Afgelopen week een Island view kamer geboekt op het Hawk's cay resort waar we onze 5 jarig huwelijk vieren en waar ik dan met dolfijnen ga zwemmen.
Heb er nu al helemaal zin in maar 7 juni zullen we pas naar The Keys gaan.
Gwenda
Afdrukvoorbeeld
Afgelopen week een Island view kamer geboekt op het Hawk's cay resort waar we onze 5 jarig huwelijk vieren en waar ik dan met dolfijnen ga zwemmen.
Heb er nu al helemaal zin in maar 7 juni zullen we pas naar The Keys gaan.
Gwenda
Eind april hebben wij 3 hotelovernachtingen in Fort Lauderdale. De laatste dag willen we zo vroeg mogelijk naar Key West rijden voor een overnachting, en van daaruit gaan we naar Sarasota.
Tijdens de dagen in Fort Lauderdale hebben we het plan om "met de dolfijnen" zwemmen (o.i.d.). Ik heb wel gelezen over het Dolphin Research Center, maar ik denk dat we daar geen tijd voor hebben onderweg vanuit Fort Lauderdale naar Key West.
Of heeft iemand een idee daarover dat het wel te doen is? Hoe lang duurt zo'n bezoek?
Het lijkt mij geen optie om vanuit Fort Lauderdale op en neer naar dat Center te rijden als we de 4e dag dus daar weer langs rijden.
Weet iemand misschien ook iets in de buurt van Fort Lauderdale? Daar hebben we meer tijd. Eventueel in de buurt van Sarasota mag ook.
Alle tips zijn welkom.
gr.
Yvonne
Hallo Yvon,
Het zou best te doen moeten zijn, om een tussenstop te maken.
Echter ik zou het afraden, daar jullie maar 1 dag naar Key West gepland hebben.
Wat ik mij kan herinneren is het +/- 4 uur rijden van Ft Lauderdale naar Key West.
Als je de mogelijkheid hebt om 2 dagen in Key West te blijven zou ik dit zeker overwegen.
1 dag Key West is erg kort.
Wij gaan dit jaar 2 dagen, maar vertrekken s'morgens in allervroegte naar de Keys.
Daar het onze eerste dag vd vakantie is zijn we toch al heel vroeg wakker( ieder geval dat was andere jaren ook zo), zo kunnen we toch nog heel veel tijd in Key West besteden.
Op de terugreis gaan we waarschijnlijk met dolfijnen zwemmen.
Heb ik nog niet geboekt, echter we willen dit wel gaan doen.
En vanuit de Keys gaan wij naar Fort Lauderdale.
Dus net andersom als jullie.
Of er in de buurt Ft Lauderdale met dolfijnen kunt zwemmen weet ik niet, maar voor zover ik weet zijn daar geen mogelijkheden.
In Sarasota zijn wij nog nooit geweest.
Groet,
Pascal
Bedankt voor de reactie.
Als we inderdaad 's morgens vroeg wegrijden uit Fort Lauderdale, kunnen we dus een tussenstop bij dat Research Center wel overwegen.(als het dus ong. 4 uur rijden is van Fort Lauderdale naar Key West). Dit lijkt mij wel wat!
Is dat boeken aan te raden? Over dit center nog meer tips?
We hebben trouwens 2 overnachtingen in Key West, maar moeten na de 2e nacht heel vroeg vertrekken vanwege ons "reisplan" op weg naar Sarasota.
gr.
Yvonne
Als jullie willen zwemmen met dolfijnen is het aan te raden om te reserveren.
Houdt er wel rekening mee dat je vanuit Ft Lauderdale heeeeel erg vroeg moet vertrekken, i.v.m. files in de buurt van Miami.
en natuurlijk zoveel mogelijk van de dag te kunnen genieten, en niet alleen in de auto hoeven te zitten
Zo snel je Miami voorbij bent gaat het rijden vanzelf. Geniet vh uitzicht, en maar vooral ook foto's.
Ik zou zo wie zo proberen de eerste show te doen bij het research center.
Dan ben je ook nog op een redelijke tijd in Key West.
Key West is toch een plaatsje met een heel aparte sfeer.
Miami -Key West = 159 mijl.
Ft Lauderdale naar Miami = vlg's mij +/- 45 minuten rijden ( neem dan niet de A1A).
159 mijl = +/- 256 km.
Dus met 4 uur kan het nog krapjes worden.
