieg zelf vaak, heel vaak, ook ik heb nog nooit vragen hierover gehad. Mijn kinderen hebben pas sinds kort een insuline-pomp. En laatst werd 1 van de kids in de US wel even raar aangekeken, maar toen we zeiden 'diabetic, insulin', toen was alles prima en konden we gewoon doorlopen. Ze begrijpen het gelijk.
Wel een grappige ervaring gehad, bij het wachten op de koffers mag je niet bellen in de US. Mijn zoon liep met zijn pomp te 'spelen' (tijd goed zetten en zo, etc etc) en toen kwam er iemand op ons af, of hij zijn mobiel weg wilde doen :mrgreen: ! Toen we zeiden dat het voor zijn diabetes was, was er natuurlijk geen enkel probleem.
Mijn conclusie, zorg dat je wel een verklaring en dergelijke hebt, maar iedereen is erg begrijpend hierover. Veel plezier, en goede reis ! En inderdaad, ALLES in je handbagage, voor de zekerheid NIETS in het bagageruim !
-
Zalf hoe meenemen in vliegtuig (medicatie)
Ik heb soms last van allergie en hiervoor heb een zalf je gekregen van de dokter.
Nu is alleen mijn vraag moet ik de zalf met de handbagage meenemen of in de koffer, zit met valt dit onder vloeistof of niet.
Heb een doktersverklaring voor alle medicijnen dus ook voor deze.
-
Re: Zalf hoe meenemen in vliegtuig
Je mag het in de handbagage meenemen, mits deze in een hersluitbare doorzichtige plastic zakje (1 liter) zit. Het potje/tube mag ook niet meer dan 100 ml zijn. Als je de regels volgt en met je doktersverklaring zou het geen probleem moeten zijn!
-
-
Toyota; zolang als je een medisch paspoort regelt (belangrijkste data zijn; jou NAW-gegevens, nederlandse en engelse naam van de zalf, handtekening huisarts, dosering), de orginele verpakking bij je hebt en er netjes het apothekersetiket op zit, kun je de zalf gewoon meenemen ongeacht de inhoud ervan. Medische vloeistoffen zijn namelijk vrijgesteld van de 3-1-1 regel. Wel is het handig om alle medicatie in 1 zak/tas te stoppen zodat je die in 1 greep te voor schijn kunt toveren. Zodra er bij de controle om het 3-1-1 zakje wordt gevraagd, tover je dus ook de zak medische vloeistoffen te voor schijn.
Citaat:
Natasja L.
Je mag het in de handbagage meenemen, mits deze in een hersluitbare doorzichtige plastic zakje (1 liter) zit. Het potje/tube mag ook niet meer dan 100 ml zijn. Als je de regels volgt en met je doktersverklaring zou het geen probleem moeten zijn!
Dit geldt niet voor vloeistoffen op medisch voorschrift. Die zijn uitgezonderd van de 3-1-1 regel. Je mag daarvan dus 'onbeperkt' meenemen in de handbagage.
Zelf reis ik met een halve koffer handbagage (naast een volle koffer die ingecheckt wordt) aan medicatie en medische supply. Een deel daarvan is vloeibaar en/of bevat vloeibare componenten. Ik kom zeer ruim uit boven de 3-1-1 regel. Geen enkel probleem om op deze manier te reizen, omdat het medische noodzaak is. Wel dient men de nodige papieren bij zich te hebben -ondertekend door arts-, orginele verpakking mee te nemen en engelse naam van product. C'est tout.
Hetzelfde geldt ook voor medische voeding (= vaak in vloeibare vorm). Een 'gemiddelde' passagier mag bijv. niet zijn/haar van huis meegenomen liter fles frisdrank mee aan boord nemen i.v.m. de 3-1-1 regel. Iemand die echter gebruik dient te maken van medische (bij)voeding, mag dit wel meenemen in grotere volumes dan de 3-1-1 regel behelst.
Medisch overruled de 3-1-1 regel, mits je je aan de regels houdt geldend voor medische vloeistoffen.
-
Alles is al gezegd eigenlijk... ik heb zelf ook insuline meegenomen naar The States met een Novopen. 'Gewoon' in de handbagage, niet in een aparte zak, maar wel alles bij elkaar. Een medisch paspoort en een verklaring van de internist, beide in het engels. En zelf heb ik bij de controles aangegeven dat er insuline met toebehoren in de tas zat. Ze kijken je dan echt aan van 'ja, en wat moet ik daar mee?'. Hoe dan ook, volgens mij kan je het best gewoon open zijn.
