Schelpen staan denk ik niet voor niks op de lijst van verboden spullen. Men zal je op dit Forum dus echt niet gaan aanraden om ze toch maar gewoon mee te nemen.
Afdrukvoorbeeld
Schelpen staan denk ik niet voor niks op de lijst van verboden spullen. Men zal je op dit Forum dus echt niet gaan aanraden om ze toch maar gewoon mee te nemen.
Op Sanibel bijv. vind je overal informatie over welke schelpen je wel en welke je niet mee mag nemen. Wij hebben ze gewoon in een aantal plasticzakken in onze koffer gedaan (kunnen best stinken....). Was geen probleem...In ieder geval alleen de lege schelpen meenemen!
Wij kregen ooit de tip om de schelpen een nachtje in de wasbakte leggen met een flinke (!!) scheut Chlorox erbij om de zeelucht eruit te krijgen. Bleek een gouden tip!
Hoe zit eigenlijk met transit passagiers?
Ik vlieg van Schiphol naar Frankfurt en dan naar Chicago en terug van Washington naar Frankfurt en dan schiphol.
Op Frankfurt blijf ik op het vliegveld, dan hoef je toch niet door de Douane?
Dat doe je toch op schiphol? Of moet dat in Frankfurt omdat je daar de EEG binnen komt?
Hoi,
Door Schengen is bijna heel West-Europa 1 douane gebied geworden. Je komt in Frankfurt Europa binnen, dus daar vind de controle plaats.
Logisch ook, want hoe moeten ze anders op Schiphol weten dat jij eigenlijk vanuit de USA komt, en niet pas in Frankfurt bent opgestapt ? Dat is aan je neus niet te zien. Wel aan je volle koffer trouwens ;-)
Hmm,
Grappig, dat zou ik ook denken maar bij world ticket center vertelde ze mij vandaag dat het op schiphol gebeurt.
Het is natuurlijk zo dat je als transit niet het vliegveld verlaat en meestal staat de douane poort bij de uitgang??
Anyway,
Iemand ervaring met de Duitse groene jongens (volgens mij is juist de politie groen in Duitsland:-&) ?
Ja ik vraag me ook af hoe dat gaat als je via duitsland vliegt, geld daar dan ook de 175 euro regel, of hebben die andere regels.!!?? En die 175 euro is dan de waarde van de aankoopprijs of de waarde wat het hier kost.!!??
Heb het antwoord zelf gevonden!!
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6109
Sorry, had ook eerst moeten zoeken.
Heeft iemand ook ervaring met de Duitse douane? Zijn ze daar strenger dan in Amsterdam? Wij komen dit jaar ook voor het eerst via Duitsland Europa binnen en in Amsterdam zijn we nog nooit gecontroleerd... Hoop dat het bij onze buren er zo'n beetje hetzelfde aan toe gaat.
Dus als ik ginds al kleren koop is het best dat ik men aankoopbewijzen meeneem?
Als we daar zijn zouden we graag gewoon wat kleren (niet overdreven) kopen en ook een film camera. Bij die laatste ben ik wat bang?
Zou ik het aangeven? Of in mijn Camera tas steken bij mijn andere Digitale camera?
Sinds vanmorgen wel. We zijn (helaas) weer thuis en zijn in Frankfurt door de douane gegaan. Er is met een scheef oog naar onze paspoorten gekeken en we zijn vervolgens onze koffers op gaan halen en door de "nothing to declare" poort gelopen, we hebben daar geen douanier gezien. En da's maar goed ook :D
laatste twee vanaf dusseldorf vertrokken en ook aan gekomen, geen probleem. Als ze er al staan, staan ze meestal met de handen in de zakken.
Maar het is toch elke keer weer spannend.
Hoi,
Wij zijn ondertussen ook terug en ook wij moesten alleen door de paspoort controle.
De koffers zijn gelijk naar Schiphol doorgestuurd en daar stond niemand bij de Douane.
Had ik dus maar wel de macbook AIR meegenomen (hier 1799 euro daar 1700 USD). :(
Twee koffers vol mooie amerikaanse merk kleding en 6 paar Nikes is ook niet slecht.
We zijn wel met zijn 4en.
Ik weet niet of het antwoord nog nodig is, we zijn alweer een tijdje terug uit Florida.
We zijn de avond voor ons vertrek met de auto naar Dusseldorf gereden, daar hebben we in een hotel geslapen: Holiday Inn Düsseldorf Airport-Ratingen.
Dit kostte 110 euro voor 1 overnachting met 4 personen en onze auto mocht 2 weken lang daar staan.
We werden 's ochtends met een busje naar het vliegveld gebracht en toen we terug kwamen werden we ook weer netjes teruggebracht. Het ging perfect!
Op het vliegveld zelf vonden wij alles veel rustiger gaan. Bij terugkomst met de douane geen last gehad. Ze stonden wel om mensen te controleren, maar lieten de meeste mensen gewoon doorlopen.