Groet,
Pascal
Ben ik nog even....we blijven toch maar twijfelen over het wanneer (reisschema) naar het Theater of the Sea te gaan.
Ik overweeg nu om de 3 overnachtingen Ft.Lauderdale en 2 Key West, over te zetten in 2 Ft.Lauderdale en 3 Key West. Zou dit aan te raden zijn?
De optie om anders de 2e (volle) dag in Fort Lauderdale er heen te rijden en 's avonds weer terug, om vervolgens de dag daarna uit te checken en naar Key West te rijden, vinden we eigenlijk wel erg omslachtig.(mijn dochter is dan wel jarig en dit is natuurlijk wel leuk om het op die dag zelf te doen, wat ze ook graag wil!).
Maar om op de vertrek dag, die we naar Key West gaan, ook nog een dagdeel bij die dolfijnen door te brengen, vind ik dan zonde omdat we maar zo weinig tijd hebben in Key West en onderweg dan verder ook niets kunnen bekijken.
Enig idee hierover? Bedankt alvast!
Je zou natuurlijk ook nog kunnen overwegen om 1 nacht in Key Largo te blijven overnachten, i.p.v. 3 nachten Key West. Dan ben je kort bij Theatre of the seas.
Ik zou 3 nachten Key West leuk vinden. Het is niet het goedkoopste plaatsje, maar wel heel bijzonder. We gaan er maar 2 omdat onze definitieve bestemming in Orlando ligt. 3 nachten, zou dus best te overwegen zijn. Je krijgt daar op de keys een eel apart vakantie gevoel.
Groet,
Pascal
Wij hebben ook met dolfijnen gezwommen bij theater of the sea. Het was een onvergetelijke ervaring, maar wel een beetje anders dan we hadden verwacht: Alles gaat precies stapje voor stapje en een spontaan contact met de dolfijn is er niet bij. Er werden zeer duidelijke regels gesteld, want als er iets onverwachts zou gebeuren, zou de dolfijn zelfs agressief kunnen reageren. Als je je aan de aanwijzingen van de instructeur houdt is er niets aan de hand hoor. We waren met 4 man en om de beurt deden we een '" kunstje" met de dolfijn, zoals naast hem zwemmen, aan de vin mee laten trekken, een rondedansje en een knuffel. Wat ik ook heel apart vond is dat het echt een strandje was, geen zwembad of zo, dus heel natuurlijk.
Hallo Florida kenners,
Kunnen jullie je eerste reis nog herinneren ??? Wilden jullie toen ook niet van alles weten over Florida ? Van lieverlee gaat het bij mij toch kriebelen (lees getting nervous). Over ong. 10 weken gaan we de lucht in. Ik ben de laatste tijd heel wat aan het lezen op het forum over van alles en nog wat.
Ook over het zwemmen met dolfijnen. Ik heb er nu 4 gevonden. Dolphin Cove in Key Largo, Dolphin Research Center, Theater of the Sea and Dolphins Plus. Ik heb ergens zien staan dat er een forum lid op Key West woont en hier geregeld schrijft. Weet hij/zij wat meer te vertellen ?? Ik wil voor onze kinderen dat het een onvergetelijke vakantie wordt (zal toch wel lukken met die parken in Orlando).
Mag ik van jullie de voor- en/of nadelen van genoemde parken ??
Ongetwijfeld zullen er meer vragen jullie kant uitkomen.
Alvast bedankt.
Ien
kijk eens hier enkele kritische opmerkingen over theatre of the seas. Maar wat is goed en slecht, dit moet je toch zelf beleven. En volgens mij zijn Amerikanen veel kritischer dan wij :| Wij o.a. door deze revieuws besloten naar discovery cove te gaan.
http://www.tripadvisor.com/ShowUserR...s_Florida.html
Wat betreft Orlando, maak je daar maar geen zorgen over. daar worden zelfs de volwassenen weer kinderen, vraag maar aan al die andere forummers..... de beste plek op aarde = in Orlandoooooooooo. Ja echt waar vraag maar aan mijn dochtertje ;-)
Wij hebben op Marathon (The Keys) bij het Dolphin Research Centre gezwommen. Daar wordt onderzoek gedaan naar dolfijnen. Zelfs Flipper (ja, DE Flipper) komt daar vandaan. De dieren worden daar tenminste met respect behandeld en ze zwemmen gewoon in zee. Toen wij besloten met dolfijnen te zwemmen, moest het wel goed 'aanvoelen'. Ik kan er niet tegen als dolfijnen in een zwembad verblijven en alleen maar gebruikt worden om te aaien of om ermee te zwemmen. Het Dolphin Research Centre is dus anders. Ze worden gewoon goed behandeld daar! =D>
Wel prijzig... met zijn tweeen waren wij 425 euro kwijt en mochten we een half uur zwemmen en spelen met de dolfijnen in het water!