Wel een goede tip over die koeling; had zelf ook zo'n klein thermosgeval bij me. Dan wordt die insuline aan minder temperatuurwisselingen en vooral niet aan hoge temperaturen blootgesteld.
En verder is het... genieten maar! Fijne vakantie!
-
Re: Douane en invoer medicijnen (opiaten)
ik weet dat dit een `overjaars` topic is :oops:
maar was druk aan het zoeken over medicijnen in florida
en dit topic sluit mooi aan
ik gebruik namelijk ook Hydrocortisone en Florinef (fludro-cortisone)
en was benieuwd of ik dit makkelijk mee kon nemen, zeker omdat ik geen vaste dosis heb ,is het moeilijk in te schatten hoeveel tabletten ik mee zou moeten nemen op reis, heb ook geen idee hoe ik op het tijdverschil ga reageren....(heb nog nooit gevlogen, en ben niet verder dan europa geweest)
en aangezien ik op gevoel het `stresshormoon moet aanvullen, kan ik dat voor vertrek dus moeilijk inschatten
ik vermoed uit de reactie van paula dat ze adisson zou hebben .
als dit klopt ben ik zeer geintresseerd in haar ervaring met het reizen en tijdverschil, enz
verder slik ik ook regelmatig zoethoutcapsules of drink ik veel zoethout thee(waardoor ik minder cortisones nodig heb,zoethout is een natuurlijke `cortisone`)
is dit in Amerika te verkrijgen net als hier bij een drogistery of supermarkt
zodat ik dat niet mee hoef te nemen
-
ik heb dit topic gelezen (erg duidelijk geschreven!) maar toch heb ik nog 1 vraagje.;)...
denken jullie dat het noodzakelijk is dat ik vooraf al aangeef op papier dat ik concerta bij heb voor 14 dagen?
-
Voor dergelijke gevallen; ga uit van het 'ergste scenario' en bijbehorende dosis. Dat kan vervolgens verwerkt worden in de papieren, zodat je bij je hebt wat je nodig hebt. Dus stel; je gebruikt standaard 1 keer per dag en dat kan oplopen tot 4 keer per dag. Dan neem je voor een week dus 7 x 4 dosissen mee. Zo verwerkt arts het ook in de papieren en niets aan het handje.
Qua tijdsverschil; je moet 6 uur tijdsverschil overbruggen. Makkelijk -en niet te belastend vaak voor lijf- is om dit te doen door steeds een uur te schuiven met de inname. Zelf begin ik hier voor vertrek al mee. Dus als ik normaal gesproken altijd om 8 uur 's morgens slik, dan verschuif ik dat een paar dagen voor vertrek naar 9 uur. Vervolgens naar 10 uur, en dan naar 11 uur bij vertrek. Eenmaal in Florida is dat dus 5 uur 's morgens. Daar ga ik ook weer schuiven. Eerst naar 6 uur, een dag later naar 7 uur, dag daarna naar 8 uur. En zo kom ik weer op het tijdschema wat voor mij prettig werkt. Bij terugkomst doe ik hetzelfde maar dan naar de NL tijd.
Voor andere mensen werkt het het meest prettig om qua medicatie op NL tijd te blijven leven. Dus op de tijden die je in NL zou hanteren om medicatie te gebruiken, ook in Florida blijven toepassen. Loop je wel het risico van verwarring, maar voor velen werkt het ook goed.
Sus, er wordt op de ESTA-formulieren niet naar gevraagd. Wél dien je bij alle vragen richting 'drugs' met ja en amen te reageren. Concerta valt voor de Amerikanen onder strikte regelgeving, dus zorg dat je alle benodigde papieren bij je hebt. Je hebt vaker geen dan wel controle, maar als je een keer aan de beurt bent dan is het hebben van de juiste papieren wel erg prettig. :)
-
Mijn dochter gebruikt Concerta. Ik heb voordat wij naar Florida even goed uitgeplozen wat je moet doen. Alle medicatie die je hebt moet je in de orginele verpakking meenemen in je handbagage. Daarnaast moet je een verklaring van de voorschrijver (arts of psychiater) in het Engels kunnen laten zien als er om gevraagd wordt. In die verklaring dient te staan hoeveel medicatie je gebruikt en waarvoor.
Overigens heeft bij de check niemand in onze handbagage gekeken.
