-
Re: Aanschaf camera
Ik droom ervan om een filmpje met muziek enz te maken op dvd (ik ken er zelf wel niks van, maar iemand van mn vrienden heeft dat wel al eens gedaan).
Als alles op een apart geheugenkaartje staat, is dit waarschijnlijk wel moeilijker om zo een dvd te maken?
Wat ik ook wel wil, is bv. van het vuurwerk in Magic kingdom een filmpje op you tube te plaatsen (maar dan enkel dat fragment, wat waarschijnlijk dan wel weer moeilijker is als alles op 1 geheugenkaartje staat? Ken er niks van eigenlijk...) Of wil ik te veel als ik beide wil?
Misschien is het dus inderdaad beter dat ik een camera koop met een hogere resolutie en een langere opnametijd...
En ja, ik neem de laptop inderdaad wel mee.
-
Als alles op een geheugen-kaartje staat is het meestal niet moeilijk om er een leuk filmpje van te maken. Je kan de bestanden gewoon naar je PC kopieren en met Windows Movie Maker bewerken (zit gratis bij je Windows XP).
Voor DVD's heb je meestal een hoge kwaliteit bron-materiaal nodig. Maar het ligt er maar net aan hoe kritisch je bent. Is het puur voor jezelf dan is zo'n camera prima. Het gaat toch om het vastleggen van herinneringen. Youtube is het zeker goed genoeg voor. Die gebruikt namelijk filmpjes met een lagere resolutie dan waarin gefilmd wordt.
Iets duurdere camera's filmen niet perse in een hogere resolutie. Ze zijn allemaal bedoeld om op DVD formaat op te nemen (720x576). Je hebt wel camera's die in Full-HD opnemen maar die zijn vele malen duurder.
-
Cindyke,
Als het haat om het vastleggen van je eigen belevenis maakt de kwaliteit niet uit, maakt het aantal megapixels niet uit, maakt ... het maakt niet uit. Het is hoe en waarmee je het vastlegt wat het voor jou bijzonder maakt.
Wil je de beste kwaliteit filmpjes hebben? Die krijg je zelf toch nooit, daar kunnen anderen alleeen maar betere van via internet voor je downloaden.
Geniet gewoon maar van wat je kunt filmen of fotograferen.
Mijn ervaring achteraf is altijd - welke kwaliteit de film ook is - is dat de film de werkelijkheid, de ervaring voor geen enkele milimeter bedaderd. De voorbereiding, je ervaringen van die dag, de geur .... het is er gewoon niet. Mijn advies is dan ook vooral om op dat moment dat het aan de gang is te genieten! TE GENIETEN!!
Have fun!
-
Iphone mee naar Florida
Hoi hoi,
Mijn broertje heeft zoals het er nu uitziet de Iphone al voordat wij naar Amerika gaan. Maar deze wil hij ook meenemen naar Amerika en natuurlijk weer mee terug.
Hoe kan hij bewijzen dat hij de Iphone al in zijn bezit had? Want bij de douane zullen ze ook weten dat hij 'officieel' nog niet in Nederland is. Echter... meer mensen hebben 'm al in bezit. Dus hoe kan hij deze meenemen zonder problemen?
RoRo
-
Re: Iphone mee naar Florida
Dat kun je niet bewijzen.
Je kan wel bij de douane een document laten opstellen dat je hem al in je bezit had voordat je vertrok maar dat kan enkel met een bonnetje. En aangezien je die niet hebt krijg je ook niet zo'n document.
Dus duidelijk geval van jammer. Of niet meenemen naar de USA of het risico lopen om er alsnog vragen over te krijgen.
-
Maar waarom heeft hij geen bonnetje?
Hij gaat 'm heel netjes importeren, en niet smokkelen ;) Dus dan kan hij wel zo'n document laten opstellen? Hmmm... bonnetje dus wel even heel goed bewaren, maar dat zal hij sowieso wel doen.
