Misschien een domme vraag, maar welke maanden kan je daar dolfijnen spotten dan? :-k :grin: :-\"
Afdrukvoorbeeld
Misschien een domme vraag, maar welke maanden kan je daar dolfijnen spotten dan? :-k :grin: :-\"
Dag BosB,
Het was een stom grapje van mij :oops:, aan desteijntjes.
Natuurlijk zijn er altijd dolfijnen in de Golf aanwezig, en met wat geluk zie je er velen. Het blijft natuurlijk wel gewoon in het wild.
Echter zowel Michael als ik hebben veel Dolfijnen gezien.
Wij waren er in Augustus 2009.
Haha, ok.
Had natuurlijk gekunt dat ze bepaalde maanden van het jaar ergens anders zitten :mrgreen:
Ik neem voor de zekerheid een paar opblaasbare dolfijnen mee voor achter de boot...
Nou, als wij daar rondvaren en geen dolfijnen spotten dan komen we persoonlijk bij jullie langs !!:wink:
Oeps, ik ga dan maar duimen dat jullie dolfijnen zien.:-k
Zeg, dit forum is toch wel dolphin safe ??
http://i148.photobucket.com/albums/s...-safe-logo.jpg
Ik lust ze niet eens!
Maar ze zijn wel om op te vreten hoor ....:wink:
HAHAHAHAHA ........Tja wij huren natuurlijk niet bij een kwakzalver als Frenchy, maar bij een geronomeerd bedrijf in de buurt van Rotonda. Die konden de salarisverhoging van de Dolfijnen wel betalen:-\":-\":-\"
Duurt even voor ik reageeerde, maar beter laat dan nooit toch????
Hallo
Wij hebben een boot gehuurd bij onze villa in cape coral. Wij betalen een borg van 1000 dollar. Als we dus schade maken, krijgen we deze borg niet terug. Dit is ook niet terug te krijgen via je reisverzekering, Wij gaan dus heel voorzichtig zijn. Wij krijgen bij aankomst een instructie van iemand.
Wij doen dit voor `t eerst, dus we zullen gaan zien hoe het gaat.
Groetjes Irene
Ik zou me ook goed aan de snelheden daar houden. Borden "no wake" (geen golfslag veroorzaken) zie je bijvoorbeeld regelmatig waar huizen langs de waterkant staan. Er is ook daar waterpolitie.
En dolfijnen van rechts EN links hebben voorrang.
http://www.thehappydolphin.com/image...tL._AA280_.jpg
Zouden die dolfijnen dat zelf ook weten?
Wij zijn net terug uit Cape Coral en hadden daar een mooie villa met een boot [ong 6 meter] gehuurd. Wij hadden geen ervaring met varen. Mijn man en zwager hebben een instructie van 3 uur gehad. We mochten deze man ook bellen als we problemen hadden, wat we gelukkig niet hebben gehad. [dus wij moesten wel onze telefoon meenemen] Wij zijn die week diverse malen gaan varen. Er was navigatie aan boord. Ook waren er waterkaarten waarop de vaarroutes zijn aangegeven. Wij zijn op mooie plekjes geweest. Tot ong Captiva toe. Maar dan ben je vanaf Cape Coral toch wel heen en weer een paar uur bezig. Ook zijn er af en toe best ondiepe stukken waar je goed uit moet kijken dat je niet vastloopt. We hadden ook een "tow"verzekering [slepen], maar die hebben we gelukkig niet nodig gehad. [er was een dieptemeter aan boord] Ook hebben we hengels gehuurd en gevist. Veel gevangen, maar pas op want veel vissen hebben stekels die je erg kunnen prikken. Ook het aanleggen is best lastig, maar gelukkig is alles goed gegaan. We zijn wel voorzichtig en verantwoordelijk geweest. Onderweg veel dolfijnen gezien, pelicanen ed. Na afloop wel steeds de boot schoonmaken, zout eraf spoelen ed. Afdekdoek er weer over heen. [Als je dus weg gaat met de boot, ben er wel een paar uur zoet mee] Ander nadeel dat de benzine voor de boot best duur is. Wij hebben voor 3 dagen ong 200 dollar gebruikt. Maar al met al toch zeker de moeite waard.
Wij hebben uiteindelijk een boot gehuurd met captain omdat we het leuk vonden, juist die bijzonder plekjes te zien waar we dolphins konden spotten, manatees konden bekijken en allerlei andere diersoorten.
We hebben ons prima vermaakt (een verhuurbedrijf vlakbij Rotonda in de haven, maar er zijn er meerdere)
Dit is ons prima bevallen. Je kunt uiteraard ook zelf een boot huren. Onze captain vertelde dat je echt elke maat boot kunt huren die je wilt (hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan). Maar je hebt nergens een vaarbewijs voor nodig, je mag echt met alles (hoe groot en hoe klein dan ook) mee varen.
er lagen echt van die grote boten en wij zo voor de gein, die ook??? Ja zelfs die. Dat is dus echt voor de liefhebber.