-
Meestal wordt er inderdaad niet gecontroleerd. En dan komen er nog eens vooroordelen bij om de hoek kijken ook ( "Och mevrouw, U gebruikt een rolstoel, het zal wel kloppen dat U zoveel heftige zooi invoert". :o Gebeurt overal ter wereld, overigens). Maar als ze je er net uitpikken, dan ben je blij dat je alles in orde hebt.
In orginele verpakking kun je bij grote verpakkingen overigens tot een handzamer formaat reduceren. Benodigde hoeveelheid medicatie uit de verpakking halen, verpakking plat opvouwen en te samen in een ziplock zak vervoeren. Doordat je daar de lucht uit kunt duwen, pakt dat stukken kleiner in. Zeker bij grote hoeveelheden word je daar qua gesleep blij van.
Qua concerta; laat ook vermelden hoeveel je totaal bij je hebt! Enkel dosis is niet genoeg, juist omdat het zo 'recreatief aantrekkelijk' is. Zelf heb ik welgeteld 1 keer een controle gehad en laat dat nu net een van de dingen zijn waar destijds op gecontroleerd is. Ging in mijn geval weliswaar om daadwerkelijke opïoiden, maar concerta wordt veelal gelijk gesteld qua regeling.
-
Ik vraag mij af hoe anderen, wanneer ze (zware) medicijnen meenemen, het groene I94-W formulier invullen. Hier wordt immers gevraagd of je een "physical or mental disorder" hebt. Zodra je "ja" invult moet je voor je afreist, contact opnemen met de Amerikaanse Ambassade. Je kunt dan kennelijk formeel niet meer onder het visawaiver program reizen.
Wij nemen zelf, vanwege een "physical disorder" bijvoorbeeld Epo ampullen en injectienaalden mee. Keurig met alle papieren er bij, in de handbagage en er is ons nog nooit om uitleg gevraagd. Maar op het groene formulier vullen we nog steeds "nee" in bij de genoemde vraag over de physical disorder. Ik vraag mij wel eens af of we hier, bij een echt strenge controle, mee weg zullen komen. Iemand ervaring?
-
Teleton; er wordt gevraagd 'do you have a communicable disease, physical or mental disorder, or are you a drug abuser or addict'.
De eerste heeft van doen met besmettelijkheid. Heb ik niets mee van doen. De 3e; niets mee van doen, ben geen verslaafde.
Als je wat verder googlet (of hoe je dat ook spelt), dan leer je dat het bij die 2e vooral gaat om huidige of eerder doorgemaakte lichamelijke en/of psychische aandoeningen met potentieel gevaarlijk gedrag. En dan is het antwoord op de vraag dus (voor mij althans) nee.
Nu valt het 'redelijk' op dat er lichamelijk iets niet helemaal 100% is, in mijn geval. Zelfs de meest ongeïnteresseerde TSA-beambte ziet dat nog. ;) Kom je gewoon mee weg, omdat het dus niet zo zeer gaat om ziek zijn maar om het potentieel 'gevaarlijk' zijn voor de Amerikaan.
-
Ja, eindelijk de info gevonden. Kon het helaas niet 1-2-3 op de website van de US ambassy in NL vinden, dus heb het van de US ambassy in Canada geplukt (zelfde VWP regels). Weet niet of ik hier mag linken, dus ik quote even;
Citaat:
When would I check the box "yes" for the portion of question "A" that asks: "Do you have a communicable disease?
Only answer yes if one of the following applies:
Communicable Diseases
- Chancroid
- Gonorrhea
- Granuloma inguinale
- Human immunodeficiency virus (HIV) infection
- Leprosy, infectious
- Lymphogranuloma venereum
- Syphilis, infectious stage
- Tuberculosis, active
When would I check the box "yes" for the portion of question "A" that asks about a physical or mental disorder?
Answer "yes" if you:
- have a physical or mental disorder and behavior associated with the disorder that may pose or has posed a threat to the property, safety or welfare of the individual or others; or
- have had a physical or mental disorder and a history or behavior associated with the disorder that has posed a threat to the property, safety or welfare of the individual or others and which behavior is likely to recur or lead to other harmful behavior.
Answer "No" if:
- You currently have no physical or mental disorders; or
- You have or had a physical or mental disorder without associated behavior that may pose or has posed a threat to your property, safety or welfare or that of others; or
- You currently have a physical or mental disorder with associated behavior, but that behavior has not posed, does not currently pose nor will pose a threat to your property, safety or welfare or that of others; or
- You had a physical or mental disorder with associated behavior that posed a threat to your property, safety or welfare or that of others, but that behavior is unlikely to recur.