Meer info op http://www.dolphins.org
Hoi,
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in de theater of the seas niet ben geweest omdat wij bij het resaurch center zo mooi vonden van hoe de verzorgers vertelde over de dolfijnen en wat ze er allemaal mee doen en ook waarom, we hebben daar echt heel veel geleerd en zijn super gedreven in hun werk, ik mocht alle vragen stellen die ik maar wilden en daar deden ze niet moeilijk over, ik heb er de meet the dolphin gedaan en dat was super !!!!!!!!!!!! Ze zwemmen inderdaad gewoon in de zee en doen er heel veel aan om te onderzoeken hoe en wat allemaal. ze praten ook continu tegen de dolfijnen als ze langs lopen en zo, je kunt echt merken dat de verzorgers er het beste voor willen, het gaf mij een goed gevoel daar.
Mensen die echt leven voor de dieren!!
Ik kan niets zeggen over de andere maar als je wilt dat je kinderen alleen maar dolfijnen ziet en er alles over te weten wilt komen dan is dolphin resaurch center op grassy key een goed idee, ze zijn er helemaal in to the dolphins. Maar niet mooi aangelegt, maar komt ten goede van onderzoeken van dolfijnen!
succes ermee hoor!
groet monique
Ik heb de site erop nagelezen en las dat je bij "Dolphin Splash", 15 minuten in het water bent met de beestjes. Omdat jullie een half uur mochten, hebben jullie dan soms een andere vorm gekozen ?
Bij dolphin encounter heb je eerst een "educational" programma van 3 tot 4 uur, voordat je 20 minuten het water in mag. En of de kinderen daar blij mee zijn ..... ?
Zijn er ervaringen met http://www.marineland.net en http://www.dolphinsplus.com ?
we zijn op de terugweg uit de Keys even bij Theatre of the seas wezen kijken
vergeet deze optie voor dolfijnen zwemmen
het is een in mijn ogen waardeloze attractie
je loopt met een beetje handigheid trouwens zo binnen
het kostte ons welgeteld 2 minuten om zonder betalen binnen te lopen
normale entree 25 usd het geld absoluut niet waard
Kan er inmiddels over meepraten, maar wij zijn 2 mei j.l. naar Discovery Cove geweest. Ik kan het iedereen aanraden. Geweldig. Ok, er hangt een prijskaartje aan maar dan heb je ook wat. Met duikbril en snorkel zwem je tussen een énorme hoeveelheid vissen, grote roggen ... Het zwemmen met de dolfijnen is ook heel leuk gedaan. En je kan eten en drinken halen als je trek hebt.
De foto, die bij binnenkomst is gemaakt is een pláátje. Die wordt ingelijst en opgehangen in de woonkamer. We hebben het alle vijf super naar ons zin gehad. Het was, naar ons idee, veel te snel half 6 !!
Is er hier iemand die naar Hawks Cay geweest is voor de dolfijnen?
Ik ga op 8 juni zwemmen met dolfijnen bij het Hawk's Cay resort. We verblijven daar ook een nacht, dan is het zwemmen ook weer goedkoper. Niet dat we het daarvoor soen want we zijn daar dan op 7 juni en dan 5 jaar getrouwd, mooie plek om dat te vieren toch?:)
Me partner en dochter hebben daar "gezwommen". Een heerlijk resort waar je de hele dag kan vertoeven. Ik schrijf "gezwommen" want het is niet zo dat je de vinnen vasthoudt van 2 dolfijnen en ze je dan door het water trekken. Mensen staan daar in het water op een rij, meestal zijn het 3 kleine groepjes, en dan komen de dolfijnen bij je. Je kan ze aaien en kunstjes laten doen. Naar verloop van tijd wissel je van plaats en mag je met een ander dolfijn andere kunstjes doen. Na afloop kun je videos/foto's bestellen van jezelf.
Heb je iemand die jou filmt dan mag dat ook van Cays.
http://img453.imageshack.us/img453/1...63ff7cccj1.jpg
Deze, hoop ik.