-
Hij heeft een bonnetje van een winkel in Nederland? Dan is het verder geen probleem.
-
Hmmm... nee... van een winkel in de USA. Een vriend van hem zit daar nu en neemt de Iphone voor hem mee.
-
En geeft die vriend van hem de iPhone netjes aan bij de Douane of gaat hij door het 'Niks aan te geven poortje' ? Je moet een bonnetje hebben om te bewijzen dat je BTW betaald hebt. Een Amerikaans bonnetje heb je dus niks aan (hoogstens voor je garantie).
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
RoRo
Hij gaat 'm heel netjes importeren, en niet smokkelen ;)
Sorry.. ik bedoelde hiermee dat hij 'm netjes bij de douane gaat aangeven.
-
Dan is er verder geen enkel probleem. Dan krijg je een bewijsje dat je netjes invoer-belasting hebt betaald. Dat bewijsje goed bewaren en steeds meenemen als je naar de USA gaat.
-
Apple presenteert nieuwe iPhone met snel internet en GPS
AMSTERDAM - De nieuwe iPhone ondersteunt snel mobiel internet en beschikt over GPS-navigatietechnologie. Het toestel komt binnenkort naar Nederland.
Dat langverwachte nieuws maakte Apple-topman Steve Jobs maandag bekend op een conferentie voor Apple-ontwikkelaars in San Francisco. Het bedrijf presenteerde de huidige versie van de smartphone een jaar geleden op dezelfde conferentie, die Jobs traditioneel aangrijpt om nieuwe producten te lanceren.
Het toestel kreeg veel lof, maar ontmoette ook kritiek om zijn trage internetverbinding. Zeker buiten de Verenigde Staten is het snelle UMTS de norm, terwijl Apples telefoon alleen GPRS en EDGE ondersteunde.
Succes
Topman Steve Jobs noemde het toestel niettemin een succes. Toen Apple enkele weken door zijn voorraden heen raakte, waren zes miljoen exemplaren van de iPhone verkocht.
De nieuwe iPhone beschikt wel over een snelle internetverbinding. Volgens Jobs is die zelfs aanzienlijk sneller dan die van andere populaire smartphones, zoals de Nokia N95.
GPS
Het toestel is bovendien uitgerust met GPS, navigatietechnologie waarmee gebruikers wereldwijd kunnen zien waar ze zijn. De techniek is vooral aantrekkelijk in combinatie met lokatiegebonden software en webdiensten, zoals Google Maps.
Ook is het toestel in meer landen verkrijgbaar, waaronder Nederland, en wordt de prijs verlaagd. Het goedkoopste model, met een geheugencapaciteit van 8 gigabyte, gaat maximaal 199 dollar kosten.
Volgens Jobs waren de hoge aanschafkosten voor veel mensen een reden om het toestel links te laten liggen.
Zakelijke markt
Naast snel internet en GPS ondersteunt het nieuwe toestel Exchange. Volgens analisten is die stap essentieel voor Apple om de iPhone ook op de zakelijke markt te laten doorbreken: veel bedrijven gebruiken Exchange voor hun e-mail en agenda.
Ook kan de nieuwe versie van de telefoon overweg met Microsofts bestandsformaten Word, Excel en Powerpoint.
iPhone-bezitters die geen Exchange gebruiken, kunnen hun e-mail, agenda en documenten synchroniseren met hun computer via de nieuwe dienst MobileMe, die het huidige .Mac vervangt en 99 dollar per jaar gaat kosten.
App Store
Het bedrijf demonstreerde ook enkele nieuwe applicaties voor de iPhone, die het Apple gaat verkopen via de binnenkort te lanceren App Store, een online winkel voor programma'tjes die op de telefoon geïnstalleerd kunnen worden.
Zo toonden ontwikkelaars een eBay-toepassing, waarmee gebruikers kunnen handelen op de veilingsite, software om een weblog bij te houden, diverse spelletjes en een programma met een altijd actuele nieuwsstroom van persbureau Associated Press.