-
Weet iemand toevallig of de regelgeving met betrekking tot de invoer van het medicijn Dexamfetamine sulfaat gelijk is aan de invoer van ritalin/concerta?
Mijn ADHD-ertje kan niet tegen een stofje dat in ritalin-achtige medicatie zit en gebruikt dus dit tweede keus medicijn.
Ben bang dat alleen al de naam amfetamine alle alarmbellen af laat gaan:sad:
-
Rebel,
stap 1 is om te checken of het mee mag de VS in. Dat kun je checken via de website van de FDA of desbetreffende medicatie daar op de markt toegestaan is. Moet je wel de engelstalige en/of latijnse naam weten. Stel het is op de Amerikaanse markt niet toegestaan, dan mag het niet ingevoerd worden. Ook niet voor persoonlijk gebruik.
Ik kan het niet 1-2-3 vinden, maar wat ik snel van google begrijp zal het waarschijnlijk tevens een andere naam hebben (medicatie is ook niet terug te vinden onder deze naam in Farmacotherapeutisch Kompas, oftewel de 'grote bijbel' der medicatie die o.a. artsen gebruiken), dus ik zal waarschijnlijk verkeerd zoeken. Je kunt hier zoeken op alfabetische volgorde; http://www.accessdata.fda.gov/script...1&StepSize=100
OK, dus nu weet je of het toegestaan is (of niet). Uitgaande van de info die je geeft -en de naam amfetamine- mogen we vermoeden dat het geen 'lieverdjes' zijn die pillen. Met logisch verstand kom je dan al snel tot een put waarop je mag verwachten dat je e.e.a. aan bewijslast bij je moet hebben om aan te tonen dat je niet aan het smokkelen bent, maar slechts kind wilt behandelen.
Oftewel;
-medisch paspoort laten invullen, en
- aparte! medische verklaring in engels met daarop o.a. NAW-gegevens, medicijnnaam (ook in engels en/of latijns de werkzame stofnaam), dosis, aantal dagen dat je reist en dus totale aantal pillen waarmee je reist
- braaf 'ja' antwoorden op vragen omtrent medicatie die je bij je hebt.
-
Hoi Shokblade,
Op de door jou opgegeven site heb ik het middel "Adderall" gevonden, bij de uitleg staat:
(AMPHETAMINE ASPARTATE; AMPHETAMINE SULFATE; DEXTROAMPHETAMINE SACCHARATE; DEXTROAMPHETAMINE SULFATE)
Mag ik aannemen dat hier hetzelfde medicijn maar dan onder een "merknaam" wordt bedoelt? Zo ja, betekend het dan ook dat met medicijn ingevoerd mag worden?
Natuurlijk zorgen we ook netjes voor een medisch pasport en medische verklaring, dat spreekt voor zich!
-
Rebel, de apotheek kan het je 100% zeker vertellen of het hetzelfde is maar zo leest het inderdaad wel weg. Let nog even op de dosering, al loopt dat vervolgens 9 van de 10 keer wel los. (met wat gegoogle kom je er ook al snel achter dat Adderall gebruikt wordt voor ADHD, klinkt dus als hetzelfde)
Als het door de FDA goedgekeurd is, mag je het inderdaad invoeren voor eigen gebruik met de benodige papieren die je zoals al gezegd zult regelen.
-
Bedankt voor de info Shockblade! Ik zal nog wat info opvragen bij de apotheek, maar ik heb het gevoel dat het wel goed zit.
Rest nog de benodigde papieren regelen en bijna 8 maanden wachten.:sad:
-
Vliegen: Niet voorgeschreven 'medicijnen'
Volgende week zondag is het zo ver, dan gaan we beginnen met onze reis. Nu zit het eerste gedeelte van de reis me niet zo dwars, want dat is maar een uurtje. Maar de dag erna is de vlucht toch wel wat 'heftiger' en duurt het 9 1/2 uur.
Het probleem is dat ik vlieg met een man met extreme vliegangst en een kind die moeilijk in slaap kan komen als ze niet gewoon in haar bed ligt. 'Feest' dus... #-o
Voor mijn man heb ik nu pilletjes gekocht: valdispert rust extra sterk. Nou maak ik me hier niet zo'n zorgen om, want het zijn pilletjes. Ik denk dat we daar wel mee weg komen.