Ook kinderen mogen een stukje varen. Daarvoor hoeven ze geen 16 of ouder te zijn. Onze kids hebben dus ook heerlijk aan het stuur gezeten en even vol gas (uiteraard op een plek waar het mocht).
Mocht je vast komen te zitten dan zijn er speciale bedrijven die je weer uit de .... trekken. Kost natuurlijk een paar centen. Dit gebeurt trouwens regelmatig want onze captain had dat eigenlijk als hoofdtaak (hij viel in voor een ander). hij had het maar druk met alle toeristen die vast komen te zitten met hun bootje.
Dus laat je wel van tevoren even goed inlichten. Maar het is absoluut de moeite waard (zelfs met captain, dus ook zeker zelf een boot huren).
Is ook een leuk idee, met je eigen captain, gelukkig neem ik een captain mee van 18 jaar :-D. Kan ik waar het kan...... rustig foto's nemen en genieten ...
En waar het niet kan, neem ik het roer weer in handen:???:
Ik hoop maar dat Frenchy, nu wel voor de dolfijnen betaald.:mrgreen:
Even serieus ...die olie vlek wordt wellicht een groter probleem voor ons eind Juli ... in St Pete Beach :???:
Ja dat is wel een heel vervelend probleem daar. Onze kapitein vertelde daar ook over. Ze maken zich echt zorgen over de natuur. Als dat door de olievlek zou verdwijnen, verdwijnt ook gelijk de toeristen natuurlijk. Je gaat niet op vakantie bij een olieplek (tenminste ik niet:-()
Dus dat zou ook een ramp zijn (uiteraard als eerste voor de natuur) maar zeker ook voor het gebied, want de mensen leven volledig van het toerisme.
Ik vind het toch ook vreemd, we kunnen mensen naar de maan sturen, de ruimte in, de meest geavanceerde computers hebben tegenwoordig. Maar zo'n olielek kunnen ze niet stoppen???? (nu ben ik volledige leek maar ik verbaas me hier gewoon over dat ze dit zo lang laten doorgaan).
Dit alles ten koste van de natuur, het koraalrif, de beesten, planten etc.
Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden, zodat jullie Flipper gewoon kunnen bezoeken van de zomer in de golf van Mexico.
Even terzijde, over de kapitein van 18. Onze kids van resp. 12 en 14 jaar hebben ook mogen varen (wel met een oogje in het zeil natuurlijk). Maar echt gas geven en alleen achter het stuur. Ik hoef niet te vertellen dat ze dit geweldig vonden!!
Ja dat zal dan heel veel impact hebben voor zowel de natuur, als voor de mens met zijn inkomsten hieruit. Hopelijk komt het goed.
Jasper heeft vorig jaar ook gevaren op St Pete Beach, zijn wens was dit jaar nog eens de speedboot te huren, nu hij toch nog een keer meeging met ons, het was geen pressie middel van hem hoor :mrgreen:.
Hij vond dit ook helemaal leuk, en als hij lol heeft ...heb ik het ook :grin:.
Ja leuk is dat he? Hier zal dat niet snel een optie zijn, dus als ze daar wel mogen varen. Ja dan kan ik me voorstellen dat hij graag nog een keer meegaat.
En bovendien, Florida blijft leuk, ook al ben je 18 of 19 (of 45\\:D/) leeftijd maakt niets uit.
Ik hou je weblog dus goed in de gaten, want ik ben natuurlijk nu wel heel nieuwsgierig welke boot jullie gaan huren.
Vraagje:
Wij kunnen eventueel bij onze villa in Cape Coral (Ft. Myers) een boot erbij huren voor 5 dagen voor USD 700. (instructie fee komt er nog bij USD 125)
Kan je hier leuk boaten :-P ?
Is dit een normale prijs voor de huur van een boot ? (villa ligt niet aan een kanaal maar in de middle of Cape Coral)
Hopelijk stel ik je niet teleur, het zal gewoon de 18' SEARAY speedboot worden.
Wij betalen voor één dag rond de 250 dollar, ex brandstof, het lijkt me dus niet heel duur. Zie hier voor de prijzen waar wij huren.
http://www.frenchysjetski.com/index.php/pricesrates
Het zal wel goedkoper zijn als je direct 5 dgn huur afspreekt.
De omgeving ken ik zelf niet, maar van andere blogs weet ik dat je er prima kunt boaten. Wellicht reageert er nog iemand voor je met meer informatie over de omgeving van Cape Coral. Het lijkt mij in ieder geval meer dan prima !!