Nederland
Het nieuwe toestel is binnenkort ook in Nederland verkrijgbaar, maar Jobs noemde geen datum. Mogelijk vindt de introductie plaats op 11 juli, wanneer Apple de telefoon in 22 landen tegelijk op de markt brengt.
Volgens een nog onbevestigd bericht van persbureau Reuters zou de iPhone hier exclusief verkocht worden door T-Mobile, maar dat bedrijf is niet bereikbaar voor commentaar.
Eerder bevestigde KPN dat het met Apple in gesprek was over de verkoop van het toestel.
-----
Hij staat ook al in de Apple Store: http://www.apple.com/nl/iphone/buy/
Maar vooral dit vind ik erg prettig: http://www.apple.com/nl/mobileme/
Als hij kan syncen met thuis en m'n werk dan ben ik helemaal blij...
-
Re: i-pod kopen in Orlando International Airport?
Hoop voor jou dat bij de Virgin Megastore de ipod te vinden is en zeker dan voor een fatsoenlijke prijs. Heb in mei even bij Virgin gekeken voor fraaie HD DVD's en BLUE Ray discs, die kan je in NL toch goedkoper krijgen !
Virgin is zo goedkoop niet, althans..das mijn ervaring
Erik
-
Re: Apple presenteert nieuwe iPhone met snel internet en GPS
Nou, de prijs is nog niet bekend en, zoals op dit moment telefoon halen in de USA, geen abbonement afsluiten en in Nederland unlocken en jailbreaken zit er ook nog niet in. Heb in ieder geval begrepen dat men terplaatse de telefoon moet activeren (dus vast hangt aan een USA abbonement van 2 jr.
Maar even afwachten wat de prijs van de nieuwe iPhone wordt in Nederland bij T-mobile.
En.... zoveel verschillen zijn er niet met de huidige, alleen heeft hij nu GPS en de snelheid van de Wifi is verhoogd.
-
Citaat:
Chicco68
En.... zoveel verschillen zijn er niet met de huidige, alleen heeft hij nu GPS en de snelheid van de Wifi is verhoogd.
Ondersteuning van Exchange vind ik wel een redelijk verschil, voor mij in ieder geval de enige reden waarom ik dit toestel niet wilde, geen ondersteuning voor mijn (werk) Exhange server. Als dat er wel opzit word ik ineens ERG geinteresseerd kan ik je zeggen =D>!
-
Ik heb begrepen dat je onder het mom van "het is een gift" de telefoon niet meteen hoeft te activeren.
Dat was in ieder geval wel zo bij de eerdere types, dan hebben ze dat zeker verandert.
Ik heb nog een week of 4 dus ik kijk wel of er een mogelijkheid is om er eentje aan te schaffen en anders pech.
-
Citaat:
wimk
Ik heb begrepen dat je onder het mom van "het is een gift" de telefoon niet meteen hoeft te activeren.
Dat was in ieder geval wel zo bij de eerdere types, dan hebben ze dat zeker verandert.
Ze willen ook een boete uitdelen aan mensen die hem niet binnen een bepaalde tijd geactiveerd hebben. Ben benieuwd of ze dat erdoor krijgen.
Want als het inderdaad een Gift is dan kan het best lang duren voordat de telefoon geactiveerd wordt. De persoon die de telefoon krijgt kan bijvoorbeeld nog vast zitten aan zn oude contract, geen tijd hebben om het toestel te activeren etc etc..
-
Ik blijf voorlopig mijn appletje 16 gb gewoon gebruiken.
Werkt prima, of eigenlijk ik vind hem geweldig.
Heb al jaren de ene naar de andere mda, maar de apple vind ik toch wel heel apart.
Zijn de toestellen straks( over enkele weken) redelijk in prijs dan zal ik gaan overwegen om een originele te gaan nemen........
