-
Re: Internationaal rijbewijs
Mocht ik al ooit travellerscheques gaan gebruiken (ik kan het me niet voorstellen maar toch) dan zou ik me legitimeren met mijn paspoort.
Misschien is het idd in België anders geregeld voor rijbewijzen maar als er ook in het engels op staat wat het is enz enz dan heb je geen ander bewijs meer nodig en is dat voldoende.
-
Internationaal Rijbewijs
Bij de FAQ zie ik wel een onderwerp 'Internationaal rijbewijs' maar dit is al van 2004 geleden.
Daarom wilde ik even checken of de meesten onder jullie effectief een internationaal rijbewijs hebben en of dit ook effectief nodig is?
We wilden net een auto boeken en kregen daar te horen dat je een Internationaal rijbewijs moest hebben indien je huidig rijbewijs niet in het Engels vertaald is. Daar Engels nog steeds geen landstaal is in België is dat dus niet het geval ;-)
Alvast bedankt voor de info!
Groetjes,
Kim en Co
-
Re: Internationaal Rijbewijs
Hier is al heel veel over geschreven en nee het is echt, echt niet nodig.
-
Hallo Kim en Co,
Je moet eens kijken op je rijbewijs, het is een Europees rijbewijs dat je hebt, en je Europees rijbewijs is geldig in geheel de USA. :D
-
Effectief wordt mijn rijbewijs internationaal effectief gebruikt:razz:
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
Een internationaal rijbewijs is niet meer nodig in de Verenigde Staten. Het kost u €12,70 om deze bij de ANWB te verkrijgen. Weggegooid geld dat je beter voor andere doeleinden kunt gebruiken.
Zie:
FAQ Internationaal Rijbewijs
De link naar vertaling intl. rijbewijs werkt niet meer, kan je het pdf nogmaals plaatsen ?
-
-
We gaan toch maar het internationaal rijbewijs bij de anwb halen, gewoon voor de zekerheid.
-
Onuitroeibaar is dit](*,) je hebt het echt echt niet nodig, je kunt er beter iets leuks voor kopen. Geloof al die doorgewinterde Floridagangers nou maar, geen internationaal rijbewijs nodig,
-
Zoals al eerder gezegd: ZELFS het Franse rijbewijs wordt in amerika geaccepteerd :lol: en er is ons nog nóóit naar een internationaal rijbewijs gevraagd. Super overbodig!
Maar Sonja, ik denk dat je gelijk hebt hoor. Het is praten tegen een ](*,)
-
Heeft geen nut Sonja...
Ik zou wél van iedereen die toch zo'n handgeschreven vod bij de ANWB koopt
2 euro willen krijgen, dan kan in stoppen met werken...
-
je hebt hem inderdaad niet echt nodig, maar mocht je aangehouden worden door oom agent en hij wil eventueel je rijbewijs innemen kun je hem altijd je internationaal rijbewijs geven. Houdt je het roze pasje gewoon op zak
-
Citaat:
diver99
je hebt hem inderdaad niet echt nodig, maar mocht je aangehouden worden door oom agent en hij wil eventueel je rijbewijs innemen kun je hem altijd je internationaal rijbewijs geven. Houdt je het roze pasje gewoon op zak
Als je rijbewijs wordt ingenomen mag je niet meer autorijden, want dan heb je een dermate grove overtreding gemaakt dat je beter een advocaat kunt gaan zoeken.
-
Citaat:
diver99
Hahahahaha....
Als je dan het ANWB Vod laat zien, vraagt de dan inmiddels pissige agent...
Mag ik dan hu uw echte rijbewijs...
Dit soort truken zijn ze daar allang vergeten...
-
Ik heb dat int. rijbewijs ALTIJD bij me, het is namelijk verplicht (volgens de ANWB), en heb hem alle vele malen moeten laten zien aan allerlei overheidsinstanties, die er uitermate content over waren. Ook gebruik ik hem als ID bij vele financiële transacties, en ook de verkopers waren blij met zo'n officieel uitziend document.
En toen werd ik wakker.............:lol: :lol: :lol:
-
..........En toen werd ik wakker.............:lol: :lol: :lol:
Met wat hoofdpijn?
Een zware avond ervoor gehad??
](*,)
Knaapje
-
Citaat:
diver99
Houdt je het roze pasje gewoon op zak
Goed idee! Dat ik daar nou niet zelf op ben gekomen..........:-&. En dit is nog wel mijn favoriete topic. Zou ik ook Shellzegels als postzegel kunnen plakken en met mijn bonuskaart benzine kunnen tanken, denk je? Hou ik mijn geld ook gewoon op zak, lekker bij mijn rijbewijs.....
-
Gek eigenlijk, zo'n vastgeroest idee. Vorig jaar ook meegenomen, nooit bij stil gestaan dat het niet nodig was, een soort gewoonte..:?
Ik ben (was) het voor dit jaar ook weer van plan. Maar als ik dit zo lees neig ik er toch naar om het maar niet mee te nemen [-(.
Als je het toch niet nodig hebt, dan niet. Maar de voorbereide toerist wil graag risico's uitsluiten he.. :-k
-
Ben ooit eens aan gehouden door oom agent, had toen nog wel een internationaal rijbewijs bij mij, de goede man had geen idee wat het mooie papiertje was, had net zo goed mijn zwem diploma kunnen laten zien, had hij waarschijnlijk net zo gekeken, sinds dien dus nooit meer een internationaal rijbewijs gehaald.
-
Citaat:
Chub
Maar de voorbereide toerist wil graag risico's uitsluiten he.. :-k
Wij zijn ook graag goed voorbereid maar een internationaal rijbewijs heeft geen enkele officiële waarde, je echte rijbewijs wel. Dus er zijn helemaal geen risico's.