@Huug & Astid: rond Fort Meyers is voldoende water, dus je kunt alle kanten op.
Deze link geeft je informatie over de 'places to go' met je boot. Volgens de tekst is er een grote kans dat je manatees zult zien.
http://www.vacationboats.com/places-to-go.html
Weet iemand als je op Key West een boot huurd ook naar andere eilandjes mag varen?
Dag iedereen!
Komende zomer willen wij ook graag een boot gaan huren bij Frenchy's.
Nu hebben we wel al eens gevaren op Lake Powell in Arizona maar ik veronderstel dat op zee varen toch nog iets anders is als op een meer :oops:
Wat zijn de grote verschillen? Waar moeten we op letten?
Zou je het aanraden als je nog nooit op zee gevaren hebt?
We zouden het super graag doen! Maar twijfel houdt ons voorlopig nog tegen..! :?
iverson
Hallo Iverson,
Het is geen probleem hoor. Je hoeft niet persé de grote plas op. Er zijn heel veel mogelijkheden om toch op wat rustiger water te zijn. Sterker nog, een stuk hard varen op de zee en daarna door de binnenwateren is heerlijk relaxend. Toen wij het deden hebben we geen grote verschillen qua golfslag oid ervaren. Gewoon doen. Vind je het niets, dan ben je zo weer op de binnenwateren. Beetje varen, beetje dobberen, beetje vissen en af en toe aanleggen aan een verlaten strandje. Heerlijk.
http://www.youtube.com/watch?v=Tz4T2c3xjns
http://www.youtube.com/watch?v=6qjzj_j4vEQ
Live life to the max.
Groet Michael.
Bedankt Michael! Dit stelt ons toch wat gerust! :p
Denk je dat we het best reserveren voor juli?
Wij hadden gedacht aan 3 uurtjes, is dit voldoende?
iverson
Nee, 3 uurtjes is eigenlijk te weinig, vooral als je dolfijnen gaat zien of nog wat relaxed wilt dobberen. Frenchy's is genegen om te dealen en als je van te voren belt of mailt. Als je vraagt om een deal zul je zien dat ze je wel tegemoet komen. Wij betaalden voor 4 uur en kregen 6 uur. Gewoon vragen :razz: Op de site staat trouwens ook altijd wel een coupon voor korting. Wij hadden de boot ter plaatse geregeld, zie
http://kerstinflorida.blogspot.com/s...max-results=17
Groet Michael.
Wow! Heb onmiddellijk een mailtje gestuurd met de vraag of ze een deal hebben, ben benieuwd :D
We gaan proberen om de boot dan toch 4 a 6 uur te boeken!
Bedankt voor de info!
iverson
Graag gedaan :-) Laat je de uitslag nog even weten?
Reeds antwoord gekregen maar is wat tegengevallen :|
Hij neemt maar reservaties aan 1 week op voorhand en om meer dan 4uur te reserveren zou ik er al om 8 of 9 uur moeten zijn, want bijna onmogelijk is want we checken die dag uit in Orlando... En in de namiddag heb je natuurlijk grote kans op onweer waardoor je, zonder terugbetaling, terug de boot moet inleveren...
Denk dat we het dus op goed geluk gaan doen en ter plaatse eens gaan kijken of er nog boten vrij zijn...
Duimen dus! [-o<
iverson
Hebben wij ook gedaan. We kwamen op, ik meen een zondag, en bijna alle boten waren toen al verhuurd. Het was tenslotte ook weekend voor de Amerikanen. Na het vragen om een deal gaf hij ons de besproken 6 uur ipv 4, voor de volgende dag. We hebben die zondag toen heerlijk vertoefd in St pete's beach op de stranden en in de winkelcentra. Dat was trouwens ook een goed bestede dag. Da volgende dag, een maandag, zijn wij toen wezen varen.
Niet in het weekend gaan dus. Doordeweeks heeft hij de meeste boten aan de kant en die ziet hij natuurlijk liever op het water.
Komende kerst staat bij ons ook weer op de planning en het plan is wederom een boot huren bij Frenchy's.
Groet Michael.
de 15de is een vrijdag dus dat zit toch al goed! :p Laten we hopen dat het wat meezit...
Alvast bedankt voor alle info en veel plezier op je komende reis ;)
iverson
Ik zoek nog goede verhuuradressen voor boten of jetski's in clearwater beach en omgeving.
Voor het Hilton hotel in clearwater beach kun je jetski's huren.
Daar zitten we net langs, zijn er ook jetski tours? Want een half uurtje op zee dobberen in een afgebakende zone vind ik maar niks.
Jetski tours weet ik niet.
Je mag er wel 1 mile de zee in en je kunt daar flink gas geven.