Maar voor mijn hyperactieve dochter heb ik na veel websites af gespeurd te hebben: valdispert kids rust gekocht en dat is dus vloeistof. En ja hoor, laat dat nu alleen maar in flesjes van 150 ml komen #-o
Nu zit ik er aan te denken om het over te gieten in een kleiner flesje (als ik iets kan vinden) van 100 ml of minder. Ik weet niet hoe moeilijk ze daar over doen bij het vliegveld? We gaan vanuit Gatwick vliegen (de eerste reis houd ik gewoon alles in de koffer, van Nederland naar Engeland, want dat uurtje vliegen moeten we wel doorkomen)
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben normaal sowieso niet zo van de 'middeltjes', maar het idee om met een oververmoeid kind 9 1/2 uur in een vliegtuig te zitten.... daar krijg ik zelf extreme vliegangst van. ](*,)
-
Re: vliegen met niet voorgeschreven 'medicijnen'
Ik zou je willen aanraden om naar je huisarts te gaan en daar iets voor je man en kind te vragen.
Die Valdispert en andere vrij verkrijgbare middeltjes werken voor geen meter.( als ze wel werkten kon de hele farma industrie zijn boeltje wel inpakken)
Gewoon uitleggen wat er aan de hand is en je huisarts zal je echt wel weten te helpen.
-
Citaat:
Chanti
Ik weet niet hoe moeilijk ze daar over doen bij het vliegveld?
Lijkt mij geen probleem hoor:
TSA regels:
Citaat:
To ensure the health and welfare of certain air travelers, in the absence of suspicious activity or items, greater than 3 ounces of the following liquids, gels and aerosols are permitted through the security checkpoint in reasonable quantities for the duration of your itinerary (all exceptions must be presented to the security officer in front of the checkpoint).
Additionally, we are continuing to permit prescription liquid medications and other liquids needed by persons with disabilities and medical conditions. This includes:
- All prescription and over-the-counter medications (liquids, gels, and aerosols) including KY jelly, eye drops, and saline solution for medical purposes;
-
Yay Ton, jouw google skills zijn beter dan de mijne. Ik ga het gewoon 'riskeren' ;)
@Tinkerbell: Grote kans dat je gelijk hebt, maar om nou helemaal naar de dokter te gaan. Vorige keer hebben we voor de vliegangst van mijn man van de dokter een vergelijkbaar middeltje gekregen, dus dit jaar dacht ik: kan ik ook gewoon zelf bij de apotheek halen. Voor Elora is het anders, maar we zien wel hoe dat gaat. Ik denk namelijk niet dat de dokter echt iets voor haar gaat voorschrijven. En ik wil haar sowieso geen slaappillen ofzo geven. Dat lijkt me niets.
-
Nog wel even opletten op de 100ml hoor, anders kun je het gewoon inleveren.
Kleiner flesje regelen, ziplock zakje er om heen en klaar is Klara.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Meen je dat nou, Gerrit? Voor medicatie en aanverwanten, waaronder ook vloeistof voor kleine kinderen en babies, wordt toch een uitzondering gemaakt? Wel altijd even melden dat je afwijkende hoeveelheden bij je hebt voor je gecontroleerd wordt:
Citaat:
However, if the liquid medications are in volumes larger than 3 ozs each, they may not be placed in the quart-size bag and must be declared to the Transportation Security Officer. A declaration can be made verbally, in writing, or by a person's companion, caregiver, interpreter, or family member. Declared liquid medications and other liquids for disabilities and medical conditions must be kept separate from all other property submitted for x-ray screening.
Medications, baby formula and food, breast milk, and juice are allowed in reasonable quantities exceeding three ounces and are not required to be in the zip-top bag. Declare these items for inspection at the checkpoint. All items including formula, breast milk, and juice will be inspected, however, you or your infant or toddler will not be asked to test or taste breast milk, formula, or juice. Our Security Officers may test liquid exemptions (exempt items more than 3 ounces) for explosives.
Ik ben er vorige reis, toen we voor het eerst met nogal wat spuit- en slikattributen reisden, eens goed voor gaan zitten. Ik kwam er achter dat, naast de regels voor medicijnen ook de TSA regels voor het reizen met kinderen soepeler zijn dan algemeen wordt gedacht. Maar, mocht ik het verkeerd begrijpen of er zijn toch andere ervaringen, dan hoor ik het graag.