-
Citaat:
ietie
Ben ooit eens aan gehouden door oom agent, had toen nog wel een internationaal rijbewijs bij mij, de goede man had geen idee wat het mooie papiertje was, had net zo goed mijn zwem diploma kunnen laten zien, had hij waarschijnlijk net zo gekeken, sinds dien dus nooit meer een internationaal rijbewijs gehaald.
Ik zie het gezicht van oom agent al helemaal voor me bij het zien van je zwemdiploma :-D.
Ik heb ongeveer 15 jaar geleden ooit een int. rijbewijs gekocht bij de ANWB in de verwachting dat het er ook uit zou zien als een rijbewijs en het is meteen de laatste keer geweest. Je kunt beter een woordenboek meenemen voor oom agent :mrgreen:.
-
Wij hebben ook nooit een internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB. We gaan dit jaar voor de 5e keer naar Amerika.
Stel dat de ANWB op de fles gaat....ohhh dat zou wat zijn...kun je dan nergens meer een internationaal rijbewijs halen?? ohhhhh
-
Daar zeg je me wat Stephie... Waarom verkoopt met niet gewoon het Internationale Rijbewijs bij het gemeentehuis? Bedoel, als het 'verplicht' is, dan zou je toch verwachten dat je het gewoon bij de officiële instanties kan halen? Waarom alleen bij een commercieel bedrijf? Of in ieder geval bij de ambassade of iets dergelijks (omdat het niet in Nederland verplicht is), zoals een visum.
Volgens mij zegt dat wel genoeg ;)
-
Hier in België moet dit wel worden opgehaald bij het gemeentehuis...
Ik heb zelf een roze papiertje als rijbewijs.
Zou dit dan ook voldoende zijn?
-
Alleen een blanco roze papiertje is niet genoeg ;-) Maar elk officiële rijbewijs is voldoende, zeker uit de EU lidstaten.
-
En toch staat er in de voorwaarden van Sunny Cars:
RIJBEWIJS: U dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs en
uw paspoort kunnen tonen bij het ophalen van de huurauto Als
u geen nieuw EU-rijbewijs heeft dient u over een internationaal
rijbewijs te beschikken. Deze is alleen geldig in combinatie met
het oude nationale rijbewijs. Beiden dienen getoond te worden
bij het ophalen van de huurauto.
Even gevraagd wat ze precies bedoelen met een nieuw EU-rijbewijs en het antwoord:
Een nieuw EU rijbewijs is een vervanging voor het roze papieren rijbewijs.
Het betreft een kaartje, creditcard model.
Volgens Sunny Cars heb je dus wel degelijk een internationaal rijbewijs nodig als je nog een oud rijbewijs hebt. Hoe bedoel je verwarrend? Tenminste, voor de mensen die nooit op het Florida Forum komen, want ik ga natuurlijk mooi niet zo'n internationaal rijbewijs kopen. ;)
-
En Sunny Cars kan dat ANWB papiertje van mij stoppen waar de zon niet schijnt :)
Ook met het oude roze vodje kon ik gewoon een auto huren.
Ik heb inmiddels wel een plastic credit card model rijbewijs aangeschaft omdat het oude er wel heeel armoedig uit begon te zien met dat plakband ;)
-
Is dit forum niet gewoon te blokkeren als de term "internationaal rijbewijs" wordt ingetikt?
:twisted:
-
Yep, ik in 2008 ook en toen wist ik serieus niet eens dat er zoiets bestond als een internationaal rijbewijs, laat staan dat ik het had. :)
Overigens wil het toeval dat mijn roze papiertje precies in onze vakantie verloopt, dus ik mag straks mijn mooie nieuwe plastic kaartje aan de Alamo-meneer geven, yeah! ;)
-
En om het nog leuker te maken, staat DIT op de site van ebookers.com:
Citaat:
Indien uw rijbewijs is geschreven in het Romeins alfabet (Engels, Frans etc.) dan heeft u zeer waarschijnlijk geen internationaal rijbewijs nodig, een geldig rijbewijs is dan voldoende. Sommige landen zoals de Verenigde Arabische Emiraten, Australie; en Zuid-Afrika vragen de bestuurder echter ook om een internationaal rijbewijs. Internationale rijbewijzen (afgegeven in het land waar u woonachtig bent) zijn alleen maar geldig indien u tegelijkertijd ook uw nationale rijbewijs bij u heeft. Een internationaal rijbewijs op zichzelf is niet geldig. Indien u twijfels hebt over de geldigheid van uw rijbewijs neemt u dan contact op met de ANWB in Nederland of andere instantie in het land waar u woonachtig bent.
Indien uw rijbewijs is geschreven in b.v. Chinese, Russische of een ander niet Romeins alfabet dient u tevens een internationaal rijbewijs te overhandigen.
-
Hallo,
Klopt allemaal hoor !!! Gèèn international rijbewijs nodig .Ik had daar zelfs eens een probleempje mee gehad .
156t :-)
Is totaal overbodig \\:D/
-
Wanneer je een geldig Europees rijbewijs hebt zoals die in Nederland en in België uit gegeven worden heb je geen probleem in de USA, alleen die rijbewijzen die in het voormalige oostblok gegeven werden moeten vergezeld zijn van een internationaal rijbewijs.
-
Citaat:
Hans uit Koekelare
alleen die rijbewijzen die in het voormalige oostblok gegeven werden moeten vergezeld zijn van een internationaal rijbewijs.
Heeft dat nog waarde als ze geen examen hoeven te doen volgens de Westeurpese normen?