Bij het inchecken in Florida (we vlogen met Air Berlin) was het soepeler dan vorig jaar met Martinair. Bij Martinair lette ze erg op het gewicht van de koffers. De koffers werden per stuk gewogen en mochten dan ook niet meer dan 23 kilo wegen. Als 1 koffer 27 kilo woog, maar een andere koffer 18, moest je toch nog bijbetalen....
Bij Air Berlin werd het totaal gewicht van alle koffers opgeteld en werd er naar het totaal gekeken.
Wij zijn ook vanaf dusseldorf naar Miami gevlogen en hebben dezelfde ervaringen als nancy1. Douane is net zo streng/niet streng als op Schiphol.
Bij ons werd door Air Berlin wel op het gewicht van de koffer per stuk gelet, er werd niet opgeteld en gedeeld door totaal. Maar dat ligt misschien net aan de persoon die je treft aan de balie.
Wij hebben trouwens voor de reis in het Relexa Dusseldorf geslapen, die kostte 79,- voor een 4pk incl 3 weken parkeergarage in het hotel. Wel moesten we de terugweg zelf de taxi betalen, ong 11 euro.
Eergister weer via Düsseldorf binnengekomen en het kriebelde toch wel toen ik de douaniers zag staan, had een nieuwe laptop, iphone en massas kleren in m'n koffers en liep via de normale exit naar buiten, oud oma'tje voor me werd eruitgepikt hehe.
Ik heb ook een vraagje misschien een domme maar oke beter een domme vraag dan geen .......toch?
Ik lees op de douane site het volgende:
Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:
begrijp ik het dan goed dat wanneer ik bijvoorbeeld voor mezelf wat kleding koop t.w.v zeg 300 dollar en daarbij b.v een Ipod Touch van 250 dollar ik de grens van de douane niet overschrijt?
- uw gebruikelijke normale reizigersbagage
- een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
- andere goederen met een waarde van maximaal € 430
en dan nog een vraag ik betaal daar alles in dollars en zodra ik door de douane gaat gaan de euro's tellen maar moet ik dan wat ik invoer omrekenen in euro's of moet ik de NL prijzen aanhouden en vandaar uit die 430 euro gaan rekenen wat ik in mag voeren?
Hopenlijk heb ik mezelf een beetje duidelijk gemaakt wist even niet hoe het makkelijker te omschrijven
Het gaat om de prijzen die jij betaald hebt, niet wat het hier waard is, want hier is alles bijna 2x zo duur. Jij kan je bonnetjes laten zien.... op dit moment zou je idd voor rond de 550 dollar aankopen kunnen doen zonder problemen.
Als je van de kleertjes de tags af haalt en ze een keer wast kun je 2 ipod touch meenemen ;-)
Maarja zoals je het zegt is het goed. je moet gewoon dollarkoers pakken van vandaag of morgen en dat omzetten naar euro's..
Nee, het gaat om de waarde die het goed heeft aan de grens waar het grondgebied van de EU betreden wordt. Daarvoor wordt de factuurwaarde van de goederen (dus in land van aankoop) vermeerderd met eventuele transportkosten tot aan die grens (niet aan de orde als je het zelf meebrengt met het vliegtuig, maar wel als je het bijvoorbeeld met DHL naar huis verstuurt). Vervolgens wordt de dollarkoers gehanteerd die op het moment van invoer van toepassing is. Wat het waard is in NL doet er niet toe.
Dit is inderdaad de regel als je zelf aangifte doet. Maar als je wordt "gesnapt" komt volgens mij de waarde in het economisch verkeer wel degelijk om de hoek kijken.
De juiste informatie over de sancties bij smokkel is niet zo gemakkelijk te vinden op de site van de douane. Ik zoek nog even door, anders moeten we Dick Mol persoonlijk tussen zijn kiezen en botten vandaan vissen om uitsluitsel te geven..........
Nee, als je gesnapt wordt maar alsnog de waarde kan aantonen m.b.v. rekeningen, dan wordt die waarde gehanteerd. Wel kan eventueel nog een extra boete worden opgelegd. Kun je de waarde niet aantonen dan moet de douane eerst onderzoek doen naar de waarde in het land van herkomst. Pas als dat tot niets leidt mogen ze een waardebepaling doen door onderzoek naar de de waarde van vergelijkbare goederen in het land van bestemming.
Dat is wat je in Nederland in de winkel voor het product zou moeten betalen. Dat zou voor een paar nikes uit de "sale" in de VS voor USD 10 al snel kunnen komen op EUR 100.
Zo maar een vraag: wat als je bijvoorbeeld wat kleding in een pakje stopt en aan geeft dat het een kado is en dan opsturen naar je huisadres? Moet je dan nog steeds invoerrechten betalen? Of zijn de verzendkosten zo hoog dat het zo en zo niet rendabel is?
Is de verhoogde invoer (430) nu ook geldig in Duitsland?
^^^je verzend het als een kado en ik heb bijna nooit taxen moetten betalen . Het meeste dat ik ooit heb betaald was 10 euro , als je het bedrag lager houd als 50$ en de tickets van de kleding haalt zou dit geen probleem mogen zijn . In belgie alsthans niet
en als je bijvoorbeeld 4 spijkerbroeken er in stopt, dan schrijf je als nog 50$ als waarde?
"Normale" prijs voor het versturen van een pakje naar NL via US Postal Sevice is inderdaad behoorlijk hoog. Voor een pakje van ca. 2 kilo betaal je al $30-50, afhankelijk van de bezorgtijd. Voor een pakje tot 5 kilo loopt dit al op tot meer dan $60. Niet erg gunstig dus om wat op te (laten) sturen.
Zoals al vaker in dit topic gezegd: maak je niet druk om een paar spijkerbroeken en wat ander spul, dat doet de douane hier in Nederland ook niet. Vorig jaar heb ik diverse golfspullen uit Florida meegenomen, dat stond ook duidelijk op de doos geschreven waarin ik ze meenam. Het enige wat de douane-man zei was dat ik de doos een kwart slag moest draaien, anders kon ik niet door de deur. :)
Een baby mag die ook dan 430 euro invoeren?????
Hahaha ze wilt kleding voor haar zus meenemen :-)
Ja, dat mag. Tenzij de baby niet leeft. [-X
Natuurlijk leeft ze ze word bijna 2 ;-)
En haar zus gaat skieen dus die gaat niet met ons mee..
Dus dan kunnen we veel inslaan :-)
Ik heb vanuit amerika mijn droomschoenen gekocht christian louboutins , dit weleenswaar voor een prikje . Het meisje heeft ze verpakt en opgestuurd met dhl met volnummer . Gisteren zijn ze dus aangekomen ik super blij totdat ik ze opendeed . Ze zijn onderschikt aan een drugsonderzoek in londen er zitten gaten in en er is in gesneden zelfs de binnekant van de schoen is onderhanden genomen en een gat in gemaakt , de hak is ook bijna doormidden gesneden . Heeft iemand dit ook eens voorgehad en is dit normaal dat ze niks maar dan ook niks laten weten of een papier erbij doen . Ik heb gelukkig mijn geld al terug maar ik had liever de schoenen kunnen aandoen .
Hier de fotos een beetje schandalig vind ik zeker zonder melding
http://i33.tinypic.com/30le5g7.jpg
http://i36.tinypic.com/jzcx8m.jpg
http://i38.tinypic.com/zlolxd.jpg
Blijkbaar zijn dit soort schoenen berucht voor drugssmokkel. In het vervolg toch maar weer crocs bestellen :)
^^^Kon er echt niet mee lachen hoor en kunnen ze dit zomaar doen zonder iets ....
En bestaat er niet zoiets als x rays waar ze de boel mee kunnen doorlichten
x-ray kunnen ze drugs niet mee opsporen. Ze kunnen hoogstens zien dat er mogelijk iets verborgen zit in bijvoorbeeld een hak.
Met de honden is het probleem dat als er bv contact is geweest met drugs en dat kan ook de verpakking geweest zijn dat ze dan al reageren op de geur en dan gaat de douane zoeken, overigens is het wel vreemd dat er niets bij zat van de douane of dat DHL het niet heeft gemeld.
Ik zou bij DHL gewoon navraag doen aangezien alles getraced wordt bij DHL moet het te achterhalen zijn wat er met het pakket is gebeurd.
Ik weet van andere import zendingen dat ik geïnformeerd wordt als er een pakket wordt gecontroleerd door de douane of zelfs wordt opengemaakt, ik heb zelfs al eens gehad dat er een 'sample' uit een zending wordt gehaald door de douane, dus gewoon dat ze 1 of meerdere items uit je zending halen en gaan onderzoeken. Daar hoor je verder niets meer van en je moet zelf erachter aan dat je dat weer terug krijgt. Reageer jij niet, krijg je ook niets terug.
Mijn ervaringen met de controles zijn wel de haven controles in R'dam, met luchtzendingen heb ik nog geen controles gehad gelukkig.
Maar het blijft zuur als je iets moois denkt te krijgen en dit overkomt je, ik zou dit zeker opnemen met DHL.
jeetje wat naar!!!
Ongeacht of de douane vond dat ze hier een reden voor hadden, ik ben het met je eens. Er hoort dan een briefje bij te zitten (liefst voor je de doos openmaakt, zodat je niet voor een nare verrassing staat) Het is volgens mij ook de schock en de teleurstelling in dit soort gevallen.
Ik vind het echt heel erg rot voor je en kan me wel een beetje voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben toen je je pakje open deed. Ik hoop dat je snel weer droom schoenen vindt!
Ik ga ze naar een schoenmaker doen en zien wat hij kan doen voor ze
Bij dhl zeggen ze nu dat ze het pakket niet hebben geopend alleen met x rays hebben gescand .
Ik hoor de laatste 2 jaren "horror"verhalen over de uitgebreide fysieke controle die door TSA wordt uitgevoerd. Mijn man maakt zich een beetje zorgen over mij omdat ik last heb van een angststoornis die nog wel eens tot uiting komt als er langdurig aan mij wordt gezeten. Gewoon ff fouilleren daar heb ik geen moeite mee.
Is die zorg terecht ?, wie heeft daar ervaring mee ?