Het is voor ons ook een wens om met dolfijnen te zwemmen. Discovery Cove ziet er fantastisch uit, wel duur inderdaad. Wij zijn met z'n zessen ... Is het ook wat voor kinderen in de leeftijd 6 tot 9 jaar?
Vanwege onze korte verblijf en kostenverdeling overwegen we om misschien 1 dag MGM in te leveren voor een dag zwemmen met dolfijnen.
Sandy
We zijn in 2005 in Discovery Cove geweest, met 2 kinderen een van 8 en een van 12. Was onvergetelijk. Zeer mooi en ook al zijn de kinderen klein ze beleven het toch intens. Ze hebben het er nu nog over.
Helemaal mee eens dat het veel geld kost maar wij (mijn vrouw en ik) vonden het meer dan waard. Ook al omdat er alles prima geregeld is van binnenkomst t/m naar huis gaan. Alles prima in orde.
Hier nog een foto van deze mooie dag;
<<te grote foto eruit gehaald>>
@ jarjarbinks:
Leuke foto ... ik heb even op de site gekeken, het kost 280 Dollar per persoon. Jammer dat er geen kinderkorting bij is. Er staat alleen dat ze kindereren tussen 2 en 5 (meen ik) aanraden om niet de dolphin package te nemen en dan kost het 180 Dollar .... Of zie ik iets over het hoofd en hebben ze wel korting?
Sandy
Wij hebben 1 mei jl. een bezoekje gebracht aan het Dolphin Research Center op Grassy Key. Omdat we op doorreis waren naar Naples zijn we er niet al te lang gebleven. Onze zoon Milan (6) wilde graag een Meet & Greet met een dolfijn doen, maar dat werd niet gedaan op het tijdstip dat wij er waren. Wel kon hij samen met een dolfijn een t-shirt beschilderen. Dat hebben we toen gedaan. Het was een erg leuke ervaring én Milan heeft een uniek t-shirt gekregen. Ook mocht ie de dolfijn nog aaien. Het hele centrum is vrij kleinschalig opgezet, maar daardoor is er veel aandacht voor bezoekers. Op de site van het DRC kun je meer erover lezen. http://www.dolphins.org/
http://img502.imageshack.us/img502/4...hirtfm7.th.jpg
@Sandy:
Tja het is veel geld; 280 dollar, een voordeel; je krijgt 1 dagkaart voor Seaworld of Bush Garden erbij (als ik het nog goed heb). Reken je dit nog om is de prijs nog rond de 220-230 dollar.
We gaan dit jaar weer naar Orlando en hebben het er steeds over om toch weer te boeken.
Je zou ook nog kunnen overwegen om alleen de kinderen te laten zwemmen met de dolfijnen. Of willen pa en ma ook héél graag ??? Maar als je alles bij elkaar optelt (onbeperkt gebruik van handdoeken, onbeperkt eten en drinken, toegangskaarten voor Bush Gardens en/of Seaworld en het zwemmen met de dolfijnen) is het het geld wel waard. En daarbij is het ook nog eens een onvergetelijke ervaring !
Het is inderdaad een onvergetelijke dag. Zowel voor groot als klein. Ga je buiten de hoogseizoen pieken, kun je bij DC vaak gebruik maken van kortingen. Zo hebben wij 15% korting gekregen op de totaal prijs. Moet je wel even moeite doen om een kortingscode te vinden.
Wil je mooie foto's hebben van deze onvergetelijke dag, moet je 135 euro bij betalen. Het kan nog iets goedkoper, maar dan heb je ze alleen digitaal. Voordeel is dat deze foto's gemaakt zijn door ervaren fotograven, die weten wat wanneer gebeurd zodat ze fraaie foto's schieten. Wij hebben ze in ieder geval gekocht...... Ondanks de hoge entree prijs, zou ik het zo weer doen. Was ons betreft de leukste dag vd vakantie, ondanks dat wij pretpark gekken zijn
Pascal
Dat is een heel goed advies. Die het overwegen waard is. Zo hebben wij eerder in Thailand met dolfijnen gezwommen, en het was een prive aangelegenheid, met alle comfort en aandacht. Een ervaring die ons bij blijft. Na het lezen dat er met dolfijnen kan worden gezwommen, stelden we ons de vraag:"Willen we allemaal weer?"