Maar nu nog effe met de "oude" blijven spelen....
per slot van rekening is hij pas een paar weken in mijn bezit.......
Pascal
ps,
Ik heb mij aangemeld voor de tmobile nieuwsbrief, om de hoogte te blijven van de G3.
-
Mijn vriend was zo hebberig om 2 maanden geleden al een Iphone door mn tante uit Amerika naar Nederland te krijgen. En die heeft hij toen voor 500 dollar gekocht...
De nieuwste kost nu maar 300 dollar dus dat is even zonde!!!
Degene die hij nu heeft gaat hij verkopen en de nieuwste probeert hij over 3 weekjes mee naar Nederland te nemen...
Hoop dat het allemaal lukt!
-
Ik denk dat hij beter eerst kan wachten met verkopen. De nieuwste moeten al in de winkel geactiveerd worden. Dan zit je dus vast aan een AT&T abonnement.
Dus met een beetje pech heeft hij EN geen iPhone meer EN een abonnement waar hij in Nederland niks mee kan.
-
Nee maar dat was hij ook wel van plan hoor!!
Wel slim natuurlijk van Apple om dat in te stellen.... Ben benieuwd hoe mn vriend dat moet gaan oplossen haha...
-
De Touch koop je er vanaf $300. Overigens zijn bijvoorbeeld de prijzen bij Walmart maar marginaal lager dan bij Virgin. Meer dan 2-3 dollar is het verschil op dit moment niet.
-
Heb m´n zoon kunnen overtuigen om te wachten met de aankoop tot we in Florida zijn, dus dat zit snor :-) Ik neem aan dat de i-pod alsnog een pak goedkoper gaat zijn dan hier, op een dollar of 2-3 kijken we niet ;-)
-
i-Phone kopen in Florida?
Wij vertrekken binnen 3 weken naar Orlando, ik woon in België en zou daar een I phone willen kopen... nu is de allereerste vraag natuurlijk of ik die hier kan gebruiken... heeft iemand een idee?
-
Re: I Phone
-
Mits....je hem hebt geunlocked (is gebonden aan een Amerikaans AT&T SIM-kaart)
De nieuwste modellen moet je al in de winkel activeren. Je zit dus gelijk vast aan een 2-jarig AT&T abonnement. Maar er zijn andere forums die je dat allemaal veel beter kunnen uitleggen. Zoek eens op Google naar 'iphone club'
-
Nee, kan niet meer.
v1 kon je gewoon in de winkel kopen en mee weglopen.
Sinds een paar dagen is de nieuwe versie uit (met GPS), deze moet je, zoals Njit ook aangeeft, meteen activeren (koppelen aan een abonnement) in de winkel.
Voorlopig dus pech, lijkt het.
-
Wij waren er van 1 tot 11 juni en hebben de Touch 8GB gekocht voor $299 (bij Best Buy met een coupon voor $50 korting opde volgende aankoop), daarna met de coupon de 18GB voor $399 (-$50). Bij Virgin heb ik de Touch niet gezien wel de tegenhanger van Microsoft, de Zune (30GB). Op Orlando International Airport geen Ipod gezien, wel op de tussenlanding in NewArk.
Is er geen vervoer van het Disney Resort naar de Florida Mall? Zeker de moeite waard als je al in Amerika bent, en zeker de moeite waard zijn de Outlets voor kleding. Ik zou zeker niet alleen op het resort blijven, desnoods een dag autohuur want er is zoveel te beleven buiten de gates.
Het is zo goed bevallen dat we de eerste week september terug gaan :)
-
Is het niet zo dat je er nog douane kosten over moet betalen? Ik wil ipv een I-Pod een Creative Zen kopen en dat scheelt ook enorm veel kosten.
-
Als je Zen minder kost dan $276 (175 EUR) dan betaal je er geen belasting over.