-
Persoonlijk zou ik de medicijnen niet overgieten maar gewoon 50 ml. uit het flesje gieten en dan het 2/3 volle flesje meenemen. Gewoon voor de zekerheid dus, want niets is zo lullig om op juist het laatste moment het enige middeltje dat je hebt weg te moeten gooien.
-
Citaat:
Renske1978
Persoonlijk zou ik de medicijnen niet overgieten maar gewoon 50 ml. uit het flesje gieten en dan het 2/3 volle flesje meenemen. Gewoon voor de zekerheid dus, want niets is zo lullig om op juist het laatste moment het enige middeltje dat je hebt weg te moeten gooien.
Hmm, lijkt zo logisch, maar is het niet. Volgens de TSA regels heeft dat nu juist geen enkele zin. De maat van het flesje is immers bepalend, niet de werkelijke inhoud. Van de TSA site:
Citaat:
3.4 ounce bottle or less (by volume) Container size is a security measure. All liquids, gels and aerosols must be in three-ounce or smaller containers. Larger containers that are half-full or toothpaste tubes rolled up are not allowed. Each container must be three ounces or smaller.
M.a.w; als Chanti een flesje van 150 cc met een inhoud van 50 cc in de plastic zak doet, dan kan ze het inleveren. Neemt ze een flesje van 150 cc met medicijnen (ook over de counter) mee en ze meldt het voor controle, is er geen vuiltje aan de lucht.
Lastig, omslachtig, bureaucratisch, onlogisch? Kan allemaal best zijn, maar voor een probleemloze veiligheidscontrole kan je je maar beter precies aan de regeltjes houden. Gewoon, voor de zekerheid, dus.....;-)
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Kleiner flesje regelen, ziplock zakje er om heen en klaar is Klara.
Dit geldt niet voor o.a. medicijnen. Vervoer ze apart van het bekende vloeistoffenzakje, toon ze zodra er om gevraagd wordt en je mag meer vloeistof dan de max. 100 ml. per stuk invoeren. Heb je zelfs geen doktersverklaring voor nodig, zo lang het OTC's zijn. (over the counter)
Ik reis standaard met behoorlijke hoeveelheden vloeistof, zowel OTC's als hulpmiddelen en prescription medications. Ken de regels dan ook net zo goed als de achterkant van mijn hand.
Chanti, als je in de States bent, check dan eens Benadryl. Is een OTC die voor van alles en nog wat wordt gebruikt. Prettige bijeenkomst is dat veel kinderen van de kinderversie slaperig worden. Wel even uitproberen voor je vliegt uiteraard, om zeker te weten hoe ze erop reageert. Geldt overigens ook voor volwassenen dat ze er lekker op kunnen slapen, misschien ook wat voor manlief?
-
Re: Medicatie mee naar Orlando
Zo even dit topic wat nieuw leven inblazen.
Waarschijnliijk zal ik zetpillen mee moeten nemen naar Orlando,van de specialist. aangezien ik ze niet tijdens de vlucht nodig heb maar verder wel essentieel neem ik aan dat ze gewoon in de handbagage kunnen, moet er niet aan denken ze in de koffer te doen en de koffer raakt zoek.
-
Neem voor mijn zoon ook altijd zetpillen mee in de handbagage. Nog nooit problemen mee gehad. En als ze op doktersrecept zijn kun je ze bij de apotheek op je medicijnenpaspoort laten zetten.
-
Wij moeten ook aardig wat medicijnen meenemen.
Waaronder o.a prednison.
Maar we laten ook gewoon een medisch paspoort maken en een engelstalige verklaring van de specialist.
-
Hooikoorts + Vliegen = Medicatie meenemen
Hallo,
Beetje een vaag topic misschien maar ik zit even met het volgende.
Aanstaande vrijdag vliegen we naar Florida toe.
Nu heb ik de laatste keer vliegen enorm veel last van m'n oren gehad.
Deze keer heb ik mij geprobeerd voor te bereiden. Ik maak gebruik van Zyrtec (hooikoorts tabletten), neusspray en Physiomer (120ML vloeibare zoutoplossing voor in de neus) en earplanes.
Deze producten zijn allemaal vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Mijn vraag is nu weet iemand of ik deze kan meenemen aangezien ik overal lees max 100ml aan vloeistof.
Zonder die spullen ga ik gewoon stress hebben :)
Alvast bedankt
-
Re: Hooikoorts + Vliegen = Medicatie meenemen
In je koffer mag het gewoon...
Die 100ml is voor de handbagage...