Zoals gezegd was de ervaring in Thailand zo uniek, waarschijnlijk ook doordat het de eerste keer voor ons was, dat me zoon en ik van dolfijnenzwemmen in Florida hebben afgezien. Maar wel de keuze vrij hebben gelaten voor me dochter en partner om te zwemmen met de dolfijnen.\\:D/
Groet Arie.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een van de boottochten waarbij je eventueel ook met dolfijnen kunt zwemmen?
(heb al gezocht, kan alleen 'ervaringen met structured swim' vinden)
Wij overwegen een toch te maken met
www.wildaboutdolphins.com
www.dolphinwatchusa.com
www.key-west-dolphin-watch.com
www.captseaweed.com
www.wilddolphinadventures.com
Heeft iemand ervaring met een van deze boottochten, of wellicht een aanvulling?
Pa wil sowieso heel graag ;)
Ik kan mezelf wel opofferen, maar krijg daar denk ik spijt van en die 100 dollar verschil, daar zit 'm ook niet in. We zijn het echt aan het overwegen en worden steeds enthousiaster.. zo maar eens ons schema herzien en het één en ander berekenen ; ))
Sandy
Ik heb ook net de site bekeken. Het lijkt me echt heel leuk, maar hoe zit het nu met die leeftijdsgrens voor de kinderen? Volgens de site geldt voor het zwemmen met dolfijnen een leeftijdsgrens van 6 jaar. Mijn jongste haalt dat net (op een paar weken na) niet. Ik zou graag gaan, maar wil natuurlijk een teleurstelling voorkomen.
Bij DC moeten kinderen minimaal 6 jaar oud zijn om te kunnen zwemmen met de dolfijnen.
Als het maar een paar weken scheelt kun je nog altijd even contact opnemen met DC.
Ik heb zeer positieve ervaring met hun medewerkers.
Je krijgt heel snel antwoord.
Wellicht maken ze een uitzondering voor iemand die bijna 6 jaar wordt.
Dit is natuurlijk altijd te te proberen.
Niet geschoten is altijd mis........
Pascal.
Wij zijn vorig jaar naar DolphinsPlus geweest op Key West.
Kleinschalig maar wel heel erg leuk. Voor ons was het de eerste keer.
Ik geloof dat het ongeveer $165 kost om 10 a 15 minuten te zwemmen.
Je kan ook kiezen om te gaan snorkelen (in afgezet bassin).
Ze hebben ook 2 zeeleeuwen waar je mee kan zwemmen.
Dit jaar hebben we geboekt bij discoverycove, ben benieuwd.
Ze moet zelfstandig kunnen zwemmen als je met de dolfijnen wil zwemmen.
Kan ze niet zwemmen, dan kun je beter reserveren zonder het dolfijnen zwemmen.
Als je haar nu op zwemles laat gaan heeft ze volgend jaar haar diploma.
Niet dat ze dat controleren, maar als je kind enigzins kan zwemmen is het geen probleem.
Groet,
Pascal
Nog even een klein tipje.....
Laat de kinderen een wetsuit aan doen waar ook en broek aan zit.
Hier blijf je namelijk mee drijven.....
Je kunt ook vesten krijgen, maar zo'n suite is denk ik toch beter.
Tevens houdt het de kou een beetje tegen.
Hier fotootje met wetsuit, vet he.
Dat zegt iedergeval mijn dochter
http://img293.imageshack.us/img293/6...ge00001yh7.jpg
Ja Njit dat klopt, Esther het Dolphin Research Center is niet geweldig mooi in tegendeel maar ze zijn er super met de dieren en ze willen je dol graag alles vertellen over dolfijnen.
Ik heb er vorig jaar de Meet the Dolphin gedaan en het was in een woord super, achteraf had ik spijt dat ik niet gelijk met ze was gaan zwemmen maar ach dat is achteraf.
Ik vond het wel bijzonder daar omdat iedereen zo begaan is met de dieren en al het geld komt ten goede voor onderzoek. Maar ja je moet je eigen gevoel hierin volgen denk ik.
Dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en ga ik zwemmen met dolfijnen in Discovery Cove.
In iedergeval succes!
groetjes Monique
a.s. september gaan wij voor bijna 3 weken naar Florida. Heel graag zou ik samen met mijn zoontje van 4 met dolfijnen gaan zwemmen. Nu ben ik al een aantal locaties tegengekomen. Bijna overal hebben ze een andere leeftijdsgrens. Weet iemand waar ik met mijn zoontje van 4 daadwerkelijk het water in kan met de dolfijnen?
Danielle