Staat allemaal al een keer uitgelegd op het Forum. De zoekfunctie maakt je een stuk wijzer :)
-
Ah oke, bedankt. En sorry dat ik niet even gezocht had...
-
Ons is geadviseerd om de verpakking achter te laten en de ipod al te gebruiken daar (foto's en muziek opladen). Zo is ie niet meer nieuw alhoewel dat nog geen garantie geeft voor de douane
-
Als ze je voor controle in Nederland eruit pikken met je in de VS gekochte iPod, ben je zowiezo de klos.
De serienummers op die VS gekochte, verschillen van de europese...
En als je dan ook nog geen bon kunt overleggen is het gewoon betalen...
Mét of zonder verpakking... :mrgreen:
-
Jurgen en Stefan, ik ben al vaak in Florida geweest en heb ook al verschillende malen een auto gehuurd en een rondreis gemaakt. Ik ga nu, zoals ik ook al een paar keer eerder heb gedaan, alleen met m´n twee kids van 11 en 14, en geloof me, met een jongen van 14 wil je niet een halve dag in een shopping mall rondhangen, zelfs al is het voor het "goeie doel" om voor hem een i-pod te zoeken! ;-) Dus ik hou het maar liever binnen de gates, om iedereen happy te houden, mezelf incluis :-)
-
oke dan heb ik dat niet gezegd... Enkel dat ik hem dus niet Downtown gezien heb, wel de variant van Microsoft. Ook op MCO niet gezien, wel in Newark tijdens de tussenstop.
-
Nieuwe i-Phone hier te gebruiken?
Hallo,
Wij zijn van plan om in september de nieuwe i-phone te kopen. Kan je hem dan hier in België gebruiken?
-
de iphone van USA kan je officieel hier niet gebruiken. Ik weet niet of ze 'm al ondertussen hebben gehackt, als dit wel het geval is, kan je 'm wél hier gebruiken mits je de iphone unlockt.
Op 11 juli komt de iPhone ook naar europa, maar hier in België gaat de gsm tegen een belachelijk hoge prijs over de toonbank; vanaf 550 euro...
Best even googlen dus... www.appleiphoneschool.com
-
Citaat:
matthijst
Nee, kan niet meer.
v1 kon je gewoon in de winkel kopen en mee weglopen.
Sinds een paar dagen is de nieuwe versie uit (met GPS), deze moet je, zoals Njit ook aangeeft, meteen activeren (koppelen aan een abonnement) in de winkel.
De nieuwe versie is nog niet uit, die komt de 11de wereldwijd.
AT&T heeft aangekondigd hem ook te gaan verkopen zonder abonnement voor 599$ en 699$ geloof ik, er zit dan altijd nog een simlock op dus die zul je altijd moeten laten verwijderen zodra dat mogelijk is.
Daarnaast kun je hem als je familie of een amerikaanse vriend o.i.d. hebt hem een iphone laten kopen en het abo na een maand opzeggen, je betaald dan ongeveer $200 voor de iphone, $200 voor het cancellen en misschien een maand abo voor $70, totaal $470, nog altijd goedkoper dan de prepaid. Alhoewel het nog onduidelijk is hoe het nu echt gaat gaan, dat weten we pas op 11 september, ik vertrek lekker de 10de, zal eens gaan kijken.
@michacheal, als je kijkt naar de features van het toestel is die prijs helemaal niet zo gek, telefoons met zoveel functies zitten gewoon in die prijsklasse, 2 jaar geleden betaalde ik ook zeshonderd zoveel voor mijn htc tytn.
-
Wij willen ook graag een I-pod in Florida kopen, maar vragen ons af hoe het zit met de garantie. Is die wereldwijd?
-
Ja die garantie is wereldwijd. Ik heb in 2006 een iPod gekocht en die ging 1 dag voor het einde van z'n garantie kapot. Ben naar de Apple winkel in Rotterdam gegaan en die hebben hem gratis gemaakt.
Groetjes,
Walter :cool: